Toiveena vauva 2017-2018

Huomenta! Voi kun te kaikki jaksatte olla niin positiivisia.(y) Hyvä te...:love:

Minä oon taas heittänyt kirveen kaivoon, kun on niin kovat menkkakivut.:devil: Tekis vähän mieli kirota..:D Edelleen nännit arat ja jopa suihku sattuu. mut tää nyt vaan taitaa olla mulle uus loppukierron oire. Alavatsa on ihan tulessa menkkakivuista ja varmaan tänään menkat alkaa. Kiukkumenkkaärsytys saapui luokseni jo eilen illalla...grrrr. isännällekin tiuskin ihan turhista jutuista.:oops: Taitaa olla selittelyn ja anteeksi pyynnön paikka..:ROFLMAO:

Onneksi huomenna on vapaapäivä!!:p Vaikka enpä tiedä voiko sitä vapaapäivänä ajatella.... meillä on nimittäin keskimmäisen kaverisynttärit.:D:D:D Sen jälkeen on illalla aina ihan poikki. Pitäis yrittää jotain ohjelmaa vähän keksiä, kun näyttäisi siltä että sataa vettä... Jos jollain on jotain hyviä vinkkejä tommosten ala-aste ikäisten synttäriohjelmaksi, niin kertokaa ihmeessä.:)

Toivottelen teille kaikille oikein ihanaa keskiviikkoa!!!:):love:
 
Otan osaa kaveri synttäreistä.:D En yhtään välitä järkkää lasten kutsuja. Siitä on todella vapaa päivä kaukana!
Täällä taitaa olla dpo 1. Eilen saatiin kuin saatiinkin talletus tehtyä. Saattoi olla liian myöhään tai sitten ei. Peukut pystyyn vaan! (y) Jostain syystä kovasti toivon jouluvauvaa.:love:
 
  • Tykkää
Reactions: Zipi
Joku kyseli noista ravintolisistä (hitsin hankalaa vastailla tän kännykän kanssa). Foolihappo ainakin kannattaa aloittaa jo hyvissä ajoin. En sitten tiedä, onko siitä silti hyötyä, jos aloittaakin vasta hedelmöityksen jälkeen? Olen itse tyytynyt vain tuohon foolihappoon, d-vitamiiniin ja omega3:een, koska kalaa syön liian vähän sattuneesta syystä. Muuten syön kyllä tosi monipuolisesti, että en nyt sitten tiedä, pitäisikö vaihtaa monivitamiiniin jos ja kun tärppää vai menisikö sitä vain noilla edellä mainituilla. Onko teillä muuten kokemusta maitohappobakteerien ottamisesta vauvan atopian/allergian ehkäisyssä? Tällaista juttua luin joltakin toiselta palstalta...

Mulla on nyt 7 tai 8 päivää menkkoihin ja pahoin pelkään, että sieltä ne taas tulee. Mahassa tuntuu samanlaista menkkamaista kuumotusta jo nyt aivan kuten viime kierrossakin. Minulla tosiaan menkkaoireet tulee jo n. viikkoa ennen vuotoa ja pahenee vaan päivä päivältä. Nännit on edelleen arat ja joka päivä nipistää johonkin, munasarjaan, navan alueelle, kohdun kohdalle.... Lämmöt on ollut vaan 36,3-36,6 aamulla, mutta normi aamulämpö onkin alle 36.

Ensi viikolla pääsen sitten tutkimuksiin liittyen endo-epäilyyni. Toivottavasti ei mitään pahempaa löydy. Onko kellään muulla täällä todettu endometrioosia?

Reipasta keskiviikkoa kaikille! :)
 
Lämpimät onnittelut plussista Aurankukka ja Pähkinä! :love:

Ja Nachsalille kihloista! Joko teillä on häiden ajankohta päätetty? :)

Tervetuloa uusille ja tsempit muillekin uuteen kiertoon joutuneille!

Mut vois poistaa piinailijoista ja päivittää listaan kp 1 :unsure: pikkaisen olin jo toiveissani, kun mahaa juili ja olen flunssassa (esikoisesta plussasin flunssaisena, aivan selvä raskausoire hei ;) ). Yk 4 siis alkaa, ja tammivauvaa yrittämään. Lippu korkeella kuitenkin (y)
 
http://www.terve.fi/ravintolisat/foolihappo

tässä netistä vähän tietoa foolihaposta

Foolihapoilla on tutkimusten mukaan paljon hyviä vaikutuksia sikiön kehitykselle. Sen on muun muassa todettu ehkäisevän keskenmenoja sekä sikiön kasvuhäiriöitä. Tämänhetkiseksi foolihapon vähimmäistarpeeksi ilmoitetaan naisilla 240 mikrogrammaa vuorokaudessa, mutta raskauden aikana määrä tulisi olla 400 mikrogrammaa/vuorokausi.
 
Mun piti eilen käydä ostamassa tuota foolihappoa, mutta oli loppu lähiapteekista :( Onkohan kevät herättänyt monet muutkin vauvantekoon? :D Ostin sitten ihan vaan B-vitamiinilisää. Siinä on foolihappoa 200mg. Ja siinä monivitamiinissa jota otan on 300mg. Joten pitäisi riittää, vaikka mieluiten ottaisin reilumman annostuksen keskenmenotaustan vuoksi.

Tämän päivän aamulämmön rekisteröinnin myötä fertility friendkin näytti ovulaation lauantaille, kuten aiemmin omien fiilisten perusteella ounastelinkin :) Joten dpo 4 menossa.

Mulla on toiveet tosi korkealla tämän kierron suhteen, ja tulen varmasti pettymään jos ei plussaa tule. Kun se plussa aina ennenkin on tullut ekalla yrityksellä tai "yrityksellä" (loppunut vaan jo kolmesti keskenmenoon). Toisaalta olen ollut tosi paljon paremmalla tuulella ja positiivisemmalla mielellä tämän optimismin takia. Elämä on maistunut paljon paremmalta kun päästiin taas yrittämään. Tuo tauko keskenmenojen selvitystä odotellessa oli rankkaa, mieli oli maassa ja olin tosi välinpitämätön, tuntui että enemmän suoritin elämää kuin elin sitä. Tai jotain :p

Joten kävi miten vaan, pettymyksestä kyllä selviää ja tämä toiveikkuus on tehnyt todella hyvää :)
 
Hurrjasti onnea matkaan Marrasmei!

Tarppitunteesta onnea myos Kevattahdelle.

Tanjuska, kiitos kun paivitit tuota otsikkoa :D

Omanapaisesti, mielenkiinnolla odotan huomista gynea, ja sita ehtiiko nigara iskea ennen sita.

Joku noista vitamiimeista kyseli. Jo ennen yrityksen aloittamistakaan kannattaa aloittaa raskausvitamiinien syonti, niissa on tarvittavat foolihapot, omegat, b:t, sinkit, seleenit jne mukana. Ja se foolihappo tosiaan pitaisi olla vahintaankin sen 400/pva raskaudessa. Huomasin muuten, etta naissa holmoissa jenkki raskaus vitskuissa ei ole seleeni mukana lainkaan.
 
  • Tykkää
Reactions: -tanjuska
Marrasmai: onnea inssiin!!!

Pintsu: mulle ei ainakaan varoiteltu kaavinnan jälkeen et voisi suuremmal todennäköisyydel uusia mutta sit kuitenkin todellisuus oli muuta ja kaavittiin kaksi kertaa seuraaval kertaa.

Elisen; kovasti täs mietinnässä jos 3/17 olisi jo häät mutta jos hyvin käy olisin silloin viimisilläni raskaana ja nyt mietinnässä miten sitten tehdään.
 
Zipi Kaverisynttärit on lapsesta aina ihan huippu, äidistä ei niinkään. Meillä olisi sama riemu edessä sunnuntaina. 6 kappaletta 5-6 vuotiasta poikaa kerralla ja siihen perään sukulaisten kahvitus, niin voi veikata että tämä äiti on aika loppu illalla :sleep:
Marrasmai Toivottavasti inssi menee hyvin ja tulos on toivotun kaltainen (y)
Nachsal
onnea tulevalle rouvalle :)
 
  • Tykkää
Reactions: Zipi
Moi Amiraali! Me on kuumeiltu aiemminkin yhdessä! Muistan sun nimimerkin ajoilta kun esikoista kuumeilin. Meidän tyttö syntyi 09/13. Nyt sit kuumeillaan taas ;)

Paljon onnea Aurankukka ja Pähkinä!

Mä kävin kans ny su hakemassa raskaus ja imetys monivitamiinin kun siinä on sit se foolihappokin ja samassa tarpeellisia muita vitamiineja. Lisäks syön omegaa ja d:tä (otan suosituksia enemmän siis sitä). Nyt olis vielä 3 pilleriä jäljellä ja sit katsomaan miten lähtee kierto! Aikoinaan tärppäsi neljännestä kierrosta. Silloin tosin päätyi keskenmenoon :cry: mutta tulin uudelleen raskaaksi ilman kuukautisia välissä ja siitä syntyi tyttömme.

Onko täällä muita, joilla olis jotain komplikaatioita tms. tullu ekassa raskaudessa/synnytyksessä ja nyt jännittelee sen vaikutusta? Mulla jäi istukka kiinni ja käsinirrotuksesta huolimatta jouduin 3kk synnytyksestä tähystykseen kun istukkaa oli jääny kohtuun. Nyt sit ilmeisen isolla alueella arpikudosta kun kierukan poiston yhteydessä noin vuosi sitten ultrattiin. Ilmeisesti nyt jos meinaa siihen kiinnittyä ei ehkä kiinnity? Tai sit voi tulla ongelmia sit et miten istukka pysyy..
Mulla istukka ei meinannut irrota, sitä runnottiin ulos tunti ja verta holisi ulos yli litra. Sen jälkeen kotona alkoi 2viikon päästä synnytyksestä semmoset verensyöksyt, jotka neuvolassa kuitattiin mun höpöilynä.. Tuota kesti pari viikkoa, aina välillä verta tuli kuin hanasta, maksoin itse yksityisellä ultran ja lähetettiin samantien päivystyksenä kaavintaan. Oli ilmeisesti aika paljon jääny istukan paloja kohtuun kiinni. Hb oli kaavinnan jälkeen sitten 85.

Nyt pelkään, että sama toistuu. Synnytys oli pientä siihen runnomiskipuun verrattuna. Ja toki takaraivossa jyskyttää tieto kohdun kiinnikkeistä/arpikudoksesta mitä kaavinta voi mukanaan tuoda. Samalla olen pettynyt neuvolan henkilökuntaan enkä enää luota heihin.
 
Onnea Nachsal kihloista!

Shakalakalle ja muille kivuista kiinnostuneille: mulla alkoi omituiset alavatsakivut juuri niihin aikoihin kun jätettiin ehkäisy (eli kondomit) pois joulukuussa 2015. Kohdun alue kipuili oikeastaan päivittäin, oli lievää särkyä, kuumotusta, nippailua, pieniä viiltoja jne, aina päivästä riippuen. Kipujen alkamisen ajankohdan vuoksi mietin olisinko voinut saada suojaamattomasta toiminnasta jonkun kohtutulehduksen... Lisäksi mulla oli niihin aikoihin hiivatulehdus, joten mietin olisko se voinut levitä sinne ylemmäs. Ja tottakai raskauttakin ehdin jo epäillä.. ;). Näiden "kohtukipujen" takia menin sitte (yksityiselle) gynelle, joka oli sitä mieltä ettei kyseessä oikeastaan voi olla kohtutulehdus, koska olisin kuulemma enemmän sairas jos mulla sellainen olisi. Eli olis kuumetta, oksentamista jne.. ja ainakin oireet pahenisivat ajan mittaan, eli ei vois olla semmosta tasasta, samanlaisena jatkuvaa oiretta. Ja muutenkin on kuulemma epätodennäköistä että hiivatulehdus tai muu alempi tulehdus leviäisi sinne ylemmäs. Hän ehdotti syyksi endometrioosia, jota en sitten heti halunnut uskoa, koska ei oikeen tunnu järkeenkäyvältä että endoon liittyvät kivut olisi alkaneet yhtäkkiä suunnilleen sormia napsauttamalla. Lisäksi kierron vaihe oli sellainen että kipujen syyksi epäiltiin ovulaatiota, vaikka yritinkin kertoa että kipuja on kaikissa kierron vaiheissa. Kun sisätutkimuksessa ja ultrassa ei näkynyt mitään ihmeellistä, päätettiin jatkaa seurantalinjalla, koska "mistään vakavasta tuskin on kyse". Joidenkin viikkojen jälkeen palasin gynelle, koska vaivat jatkuivat edelleen eikä ne olleet poissa edes alkukierrossa. Tehtiin uusi sisätutkimus, jossa painelemalla lääkäri totesi että tapa ja kohta josta aristaa, viittaa tosiaankin endometrioosiin (kohdun takana joku kiinnike tms). Mun on vaikea uskoa sitä vieläkään, mutta yritän nyt sitten vaan luottaa siihen ettei mitään kohtutulehdusta ole ja yritän samalla sopeutua tohon endometrioosiajatukseen ja siihen millaisia seurauksia sillä voi olla lastensaannin kannalta. Eihän se peli mitenkään menetetty ole, mutta voi vaan olla vähän mutkaisempi tie edettävänä.

Mutta jos sä Shakalaka pääset johonkin tutkimuksiin tai saat jonkun diagnoosin, niin kerro ihmeessä miten kävi! Olis kiva kuulla mitä muut lääkärit on tällaiseen sanoneet :). Tsemppiä!

Ja Marrasmaille hurjasti onnea inssiin!
 
kaukaa katsottuna kuvassa pikkuhaamu, mutta vaikea näin sanoa. kannattaa juu testaila uudelleen parin päivän päästä, mut toivotaan kovasti parasta.
 
Kiitos ihanaiset lukuisista kannustuksista :love:

Valitettavasti vaan huonosti meni :cry:

Miehen näyte oli niin kehno, että eivät kuulemma yleensä edes tee inssiä jos luvut on niin huonot, mutta tehtiin kuitenkin "kun nyt kerran oltiin jo paikanpäällä". 0,24milj. oli pestyssä näytteessä hyvin liikkuvia siittiöitä yhteensä, kun pitäisi olla vähintään kaksi miljoonaa. Pesemättömässä hyvin liikkuvia oli 2%, kun edellisessä näytteessä oli 15%. Että pitikin olla just nyt noin huonot luvut :cry:
Sanoivat aika suoraan että toista inssiä tuskin kannattaa tehdä, suoraan ivf-jonoon vaan.
Voi :poop::poop::poop: :mad:
Eli kaksi viikkoa menkkojen oottelua tiedossa. Kiva.
 

Yhteistyössä