Keskenmenon jälkeen kuumeilevat TALVI 2015

Iinaelina jouduitko uuteen operaatioon? :eek: Toivottavasti et!

Bettinah mulla menee foolihappo ja vehnänalkioöljy ja nyt pitää alkaa kittaamaan greippimehua. On sit liukkaat limat nääs :LOL: D-vitamiinia menee 20-50 ug, riippuu kummasta purkista nappaan.

Mulle annettiin viimeksi neuvolasta toi opas. Nyt se on laatikossa varhaisultrakuvien ja keskenmenolappusten kanssa... ehkä joskus mummelina katselen niitä seuraavan kerran.

Neuvolasta sanottiin, ettei tarvitse syödä mitään raskausajan vitamiineja, jos syö monipuolisesti. Foolihappoa suosittelivat viikolle 12 asti ja lääkärikin sitä suositteli. Ja D-vitamiinia 20 ug.

Mies ei syö mitään muuta kuin D-vitamiinia. Ja liikaa makkaraa :LOL:
 
Mun piti ostaa greippimehua tänään mutta unohtui! No huomenna ostan :)

Vauveli vanhalle, mitä tuo vehnänalkioöljy tekee/auttaa? Oonko kysynyt jo aiemmin :D nyt aletaan sitten juomaan kaksin käsin greippimehua. Paljonko juot sitä päivässä? Riittääköhän yksi lasi päivässä :D se ei meinaa helpolla alas mene :D
 
  • Tykkää
Reactions: Vauveli vanhalle
Vauveli vanhalle, ei onneksi sentään uuteen operaatioon menty. Kun ei ollut mitään tulehdusoireita niin odoteltiin, että tuli itsellään ulos..

Bettinah, mulla on myös vehnänalkioöljy käytössä. Siinä on paljon E-vitamiinia, joka (mahdollisesti) edesauttaa hedelmällisyyttä. Mulla on kuiva iho, oon huomannut positiivisen vaikutuksen myös siihen. Pahanmakuistahan se on kuin mikä, mutta mitäpä sitä ei tän tavoitteen eteen tekis..
 
  • Tykkää
Reactions: Vauveli vanhalle
Vehnänalkioöljy on ollut täälläkin käytössä mutta kapselimuodossa niin ei tartte maistella. :D

Mun täytyy myöntää että vaikka mä kuinka panikoin sitä eilisen haamua, niin kyllä mä olin pikkusen pettynyt tämän aamun negasta. Tämä on sinänsä ilahduttava juttu, koska se saattaa tarkoittaa sitä että alkaa henkinenkin puoli olla valmiina uuteen koitokseen. Perjantain testissä molemmat tulokset sopivat siis mulle ihan hyvin. :) (Jos nyt vaan jaksaisi odottaa siihen perjantaihin!)
 
Vehnänalkioöljy on ollut täälläkin käytössä mutta kapselimuodossa niin ei tartte maistella. :D

Mun täytyy myöntää että vaikka mä kuinka panikoin sitä eilisen haamua, niin kyllä mä olin pikkusen pettynyt tämän aamun negasta. Tämä on sinänsä ilahduttava juttu, koska se saattaa tarkoittaa sitä että alkaa henkinenkin puoli olla valmiina uuteen koitokseen. Perjantain testissä molemmat tulokset sopivat siis mulle ihan hyvin. :) (Jos nyt vaan jaksaisi odottaa siihen perjantaihin!)
Mie jo googlettelin ja kattelin että millä dpo'illa ihmiset on saanu selviä plussia. Nyt jos testailisi ja dpo ei olisikaan se 10 mitä luulen vaan jotain vähemmän, niin sehän olisi automaattinen nega ja hirvee paniikki. Ei oo kun kolme päivää enää testipäivään. Ootko sie varma siun dpo:sta? Sori, en enää muista mikä tilanne kenelläkin oli taustalla.

Mie oon aina miehen iltavuorojen aikaan huono tekemään ruokaa ite, mut nyt se on vielä huonompaa, sitä kun pitää haistella koko valmistusprosessi.

Mie oon nyt myös googletellut, mistä kaikesta krooninen pahoinvointi voi johtua. Missään ei ole kyllä lukenut valeraskautta, vaikka se kai on tässä se todennäköisin vaihtoehto.
 
Piinamiina, mulla on ilmeisesti 11 dpo. Katselin viime raskauden ajan kalenteria ja eka haalea plussa tuli tikkuun "vasta" 13 dpo, joten on tässä aikaa.

Mulla on alkanut ottaa kans hajut nenään ja tänään alkoi purjottaa, mutta mua nyt purjottaa aina muutenkin että tuskin tuo mitään merkkaa. :p
 
Mie olin viime kuussa säästeliäs testailija. Tein ensimmäisen positiivisen raskaustestin dpo 14-17. Silloinkaan en onnistunut bongaamaan lh-piikkiä, joten arvailuksi jää. Nyt on dpo 9-11. Eli se perjantai vois olla plussan aikaa, jos se nyt yleensäkään tulee.
 
Mä jo mietin että pitääköhän mun käydä yks pc paketti vielä ostamassa kun en jotenki älyä että voisin olla raskaana. Tänäänkään "ei niin mitään" oireita. Tissit hellät ja turvonneet, kamala keli oli niin kylmä oli mutta ei juuri masutuntemuksia, ei pahaa oloa, ei pahemmin turvotusta tms. Ja kun on niin monenlaista muuta mietittävää niin unohan koko homman :) Pitäskö siis testata että muistaa missä mennään, hih :)
 
Mä jo mietin että pitääköhän mun käydä yks pc paketti vielä ostamassa kun en jotenki älyä että voisin olla raskaana. Tänäänkään "ei niin mitään" oireita. Tissit hellät ja turvonneet, kamala keli oli niin kylmä oli mutta ei juuri masutuntemuksia, ei pahaa oloa, ei pahemmin turvotusta tms. Ja kun on niin monenlaista muuta mietittävää niin unohan koko homman :) Pitäskö siis testata että muistaa missä mennään, hih :)
Munkin tekis mieli vielä yks paketti ostaa pc'tä ja kattoo onko vieläkin tummentunut :LOL:
 
Mun piti ostaa greippimehua tänään mutta unohtui! No huomenna ostan :)

Vauveli vanhalle, mitä tuo vehnänalkioöljy tekee/auttaa? Oonko kysynyt jo aiemmin :D nyt aletaan sitten juomaan kaksin käsin greippimehua. Paljonko juot sitä päivässä? Riittääköhän yksi lasi päivässä :D se ei meinaa helpolla alas mene :D
Vehnänalkioöljy lisää hedelmällisyyttä ja pitäisi auttaa myös pitämään pienokaisella jarrusukkia. On aika tyyristä tavaraa se pullo ja pahanmakuista. Mää otan teelusikallisen joka aamu ja juon perään appelimehua, niin menee alas. Sitä saa ainakin luontaistuotekaupoista. Mää oon muistaakseni tilannut Kärkkäiseltä, kun oli siellä aika edullista ja tilasin samalla muuta. Alunperin tilasin sitä eläimelle, mutta sitten tarvinkin itse :LOL: Iho voi alkaa kukkimaan, mulle on käynyt niin ja monelle muullekin, mitä netistä lueskelin. Mutta jokainen näppy on sen arvoista!

Greippimehua oon juonut kaikki kaksi purkkia elämässäni, että ihan hirvee litkijä olen :LOL: Aattelin alkaa juomaan sitä aamulla puuron kanssa. Yleensä juon lasillisen appelimehua siinä kohtaa, mutta vaihdan sen greippimehuksi. Ei ole hyvää, mutta kun aattelee mihin se auttaa, niin se onkin tosi nannaa :p

Greippimehuissakin on eroa. Muistaakseni se Tropicin tms. sisältää eniten tavaraa. Vai olikohan Valion... en muista, pitää katsoa netistä.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Bettinah
Miulla on ollu tän iltaa hirvee kramppi oikeassa leukaperässä. Googlailin jälleen kerran ja löysin tohtori Kiminkisen jutun, jossa hän kertoi kerran kärsineensä leukaperien kramppailusta ja silloin kyse olisi ollut kai suolojen epätasapainosta. Ikinä ennen ei ole tällaista ollut ja krampitkin on olleet lähinnä niskojen kiristystä. Mitäköhän tähän uskaltaisi ottaa? Olisiko tähänkin jollakulla heittää jotain turvallista tuotetta? Myös plasebovaikutus hyväksytään. :confused:
 
Vauveli vanhalle, se tais olla toi tropicanan mehu sitä hyvää. Mutta siis pahan makuista :D mitäs jos vetelis ihan greippejä suoraan? :D

Täytyy etsiä tota vehnänalkioöljyä! Kuulostaa oikein hyvältä. Mies katsoo vielä että vaimo tullut hulluksi kun vedän pillereitä ja lusikalla jotain kamalaa litkua ja perään greippimehua :D
 
Kyllä muuten on meikän mieli muuttunut! Alan epäillä kemiallista koska vähän tuntuu siltä että oireet alkavat kadota. Eilen ei enää ollut sitä kuplimista alavatsalla (repäisykipuja kyllä) ja ns. raskas olo alkaa hävitä. Kyllä nää hormonit on ihania! :confused:
 
Dpo 12

NEGA! PUHAS NEGA :( Eikä varmaankaa plussaks muutu. Tänään pitäs menkat alkaa :cry:

Eilen ja tänään tullu kunnon limoja. Ihan kirkasta sitkeetä limaa :whistle:

En ala ennää!! :( Ihan typerää tää pettymysten tuottaminen itelleen.

Nyt salille ja illaks töihin.

Tsemitsemii kaikki :love::love:
 
No höh Hantta. Taidetaan myö sit vaan negailla. :cautious: Mutta eiks yleensä menkkojen pidä olla myöhässä ennen kuin saisi kunnon plussan testiin? Toivotaan ettei ne ala lainkaan. (y) Monesko yrityskerta sulla on?

Nyt kunnon plussia tähän ketjuun! Mä lähden onneksi tänään reissuun ja tuun huomenillalla kotiin joten kaksi testipäivää menee siinä (eikä mulla edes ole testejä). Sit torstaina vois ostaa testin ja uitella perjantaina kuten tuli luvattua. Minulla tosiaan usko meni plussaan mutta mulla on niin randomit kierrot että testaan niin tiedän sitten varmasti ja voi alkaa odotella niitä menkkoja.
 
  • Tykkää
Reactions: Hantta81
No höh Hantta. Taidetaan myö sit vaan negailla. :cautious: Mutta eiks yleensä menkkojen pidä olla myöhässä ennen kuin saisi kunnon plussan testiin? Toivotaan ettei ne ala lainkaan. (y) Monesko yrityskerta sulla on?

Nyt kunnon plussia tähän ketjuun! Mä lähden onneksi tänään reissuun ja tuun huomenillalla kotiin joten kaksi testipäivää menee siinä (eikä mulla edes ole testejä). Sit torstaina vois ostaa testin ja uitella perjantaina kuten tuli luvattua. Minulla tosiaan usko meni plussaan mutta mulla on niin randomit kierrot että testaan niin tiedän sitten varmasti ja voi alkaa odotella niitä menkkoja.
Tjottailtu ollaan kesästä 2014. Varsinainen yritys on nyt kestänyt semmosen 1,5 vuotta!! Yks tuulimuna todettu 10/2015.. Että ei kovin helpolla luoja meille yhteistä lasta suo.
Kolme aiempaa muksua on tullu viimestään yk3 kierrosta, et joku tässä nyt mättää :(:(

Sormustesti näyttää että 1 pitäs vielä saada. Kaikkien lasten osalta osunut oikeeseen. Poika, poika, tyttö ja poika :rolleyes::LOL: Se pikkumies vielä antaa odottaa :love:
Miehelle oon tehny kans ni silläki näytti et 2 poikaa tulis saamaan. Yks oma sillä on ennestään.
Taikauskonenko???? Minä vai :LOL::LOL::ninja:
 
Ja joo, mulla plussat näyttäny haaleesti plussaa yleensä vasta kun menkat ollu joitain päiviä myöhässä.
Ekasta muksusta oli kirkuvan punanen plussa, mut senki testasin jtn 6vkolla vasta. Sillon 20 vee tajunnu vielä mitään niistäkää hommista :LOL:
 
Tjottailtu ollaan kesästä 2014. Varsinainen yritys on nyt kestänyt semmosen 1,5 vuotta!! Yks tuulimuna todettu 10/2015.. Että ei kovin helpolla luoja meille yhteistä lasta suo.
Kolme aiempaa muksua on tullu viimestään yk3 kierrosta, et joku tässä nyt mättää :(:(

Sormustesti näyttää että 1 pitäs vielä saada. Kaikkien lasten osalta osunut oikeeseen. Poika, poika, tyttö ja poika :rolleyes::LOL: Se pikkumies vielä antaa odottaa :love:
Miehelle oon tehny kans ni silläki näytti et 2 poikaa tulis saamaan. Yks oma sillä on ennestään.
Taikauskonenko???? Minä vai :LOL::LOL::ninja:
Mikä tuo sormustesti oikeen on? Koskaan kuullutkaan? :eek:
 
Moi kaikille.

Liityn seuraanne tuolta lokakuisista, viime viikolla neuvolassa todettiin, ettei meidän matkalainen ollut jaksanutkaan kuin 14. raskausviikolle. Kävin samantien päivystyslähetteellä sairaalassa, ja heti seuraavana päivänä sitten cytoteceillä. Veikkaisin, että pääsin näinkin nopeasti hoitamaan asian "pois päiväjärjestyksestä", koska olisin muutoinkin ollut erityistarkkailussa perussairauteni takia - enkä usko, että mielenterveyteni olisi kestänyt päivääkään ylimääräistä odottelua. Vaan eihän tuo silti asiaa muuta, olen ainakin vielä täysin romuna, itkusta ei aina tunnu tulevan loppua, vaikka mitä tekisi. Mies oli aluksi lähinnä vihainen, nyt enää surullinen. Hän oli neuvolakäynnillä (tavallaan) onneksi mukana, meillä tätä yhteiskäyntiä (laaja terveystarkastus) oli aikaistettu viikolta 16 aiemmaksi juurikin minun aikaisempien ongelmieni vuoksi.

Olo on hirvittävän tyhjä, tarkoitukseton. Välillä vihainen, loukkaantunut, mutta lähinnä äärettömän surullinen - ehkä eniten miehen puolesta. Hän oli tottunut ajatukseen lapsesta, huolehti, suunnitteli tulevaisuutta ja sitten kaikki vietiinkin pois. En oikein tiedä, onko tällainen kuumeiluryhmä oikeastaan vielä oikea paikka minulle, mutta ilmeisesti tämän läpikäyneille aktiivisin ryhmä, missä tuntojaan purkaa. Toivottavasti seuraan mahtuu, ja ehkä sitten ihan oikeasti kuumeilemaankin, jahka kroppa tästä palautuu.

PP.
 
Moi kaikille.

Liityn seuraanne tuolta lokakuisista, viime viikolla neuvolassa todettiin, ettei meidän matkalainen ollut jaksanutkaan kuin 14. raskausviikolle. Kävin samantien päivystyslähetteellä sairaalassa, ja heti seuraavana päivänä sitten cytoteceillä. Veikkaisin, että pääsin näinkin nopeasti hoitamaan asian "pois päiväjärjestyksestä", koska olisin muutoinkin ollut erityistarkkailussa perussairauteni takia - enkä usko, että mielenterveyteni olisi kestänyt päivääkään ylimääräistä odottelua. Vaan eihän tuo silti asiaa muuta, olen ainakin vielä täysin romuna, itkusta ei aina tunnu tulevan loppua, vaikka mitä tekisi. Mies oli aluksi lähinnä vihainen, nyt enää surullinen. Hän oli neuvolakäynnillä (tavallaan) onneksi mukana, meillä tätä yhteiskäyntiä (laaja terveystarkastus) oli aikaistettu viikolta 16 aiemmaksi juurikin minun aikaisempien ongelmieni vuoksi.

Olo on hirvittävän tyhjä, tarkoitukseton. Välillä vihainen, loukkaantunut, mutta lähinnä äärettömän surullinen - ehkä eniten miehen puolesta. Hän oli tottunut ajatukseen lapsesta, huolehti, suunnitteli tulevaisuutta ja sitten kaikki vietiinkin pois. En oikein tiedä, onko tällainen kuumeiluryhmä oikeastaan vielä oikea paikka minulle, mutta ilmeisesti tämän läpikäyneille aktiivisin ryhmä, missä tuntojaan purkaa. Toivottavasti seuraan mahtuu, ja ehkä sitten ihan oikeasti kuumeilemaankin, jahka kroppa tästä palautuu.

PP.
Hei ja tervetuloa, vaikka tänne ei ketään haluaisikaan.

Otan osaa suruunne......täällä itse kullakin omanlainen tausta, mutta kaikilla sama menetys. Itseä on ainakin ketju auttanut vaikka välillä onkin vaan sivusta viestejä lueskellut.
 

Yhteistyössä