Ensimmäinen IVF 2016

Jee, kiva kuulla, että molemmilla meni punktio hyvin ja sopivankokoiset saaliit tuli myös. :)

Onko vielä tänään ollut kipuja? Maanantaina varmaan sitten saatte tarkemmin tietoa hedelmöittymisestä ja jakautumisesta.

Jee, kiva kuulla, että molemmilla meni punktio hyvin ja sopivankokoiset saaliit tuli myös. :)

Onko vielä tänään ollut kipuja? Maanantaina varmaan sitten saatte tarkemmin tietoa hedelmöittymisestä ja jakautumisesta.
Jos oikein nopeasti kävelee ja vielä korkkareilla niin se kopina täryttää sen verran että mahaa alkaa nipistelemään. Olen ottanut panadolia kaiken varalta. Maanantaina aamusta oon viisaampi. Soittavat aamulla jos eivät ole lähteneet jakautumaan ja mikäli ei soittoa kuulu niin siirtoon sit aamusta.

No toi kuulostaa kuitenkin hyvältä, että oot päässy jo korkkareiden päälle ja tavallisiin touhuihin. :)

Mulla täällä valtava turhautuminen kuukautisia edelleen odotellessa. Ihan tätä en osannut odottaa, kun aina tosi säännöllistä. Varmaan aiemmin tehdyt OI:t nyt jotenkin sekotti kroppaa ja luomukierto ei sitten ihan onnistunut.
Lakkas nyt sekin toimimasta mikä aiemmin toimi eikä pääse edes yrittämään. :(

Olen ollut yllättävän kipeä, normaalin kävelyn aiheuttama tärähdys sattuu ja mielummin istun puolimakaavssa asennossa kuin tavallisesti :/ tuli vähän yllätyksenä tämä jälkikipuilu. Huomenna pitäisi mennä töihin, kaipa se jotenkuten onnistuu särkylääkkeen voimin... Pelkään kovasti hyperstimulaatiota, sen oireet ilmeisesti voivat iskeä juurikin punktion jälkeen. Olen juonut vettä litratolkulla, mutta silti vaikea ottaa rennosti Onpa kummallista kierron sekoilua sulla... Toivottavasti kuitenkin pian alkaisi!

Siirto tehty. Yksi siirrettiin ja viisi meni pakkaseen. Oli kyllä yllätys että seitsemästä munasolusta kuusi hedelmöittyi ja kaikki vielä alkioiksikin. No, nyt loppu onkin sitten ylemmän tahon käsissä.

Siirto tehty. Yksi siirrettiin ja viisi meni pakkaseen. Oli kyllä yllätys että seitsemästä munasolusta kuusi hedelmöittyi ja kaikki vielä alkioiksikin. No, nyt loppu onkin sitten ylemmän tahon käsissä.
Ihanaa että kaikki meni noin hyvin! Nyt vain toivotaan parasta Itse kävin eilen päivystyksessä ja todettiin lievä hyper. Lämpökin nousi.. Nyt päätetään labrojen perusteella tehdäänkö siirto vai ei, toivon sydämestäni että pystyttäisiin tekemään!

Heippa! Ollaan oltu lomamatkalla, joten en ole käynyt lukemassa viestejä vähään aikaan. Täällähän on ihmisillä homma edennyt!! Mahtavaa Teza, että teillä alkuvaikeuksien jälkeen tilanne on nyt näin hieno!! Toivotaan että tärppää! Pitkiä päiviä luvassa, siihen voit varautua...:p
Kiva kun olet tullut juttelemaan taas Cerezah! Mutta ikävää että tuli hyperi, toivottavasti jää lieväksi!! :(
Oon itse nyt varmaan vähän taustalla tulevat viikot, täytyy taas keskittyä normaalielämään. Oon ihan tyytyväinen tähän pakolliseen taukoon, niin saa taas intoa uuteen yritykseen. Sitten kun PAS alkaa lähestymään, niin aktivoidun taas:LOL: Käyn varmaan kuitenkin silloin tällöin vähän vilkuilemassa miten teidän muiden projektit etenee!!

Nyt on siirto tehty. Oli yksi hyvä alkio ja neljä jäi jatkoviljelyyn, toivottavasti siitä edes pari saataisiin pakkaseen, vaikka toki toivo elää seuraavat kaksi viikkoa vielä tämän siirron suhteen Oli aika ilkeän oloinen lääkäri, ei olisi halunnut kirjoittaa ollenkaan sairaslomaa hyperistä huolimatta. Kerroin mitä työtä teen niin sain kaksi päivää, vaikka pelkkä kävely tekee kipeää... Noh, näillä mennään.

Kiva kuulla että täällä edistytään :) Toivottavasti kaikki menee hyvin!
Itse aloin repimään tapetteja, jotain tekemistä tässä on keksittävä ajankuluksi! No, saanpahan "uuden" hienon makuhuoneen ainakin :D Meillä vielä reilut kaksi viikkoa tuohon suunnittelukäynttin.. Tuntuu että päivät matelevat..

Kiitos! Ja jos pistoksiin liittyen tulee kysymyksiä niin kysy ihmeessä. On kuitenkin vielä hyvin tuoreessa muistissa
Hyvä tietää. :) Sellainen tulee mieleen, että minä kp:nä sulla oli punktio? Toki yksilöllistä mutta kuitenkin kysyn. Entä milloin alkoi pistosten vaikutus tuntua fyysisesti? Itse tunnistan jo nyt ihan tässä alkumetreillä pientä nipistelyä vasemmalla puolella kuin ovulaation aikaan. Tästä tulee varmaan mielenkiintoista... :| Toisaalta eihän se välttämättä koko ajan voimistu. Hyvä merkki silti, että kroppa reagoi. Tietää että jotain siellä tapahtuu. :)

Terveisiä hautomosta. Täälläkin yksi ensimmäiseen IVF:ään menijä. Arviolta pari päivää pistoksia jäljellä, pitkällä kaavalla mennään. Olen tuntenut melkeinpä stimuloinnin alusta saakka, että jotain siellä tapahtuu. Eli ainakin tähän saakka tuntemukset ovat olleet lähinnä vain jänniä, ei kipua. Saa nähdä miten sitten pari viimeistä päivää ennen punktiota sujuu. Tällä hetkellä näkyy yhteensä 12 follia aika tasaisesti molemmin puolin, joista tosin kolme on liian pieniä eli ne varmaan tippuvat kyydistä tai niistä ei saada mitään. Toiveissa on saada väh. 1-2 blastoa ja siirtää näistä yksi ja toivottavasti myös pakastaa ainakin yksi. Mikäli näyttää siltä, että ei saada tarpeeksi laadukkaita yksilöitä niin tehdään kolmipäiväisen siirto aikaisemmin.

Xesca: hyvin kuvattu toi, että tuntemus on "jännä", mutta ei kipua. Just sellaselta tuntuu. Mä oon tosin vielä ihan alussa. Pari pistetty ja xx-määrä jäljellä...
Tänään jostain syystä sain Puregon-pistoksen tuntumaan ikävältä. Myös jälkikäteen vähän kurja tunne ja pistoskohta jäi koholle. Eilen taas ei tuntunu oikein miltään...
Milloinkas sulla punktio tiedossa?

Hyvä tietää. :) Sellainen tulee mieleen, että minä kp:nä sulla oli punktio? Toki yksilöllistä mutta kuitenkin kysyn. Entä milloin alkoi pistosten vaikutus tuntua fyysisesti? Itse tunnistan jo nyt ihan tässä alkumetreillä pientä nipistelyä vasemmalla puolella kuin ovulaation aikaan. Tästä tulee varmaan mielenkiintoista... :| Toisaalta eihän se välttämättä koko ajan voimistu. Hyvä merkki silti, että kroppa reagoi. Tietää että jotain siellä tapahtuu. :)
Punktio oli pe kp 13 ja siirtoma kp 16 Eli nyt menossa pp 2 Itsellä taisi alkaa neljäntenä pistospäivänä tuntumaan "täydeltä" ja mielialat alkoi myös siinä vaiheessa heittelemään ja tuli vähän sellainen äklö olo. Sitten 6 pistospäivänä taisikin olla se ultra jossa löytyi 14 rakkulaa eli ei ihme että tuntui munasarjat vähän turvonneilta. Silloin 6 pistospäivänä näin turvotuksen jo ulospäin munasarjojen kohdalla ja samoin vatsa oli turvonnut ja jouduin pukeutumaan "läskifarkkuihin" Yhteensä pistelin 8 päivää ja sitten irrotuspiikin. Itsellä se 6 päivänä rinnalle alkanut jarruttaja pistos Orgalutran sattui vietävästi! N.2h pistoksen jälkeen kohta hieman punotti ja tuntui kuin neula olisi ollut pystyssä sen kaksi tuntia vatsassa. Tämä on kuitenkin kai normaalia.. Tsemppiä pistelyiin!

Mulla on punktio viikonloppuna, tarkka päivä selviää varmaan seuraavassa kontrollissa eli käytännössä saan siellä luvan pistää irrotuspiikin tai sitten jatkan vielä stimulointia. Taitaa vaihdella nuo tuntemukset tosiaan ihan jokaisen kohdalla. Lyhyestä kaavasta ei ole kokemusta eli voihan pitkän ja lyhyen kaavankin välillä olla sitten eroja. Itse olen voinut todella hyvin sen jälkeen kun sain pienentää alasajolääkityksen puoleen eli siis koko stimuloinnin ajan olen voinut hämmästyttävän hyvin niin henkisesti kuin fyysisestikin. Alasajolääkityksestä en voi kyllä sanoa samaa, olo oli varsin kurja varsinkin viimeisinä päivinä. Jarruna mulla jatkuu sama lääke kuin alasajossa, puolikkaalla annoksella. Olen yhdessä inssissä pistänyt Orgalutrania parina iltana ja sain siitä juuri samanlaisia oireita kuin cerezah, tosin menivät ohi alle tunnissa.

Jännä olo tosiaan lisääntyy päivä päivältä ja tänään sitä voisi jo kuivailla hieman epämukavaksi (stimulointipäivä 8). Mulla on tuntunut ihan luomukiertokin toisessa munasarjassa, joten osasin tätä odottaa. Lääkärin mukaan toinen munasarja on asemoitunut niin, että painaa helposti. Olen varautunut siihen, että parina viimeisenä päivänä ennen punktiota en pysty tekemään hirveästi mitään. Lääkäri lupaili helppoa punktiota, saa nähdä ja silti jännittää.

Tsemppiä pistelijöille ja piinailijoille.

Heips! Oon 35v ja mies on hippasen nuorempi. Ollaan jo 5v yritetty ja 4v lapsettomuuspolin asiakkaana.. siihen on mahtunut jos jonkin näköistä yritystä, endometrioosin leikkausta ja monia pillereitä ja piikkejä.. nyt oltiin ensimmäisessä ivf:ssä.. punktio 29.3 (15folliikkelia mutta vain 5munasolua) kaikki 5hedelmöittyi. Tuorealkiosiirto oli 1.4 (9soluinen) 2alkioo pakkaseen ja kaksi lämpökaappiin takaisin..( ne kaksi eivät päässeet/selvinneet pakkaseen.) Perjantaina olis raskaustestipäivä, mutta jo tiistaina alkoi menkkamaiset jomotukset ja illalla tulikin verta paperiin pyyhkiessä.. tänään jomotteli myös töissä niin että otin särkylääkettä ja tuhrutteli.. kuitenkin pärjännyt pelkällä pikkuhousunsuojalla. Tukilääkkeenä toi Lutinus 100mg 2tabl. 3krt/pv ja 4.4 aamulla gonapeptyl 0,1mg piikki. Just nyt ei jomota tahi pistä ja tuhrutkin haaleni olemattomaksi, ainakin viimeisellä vessareissulla.. voiko tuo olla enää tässä vaiheessa kiinnittymisvuotoa vai menkatko sieltä vaan yrittää puskea keltarauhashormoonista huolimatta läpi?

En osaa yhtään vastata kysymykseesi mangoananas, mutta kiva kun liityit ketjuun :) Itselläkin olisi kysymys.. kuinka kauan teillä muilla on määrätty jatkettavaksi Lugesteron kapseleita? Luin netistä todella ristiriitaista tietoa asiaan liittyen. Paketin selosteessa luki, että niitä tulisi jatkaa 9-11 rv asti, jos siis sattuisi alkio kiinnittymään. Mutta minua on neuvottu jatkamaan niitä vain testipäivään asti. Jostain luin myös, että niitä ei saisi lopettaa yhtäkkiä, vaan pikkuhiljaa, tästäkään en saanut minkäänlaista infoa lääkäriltä..

En osaa yhtään vastata kysymykseesi mangoananas, mutta kiva kun liityit ketjuun :) Itselläkin olisi kysymys.. kuinka kauan teillä muilla on määrätty jatkettavaksi Lugesteron kapseleita? Luin netistä todella ristiriitaista tietoa asiaan liittyen. Paketin selosteessa luki, että niitä tulisi jatkaa 9-11 rv asti, jos siis sattuisi alkio kiinnittymään. Mutta minua on neuvottu jatkamaan niitä vain testipäivään asti. Jostain luin myös, että niitä ei saisi lopettaa yhtäkkiä, vaan pikkuhiljaa, tästäkään en saanut minkäänlaista infoa lääkäriltä..
Joo kaksiviikkoa alkion laitosta ja jos testi on plussa niin lopetus pikkuhiljaa.. jos nega niin voi lopettaa laakista.

Lugeista: Hyvin lääkärikohtaista on kuulemani mukaan tuo, miten pitkälle käyttöä jatketaan. Kannattaa varmistella omalta lääkäriltä lisää ja pyytää ohjeita.

Kysymys: Eilen huomasin Puregon-ampullissa aika ison ilmakuplan, enkä saanut sitä pois. Se jäi männän viereen kun pistin, joten ei hätää. Mutta nyt kun aine vähenee niin tuo taktiikka ei onnistukaan. Vinkkejä?

Lugeista: Hyvin lääkärikohtaista on kuulemani mukaan tuo, miten pitkälle käyttöä jatketaan. Kannattaa varmistella omalta lääkäriltä lisää ja pyytää ohjeita.

Kysymys: Eilen huomasin Puregon-ampullissa aika ison ilmakuplan, enkä saanut sitä pois. Se jäi männän viereen kun pistin, joten ei hätää. Mutta nyt kun aine vähenee niin tuo taktiikka ei onnistukaan. Vinkkejä?
Oma lääkäri tarkoittaa Naistenklinikalla kymmentä eri lääkäriä :D hahah no, varmistelen asiaa sitten jos sattuisi tärppäämään..... turha sitä kai on vielä miettiä.

Ilmakuplasta ei pitäisi olla mitään haittaa, kun ko. ainetta ei pistetä suoneen, vaan ihon alle. Eli voit pistää huoletta, vaikka siinä olisi ilmakupla :)

Yhteistyössä