Apua! Auttakaa! Kenen piikkiin menee?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Muutin asuntoon johon oli tehty uudet laminaattilattiat. Tänään huomasin että laminaatti on kupruilla pesuhuoneen oven edustalla. Ja olen 100% ettei siihen ole kaatunut mitään ja suihkussa käydessäni puen aina puhtaat vaatteetkin jo pesuhuoneessa joten en ole ees märillä jaloilla kävellyt lattialla.

Voiko se kupruilla pelkästään kosteudesta joka tulee pesuhuoneesta suihkun käynnin jälkeen? Jätän aina oven auki sen jälkeen kun olen suihkussa käynyt.

Olen ennenkin asunut sellaisessa asunnossa jossa on laminaatti eikä ole koskaan kupruillut mistään vaikka ihan samanlailla olen elänyt koko ajan.

Meneekö tämä homma mun piikkiin kokonaisuudessaan? Asunto kun on kuitenkin väliaikainen ja syksyllä olen muuttamassa toiseen asuntoon.

Pitäisi selvittää, mistä kupruilu johtuu. Jos lattialle tai sen alle pääsee kylppäristä vettä (siis muuten kun että suihkutat tms sinne), niin ei ole sinun vikasi, etkä maksa mitään.

Tuleeko vesi suihkussa käydessä ovelle saakka, siis kastuuko kynnys suihkussa käydessä?

Pitäisi selvittää, mistä kupruilu johtuu. Jos lattialle tai sen alle pääsee kylppäristä vettä (siis muuten kun että suihkutat tms sinne), niin ei ole sinun vikasi, etkä maksa mitään.

Tuleeko vesi suihkussa käydessä ovelle saakka, siis kastuuko kynnys suihkussa käydessä?

Ei vesi tule kynnykselle asti. On vastaisessa nurkassa ja siinä sellainen seinä+suihkuverho

Niin ja laminaatti antaa jostain kohtaa periksi. Tai joustaa jalan alla kun astuu. Voiko sillä olla asian kanssa jotain tekemistä? Uskon kuitenkin että laminaatin alle on jätetty muovimatto, eikö silloin useinkin laminaatti jousta?

Eikös vuokra asunnoissa tehdä tarkastus ennen ja jälkeen muuton ja kirjataan ylös uudet viat jolloin kuin vuokralainen muuttaa pois listatsta tarkistetaan mitä uusia vikoja on tullut uuden vuokralaisen myötä ja jos jostain mikä on vuokralaisen aiheuttama niin joutuu maksumieheksi. Meillä tehtiin tarkistus kun edellinen muutti ulos ja ennenkun me muutettiin sisään.

Korvaakohan kotivakuutus tällästä?
Ja eikö sijainnilla ole mitään väliä? Koska en tosiaan ole siihen kaatanut mitään tai kävellyt märillä jaloilla.
Pitänee soittaa huoltoyhtiöö ja pyytää heitä käymään..

Kuulostaa siltä, että joku siellä asunnossa kusee eli putki vuotaa sinne lattian alle tai stten laminaattien asennusvaiheessa on joku mennyt pieleen ja väiin on jäänyt kosteutta. Tuskin siis sun vikasi mitenkään on. Kannattaa pyytää nyt ainakin se huoltoyhtiö tsekkaamaan tilanne ja vaatia korjauttamaaan, koska homettahan tosta todennäköisesti syntyy, kun sellaiset paikat kastuu, joiden ei kuuluis.

Meillä aaltoili eteisessä laminaatti, kun tuli kesä. Johtui siitä, että oli jätetty liian vähän varaa kynnyksiin yms reunoihin. Päädyistä laminaatit veke ja palat pois ja takaisin, niin johan asettui lattia taas suoraksi.

Korvaakohan kotivakuutus tällästä?
Ja eikö sijainnilla ole mitään väliä? Koska en tosiaan ole siihen kaatanut mitään tai kävellyt märillä jaloilla.
Pitänee soittaa huoltoyhtiöö ja pyytää heitä käymään..
Jos ei ole kastunut, märkyys tulee jostain lattian alta tai sitten laminaatti on asennettu huonosti ja kosteuden muuttuessa jää liian ahtaalle ja nousee ylös. Kummassakaan tapauksessa sinä et ole vastuussa.

Meillä aaltoili eteisessä laminaatti, kun tuli kesä. Johtui siitä, että oli jätetty liian vähän varaa kynnyksiin yms reunoihin. Päädyistä laminaatit veke ja palat pois ja takaisin, niin johan asettui lattia taas suoraksi.
Mun veikkaus on myös, että tästä on kyse. Laminaatan asennuksessa ei ole otettu huomiooon liikkumavaraa. Asennusvirheet ovat yleisiä. Tiedän yhdenkin firman, joka asensi laminaattilattian siten, että jatkokohta oli aina samassa paikkaa yhdessä rvissä, vaikka ohjeissa sanotaan selvästii, ettei jatkokohdat pitää asetella sopivin välimatkoin.

Yhteistyössä