The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
vierailija
se toinen kieli vois olla helpompi kääntää kun tuo vanha kirkkolatina. :cautious:
(y)
"Ubi sciendum qula annolan.nr duodecimar, luue, quasl pro terminis secundiiiuordinem lunaris cycli, quiproprius Romanoruin4 anno decefinpvalis - c.cli inripit. Ubisieutvidesm superio iiks 121una, jn1_.il.'Januar. gjie sequentiannu 12 habettirin 12 Kal. ejusdemmensis.Sicquefit ul secundumRoinanossubnotatisKalendariisobserventurcominurieset embolismaresanni ad modumtermini paschalis. Ab jpsa dataiumin quapraesemlanno 12 lunamJanuar. liabueris, numerain rttro II «iies, el in 12 lunara11 habebls, si comrauiiisanmi-sfiierit. Quodsi embolismus est, in antea nuniera 1§dies, ei in 20 lunaiu 12 Iiabebis.floc nunquam, hisi m 19 amio fallit, prop^ ter saltum lunae; riaipipso anno 15dies numerabis. Haecprior pagina differt ab alii quod c.jmurrentibus alternalimsnbjicitur paginuli, quam venerabilis Beda reperit, ad investigandumin quosignosit luna 14, constansa'phabeti lilteris, 12 signistaliulacprcefixisr"
Noi oli vierekkäin siellä, missä mainittiin Beda... Siksi kiinnostaa, mut nyt täytyy lähteä nyhtämään rikkaruohoja, ei ehdi:)

(y)
"Ubi sciendum qula annolan.nr duodecimar, luue, quasl pro terminis secundiiiuordinem lunaris cycli, quiproprius Romanoruin4 anno decefinpvalis - c.cli inripit. Ubisieutvidesm superio iiks 121una, jn1_.il.'Januar. gjie sequentiannu 12 habettirin 12 Kal. ejusdemmensis.Sicquefit ul secundumRoinanossubnotatisKalendariisobserventurcominurieset embolismaresanni ad modumtermini paschalis. Ab jpsa dataiumin quapraesemlanno 12 lunamJanuar. liabueris, numerain rttro II «iies, el in 12 lunara11 habebls, si comrauiiisanmi-sfiierit. Quodsi embolismus est, in antea nuniera 1§dies, ei in 20 lunaiu 12 Iiabebis.floc nunquam, hisi m 19 amio fallit, prop^ ter saltum lunae; riaipipso anno 15dies numerabis. Haecprior pagina differt ab alii quod c.jmurrentibus alternalimsnbjicitur paginuli, quam venerabilis Beda reperit, ad investigandumin quosignosit luna 14, constansa'phabeti lilteris, 12 signistaliulacprcefixisr"
Noi oli vierekkäin siellä, missä mainittiin Beda... Siksi kiinnostaa, mut nyt täytyy lähteä nyhtämään rikkaruohoja, ei ehdi:)
latinaa se on tuokin eikä oikein taivu mulla ainakaan.

vierailija
latinaa se on tuokin eikä oikein taivu mulla ainakaan.
Tähän se liittyy, joten kannattaa lukea se kirja. Kirjastosta löytyy. Hirmu jännä onkin:)
"Koska Britannian pohjoisosissa on paljon vähemmän aurinkoa kuin Välimerellä ja jopa parhaiden aurinkokellojen varjot ovat epätarkat ja epämääräiset monta kuukautta vuodessa, Beda etsi luonnosta muita aikamerkkejä ja keksi vuoroveden. Pitkillä kävelyilläänNorthumbrian hiekkaisilla ja kivisillä rannoilla hän näyttää pitäneen tieteellisen tarkasti silmällä valtameren vuoksea ja luodetta. Loppulta hän oivalsi, miten vuoroveden avulla voi mitata kuun vaiheita ja kiertorataa. Niistä hän kehitti kaavan, jolla voi laskea Kuun tietyn vaiheen eläinradan merkin." Kirjasta Kalenteri, Dawid Ewing Duncan

vierailija
Leijonilla jättiyleisö! MM-finaali kaikkien aikojen katsotuin kiekkolähetys
Maanantai 23.5.2016 klo 11.19

Leijonien otteet MM-finaalissa kiinnostivat Suomen kansaa.
MTV:n toimitusjohtaja Jaakko Nordlund kertoo Twitter-tilillään, että Suomen ja Kanadan kohtaamissa tehtiin suomalaista tv-historiaa.

- Eilinen MM-finaali oli kaikkien aikojen katsotuin TV-kiekkolähetys. MTV-kanavat tavoittivat uskomattomat 3.25!! miljoonaa suomalaista.

Mä päätin kokeilla eds pari päivää go-fat-go-dieettiä ja voisinpa väittää jo nyt että kuivakkaa sapuskaa.

Ja niinko miksi saa syödä puuroa mutta sitä ei voi vaihtaa vaikka täysjyvänäkkäriin? Typerääkin typerämpi dieetti.

Mä päätin kokeilla eds pari päivää go-fat-go-dieettiä ja voisinpa väittää jo nyt että kuivakkaa sapuskaa.

Ja niinko miksi saa syödä puuroa mutta sitä ei voi vaihtaa vaikka täysjyvänäkkäriin? Typerääkin typerämpi dieetti.
Unohda tommoinen dietti oitis. Jos se jo parin päivän jälkeen on mielestäsi typerä niin ei siitä tule olemaan mitään riemua. Turhaan vaan kidutat itteäsi ne pari päivää.

Kesattaako??!!!

Noooo....kesattaaaaaaa:):cool::barefoot::D!!!

Oi miten ihuna keli tuolla ulkona on <3, hurjan lampsaa..eika multa ole varmaan ikinakoskaanmilloinkaan lahtenyt duunivaatteet paalta pois nain sukkelasti kun sukelsin suihkuun ja sen jalkeen sainkin laittaa hamosta paalle :)

Mikas tilanne taalla on:cautious:? Kuinka moni tarttee terapiahoitoa eilisen matsin jalkeen? Kuka tarttee silitysta ja paijausta? No, halit nyt saatte ensalkuun *rutistaa* :)

• Tykkää
Reactions: Asiankannattaja
Yinksu
Kiitos :) - kylla taa saattaa viela jossain vaiheessa ankeutukseksikin muuttua mutta.......ei nyt :)

Sa taijat olla halauksen tarpeessa *halaaruttaan*...mutta taa paiva on jo tinkunen selatetty, joten voiton puolella oot :)
Nythän tää ankeus vasta alkaa, ankea viikko , monta pitkää päivää edessä.

Täytyy nostaa hattua sulle että sä jaksat olla positiivinen vaikka olis millanen tilanne päällä.

Nythän tää ankeus vasta alkaa, ankea viikko , monta pitkää päivää edessä.

Täytyy nostaa hattua sulle että sä jaksat olla positiivinen vaikka olis millanen tilanne päällä.
:barefoot:..ma huomasin just etta onnistuin taas olemaan arsyttava ja liian meikalaisena...

Sori siita.

Mutta - meilla molemmilla on maanantai joka tapauksessa jo lapikaytyna :). Vaikka aamu olikin tosi vaikea, ma olin niin vasynyt etta meinasin laittaa kainalooni deodorantin sijasta pepsodenttia :D..mulla oli korkki poiskierretty ja ruuttausotekin valmiina :D

Siltikin taa paiva meni alyttoman nopeesti. Huominen voi olla ja onkin eri juttu, kun heti aamusta on tiedossa tavallisuudesta poikkeavaa mutta kait siitakin selviaa ja...toivonmukaan huomisesta iltapaivasta hassakkakuljetuksineen ja muistamisineen.

Mutta en ma jaksa viela huomisessa olla. Nyt on hyva nain, relax olo, ulkona on uskomattoman kaunista ja nuo omppupuut <3....ne on kuin morsiamia valkoisissa kukissaan :)

Yinksu
:barefoot:..ma huomasin just etta onnistuin taas olemaan arsyttava ja liian meikalaisena...

Sori siita.

Mutta - meilla molemmilla on maanantai joka tapauksessa jo lapikaytyna :). Vaikka aamu olikin tosi vaikea, ma olin niin vasynyt etta meinasin laittaa kainalooni deodorantin sijasta pepsodenttia :D..mulla oli korkki poiskierretty ja ruuttausotekin valmiina :D

Siltikin taa paiva meni alyttoman nopeesti. Huominen voi olla ja onkin eri juttu, kun heti aamusta on tiedossa tavallisuudesta poikkeavaa mutta kait siitakin selviaa ja...toivonmukaan huomisesta iltapaivasta hassakkakuljetuksineen ja muistamisineen.

Mutta en ma jaksa viela huomisessa olla. Nyt on hyva nain, relax olo, ulkona on uskomattoman kaunista ja nuo omppupuut <3....ne on kuin morsiamia valkoisissa kukissaan :)
Mä oon väsynyt nyttenkn ja aamulla kans. Työpäivä meni kyl nopeesti mutta oon vaan niin väsynyt että itkettää. Pääsiskin vaan ovesta astumalla omalle pihalle mut ei tonne betoniviidakkoon huvita lähteä.

vierailija
Mä oon väsynyt nyttenkn ja aamulla kans. Työpäivä meni kyl nopeesti mutta oon vaan niin väsynyt että itkettää. Pääsiskin vaan ovesta astumalla omalle pihalle mut ei tonne betoniviidakkoon huvita lähteä.
Parvekkeelle istuskeleen (jos sellainen on) ja kuunteleen luonnon ääniä, pyörä alle ja pyöräileen, istuskeleen johonkin puistoon tai muuhun kivaan paikkaan ja ostaan jätski jostain.:)

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä