40+ so what wol.13

Huomenta kanaset:)... Täällä on vuodot vuodeltu ja kyllä sitä tulikin runsaasti joten uskonen että kohtu on täysin tyhjä... Mies reppana otti tämän raskaasti "herkkis" kun on... Piti pieni tilasto selvitys tehdä hänelle kuinka moni alkuraskaus keskeytyy ja niistä syistä myös miksi niin käy.. Se oli ihan hoo moilasena että noinko se oikeesti menee:eek: itselleni oon vakuutellut että tämä tulokas oli "pipi" joten luonto hoiti tehtävänsä heti alku metreillä... Ja olen iloinen siitä että minulla on kuitenkin ylipäänsä mahdollisuus raskautua sterilisaatio purku leikkauksen jälkeen.. Nyt vaan jännittämään mitä tulevat kuukaudet tuovat tullessaan:love:... Itse olen aina halunnut kevät vauvaa koska niitä minulla ei ole, löytyy 2xkesäkuu 1elokuu 1marraskuu 1joulukuu ja 1tammikuu.. Olen itse huhtikuun lapsi joten semmonen on ihan kiva:rolleyes: toki kaikki kuukaudet käy:D
 
Hyvin hyvin hyvin niukkaa tuhrua havaittavissa. Eiköhän hanat aukia parin päivän sisään.
Eli maalisvauvaa tilaukseen siis. Kohta alan lipittää greippimehua.

Eilen en enää antanutkaan taaperolle illalla unitissiä. Vähän haikea oli siitäkin.
Mut pikku rakas otti asian ihan ok.
Taapero siis reilu 2v.
 
Sunnuntai 12.6.2016

nimi / ikä.....monettako kuumeilee....kp / kierron pituus

Keltainen Seepra.............................30kp/24-26
Iid@ (43) ....................... 2.............. 29kp/27-28
Pilvilinna5 (41)................6...............27kp/27-28
Babez74 (42)..................1...............23kp/28
Roxanne (42)..................1...............21kp/29
kolibrinorsu (38)...............1..............16kp/28-30
Esteri1 (42)......................2..............9kp/30
Kasenja (40) ...................2..............8kp/26-30
Molly333 (43)...................................8kp/28
Vuorikristalli (39)..............................6kp/
Luppana76 (40)..............7...............4kp/28
bugsy (46) ......................?..............3kp/30
Iltatähti 76 (39)................2...............?kp/26-28
Athina (41)......................6...............?kp/ 28-30

Piinailupäivät:

Iltatähti 76 (39)............................dpo 32
Keltainen Seepra.........................dpo 16
Iid@ (43) .....................................dpo 10

Plussanneet:

2016
Meibijees (37)......... - 01/2016
o0o (40).................. - 01/2016
Poppis75 (40)..........- 02/2016
Elotar74....................-02/2016
Fazerina74 (41)........-02/2016
Truuly (38) ...............-03/2016
Pirunpelto (40)..........-04/2016
Katayana (38)...........-05/2016
Helmi1234(39) ..........-06/2016

2015
vauvatoiveinen.....(38) - 01/2015
Hedelmiina............(39) - 02/2015
Sahramiini.............(43) - 03/2015
flutur.................... (41) - 03/2015
Äiti seiskanelonen (41) - 6/2015
Karoliina74............(40) - 8/2015
Meimii....................(41) - 8/2015
Tyydeli...................(42) - 8/2015
Mileena74................(41) -9/2015
SuloinenSalaisuus...(40) - 10/2015
Zandi.......................(40) - 10/2015
Woodoo..................(40) - 12/2015


Taustailijat:

Eveliina74 (42)
Minzi (39)
Tammityttö (39)
C. rotundifolia (40)
Koivutar75 (40)
Virkki (40)
Heinäpelto (43)
Jimima (44)

*Jokainen voi päivittää listan itse. Kun olet kirjautunut sisään, paina listan kohdalta "vastaa". Muuta päivät ja muokkaa mieleiseksesi, lopuksi poista #/quote - merkit ylhäältä ja alhaalta. Sen jälkeen lähetä ja vóila!


 
Viimeksi muokattu:
Hyvin hyvin hyvin niukkaa tuhrua havaittavissa. Eiköhän hanat aukia parin päivän sisään.
Eli maalisvauvaa tilaukseen siis. Kohta alan lipittää greippimehua.

Eilen en enää antanutkaan taaperolle illalla unitissiä. Vähän haikea oli siitäkin.
Mut pikku rakas otti asian ihan ok.
Taapero siis reilu 2v.
Itselleni oli myös tuosta tissityksestä luopuminen paaljon pahempi paikka kuin lapselle. Meilläkin silloin 2 vuotias oli tissillä koko tämän viimeisimmän raskauden ajan, ja sitten kun pienin syntyi viime vuonna, niin kävi jossain välissä maistamassa. Ei kuulemma ollut enää hyvää. Siihen jäi se tissitys. Minulle itselleni oli jotenkin niin ihanaa, kun tyttö aina ennen nukkumaan menoa käpertyi tissille, se olikin meidän yhteinen iltarutiini.

Kun tämä viimeinen taas ei huolinut tissiä kuin vajaa 6kk, niin jotenkin sekin tuntui siltä, että eihän minulla vauvaa enää olekaan. Poika kyllä ei ollut moksiskaan.

Minun piti tehdä se hedelmällisyystesti aamulla, mutta arvatkaapa muistinko. Kyllä otti päähän. No, jatkoin unia ja vajaan viiden tunnin pidätyksellä sain negatiivisen tuloksen, joka tässä testissä tarkoittaa hyvää tulosta. Mutta riittikö sitten tuo pissan rakossa ollut aika, toivotaan.

Luppana tuo on totta mitä itsekin sanoit, että jos jotain hyvää on haettava, niin onhan tuo merkki siitä, että röörit auki ja toimivat. Nyt vaan sattui huono munis. Ja mitä tilastoihin tulee, niin niitä ei kannata katsoa, tulee vain epätoivo. Mutta tätä meidän raskautumislistaa kylläkin, sillä joka kuukausi joku raskautuu, ja hyvänä useampi.

Mukavaa päivän jatkoa kaikille!!
 
Eipä enää oo tullut tuhruakaan.
Ihan oli pakko yksi pc r-testi tehdä. Jotain kieroon katsomalla hyvässä valossa näkyy. Eli ei ihan.puhdas nega, mut kieroon katsottava hyvin hyvin hyvin hailura. Niin kun edellinenkin.
Kun tää nyt oli tässä, niiolis nyt ollut se puhdas nega ja tulis se vuoto.
Soittelen kyllä ensiviikon lopulla johonkin päin jos vuoto ei ala.
 
Pyllerölyllerö - on tympeä kierron venyminen. Toivottavasti vuoto alkaa selkeästi pian. Mulla on kemiallisissa ollut se helppo puoli, että vuoto on alkanut jo ennen testin haalistumista (ekalla kerralla, kun testasin pitkään, r-testi näytti viikon plussaa vielä kuukautisten jälkeen).

Luppana - pahus kun ei tärpännyt kunnolla, mutta kyllähän varmisti, että sterilisaation purku on toiminut.

Onnea Helmi1234, Joyzy, Nuppu73 ja Oodikas! Aika hyvältä näyttää jo tuo plussatilasto tälle vuodelle.

Hoitoihin menestystä, kertokaa niistäkin kuulumisia, keillä päällä.

Mulla on tässä kierrossa ovulaatiota auttamassa Femar, käyn tällä viikolla ultrassa tarkistuttamassa, toimiiko niin kuin pitää.
 

Maananantai 13.6.2016

nimi / ikä.....monettako kuumeilee....kp / kierron pituus

Keltainen Seepra..........................31kp/24-26
Iid@ (43) .................... 2.............. 30kp/27-28
Pilvilinna5 (41)................6...............28kp/27-28
Babez74 (42)..................1...............24kp/28
Roxanne (42)..................1...............22kp/29
kolibrinorsu (38).............1...........17kp/28-30
Esteri1 (42)......................2..............10kp/30
Kasenja (40) ..................2..............9kp/26-30
Molly333 (43)...................................9kp/28
Vuorikristalli (39)..............................7kp/
Luppana76 (40)..............7...............5kp/28
bugsy (46) ......................?..............4kp/30
Pyllerölyllerö.................9....................1/?
Iltatähti 76 (39)..............2...............?kp/26-28
Athina (41)....................6...............?kp/ 28-30

Piinailupäivät:

Iltatähti 76 (39)............................dpo 33
Keltainen Seepra.........................dpo 17
Iid@ (43) .....................................dpo 11

Plussanneet:

2016
Meibijees (37)......... - 01/2016
o0o (40).................. - 01/2016
Poppis75 (40)..........- 02/2016
Elotar74....................-02/2016
Fazerina74 (41)........-02/2016
Truuly (38) ...............-03/2016
Pirunpelto (40)..........-04/2016
Katayana (38)...........-05/2016
Helmi1234(39) ..........-06/2016

2015
vauvatoiveinen.....(38) - 01/2015
Hedelmiina............(39) - 02/2015
Sahramiini.............(43) - 03/2015
flutur.................... (41) - 03/2015
Äiti seiskanelonen (41) - 6/2015
Karoliina74............(40) - 8/2015
Meimii....................(41) - 8/2015
Tyydeli...................(42) - 8/2015
Mileena74................(41) -9/2015
SuloinenSalaisuus...(40) - 10/2015
Zandi.......................(40) - 10/2015
Woodoo..................(40) - 12/2015


Taustailijat:

Eveliina74 (42)
Minzi (39)
Tammityttö (39)
C. rotundifolia (40)
Koivutar75 (40)
Virkki (40)
Heinäpelto (43)
Jimima (44)

*Jokainen voi päivittää listan itse. Kun olet kirjautunut sisään, paina listan kohdalta "vastaa". Muuta päivät ja muokkaa mieleiseksesi, lopuksi poista #/quote - merkit ylhäältä ja alhaalta. Sen jälkeen lähetä ja vóila!


 
No johan meni pyllylleen sekavasti rivi, kun päivitin listaa. No yritetty ainakin. Eilisessä listassa en itseäni nähnytkään. Nyt lisäsin häntäpäähän itseni.

Hanat aukesi siis yöllä.
Kp 1 siis
Tässä kierrossa en sitten testaa vasta kun dpo 14 tai 15 aikaisintaan.
Saatte tulla piilottaan mum testit, jos meinaan aikaisemmin.
Harmittaa saada selvä.plussa ja ei sit kuitenkaan...

Kaikille plussanneille vahvoja tarrasukkia ja ihanaa masunkasvatusta.
Toivottavasti moni tulee teidän perässä odottajiin.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Joyzy
Kasenja, kyllahan oli tarkoitus aloittaa clomit (tai vastaava) kesakuun kierrossa tukemaan ovista, ja sit proge tukemaan luteaalia irroituspiikin jalkeen. Mut kuinka ollakaan menin gynelle tutkimuksia ollen 3+2 raskaana, siis samana paivana kun menkat piti alkaa. Jos kay niin ikavasti, ettei tama toukka pysy kannossa loppuun asti, niin sitten olisi tarkoitus kokeilla tuota hoitaa.

Naipailua, ohessa on kuva kierron tikuista, antaa vahan osviittaa kehitykseen, vaikka nuo vanhemmat tikut tietysti nayttaa nyt erillaiselta kuin tuoreeltaan. Koiran jossain valissa tehda "yhdistelmakuvan" tikuista kun olivat tuoreet. Niissa nakyi selkeasti dpo 15 haaleampi tikku kuin dpo 14 ja kaikki kuitenkin oIi hyvin.
http://aijaa.com/6cylpM
 
En ole varmaan tässä ketjussa kertonutkaan tuota ensimmäisen lapsen alkuunsaattamisjuttua. Me oltiin siis julkisella puolella hoidossa vuoden ajan 2013, koitettiin clomit ja inssit ja sitten ivf-jonoon, ja lopulta päästiin aloittamaan. Tarkoitus oli pitkällä kaavalla mennä. Aloitettiin oman hormonitoiminnan alasajo (yksi pistos, Procren), ideana siis oli siitä seuraavien menkkojen jälkeen lähteä kasvattelemaan munasoluja, ja siitä keruuseen ja siirtoon.

Sitten kävi niin, että kohta sen jarrupiikin jälkeen raskaustesti näytti positiivista. Olin ihan paniikissa, kun hormonaalisestihan siinä oli alkuraskaus ja vaihdevuodet yhtaikaa päällä. Lugesteronit sain tueksi plussan jälkeen, mutta lääkäri rauhoitteli ettei Procren-pistoksesta sinänsä mitään haittaa raskaudelle ollut.

Mutta muistakaa siis IVF:a edeltävässä jarruvaiheessakin tehdä raskaustesti, jos vuotoa ei ala kuulua...
 
Eipä sit alkanutkaan vuoto, joten epätoivoinen piinailu jatkuu... Väsyttää, kuvottaa ja turvottaa ja hermot on riekaleina. :D Vähän väliä tulee juostua tarkistamassa joko nyt alkaa.. Nooh, tällä viikolla selviää. Nyt siis dpo11. Eilen nega rfsu:n liuskalla. Vähän tekis mieli hakee uusia herkempiä testejä, mutta yritän malttaa ootella vielä muutaman päivän. Eiköhän se täti oo jo nurkan takana oottelemassa. :D
 
Eipä sit alkanutkaan vuoto, joten epätoivoinen piinailu jatkuu... Väsyttää, kuvottaa ja turvottaa ja hermot on riekaleina. :D Vähän väliä tulee juostua tarkistamassa joko nyt alkaa.. Nooh, tällä viikolla selviää. Nyt siis dpo11. Eilen nega rfsu:n liuskalla. Vähän tekis mieli hakee uusia herkempiä testejä, mutta yritän malttaa ootella vielä muutaman päivän. Eiköhän se täti oo jo nurkan takana oottelemassa. :D
Ei heitetä vielä kirvestä kaivoon toivoo on vielä :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Iid@
Hei te joilla on ollut nk. Varhainen keskenmeno niin muistatteko oliko teillä maha kipee kuin pitkään senjälkeen kun vuotokin jo loppunut? Mulla maha ihan sekasin ja kipee kokoajan onko nää nyt jotain jälki maninkeja?
Omasta edellisestä km on aikaa 15vuotta niin ei mitään muistikuvaa
 
Hei te joilla on ollut nk. Varhainen keskenmeno niin muistatteko oliko teillä maha kipee kuin pitkään senjälkeen kun vuotokin jo loppunut? Mulla maha ihan sekasin ja kipee kokoajan onko nää nyt jotain jälki maninkeja?
Omasta edellisestä km on aikaa 15vuotta niin ei mitään muistikuvaa
Mä en tätä tämän hetkistä keskenmenoksi osaa ajatella.
Menkat tai vuoto sen pari päivää myöhässä. Just nyt täysin kivuton olo. Yöllä särki selkää ja juili mahaa. Ei kovasti kuitenkaan.

Miten siulla Luppana, alkoiko siulla vuoto mitenkä? Siis mikä dpo?
 
Mä en tätä tämän hetkistä keskenmenoksi osaa ajatella.
Menkat tai vuoto sen pari päivää myöhässä. Just nyt täysin kivuton olo. Yöllä särki selkää ja juili mahaa. Ei kovasti kuitenkaan.

Miten siulla Luppana, alkoiko siulla vuoto mitenkä? Siis mikä dpo?
Mulla alko vuoto ihan kellon tarkasti kun piti menkat alkaa oisko dpo ollu 14 tein digi testin jo vuodon alettua joka näytti raskaana 1-2 ja sen tein koska rfsu testiin tuli myös viiva tosin hailakka ja halusin vaan tietää oliko oikeesti tärppi käynyt vaikka kesken menikin... Ei siis tarvii mennä piuhojen aukiolo tutkimukseen ainakaan ihan heti.... Ja todellakin vuosin oikeen urakalla hyytymiä oli myös jonkinverran... Vuoto kesti sen 3päivää runsaana ja sit oikeestaan tyssäsi ku seinään
 
Mulla 4 viimeisinta km alkoi akisti ja ei kovia kipuja, lahinna menkkamaista kipua paivan verran. Ja vuoto oli runsaasti, isolla maaralla hyytymia ja kesti 6-10 paivaa.

Jos kipuja on, kannattaa ehdottomasti suunnattomasti laakariin. Jotain on voinut jaada sisalla, ja pahimmassa tapauksessa pukkaa kohtutulehduksen paalle.
 
Tuo
Mulla alko vuoto ihan kellon tarkasti kun piti menkat alkaa oisko dpo ollu 14 tein digi testin jo vuodon alettua joka näytti raskaana 1-2 ja sen tein koska rfsu testiin tuli myös viiva tosin hailakka ja halusin vaan tietää oliko oikeesti tärppi käynyt vaikka kesken menikin... Ei siis tarvii mennä piuhojen aukiolo tutkimukseen ainakaan ihan heti.... Ja todellakin vuosin oikeen urakalla hyytymiä oli myös jonkinverran... Vuoto kesti sen 3päivää runsaana ja sit oikeestaan tyssäsi ku seinään
Mulle alkoi vuoto dpo 16.
Voihan tässä toki vielä vuoto muuttua ja kivuliaammaksi tulla. Olin varautunut kivuliaaseen oloon. Saa nähdä kuin pitkään vuoto sitten kestää.

Nyt toivotaan, että kumpikin päästään odottajiin pian ja ei poistuta, kun vasta sitten kun pieni sylissä.

Oottaakohan ne missään huomioon näitä kemialisia, jos niitä sattuisi useanpi tulemaan peräkkäin? Miten ne useammat todistaa edes.
Ei toki pitäs mennä asioiden edelle. Mut ääh... tulee väkisin ajateltua entä jo...

Mietin voiko mulla vielä tuo imetys vaikuttaa, vaikka olikin vain iltaisin kerran. Mut voisiko vaikuttaa jotenkin että ei kiinnitynyt kunnolla?

No nyt on kahtena iltana ollut taapero ilman tissiä ilman itkuja! Paitsi äiti vähän kyynelehti, kun piti " vauvaa" kädestä ja mietti. Tuo pieni ei tule enää rinnalle.
Toivottavadti ensi keväänä on pieni rinnalla.
 
Tuo

Mulle alkoi vuoto dpo 16.
Voihan tässä toki vielä vuoto muuttua ja kivuliaammaksi tulla. Olin varautunut kivuliaaseen oloon. Saa nähdä kuin pitkään vuoto sitten kestää.

Nyt toivotaan, että kumpikin päästään odottajiin pian ja ei poistuta, kun vasta sitten kun pieni sylissä.

Oottaakohan ne missään huomioon näitä kemialisia, jos niitä sattuisi useanpi tulemaan peräkkäin? Miten ne useammat todistaa edes.
Ei toki pitäs mennä asioiden edelle. Mut ääh... tulee väkisin ajateltua entä jo...

Mietin voiko mulla vielä tuo imetys vaikuttaa, vaikka olikin vain iltaisin kerran. Mut voisiko vaikuttaa jotenkin että ei kiinnitynyt kunnolla?

No nyt on kahtena iltana ollut taapero ilman tissiä ilman itkuja! Paitsi äiti vähän kyynelehti, kun piti " vauvaa" kädestä ja mietti. Tuo pieni ei tule enää rinnalle.
Toivottavadti ensi keväänä on pieni rinnalla.
Näin toivotaan :love: ja kun näin aikasin tuli ulos niin ei oo mitään suurta "raskaus matskuu" edes kerinnyt sinne kasvamaan joten uskon ja toivon että kaikki tullut ulos ja sinne valmiiks kynnettyyn peltoon nyt joku tarttuis tässä kierrossa meille molemmille (y)
 
Mulla ei ole ollut poikkeavia kipuja tai runsaampaa vuotoa kuin siinä rv11+6 tulleessa keskenmenossa. Nämä kemialliset ja 5+4 tullut km ovat vuotaneet ulos ihan normaaleina menkkoina. Mullahan ne tosin on aina kivuliaat ja runsaat, mutta näiden alkuvaiheen keskenmenojen kohdalla en siis ole huomannut mitään normaalista poikkeavaa.

Joku kyseli huomioidaanko kemiallisia... Minä sain yksityisen puolen gyneltä Lugesteronit nimenomaan siksi, kun oli kaksi keskenmenoa ja liuta kemiallisia. Kierto oli kuitenkin säännöllinen, niin hän ei uskonut siihen, että keltarauhasen kanssa olisi ongelmia, mutta määräsi koemielessä lääkkeet kuitenkin. Olin aika epätoivoinen ja hän sen ymmärsi, kuten myös sen, että kaikkea mahdollista tahtoo kokeilla, jotta sen vauvan saisi. Sain reseptin kolmeen kiertoon ja viimeisellä tärppäsi. En tiedä auttoiko Luget, mutta ei niistä ainakaan haittaa ollut. Söin samaan aikaan myös Primaspania, kun sitä yksi kätilö minulle suositteli, kun kuulema selittämättömät keskenmenot usein johtuvat tukoksesta joko istukassa tai alkiossa. Primaspan on myös ihan harmiton ja itse söin sitä 50mg:sta. Lopetin vasta joskus 30+ viikoilla, kun olin niin vainoharhainen. Ajoissa kuitenkin, ettei olisi vaaraa, jos synnytys käynnistyykin hieman laskettua aikaa aiemmin. Nytkin olen miettinyt Primaspanin aloittamista, mutta yritän nyt uskoa, että luomuna menee alusta loppuun tämä raskaus.

Täällä ollaan vielä vähän epäuskoisena, että ihanko tässä oikeasti pieniin päin ollaan. Nythän on vasta ehkä dpo16 niin menkatkinhan voi alkaa vielä ihan hyvin. Kaikki alavatsan vihlaisut säikäyttää ja vessassa pitää aina tarkistaa jääkö paperiin verta. Sen verran kuitenkin päätin tähän uskoa, että kyselin aikaa varhaisultraan. Pakko käydä tarkistamassa heti kuin mahdollista, että onhan syke ja montako kaveria siellä on. Hieman "pelottaa" kaksoset, kun tyttöä odottaessa varhaisultrassa näkyi tyhjäkin sikiöpussi ja ekassa keskenmenossa oli samanlaisia juttuja eli hematooma kohdussa ja vuotokin alkoi samanlaisena vetisenä. Ja nyt sitten tuli digiin se raskaana 2-3, vaikka näin alussa ollaan. Mene ja tiedä, mutta varhaisultra maksetaan mielellään molempien mielenrauhan vuoksi. Mies on siis aivan täpinöissään ja miettiin jo auton vaihtoa sun muita käytännön juttuja. Perui jo elokuun menonkin siltä varalta, että tämä on yhtä vaikea raskaus kuin edellinen. Toistaiseksi vuotoa ei kuitenkaan ole eikä oksenteluakaan. Jälkimmäinen mulla on alkanut kaksi kertaa rv 5+2. Pahoinvointia kyllä on, mutta sellaista lievää. Se tosin saattaa iskeä vaikka keskellä yötä ja kestää tunteja putkeen. Lisäksi olo on välillä tosi hutera ja tänään kaupassakin alkoi yhtäkkiä heikottaa niin, että myyjäkin vähän huolestui. Syömisillä ei ole olon kanssa mitään tekemistä. Noh, pieniä on oireet vielä ja siksikin kai on vaikea välillä muistaa, että on raskaana. Siiderihyllyllekin tänään kaupassa tähyilin... Ja yleensä siis ostan siideriä tai alkoholia yleensäkin ehkä 3 kertaa vuodessa. Tämä olisi ollut tämän vuoden toinen kerta, mutta onneksi välähti, että masussa saatetaan asustaa eikä alkoholi kuulu nyt ruokavalioon.
 
Mulla ei ole ollut poikkeavia kipuja tai runsaampaa vuotoa kuin siinä rv11+6 tulleessa keskenmenossa. Nämä kemialliset ja 5+4 tullut km ovat vuotaneet ulos ihan normaaleina menkkoina. Mullahan ne tosin on aina kivuliaat ja runsaat, mutta näiden alkuvaiheen keskenmenojen kohdalla en siis ole huomannut mitään normaalista poikkeavaa.

Joku kyseli huomioidaanko kemiallisia... Minä sain yksityisen puolen gyneltä Lugesteronit nimenomaan siksi, kun oli kaksi keskenmenoa ja liuta kemiallisia. Kierto oli kuitenkin säännöllinen, niin hän ei uskonut siihen, että keltarauhasen kanssa olisi ongelmia, mutta määräsi koemielessä lääkkeet kuitenkin. Olin aika epätoivoinen ja hän sen ymmärsi, kuten myös sen, että kaikkea mahdollista tahtoo kokeilla, jotta sen vauvan saisi. Sain reseptin kolmeen kiertoon ja viimeisellä tärppäsi. En tiedä auttoiko Luget, mutta ei niistä ainakaan haittaa ollut. Söin samaan aikaan myös Primaspania, kun sitä yksi kätilö minulle suositteli, kun kuulema selittämättömät keskenmenot usein johtuvat tukoksesta joko istukassa tai alkiossa. Primaspan on myös ihan harmiton ja itse söin sitä 50mg:sta. Lopetin vasta joskus 30+ viikoilla, kun olin niin vainoharhainen. Ajoissa kuitenkin, ettei olisi vaaraa, jos synnytys käynnistyykin hieman laskettua aikaa aiemmin. Nytkin olen miettinyt Primaspanin aloittamista, mutta yritän nyt uskoa, että luomuna menee alusta loppuun tämä raskaus.

Täällä ollaan vielä vähän epäuskoisena, että ihanko tässä oikeasti pieniin päin ollaan. Nythän on vasta ehkä dpo16 niin menkatkinhan voi alkaa vielä ihan hyvin. Kaikki alavatsan vihlaisut säikäyttää ja vessassa pitää aina tarkistaa jääkö paperiin verta. Sen verran kuitenkin päätin tähän uskoa, että kyselin aikaa varhaisultraan. Pakko käydä tarkistamassa heti kuin mahdollista, että onhan syke ja montako kaveria siellä on. Hieman "pelottaa" kaksoset, kun tyttöä odottaessa varhaisultrassa näkyi tyhjäkin sikiöpussi ja ekassa keskenmenossa oli samanlaisia juttuja eli hematooma kohdussa ja vuotokin alkoi samanlaisena vetisenä. Mene ja tiedä, mutta varhaisultra maksetaan mielellään molempien mielenrauhan vuoksi. Mies on siis aivan täpinöissään ja miettiin jo auton vaihtoa sun muita käytännön juttuja. Perui jo elokuun menonkin siltä varalta, että tämä on yhtä vaikea raskaus kuin edellinen. Toistaiseksi vuotoa ei kuitenkaan ole eikä oksenteluakaan. Jälkimmäinen mulla on alkanut kaksi kertaa rv 5+2. Pahoinvointia kyllä on, mutta sellaista lievää. Se tosin saattaa iskeä vaikka keskellä yötä ja kestää tunteja putkeen. Lisäksi olo on välillä tosi hutera ja tänään kaupassakin alkoi yhtäkkiä heikottaa niin, että myyjäkin vähän huolestui. Syömisillä ei ole olon kanssa mitään tekemistä. Noh, pieniä on oireet vielä ja siksikin kai on vaikea välillä muistaa, että on raskaana. Siiderihyllyllekin tänään kaupassa tähyilin... Ja yleensä siis ostan siideriä tai alkoholia yleensäkin ehkä 3 kertaa vuodessa. Tämä olisi ollut tämän vuoden toinen kerta, mutta onneksi välähti, että masussa saatetaan asustaa eikä alkoholi kuulu nyt ruokavalioon.
Ihanaa odotusta sinulle ja uskotaan että kaikki menee hyvin ja saat pikkunyytin syliin ensivuonna :love: otat sitten siiderin tai pari ensi juhannuksena:D nyt mehu linjalla
 
  • Tykkää
Reactions: karhuemo75
Nyt kuulkaa mua jotenki niin hermostuttaa kun vatsassa tuntuu aaltoilevaa juilimista:oops: hermostuttaa varmaankin tuo lähestyvä keskiviikko, jolloin on rv 5+3 ja sama päivä jolloin viimeksi aloin vuotaa:unsure: siis jos nyt järjellä yritän ajatella (mitä oon yrittäny koko illan mutta tuo päivä vaan kummittelee mielessä) niin voihan se keskenmeno tulla muulloinkin... varsinkin kun näin alussa ollaan:eek:

Antakaa nyt anteeksi kun tätä täällä puran mutta kun olen sen verran taikauskoinen etten vielä millään haluaisi/uskalla mennä tuonne odottajien puolelle:)
 
Hei te joilla on ollut nk. Varhainen keskenmeno niin muistatteko oliko teillä maha kipee kuin pitkään senjälkeen kun vuotokin jo loppunut?
Mulla on ollut vain "kemiallisia" - menkat siis myöhässä max 1 viikon ennen kuin vuoto alkoi. Niissä ei mitään tuollaista. Ekassa oli kovemmat menkkakivut vuodon alussa ja pidempään kesti vuoto, ei muuten juuri poikennut normikuukautisista. Toisessa ei juuri lainkaan kipuja.
 
Nyt kuulkaa mua jotenki niin hermostuttaa kun vatsassa tuntuu aaltoilevaa juilimista:oops: hermostuttaa varmaankin tuo lähestyvä keskiviikko, jolloin on rv 5+3 ja sama päivä jolloin viimeksi aloin vuotaa:unsure: siis jos nyt järjellä yritän ajatella (mitä oon yrittäny koko illan mutta tuo päivä vaan kummittelee mielessä) niin voihan se keskenmeno tulla muulloinkin... varsinkin kun näin alussa ollaan:eek:

Antakaa nyt anteeksi kun tätä täällä puran mutta kun olen sen verran taikauskoinen etten vielä millään haluaisi/uskalla mennä tuonne odottajien puolelle:)
Nyt vaan niin rennosti eteenpäin katse kuin vaan pystyt(y) en todellakaan arvostele huoltasi itse varmaan ihan yhtä paniikissa olisin.. Uskotaan ja toivotaan että kaikki menee loppuunasti hyvin:love:
 

Yhteistyössä