On ollu niin sekaisin ettei muistanu tänne päivittää kuulumisia
Tyttö siis syntyi eilen illalla ysiltä rv 36+4. Käynnistettiin puhkaisemalla kalvot salissa illalla ja sain ennen kalvojen puhkaisua etukäteen jo epiduraalikatetrin selkään,koska pelkäsin etten muuten enää kerkeä puudutusta saamaan..
Puuduttava lääkäri naureskeli että harvoin näin päin tehdään,mut onneksi suostui. Supistukset alko aika nopeesti kun kalvot puhkastiin loppuun. Puudutusta pyysinkin jo heti ekan supistuksen jälkeen,koska ne käytännössä taas räjähti käyntiin heti täysillä
kätilö totes mulle että mun keho on hyvä synnyttään,kun en koskaan tarvi mitään oksitosiinitippoja ym vaikka mulle laitetaan puudute. Supistukset pysyy voimakkaina ja säännöllisinä. Ja olin lähes kivuton koko synnytyksen ajan,uskomatonta!! Ponnistin typyä kaks supistusta ja sit olikin jo ulkona
kokonaiduudessaan kesti 2,5h ja jäi oikeen hyvä fiilis. Epidurssli kätilön mulaan hidasti sitä vähän,mut parempi niin. En olis nopeempaa toivonutkaan tälläkertaa..
En saanut repeytymiä tai mitään. Oma olo on ihan kun ei olis synnyttänytkään
vauvan mitat 3085g ja 48cm.Tuntuu ihan miniltä!
Vauvalla todettiin heti salissa kitalaen perällä oleva halkeama. Oli ihan ylläri. Ei näy ulospäin ja leikataan umpeen jossain vaiheessa.. Ei onneksi oo kovassa kitalaessa,eikä huulessa,mutta hankaloittaa toki imemistä kun ei saa niin hyvää alipainetta. Typy on kova yrittämään ja saa rinnasta jo nieltyä. Aika näyttää millä syömistyylillä mennään,mutta tähän mennessä saanu imettyä rinnoista. Onneksi mulla tullu maitoa jo pitkään.. Toki se kunnon maidonnousu ei vielä oo tapahtunu
Vähän täytyy nyt ennenaikasuuden vuoksi antaa ruiskulla perään kun on vähän unelias. Saa nähdä miten jatkossa sit. Päivä kerrallaan katotaan
huomenna lastenlääkäri niin saadaan lisää infoa. Toiv.päästään pian kotiin!
Senis ja vauva 1vrk