Ensimmäinen IVF 2016

Vaihdetaan ehdottomasti ajatuksia, kun kerran ollaan näin samaa aikaa aloittamassa hoidot! Vertaistuki on parasta tukea. Onko teillä käytössä pitkä vai lyhyt kaava?
Meillä lyhyt kaava tulossa. Menkkojen alkua tässä odottelen ja todennäköisesti to tai pe eka piikki. Perästä siis tullaan. Puregonilla aloitetaan ja tänään luinkin lääkkeestä lisätietoja mm. opasvihon & tuoteselosteen muodossa sekä katsoin opasvideon pistämisestä muistin virkistykseksi. Hoitaja toki opasti aiemmin ja pistokynän sain klinikalta. Välillä jännittää kovastikin etukäteen, mutta koetan ajatella että yksi vaihe ja päivä kerrallaan. Tällä taktiikalla pysyy toivottavasti joku roti tässä hommassa. ;)

Meillä lyhyt kaava tulossa. Menkkojen alkua tässä odottelen ja todennäköisesti to tai pe eka piikki. Perästä siis tullaan. Puregonilla aloitetaan ja tänään luinkin lääkkeestä lisätietoja mm. opasvihon & tuoteselosteen muodossa sekä katsoin opasvideon pistämisestä muistin virkistykseksi. Hoitaja toki opasti aiemmin ja pistokynän sain klinikalta. Välillä jännittää kovastikin etukäteen, mutta koetan ajatella että yksi vaihe ja päivä kerrallaan. Tällä taktiikalla pysyy toivottavasti joku roti tässä hommassa. ;)
Olikohan se Puregon samaa lääkeainetta kuin tämä Gonal-f? Itsellä Gonalista ei ole tullut mitään kamalia oireita (vielä), turvotusta tietysti, ja yhtenä päivänä oli melko kipeä hartiapistos ja mitä nyt miehelle parit raivarit vedetty.... :p Tuo päivä kerrallaan ja oire kerrallaan ajattelu auttaa kyllä myös minua. Tänään alkoi Orgalutran lääke, sen pistäminen sattui yllättävän paljon, ja nyt on punainen läntti pistoskohdassa, johon sattuu edelleen :/ toivottavasti tuo menee pois parin tunnin kuluessa. Tsemppiä kuitenkin pian alkaviin pistoksiin, ja toivottavasti ne menkatkin alkaisi pian ;) Itse ajattelin juurikin viime menkkoja odotellessa, että onpa harvinaista kun kerrankin innolla odottaa, että alkaispa ne jo :D

Tänään on ollut mahan alaosa kipeä. Nipistelee ja jomottaa. Josko me follikkelit kasvaisivat sittenkin. Huomenna ultra ja kuulee tuomion,jatketaanko punktioon saakka vai keskeytetäänkö hoito.

Hei, saako liittyä mukaan? pakko saada vertaistukea samoja asioita kokevilta. Taustaa: -80, mies hieman vanhempi, lapsettomuustutkimuksissa v.2013 lähtien, laparoskopiassa -14 kysta ja endoa poistettu, tuubat auki, oikea munasarja toimii, vasen laiskahko, myoomalöydös -15, höyläys epäonnistunut, 3 tuloksetonta inssiä letroilla, ivf hoidossa nyt. Eka ivf 1/2016 julkisella synarela+menopur ei tarpeeksi vastetta pistoilla, munasolupunktio vaihtui inssiin, ei raskautta, nyt parin viikon päästä odotellaan aloitusta uusilla lääkkeillä gonal f:llä ja heti 350 annoksella, huh. Siinä kaikessa lyhykäisyydessään.

Hei, saako liittyä mukaan? pakko saada vertaistukea samoja asioita kokevilta. Taustaa: -80, mies hieman vanhempi, lapsettomuustutkimuksissa v.2013 lähtien, laparoskopiassa -14 kysta ja endoa poistettu, tuubat auki, oikea munasarja toimii, vasen laiskahko, myoomalöydös -15, höyläys epäonnistunut, 3 tuloksetonta inssiä letroilla, ivf hoidossa nyt. Eka ivf 1/2016 julkisella synarela+menopur ei tarpeeksi vastetta pistoilla, munasolupunktio vaihtui inssiin, ei raskautta, nyt parin viikon päästä odotellaan aloitusta uusilla lääkkeillä gonal f:llä ja heti 350 annoksella, huh. Siinä kaikessa lyhykäisyydessään.
Tervetuloa mukaan keskusteluun. Kova historia on sinullakin takana, huh! Minullakin menopur pistokset, eikä follikkeleiden kasvu näytä hyvältä. Ärsyttää suunnattomasti.

Kiitos:)
Itsellä ensin tosiaan pitkä kaava, mutta nyt vaihtui lääkkeet gonaliin, kun synarelakaan ei nollannut enää, nollaultrassa kp3 ja oli jo 18mm folli kasvamassa:eek: tuo gonalin aloitusannos pelottaa, heti 350iu. Menopurilla oli 287 ja sitten 300, mutta ei kasvanut kun kaksi, mutta inssipäivänä lähtikin kaksi tooodella suurta follia irti ja se sattui.

Eilen oli ultra ja pe määritettiin pelätyksi punktiopäiväksi.. 7 munasolua löytyi molemmin puolin, mutta vain yksi suurikokoisempi molemmissa. Nämä suuretkin olivat kooltaan vain 16,5mm ja 12mm.. lääkäri sanoi, että 2cm kokoiset olisivat hyviä. Onko teillä kokemusta siitä riittääkö näin pienet munasolut, tai onko niitä pystytty hedelmöittämään/siirtämään?

MInulla tänään ultra ja follikkelit olivat kasvaneet 14 ja 16mm:ksi. Kahdeksan niitä löytyi yhteensä. Limakalvo oli paksuuntunut viime perjantaista 5mm -->11mm:ksi. Hiitaasti minun follikkelit kypsyvät, mutta punkiot on joka tapauksessa perjantaina. Arvuuttelivat perjantain ja sunnuntain välillä, mutta kun on jo pistospäiviä minulla takana jo 14, olisi sunnuntai jo liian pitkään. Tänään siis viimeinen pistos, huomena Pregnyl pistos ja perjantaina sit punktio. Kyllä tässä oli jännän äärellä että kasvaako nuo mulla yhtään, mutta kasvoi ne sittenkin, joten cerezah, toivoa on (y):LOL:

MInulla tänään ultra ja follikkelit olivat kasvaneet 14 ja 16mm:ksi. Kahdeksan niitä löytyi yhteensä. Limakalvo oli paksuuntunut viime perjantaista 5mm -->11mm:ksi. Hiitaasti minun follikkelit kypsyvät, mutta punkiot on joka tapauksessa perjantaina. Arvuuttelivat perjantain ja sunnuntain välillä, mutta kun on jo pistospäiviä minulla takana jo 14, olisi sunnuntai jo liian pitkään. Tänään siis viimeinen pistos, huomena Pregnyl pistos ja perjantaina sit punktio. Kyllä tässä oli jännän äärellä että kasvaako nuo mulla yhtään, mutta kasvoi ne sittenkin, joten cerezah, toivoa on (y):LOL:
Hyvä että olivat vihdoin kasvaneet riittävästi! Meillä molemmilla siis tänään viimeinen pistos, huomenna irrotuspiikki ja pe punktio. Tsemppiä perjantaille! Onko sulla ollenkaan tukala olo näin viimeisenä pistospävänä? Itsellä kuvottava olo, turvottaa ja sattuu alavatsaan ja munasarjoihin ja mieli aika herkällä.. :/ ei tää kyllä mitään kivaa touhua ole. Kateeksi käy ne, jotka saa lapsia "vain" harrastamalla seksiä!

Hyvä että olivat vihdoin kasvaneet riittävästi! Meillä molemmilla siis tänään viimeinen pistos, huomenna irrotuspiikki ja pe punktio. Tsemppiä perjantaille! Onko sulla ollenkaan tukala olo näin viimeisenä pistospävänä? Itsellä kuvottava olo, turvottaa ja sattuu alavatsaan ja munasarjoihin ja mieli aika herkällä.. :/ ei tää kyllä mitään kivaa touhua ole. Kateeksi käy ne, jotka saa lapsia "vain" harrastamalla seksiä!
Eilen nipisteli mahaa ja tänään vähäsen,mitään muuta oiretta ei oo ollut. Aamulla olin ultraan mennessä melko negatiivisella asenteella, mut sieltä tullessa en enään. Mieheni kyllä hieman "tiputti" mua negatiivisesta asenteestani ja oikeassa hän kyllä oli. Positiivisella asenteella on vaikutusta ja muistaa elää päivä kerrallaan, pois kaikki etukäteissuunnittelut. Täytyy olla realisti, mut positiivisella asenteella. Tsemppiä sinullekin perjantaihin. :)

Tsempit perjantaille punktioon meneville!

Puregonista oli kysymys tuolla aiemmin ja se ajaa samaa asiaa kuin Menopur ja Gonal-F.

Yhtäkkiä taas iski jännitys tulevaa hoitoa kohtaan. Välillä tulee huoli omasta jaksamisesta etenkin kun töissäkin on nyt kovasti painetta ja iltaisinkin on tullut oltua koneen ääressä työasioiden parissa. Huoh. Tuttuja tuntemuksia varmasti monelle. Toisaalta työkiireet vie ajatuksia hoidoista pois.

Menkkoja odottelen edelleen... Tuntemusten mukaan huomenna pitäis alkaa tai viimeistään to.

Tsempit perjantaille punktioon meneville!

Puregonista oli kysymys tuolla aiemmin ja se ajaa samaa asiaa kuin Menopur ja Gonal-F.

Yhtäkkiä taas iski jännitys tulevaa hoitoa kohtaan. Välillä tulee huoli omasta jaksamisesta etenkin kun töissäkin on nyt kovasti painetta ja iltaisinkin on tullut oltua koneen ääressä. Huoh. Tuttuja tuntemuksia varmasti monelle. Toisaalta työkiireet vie ajatuksia hoidoista pois.

Menkkoja odottelen edelleen... Tuntemusten mukaan huomenna pitäis alkaa tai viimeistään to.
Toivottavasti alkavat menkat pian, niin pääset vihdoin tositoimiin ;) Ja kiitos tsempeistä, eiköhän kaikki hyvin mene. Jos niin moni nainen on punktiosta selvinnyt, niin eiköhän siitä itsekin kunnialla selviä! Sitten vaan jännitetään, että onko hyviä soluja, hedelmöittyykö ja ja ja...

Omasta jaksamisesta kannattaa kyllä pitää huoli. Itse olen päättänyt, että hoidot menevät nyt kaiken edelle, niin työn kuin huvinkin. Koita rentoutua ja tehdä niitä itselle mieluisia asioita, sitten kun hoito alkaa :) Helpommin toki sanottu kuin tehty... no stress heh heh

• Tykkää
Reactions: teza
Voi plääh, ei vieläkään kuukautisia... Ja ei oo plussa. Tuli testattua.

Mikäs muilla meininki?
Mikä niissä nyt oikeen kestää?!? Kerrankin kun saisi alkaa! :D Itse pistin juuri äsken irrotuspiikin ja tosiaan pe punktiota jännittävin tunnelmin odotellen. Toivottavasti edes pari munasolua olisi kasvanut riittävän isoiksi, ja jos edes yhden saisi pakkaseen, niin ei heti tarvitsisi lähteä piikityksiin uudelleen. Paljon on toiveita näköjään minullakin xD Toivetta toiveen perään, mutta eihän tässä muu nyt auta, kuin odottaa ja toivoa :)

Mikä niissä nyt oikeen kestää?!? Kerrankin kun saisi alkaa! :D Itse pistin juuri äsken irrotuspiikin ja tosiaan pe punktiota jännittävin tunnelmin odotellen. Toivottavasti edes pari munasolua olisi kasvanut riittävän isoiksi, ja jos edes yhden saisi pakkaseen, niin ei heti tarvitsisi lähteä piikityksiin uudelleen. Paljon on toiveita näköjään minullakin xD Toivetta toiveen perään, mutta eihän tässä muu nyt auta, kuin odottaa ja toivoa :)
Minä saan pistää vasta tunnin päästä. Sitä ootellessa..

Niinpä, tää on just sitä kohtalon ivaa. ;D

Cerezah: Valitettavasti en yhtään tiedä. :| Mä vasta täällä menkkoja odottelen, joten aika paljon tulen takamatkalla teitä muita. Monesko kiertopäivä sulla muuten on punktio? Muistan kyllä että huomenna mutta mikä kp?
Nyt kun muistelen niin alkionsiirrossa ilmeisesti rakko täys, mutta punktion osalta en muista. Tuolla vilkkaammalla palstalla varmaan osataan neuvoa.

Mihin aikaan illasta ootte pistäneet Puregonin tms. käyttämänne lääkkeen? Ymmärtääkseni ei väliä kunhan on sama klo-aika joka päivä, esim. klo 21.

Cerezah: Valitettavasti en yhtään tiedä. :| Mä vasta täällä menkkoja odottelen, joten aika paljon tulen takamatkalla teitä muita. Monesko kiertopäivä sulla muuten on punktio? Muistan kyllä että huomenna mutta mikä kp?
Nyt kun muistelen niin alkionsiirrossa ilmeisesti rakko täys, mutta punktion osalta en muista. Tuolla vilkkaammalla palstalla varmaan osataan neuvoa.

Mihin aikaan illasta ootte pistäneet Puregonin tms. käyttämänne lääkkeen? Ymmärtääkseni ei väliä kunhan on sama klo-aika joka päivä, esim. klo 21.
Itse pistin klo.22.00 joka ilta, niin tiesin että olen ainakin varmasti kotona joka päivä siihen aikaan. Onko sulla menkat jo paljonkin myöhässä vai onko vaan epäsäännöllisempi kierto? En tiedä määritettiinkö punktio kiertopäivän mukaan, itse ymmärsin että munasolujen kevittymisen mukaan, mutta joka tapauksessa pe on siis itsellä kp 13 ja mahdollinen alkionsiirto kp 16 eli aikalailla juuri ennen luonnollista ovulaatiotahan tuo näyttäisi olevan.

Joo ei se punktio mene kp:n mukaan, mutta kiinnosti tietää. :) Yleensä se on kai hyvin samoihin aikoihin kuin ovis yleensä ja kp13 taitaa olla aika tyypillinen punktiopäivä, mitä olen netissä lueskellut.

Tulehan kertomaan sitten kuulumisia, miten meni.

Joo ei se punktio mene kp:n mukaan, mutta kiinnosti tietää. :) Yleensä se on kai hyvin samoihin aikoihin kuin ovis yleensä ja kp13 taitaa olla aika tyypillinen punktiopäivä, mitä olen netissä lueskellut.

Tulehan kertomaan sitten kuulumisia, miten meni.
Nyt on punktio takana. Kaikki meni ihan hyvin :) Sattui enemmän kuin olin kuvitellut ja kipulääkettä annettiin maximit, mutta toisaalta se kipu kesti vain ja ainoastaan 6min, eli en traumatisoitunut. 15 rakkulaa, joissa 11 munasolua, ihan hyvä saalis siis. Simppojen laatu oli kuulemma heikohko tällä kertaa, jostain kumman syystä, eli harkitsevat nyt laboratoriossa käytetäänkö maljahedelmöitystä vai mikroinjektiota. Toivon, etteivät uhkapelillä menisi maljaan, koska siinä tapauksessa voi kaikki munasolut joutua roskiin jos hedelmöitys ei onnistu... :/ Toivotaan kuitenkin nyt vielä parasta! Joko menkat alkoi?

Yhteistyössä