Paras auto tähän tarkoitukseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija5841
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija5841

Vieras
Mulla alkaa kesän jälkeen uusi työ ja työmatka on erittäin pitkä, päivittäin tulee ajoa 180 kilsaa. Arvioin, että muine ajoine mulla alkaa kertyä 50 000 kilsaa (!!!) vuodessa. Pitäs olla siis tosi pihi auto, jolla kuitenkin olisi edes suht. kiva ajaa. Ja ei ihan kottero sais olla, koska tästä tulee meidän perheen "PÄÄAUTO" eli sillä mennään tietysti pidemmät matkat esim. vanhempien luo tms.

Eli diesel tai hybridi kai tulis kyseeseen. Autoahan pitää noilla kilometreillä vaihtaa 3 vuoden tai max. viiden vuoden välein. Nyt alkuun aattelin ostaa käytetyn auton jolla vois sen 3 vuotta ajella. Mieluiten alle 100 000 kilsaa siis ajettu ja bensan/dieselin kulutus maantieajossa mahdollisimman pieni (Alle 5, mieluummin alle 4).

Huoltokulut sun muut sais tietenkin olla mahd. pienet. Ukko ei osaa autoa korjata yhtään, öljyt tarkistaa ja renkaat vaihtaa mutta siihen jää. Auton hinta sais olla mieluiten alle 10 000, max 12 000. Rahoitukseen menee suurin osa kuitenkin.

Miesten autopalstoilta ihan turha kysellä, koska siellä menee aina vänkäämiseksi nää jutut ja aina tulee joku kertomaan kuin "ei voi ostaa sitä ja sitä, ruostuu vuodessa jne. jne. osta vanha mersu kestää ikuisesti jne. jne. kuhan perusasiat korjaa".

vaatimukset ei kohtaa tarjontaa ollenkaan. mene linja-autolla.
täällä ehdotukset perustuu mielikuviin, oletuksiin ja kivaan väriin.

vaatimukset ei kohtaa tarjontaa ollenkaan. mene linja-autolla.
täällä ehdotukset perustuu mielikuviin, oletuksiin ja kivaan väriin.

Ei voi mennä linja-autolla. Nyt menenkin junalla duuniin kun vaihdoitta pääsee alle kilometrin kävelyllä, mutta syksyllä ei onnistu enää.

Ittellä ei tosiaan väri ja mielikuvat ratkaise. Kulutuksen vähyys ja sitten se ettei huoltokulut olis ihan hirveet.

Mielikuvista sen verran, että mun mies on aina sanonut, että ei kyllä kovin helposti koske italialaisiin tai ranskalaisiin autoihin. Nyt kuitenkin sanoi, että kyllä näissä ranskalaisissa autoissa ja niiden huonoudessa on aika paljon myyttiäkin. Ja kuitenkin niitä Renaultteja ja Pösöjä saa 3-5-vuotiaina vähän halvemmalla...

Tästä tulikin mieleen, että mä ostin uuden auton 5 vuotta sitten. Mun mies (jota silloin kun ostin ton ei ollut vielä maisemissa) sanoi, että siinä on tämmönen juttu, että on joku viimeinen suurempi erä tyyliin 6000 euroa! Miten hemmetissä mä ton maksan? Ja miten tää on ees mahdollista?

Mä en kyllä oikein tajunnut tota hommaa kun auton ostin. Onko kokemusta?

näissä ranskalaisissa autoissa ja niiden huonoudessa on aika paljon myyttiäkin. Ja kuitenkin niitä Renaultteja ja Pösöjä saa 3-5-vuotiaina vähän halvemmalla...
sen minkä ostohinnassa säästät niin kuittaat huoltokuluissa.
muutama vuosi menee niin kukaan ei halua ranskista enää edes vaihdossa.

Aivan liian iso kulutus noissa Toyoytissa! Piti olla alta viiden maantieajossa, mieluiten alle neljän! Muutenkaan en varmaan Toyoytaa osta vaikka sinällään onkin luotettava auto. Arvo ei laske niin nopeesti ja siksi saa 3-4-vuotiaasta autosta maksaa vielä paljon. Esim. ranskalaisissa tuon ikäisissä saa samalla rahalla paljon enempi autoa. Ja sitten 3-4 vuoden jälkeen se arvonlaskun erokaan ei ole niin suuri verrattuna japseihin.

Hundayta kyllä ajatellut kanssa. Siellä on pienikulutuksellisia autoja, joilla saattaa olla jopa tehdastakuu voimassa.

Mene vaikka autotalli.com:iin ja laita tarkennettuun hakuun vaatimuksesi ominaisuuksista niin selviää tarjonta. Sitten valitset mieleisimmän ja ostat pois.

Autoja, joissa "virallinen" maantiekulutus on alle 5 l/100 km, löytyy paljon. Todelinen kulutus voi sitten olla jotain muuta.

Aivan liian iso kulutus noissa Toyoytissa! Piti olla alta viiden maantieajossa, mieluiten alle neljän! Muutenkaan en varmaan Toyoytaa osta vaikka sinällään onkin luotettava auto. Arvo ei laske niin nopeesti ja siksi saa 3-4-vuotiaasta autosta maksaa vielä paljon. Esim. ranskalaisissa tuon ikäisissä saa samalla rahalla paljon enempi autoa. Ja sitten 3-4 vuoden jälkeen se arvonlaskun erokaan ei ole niin suuri verrattuna japseihin.

Hundayta kyllä ajatellut kanssa. Siellä on pienikulutuksellisia autoja, joilla saattaa olla jopa tehdastakuu voimassa.

Mut se tehdastakuu menee kun satatonnia tulee täyteen eli pian sun kilometreillä.