Uskallanko antaa oman tilinro?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Milanna85
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Milanna85

Tunnettu jäsen
14.02.2014
8 708
193
63
Jos epäilen henkilöä? Kysymys on ostoksesta. Eikai tilinro perusteella kukaan voi viedä rahoja ei? Ehkä nyt hieman hysteerinen olen kun kerran tililtä lähti rahat matkoille vaikka itse en ollut siellä matkoilla O_o

On myös erilaisia maksunvälittäjiä, mutta yleensä ne ottavat jonkinlaisen proviision, eivätkä kaikki ole yksityisten käytössä. Paras varmaan juuri tuo, että antaa tyhjän tilin nron ja siirtää heti rahat sieltä pois.

Niin ettäkö tilinumeron tietämällä voisi niinkun nostaa sieltä sitten rahaa vai? :D Mitenköhän se nyt sitten menisi? Kävelisi pankkiin ja vaatisi "haluan nostaa tämän tilin tyhjäksi"? Ja niinkun pankki sitten antaisi rahaa ilman henkkareita? :D

Pankki tunnistaa asiakkaansa henkilöinä, ei tilinumeroina. Jos tilinumeron tietää, sinne voi ainoastaan siirtää lisää rahaa.

Melkoinen yrittäjä kun kyselee tämmösiä. Mites laskutat jos et firman tilinumeroa uskalla antaa?

Pelkällä tilinumerolla ei kukaan voi tehdä yhtään mitään, paitsi tallettaa rahaa kys. tilille.

En ole pahvi vaan varovainen :giggle:!

Yritystiili on eri asia kun henkilökohtainen. Laskuja lähetän muutenkin ympäri maailma päivittäin. Huijauksia lisääntyneet ja en muista oliko tilinro tai Paypalin perusteella voi varasta kaikki tiedot, rahat?

Epäilen tietysti jos huonon Google kääntäjän, feikki kuvan kanssa tarjotaan 400,- eur enemmän kun millä myyn ostaa heti hinnoin. Henkilöllä tietysti vielä 0 palautetta huutiksessä ja näitä samoja tapauksia on ollut ennenkin mistä varoitetaan. Mutta annoin s-tilin niin katsotaan miten käy. Vaikka kävi jo niin ensiksi aktiivisesti kysytään tilinro ja nyt kun sen laitoin en saa enää osoitetta? :ROFLMAO:

En ole pahvi vaan varovainen :giggle:!

Yritystiili on eri asia kun henkilökohtainen. Laskuja lähetän muutenkin ympäri maailma päivittäin. Huijauksia lisääntyneet ja en muista oliko tilinro tai Paypalin perusteella voi varasta kaikki tiedot, rahat?

Epäilen tietysti jos huonon Google kääntäjän, feikki kuvan kanssa tarjotaan 400,- eur enemmän kun millä myyn ostaa heti hinnoin. Henkilöllä tietysti vielä 0 palautetta huutiksessä ja näitä samoja tapauksia on ollut ennenkin mistä varoitetaan. Mutta annoin s-tilin niin katsotaan miten käy. Vaikka kävi jo niin ensiksi aktiivisesti kysytään tilinro ja nyt kun sen laitoin en saa enää osoitetta? :ROFLMAO:

Tuo kummallinen ostaja saattaa hyvinkin olla huijari mutta tuskin se suunnittelee sun tilin kaappaamista tilinumeron avulla. Mä luulen että se väsää tilinumeron avulla tekaistun kuitin ja yrittää saada sut lähettämään tuotteen vaikka tyyppi ei ole sitä oikeasti maksanut.

Tuo kummallinen ostaja saattaa hyvinkin olla huijari mutta tuskin se suunnittelee sun tilin kaappaamista tilinumeron avulla. Mä luulen että se väsää tilinumeron avulla tekaistun kuitin ja yrittää saada sut lähettämään tuotteen vaikka tyyppi ei ole sitä oikeasti maksanut.
Toi on yks mahdollisuus. Mutta tuokin on helppo osoittaa huijaukseksi. Arkistointitunnuksen keksimimen niin, ettei pankki saa selville kyseessä olevan huijaus lienee mahdotonta tai ainakin todella vaikeaa.

Voi olla näinkin mutta huijari selkeästi on. Mä en tiedä miten ne uudet huijaukset kun tilinroja kysyvät millä perusteella ja mitä he sillä hakevat. PayPalia kans en viitsinyt antaa sieltä kun on helppoa viedä rahat takaisin. Vaikka senkin käytän päivittäin mutta ostajille kellä palautteita yli 100...Joka tapauksessa etsin vielä sen artikkelin missä varoitetaan antamaan hlö kohtainen tilinro. Mutta ehkä ainakin mulla sellainen kutina kun kyseiset huijarit saavat tätä kautta vielä kysyttyä Ibanin ja osoitteen sekä koko nimen? Kun ei muuten saa maksettua... Sekin kysyi mutta annoin feikkit tiedot kun en voi olla kun varma että huijari jos ei niin feikkitiedollakin ne rahat tulee, mutta 101% etten saa mitään

annoin s-tilin missä ei ole melkein yhtään mitään, kun se ei ole käytössä mulla. Epäilen siks kun se halua maksaa enemmän mitä pyydän ja viestit aika oudot

Huijaus ei onnistu mitenkään JOS odotat kunnes rahat oikeasti ovat tilillä. Todennäköisesti ostaja yrittää vedättää ja kertoo, että rahat lähtevät pankista heti kun olet lähettänyt tuotteen ja ilmoittanut lähetyksen seurantanumeron. Huomaathan, että mikään pankki ei tarvitse mitään seurantatunnusta jotta rahat saataisiin lähtemään.

no jos jotain on saamassa, niin ei kai sitä muuten saa kuin antamalla tilinumero. meillä tilit on ainakin suojattu niin, ettei sitä voi käyttää muut kuin omistaja. lastentileillekään ei pääse edes vanhemmat

Jaa että oikein suojattu? Mikäs se sellainen suojaus on? Minäkun luulin että pankkitili on lähtökohtaisesti ihan aina sellainen, että sitä voi käyttää vain sen omistaja tai se kenelle omistaja on käyttöoikeuden itse antanut. Mutta varmaan pitää mennä läheiseen pankkiin kysymään, että onkohan toi naapurin Reijon tili suojattu... ja että jos ei ole, niin nostaisin rahat sieltä :D

• Tykkää
Reactions: vierailijatartar
Jaa että oikein suojattu? Mikäs se sellainen suojaus on? Minäkun luulin että pankkitili on lähtökohtaisesti ihan aina sellainen, että sitä voi käyttää vain sen omistaja tai se kenelle omistaja on käyttöoikeuden itse antanut. Mutta varmaan pitää mennä läheiseen pankkiin kysymään, että onkohan toi naapurin Reijon tili suojattu... ja että jos ei ole, niin nostaisin rahat sieltä :D

Kyllä se onnistuu kun teet ensin valtakirjan. Siis jos tiliä ei ole suojattu.

Yhteistyössä