Miksi puolison kosketus ei tunnu miltään?

• Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Ihan vain siksi, että annat tilaa muille romanttisille kiinnostuksen kohteille, vaikka olet parisuhteessa. En minä parisuhteessa ollessani edes noteeraa muita miehiä, ajatus on täysin naurettava.
Vapaus on paneskelua? Häh?
Nyt mäkin menin jo sekaisin siis mitä vapautta teillä on enemmän kuin muilla pariskunnilla jos sen vapauden tarkoitus EI ole muiden paneskelu?

Okei, ei tossa oikein mun mielestä kauheasti järkeä ole jos ette edes halua muita panna (n) No ihan miten vaan.
Ei oo tullut vielä sellaista vastaan, jota olisi halunnut.

Viimeksi kinkybileissä vietin osan illasta ihan kivalta tuntuneen tyypin seurassa. Loppuillasta se alkoi vonkumaan. Ja lopulta suusta tuli kommentti "sun mies kuitenkin siellä tahollaan nai jotakuta toista naista, eikö sunkin siis kannattaisi".

Juu, EI kannattanut, yksin päätin vyöni viettää. Kostoksiko sitä naida pitäisi? :eek:

vierailija
Saa vaikka paneskella jos haluaa. Mun mielestä se, että halutessaan saa paneskella, on vapautta. Ei se, että pitää paneskella koska niin voi tehdä.
Tottkai ihan kuka vaan voi pettää ja on siihen vapaus. Kyse onkin siitä ettei niin tee jos se toista satuttaa. Ihan vapaatahtoisesti.

Ei petämiseen mitään lupaa tai vapautta tarvita. Se on jo, mutta teot tuo seurauksia joita sitten ihminen voi itse punnita miten ne seuraukset kantaa.

Nuo vapaasuhteet ovat ihan hölynpölyä. Selaisia ei olekaan On vain suhteita ja sitten on "suhteita".

Parisuhde on nimenomaan sitä, että rinnalle on löydetty jo kumppani, ja sen kanssa voikin yhdessä keskittyä tekemään monenlaisia asioita ja elää elämäänsä tässä suhteessa.

Muut suhteet ovat sitoutumattomia. Ja se tarkoittaa samalla, ettei kummankaan tarvitse sitoutua siihen ihmiseen eikä kunnioittaa hänen tunteitaan. JOs molemmille sopii käydä nusaisemassa ketä haluaa kyse ei suhteesta ole vaikka kuinka niin haluaisi vääntää.

Toista sattuu aina, ja jos ei satu, On koko juttu ollut ja onkin vain tyhjää tai kaverillista säätöä. Säätäjät taas eivät saa koskaan mitään pysyvää ja rakenteellista aikaiseksi.

Tottkai ihan kuka vaan voi pettää ja on siihen vapaus. Kyse onkin siitä ettei niin tee jos se toista satuttaa. Ihan vapaatahtoisesti.

Ei petämiseen mitään lupaa tai vapautta tarvita. Se on jo, mutta teot tuo seurauksia joita sitten ihminen voi itse punnita miten ne seuraukset kantaa.

Nuo vapaasuhteet ovat ihan hölynpölyä. Selaisia ei olekaan On vain suhteita ja sitten on "suhteita".

Parisuhde on nimenomaan sitä, että rinnalle on löydetty jo kumppani, ja sen kanssa voikin yhdessä keskittyä tekemään monenlaisia asioita ja elää elämäänsä tässä suhteessa.

Muut suhteet ovat sitoutumattomia. Ja se tarkoittaa samalla, ettei kummankaan tarvitse sitoutua siihen ihmiseen eikä kunnioittaa hänen tunteitaan. JOs molemmille sopii käydä nusaisemassa ketä haluaa kyse ei suhteesta ole vaikka kuinka niin haluaisi vääntää.

Toista sattuu aina, ja jos ei satu, On koko juttu ollut ja onkin vain tyhjää tai kaverillista säätöä. Säätäjät taas eivät saa koskaan mitään pysyvää ja rakenteellista aikaiseksi.
Sä et tainnut ihan ymmärtää.

Ei oo pettämistä eikä satuta kun siihen on lupa.

Ei oo tullut vielä sellaista vastaan, jota olisi halunnut.

Viimeksi kinkybileissä vietin osan illasta ihan kivalta tuntuneen tyypin seurassa. Loppuillasta se alkoi vonkumaan. Ja lopulta suusta tuli kommentti "sun mies kuitenkin siellä tahollaan nai jotakuta toista naista, eikö sunkin siis kannattaisi".

Juu, EI kannattanut, yksin päätin vyöni viettää. Kostoksiko sitä naida pitäisi? :eek:
Mä oisin pannu, itse pidän yhenillanjuttuja hauskanpitona.
En kyllä hyvässä suhteessa muita voisi paneskella joten siksi koen tuollaisen "vapauden" aika turhana. Siinä vaiheessa jos vieras muna alkaa maistumaan niin on aika laittaa lusikat jakoon.
Olen vaan yllättynyt ettette olekaan ihmisiä jotka pitävät seksiseikkailuja hauskanpitona jos tuolainen sopimus kerran on.

vierailija
Sä et tainnut ihan ymmärtää.

Ei oo pettämistä eikä satuta kun siihen on lupa.
Itse et tainnut. Et voi puhua "vapaasta" suhteesta tai jostain "luvasta" JOkaisella on se jo.
Pettäminen on sitä että petetään toinen ihminen. Eli aiheutetaan PETTYMYSTÄ ihmiselle jolle sitä ei rakaudessa haluta aiheuttaa.

Joten vapaata suhdetta ei ole olemassa. On vain ihmisiä jotka kokevat pettyvänsä jos toista nussii, ja kumppanin pitäisi silloin tietää tämä.
Suhteessa kun opitaan tuntemaan se toinen. Mikä häntä satuttaa yms. Millä tavoin toista kunnioittaa eikä aiheuta pettymyksiä. Kunnioitus,

Jos osapuolet eivät pety toisen käytökseen, niin kukaan ei ole ketään pettänyt. Lupa on kuitenkin jo valmiiksi KAIKILLA.

Kyse on vain suhteen laadusta ja ihmisistä. Jos toista sattuu, on tapahtunut pettäminen. Ja tietoisesti.

Lupaa sellaiseen ei tarvita.

Mä oisin pannu, itse pidän yhenillanjuttuja hauskanpitona.
En kyllä hyvässä suhteessa muita voisi paneskella joten siksi koen tuollaisen "vapauden" aika turhana. Siinä vaiheessa jos vieras muna alkaa maistumaan niin on aika laittaa lusikat jakoon.
Olen vaan yllättynyt ettette olekaan ihmisiä jotka pitävät seksiseikkailuja hauskanpitona jos tuolainen sopimus kerran on.
Mitä hauskanpitoa ois panna noin typerää miestä?

Hauskaa voisi olla juu, jos löytyisi kiva partneri.

Itse et tainnut. Et voi puhua "vapaasta" suhteesta tai jostain "luvasta" JOkaisella on se jo.
Pettäminen on sitä että petetään toinen ihminen. Eli aiheutetaan PETTYMYSTÄ ihmiselle jolle sitä ei rakaudessa haluta aiheuttaa.

Joten vapaata suhdetta ei ole olemassa. On vain ihmisiä jotka kokevat pettyvänsä jos toista nussii, ja kumppanin pitäisi silloin tietää tämä.
Suhteessa kun opitaan tuntemaan se toinen. Mikä häntä satuttaa yms. Millä tavoin toista kunnioittaa eikä aiheuta pettymyksiä. Kunnioitus,

Jos osapuolet eivät pety toisen käytökseen, niin kukaan ei ole ketään pettänyt. Lupa on kuitenkin jo valmiiksi KAIKILLA.

Kyse on vain suhteen laadusta ja ihmisistä. Jos toista sattuu, on tapahtunut pettäminen. Ja tietoisesti.

Lupaa sellaiseen ei tarvita.

No on tässä mun mielestä se ero, että jos tavalla tai toisella käy ilmi että jompikumpi meistä on jonkun kanssa harrastanut seksiä niin sit on.

Jos normisuhteessa jää kiinni moisesta, tulee riita ja kenties ero.

No nyt on pakko kysyä, että mite tuohon systeemiin on alkujaan päädytty? Kumman idea ja miten asia otettiin puheeksi? Uskoisin, että aika jäätäväksi menisi tunnelmat jos suhteen toinen osapuoli ei olisikaan samoilla linjoilla. Olen itse miettinyt jotain vastaavaa järjestelyä, koska kotona ei ole itselleni sitten niin minkäänlaista tilausta, mutta suht kevytkenkäinen työkaveri on jaksanut piirittää jo pari vuotta ja nyt jopa kuulemma eroamassa. Ainoa ongelma on, että omalle puolisolle en tietenkään sallisi moisia juttuja ja mulla ei sinänsä ole mitään tunteita häntä (työkaveria)kohtaan, eli pelkkää seksiä olis, mutta ihan jo oman mielenterveyden takia joku ratkaisu pitäisi saada aikaan, ennen kun alkoholi vie kokonaan voiton.
En kerro sulle mitään. Sä olet mielestäni varsin itsekäs ja on kusipäistä edes suunnitell moisia sallimatta myös toiselle. Häpeä!

vierailija
Mitään "suunnittele". Tuo nyt vaan oli kärjistetty ja erittäin hypoteettinen esimerkki. En edes ole yhtään varma, pystyisinkö koko hommaan. Ilman ns. "lupaa" en ainakaan. Pointti oli, että miten tuollaista ylipäänsä voi edes ehdottaa toisen siitä loukkaantumatta?
Ei voikaan. Siksi olisi parempi keskittyä purkamaan yhdessä sitä suhteen oikeaa ongelmaa ja keskustella, eikä mennä ehdottamaan korjauksena "syrjähyppyjä."

Mitään "suunnittele". Tuo nyt vaan oli kärjistetty ja erittäin hypoteettinen esimerkki. En edes ole yhtään varma, pystyisinkö koko hommaan. Ilman ns. "lupaa" en ainakaan. Pointti oli, että miten tuollaista ylipäänsä voi edes ehdottaa toisen siitä loukkaantumatta?
Et ihan varmasti pystykän ellet pysty sit toiselle tarjoamaan jotain vastineeksi.

Meillä ehkä tilanne on hieman erilainen kun alunperin tavattiin kinkyseksipalstalla ja ollaan kokeilut kimppaa ja muunlaisia juttuja.

Mutta, eikö voisi ihan vaan kysäistä että "mitä mieltä sä olet siitä että pariskunta voisi harjoittaa seksiä toistenkin kanssa?" Siis kysyt, et ehdota, sittenhän toisen mielipide selviää.

vierailija
Meillä ehkä tilanne on hieman erilainen kun alunperin tavattiin kinkyseksipalstalla ja ollaan kokeilut kimppaa ja muunlaisia juttuja.
Tuo selittää melko paljon. Tuskin kannattaa jaella tavallisille ihmisille ilosanomaa avoimesta suhteesta, koska jo teidän lähtökohdat yhdessäolollenne perustuvat näköjään seksin ympärillä pyörimiseen. Seksi pelkästään ei tunnetusti pitkälle kanna ja alkuhuuman jälkeen sitten pitääkin päästä niihin vieraisiin.

random80 tyypille totean, että eikö noista ongelmista jumalauta pysty muka keskustelemaan? Mitäpäs luulet että lopulta tapahtuu jos alat tapailla jotain kolmatta osapuolta? Olkoon lupa tai ei. Mistä voit olla varma, että se jäisi siihen pelkkään seksiin, syvenemättä tunteiden tasolle.

Ei vaan kannata leikkiä näillä asioilla.

nusnusnus
Niin sen kuuluukin olla. Ei ihmisen kuulukaan nussia tuhansia kertoja kymmeniä vuosia samaa ihmistä. Kertoohan sen järkikin, se kuulostaa aivan sairaalta pelkkänä ajatuksenakin. Miettikää oikeesti että joku pariskunta nussisi viikottain esim kymmenen vuottakin, kuulostaako se ihan terveeltä.

vierailija
Niin sen kuuluukin olla. Ei ihmisen kuulukaan nussia tuhansia kertoja kymmeniä vuosia samaa ihmistä. Kertoohan sen järkikin, se kuulostaa aivan sairaalta pelkkänä ajatuksenakin. Miettikää oikeesti että joku pariskunta nussisi viikottain esim kymmenen vuottakin, kuulostaako se ihan terveeltä.
Kun ei kuulosta ollenkaan sairaalta. Päinvastoin mielekkäältä ja "turvalliselta". Ei haittaa ollenkaan.

Tiesitkö että on monia liittoja ihan alusta loppuun asti saman kumppanin kanssa, myös ilman syrjähyypyjä?

No näitähän ei nykyään arvosteta tai ymmärretä, joten samapa tuo.

vierailija
Terveemmältä se kuulostaa, kuin et nussii puolituntemattomia tai aina uusia heiloja tunteitta miten nyt vaan sattuu pillu maistumaan.

Kyllä mä arvostan enemmän sellaista henkistä yhteyttä, seksi on on vain plussa suhteessa. Elämässä se ei yleensäkään ole hallitsevin asia, joten miksi vaivautua kuin sen kanssa jonka kanssa on myös henkinen yhteys. Toivottavasti loppuelämän.

Yhteistyössä