Suomessa on jo yli miljoona köyhää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Kuulutko sinä köyhiin?

EU:n määrittelemä köyhyysraja on Suomessa laskettu olevan 1 166 euroa kuukaudessa yhden hengen taloudessa. Alle tämän saavat ovat köyhiä.

"Lisäksi kunnan sosiaalitoimen toiminta voi olla niin nihkeää ja ylimielistä, ettei sinne haluta mennä edes hädän hetkellä tai toimeentulotuet hylätään automaattisesti, vaikka hakisi tarveharkintaista sosiaalitukea.

Pikku kunnissa ihmiset eivät samalla tavalla uskalla kyseenalaistaa toimeentulotukipäätöksiä kunnan hallintorakenteiden vuoksi: samat suvut ja porukat häärivät kaikilla päätöspalleilla ja pelätään, että valittaminen johtaa vain lisävaikeuksiin.

Tilanne on johtanut siihen, että nämä ihmiset ottavat pikavippejä tai jättävät laskunsa maksamatta – molemmissa tapauksissa köyhälle tulee lisäkuluja ja lopulta menetetään yleensä luottotiedot. Tällaisessa kehityksessä ei ole mitään järkeä, mutta aiheesta ei julkisuudessa puhuta juuri koskaan."

http://mvlehti.net/2016/04/01/suomessa-on-jo-yli-miljoona-koyhaa/

Itse elän nyt 500 eurolla kuukaudessa. Mutta kyllä on vielä jokseenkin pärjännyt, kun yrittää :)

Yli miljoona ihmistä kuolee sitten nopeasti pois meidän muiden harteilta. Tietää rikkauksia muille.
Olemmekin mieheni kanssa miettineet itsemurhaa heti kun ikää alkaa tulemaan. Siihen on muutama vuosi. Odotamme kunnes saamme lasten koulut loppuun ja toivottavasti hyviin töihin ulkomaille. Emme halua jäädä taakaksi köyhinä vanhuksina, emme edes ennen sitä vanhusikää. Yritämme selittää lapsille miksi päädymme tähän ratkaisuun, toivottavasti ymmärtävät järkevinä ihmisinä ettei Suomi voi millään pitää huolta pitkäaikaissairaista kun tänne samaan aikaan marssii kymmeniä tuhansia uusia elättejä. Jonkun on siis lähdettävä. Annamme tilaa uusille kansalaisille Irakista ja muualta. Onnea Suomi ja teille jotka niitä jäätte elättämään.

Olemmekin mieheni kanssa miettineet itsemurhaa heti kun ikää alkaa tulemaan. Siihen on muutama vuosi. Odotamme kunnes saamme lasten koulut loppuun ja toivottavasti hyviin töihin ulkomaille. Emme halua jäädä taakaksi köyhinä vanhuksina, emme edes ennen sitä vanhusikää. Yritämme selittää lapsille miksi päädymme tähän ratkaisuun, toivottavasti ymmärtävät järkevinä ihmisinä ettei Suomi voi millään pitää huolta pitkäaikaissairaista kun tänne samaan aikaan marssii kymmeniä tuhansia uusia elättejä. Jonkun on siis lähdettävä. Annamme tilaa uusille kansalaisille Irakista ja muualta. Onnea Suomi ja teille jotka niitä jäätte elättämään.
Emme maksa Suomeen veroja, joten emme elätä ketään.

Onko toi summa nettona? Ite oon lähes koko elämäni elänyt köyhyysrajan alapuolella. Muutaman kuukauden koko elämän aikana olen päässyt sen yli. Nyt on tosi hyvä tilanne, kun saan jotain 1300-1500 nettona. Mut oon silti aina kokenut itseni onnekkaaksi, kun olen Suomeen syntynyt. Täytyihän menoja suunnitella ja säästää tärkeistäkin asioista, mutta useimmiten ei ole tarvinnut nälkää nähdä. Joillain toki on ollut sitte vieläkin vähemmän rahaa :/ Mut sanoisin, et tonnilla kuussa elävä ei ole rutiköyhä, vain pienituloinen.

Onko toi summa nettona? Ite oon lähes koko elämäni elänyt köyhyysrajan alapuolella. Muutaman kuukauden koko elämän aikana olen päässyt sen yli. Nyt on tosi hyvä tilanne, kun saan jotain 1300-1500 nettona. Mut oon silti aina kokenut itseni onnekkaaksi, kun olen Suomeen syntynyt. Täytyihän menoja suunnitella ja säästää tärkeistäkin asioista, mutta useimmiten ei ole tarvinnut nälkää nähdä. Joillain toki on ollut sitte vieläkin vähemmän rahaa :/ Mut sanoisin, et tonnilla kuussa elävä ei ole rutiköyhä, vain pienituloinen.

Mitä teet työksesi?

Yhteistyössä