The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
Joku ottanut wanhan idean tositoimiin?

"Tammikuussa 1942 yhdysvaltalainen hammaslääkäri Lytle S. Adams esitteli presidentti Rooseveltille idean, jonka hän uskoi saavan Japanin polvilleen: lepakkopommit.

Pommissa oli 26 koteloa, joissa jokaisessa oli 40 lepakkoa. Jokainen lepakko kantoi 20–30 grammaa napalmia, joka sytytettäisiin palamaan ajastimella. Lepakkosäiliöt pudotettaisiin laskuvarjoilla japanilaisiin kaupunkeihin 1 500 metristä, ja pudotessaan säiliöt avautuisivat, jolloin lepakot levittäytyisivät laajalle alueelle.

Teoriassa 10 lentokonetta voisi pudottaa yli miljoona lepakkoa. Suunnitelmaa testattiin myös käytännössä. Vapaaksi päästetyt Tadarida brasiliensis -lepakot lensivät polttoainesäiliön alle New Mexicossa ja aiheuttivat valtavan räjähdyksen.

Atomipommin kehitys pysäytti lepakkopommisuunnitlemat. Adams oli kuitenkin kuolinpäiväänsä asti vakuuttunut siitä, että hänen keksintönsä olisi vaikuttanut sodan lopputulokseen yhtä merkittävästi kuin Hiroshimaan pudotettu atomipommi."

http://historianet.fi/tekniikka/aseet/sotaelaimet

Pitipa kayda taas kaupassa, voi yllaripyllari sentaan...mie en ymmarra etta Kuka taalla syo aivan kaiken:cautious::alien:...

Mutta. Olikin paheksuttava reissu kaikinpuolin. Ite ensinnakin heratin paheennusta ilmeisen liian pienella hameellani, kun yksi ihana mukelo kiekas aidilleen, etta "Kato, tuollakin aidilla on tuommoinen mininen hamenen..sullakin pitas olla!"...ja aitinsa ilmeisesti vastas jotain mutinakielta...

Ja sitten. Ma sorruin:notworthy::X3:. Mutta ei oo mun vika vaan kahden ipanan, mitas tartuttivat muhun oman tahtoohaluu- uliuli- vinkumisen:barefoot:...hommasin sitten itellenikin jaateloa:p. Ja kroppa kiittaa....noooootttt!!

AI NIIN!!:alien:
Kaupassa oli liikenteessa muuten taa viime viikonloppuinen bernhardilainen:sick::alien:...hyrrrr, ei varmaan hoksannut mua, oletan etta unohduksen kukkanen seivas, mutta itelle tuli kylla niin nihkee olonen, etta onneksi olin jo kassalla mattaamassa tavaroita kassiin, kun tuon huomion tein....taijan kohta jynssata itteni juuriharjalla, sen verta allonen olo:sick:...

tulee mieleen tosta talvivaaran ex-pomosta että on karman lain mukaan mukaan vuodet syöneet lajitoveria hippasen rankemmin

opiskeltiin suunnalleen samoihin aikoihin
Pekka osti koko roskan eurolla, kääri vuosien ajan miljoonia ja edelleen saa 26000 kuukausipalkkaa Talvivaaran pörssiyhtiön johtamisesta. Joka saa rahat valtion omistamalta Terrafamelta joka tietenkin käyttää valtion varoja.

Kaikkea ei jaksa ees kirjoitella, tuossa hyvä juttu suuresta puhalluksesta:
http://yle.fi/uutiset/analyysi_nain_talvivaaralla_yha_rahastetaan__pekka_pera_kuittaa_yli_26_000_euroa_kuukaudessa/8893807

Pekka osti koko roskan eurolla, kääri vuosien ajan miljoonia ja edelleen saa 26000 kuukausipalkkaa Talvivaaran pörssiyhtiön johtamisesta. Joka saa rahat valtion omistamalta Terrafamelta joka tietenkin käyttää valtion varoja.

Kaikkea ei jaksa ees kirjoitella, tuossa hyvä juttu suuresta puhalluksesta:
http://yle.fi/uutiset/analyysi_nain_talvivaaralla_yha_rahastetaan__pekka_pera_kuittaa_yli_26_000_euroa_kuukaudessa/8893807
Tossa lisää:
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000001186720.html

Surulliseksi asian tekee se, että siellä on aika lailla sitä nikkeliä joten sinne oltais voitu saada ihan oikea ja toimiva kaivos.

Ihan Venezuelan meininkiä. Maalla on ruhtinaalliset öljyvarannot mutta ei vähäisintäkään aavistusta miten niitä voisi käyttää.

Tiiatko :barefoot:..ma yritin kattoa tota Nalkapelia...ei ollu mun juttu, meni se vahanenkin osa sohvatyynyn takaa tiiraillessa ja silmia kiinni pitaessa...liian raaka mun makuun mutta ma nyt oonkin ihan nynny :)
Mä tossa joku ilta sitten näin sen kakkososan. Ei ollu leffana kiinnostava. Tota ykkösosaa vaan en ole nähnyt, mutta en tiedä sitten onko sekään kovin kiinnostava. Jotenkin en saanut kiinni siitä ideasta.

...ja taitaa tosiaan tuulla, silla Kuu- Ukkeli on tainnu vieda mun unet ihan kadotukseen.

Eli nukun hiien huonosti ja vahan. Pikkasen pistaa tuumailuttamaan...mie taijan olla ylivasynythapatus. Poishuono homma. Ma oisin niin valmis nukahtamaan alkuillasta, joskus kuuden aikaan, muttamutta...ja siita kun yli mennaan, niin kappas vaan -ei nukutakaan ollenkaan. Sitten kupeksin liian myohaan mukamas nukkumaan eli valvomaan ja heratys on tor-keen aikaisin.

Joten. Kilinkellit sentaan, Nukku- Masanen sais nyt ryhdistaytya eika rotvata mun kanssa. Tai ma pian kidnappaan sen kokonaan ja opetan tavoille, murrayh!

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä