Tarina henkisyydestä ja matkasta taivaan isän luo maanpäällä.

  • Viestiketjun aloittaja 9mmmm
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
hmm mielenkiintoinen että täällä sanotaan että aivan sama ei osaa keskustella. raamikset taas pitää monoloogia :) ei se oel keskustelua keskustelu on kyselevää molemmin puolin. tähän ei juurikaan raamis kykene se on ymmärettävää kun ei näe asioita kun yhdestä näkökulmasta joten raamiksen ajatukset on tullu kyllä jo selviksi.
mutta annetaan heidän pitää suppea raamatun isänsä . joka jakaa ihmiset kasteihin niinkuin natsi ja muu roskasakki. aivan niinkuin huomaamme tässäkin keskuteluss heidän käytöksensä.

sitten on taivaan isä jonka lapsia kaikki olemme joka hyväksyy sinut juuri sellaisen kun olet jollet tee pahaa ja niistä mikä on pahaa olenkin jo kertonut. Jeesus kuoli rakkauden tähden vaikka olisi voinnut mennä kalaan. kun tätä touhua kattoo niin jeesuksen ois kannattanu mennä kalaan tuolloin. maailma ei ollut valmis rakkauteen. niimpä petos johon liittyi raha joudutti hänet ristille. hän kuoli ihmisten ahneuden, paskahousuuden ja vihan tähden.
te syljitte silloin ja syljette rakkauden päälle näköjään vielläkin. viime hetkinään hän pyysi vettä ja taivaalta satoi vettä. kuollessaan jokaisen ihmisen henkeen jäi syvälle hänen sydämmestää osanen joka olisi aukeneva vain kun kaikki on yhdessä sillä samalla hetkellä jokainen tietää mitä on tosi rakkaus...
 
9mmm
Niinpä!
Usein kuitenkin se asia kulminoituu siinä: "anna meille meidän jokapäiväinen leipämme":
http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/politiikka-ja-talous/luomuleipää-lähelle-ja-lehmille-1.141744

---Mistä muuten tulee nimitys leipäpappi?
hm mulle tuli tällänen ehdotus mieleen tosta leipäpapista. se on sellanen joka hurskastelee saarnatuolissa hädästä jnee ja pistää muhkeen tilin omaan taskuunsa eli sen leivän ja köyhälle hän antaa puhetta joka ei sisällä mitään siitä uskosta mistä puhuu koska muuten hän luovuttaisi suurimman osan maallisestaan noille köyhille. ei tee siis todellisuudessa kaikkea heikoimman auttamiseksi vaikka tämä olisi minkälainen?.

mut mitäs se sulle tarkottaaa?
 
vierailija
hm mulle tuli tällänen ehdotus mieleen tosta leipäpapista. se on sellanen joka hurskastelee saarnatuolissa hädästä jnee ja pistää muhkeen tilin omaan taskuunsa eli sen leivän ja köyhälle hän antaa puhetta joka ei sisällä mitään siitä uskosta mistä puhuu koska muuten hän luovuttaisi suurimman osan maallisestaan noille köyhille. ei tee siis todellisuudessa kaikkea heikoimman auttamiseksi vaikka tämä olisi minkälainen?.

mut mitäs se sulle tarkottaaa?
No mun mielestä kukin saa harrastaa mitä tahtoo, mutta papin pitää saarnata vain siitä, mitä kirkolliskokouksessa on erikseen päätetty? Siitä tulee mieleen Antti Kylliäinen vuosien takaa. Olihan rankka prosessi hänelle, mutta ehkä nuoriso ei ole kuullut...?

Milloin vielä on ollut aika, kun meidän esi-äidit ovat joutuneet leipomaan leipää kirkolle tai milloin on kirkotettu äitejä? En osaa arvioida vuosia, mutta perinteinä liittyvät nimenomaan leipään. Jyvät tosin olisin ymmärtänyt paremmin;-)
 
9mmmm
No mun mielestä kukin saa harrastaa mitä tahtoo, mutta papin pitää saarnata vain siitä, mitä kirkolliskokouksessa on erikseen päätetty? Siitä tulee mieleen Antti Kylliäinen vuosien takaa. Olihan rankka prosessi hänelle, mutta ehkä nuoriso ei ole kuullut...?

Milloin vielä on ollut aika, kun meidän esi-äidit ovat joutuneet leipomaan leipää kirkolle tai milloin on kirkotettu äitejä? En osaa arvioida vuosia, mutta perinteinä liittyvät nimenomaan leipään. Jyvät tosin olisin ymmärtänyt paremmin;-)
mutta eihän hengen huone ole mikään harrastus nyt sentään.
mitä tarkottaa kirkotettu äiti?
 
vierailija
9mmmm
Itsekin luin siitä aika vanhana... enkä muista missä se luki, mutta on sellainen ollut tapana.
Niin, hengen huone onkin mielessä eikä sellaisesta kuulu saada palkkaa.

Kylliäisestä löytyi toinenkin artikkeli. Olihan se iso asia pelkästään kotomaassa!
helaktin fiksusti sanottu toi mielessä eikä siitä oteta maallista sitä sotkemaan pysyy paremmin puhtaana. hengen asioissa ..

fiksu nainenhan sie paula
 
9mmmm
sen verran viellä että kyllä matteuksen evankeljumista löytyy tosi paljon hyvää ja suht aidosti kuvattuna. vaikka tekstiä on myöheminn kirjoitettu eikä oel matteuksen omaa kaikki.

kaikki, minkä tahdotte ihmisten tekevän teille, tehkää te heille" (Matt. 7:12), "älkää tehkö pahalle vastarintaa – jos joku lyö sinua oikealle poskelle, käännä hänelle vasenkin" (Matt 5:39) ja "älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi" (Matt. 7:1)
se ei tarkoita tietenkään sitä jos joku johtaja vie kansaansa harhaan ja kulemaan silloin sitä järjettömyyttä pitää vastustaa eikä kääntää poskeaan.

"Autuaita ovat hengessään köyhät, sillä heidän on taivasten valtakunta.
Ilmankos on aiheuttanut monitulkintaisen kysymyksen vuosisatojen ajan.
mitä tällä voidaan tarkoittaa on myös se kun ei ole muutakuin hengen voima . joka on rajaton onko silloin köyhä vai rikas? se joka pääsee hengessään korkeuksiin on lähempänä taivaanisää ja maallinen lakkaa merkitsemästä. muistakaa että ihminen on samaan aikaan maallinen ja hengelinnen on se hyvä kokonaisuus. maallinen joka luo muidenkin kuin omaa hyvinvointia on taas hengessä rikkaus. siksi esim juuri jos kummatkin rakastaa vilkasta seksiä sen mnipuolisine juttuineen piristää se myös kummankin henkeä eikä siitä koidu kelleen pahaa. ellei se toinen ole tahdoton jnee jnee tai ei ole kypsä viellä.
  • Viha ja solvaukset kielletty, ei ainoastaan tappaminen (Matt. 5:21-22)
  • ekaa kertaa muuten lukasin tänkin kertomuksen ja niinhän se on. toki sillä erotuksella kun matteus unohti lapset ja esim vaatteiden pukemisen. viha on paha kun se vie sulta kaiken ilon elämään ja myös ympäristöltä . joskus jokainen sanoo tanan kuspiä mutta kypäs osatkoon pyytää anteeksi ja toinen olkoon kypsä sanomaan jos joku loukkaa.

Riidanhalu ja pitkävihaisuus kielletty
suotavaa kerralla asiat selviksi niin ei tarviii tappaa sydäntään katkeruuteen. sanoo suorat sanat sille jonka kaa ongelmia eikä purkaa sitä muuhun se on soturin tie oli nainen tai mies kun sen tien valitsee muuttuu ihmiseksi.

Himoitseminen kielletty, ei ainoastaan aviorikos
aviorikos tapahtuu valheessa ja ei oikeasti kerro mistä tykkää
esim jos pariskunta haluaa leikkeihinsä kumamtkin jonkun toisen osapuolen ei se ole himoa vaan jakamista ja mielenvirikettä. jonka itsevarmuudessa voittaa ja rehellisyydessä. kun on rehellinen ja kokoajan se ei ole rikos mutta se pitää saattaa myös toisen tietoon tai muutoinhan se on valheen rikos ja valhe syö sinut sisältäpäin siin on jo rangaistusta tarpeeksi.


vihollisten rakastaminen ja toisen posken kääntäminen "silmä silmästä" -säännön sijaan (Matt. 5:38-48)

Tee hyvät teot ja rukoilu salassa, ei julkisesti ihailun toivossa
ääneti mieluiten se rukoilu.

  • Kukaan ei voi palvella kahta isäntää, joten on valittava Jumalan ja materialismin välillä (Matt. 6:24)
  • ilmankos tunnistin tän jätkän heti hyväks tyypiks vaikka en ollutkaan koskaan kirjasta lukenutkaan. noh hän onkin taivaassa ja tunteessa tiedän.
  • Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi" (Matt. 7:1)
  • jokainen sortuu joskus tuohon. kunhan ei tule tavaksi
 
vierailija
Jaha vai kristittyjen solvaaja tämä aloittaja onkin, no niitä riittää, meitä on vainottu aina, mutta me emme luovu, voin kertoa.
ei solvaaja ainoastaan jeeuksen sanoman puolustaja. eihän erotellut niinkuin raamattu tekee. hän rakasti kaikkia ihmisiä maanpäällä eikä jaoitellut. koska hän tiesi että vain rakkaudella maailma tulee puhtaaksi.
 
vierailija
koska hän tiesi että vain rakkaudella maailma tulee puhtaaksi.
Niin voiko ihminen silloin hyvin kun on rakastunut ja jos kaikki ihmiset on rakstuneita jääkö katekruutta jäljelle ja vihaa? vai haluaako rakastunut muille pahaa vai kaikille hyvää. jesuahan sanoi

kaikki, minkä tahdotte ihmisten tekevän teille, tehkää te heille"
jos jakaa hyvää se silloin jakaantuu eikä maksa mitään yksi kerrallaan. rakastunut menettää kuoleman pelkonsa ja kaikki negaatioit sitä on rakkaus. tietenkin kiukutellaan pikkuasioista. mutta suuressa mittakaavassa ihmiset eivät halua pahaa toisilleen sortoa tuhoa ja alistamista. vaan rakkaudessa kaikki tapahtuu luonnostaan hyvänä.
 
9mmmm
"älkää tehkö pahalle vastarintaa – jos joku lyö sinua oikealle poskelle, käännä hänelle vasenkin"

Sotilaat toivat Jeesuksen ylipappi Hannaksen luo, joka kysyi Jeesukselta hänen opetuslapsistaan ja opetuksestaan. Jeesus vastasi: "Minä olen puhunut julkisesti, koko maailman kuullen. Olen aina opettanut synagogissa ja temppelissä ja millon missäkin, . Salassa en ole puhunut mitään. Miksi sinä minulta kysyt? Kysy kuulijoiltani, mitä olen heille puhunut. He kyllä tietävät, mitä olen sanonut." Jeesuksen vastattua näin, yksi lähellä seisovista vartijoista löi häntä kasvoihin ja sanoi: "Noinko sinä vastaat ylipapille?" Jeesus sanoi miehelle: "Jos puhuin väärin, osoita, mikä puheessani oli sopimatonta. Jos taas puhuin oikein, miksi lyöt minua?" Hannas lähetti Jeesuksen köysissä ylipappi Kaifaksen luo.[15]
 
vierailija
"älkää tehkö pahalle vastarintaa – jos joku lyö sinua oikealle poskelle, käännä hänelle vasenkin"

Sotilaat toivat Jeesuksen ylipappi Hannaksen luo, joka kysyi Jeesukselta hänen opetuslapsistaan ja opetuksestaan. Jeesus vastasi: "Minä olen puhunut julkisesti, koko maailman kuullen. Olen aina opettanut synagogissa ja temppelissä ja millon missäkin, . Salassa en ole puhunut mitään. Miksi sinä minulta kysyt? Kysy kuulijoiltani, mitä olen heille puhunut. He kyllä tietävät, mitä olen sanonut." Jeesuksen vastattua näin, yksi lähellä seisovista vartijoista löi häntä kasvoihin ja sanoi: "Noinko sinä vastaat ylipapille?" Jeesus sanoi miehelle: "Jos puhuin väärin, osoita, mikä puheessani oli sopimatonta. Jos taas puhuin oikein, miksi lyöt minua?" Hannas lähetti Jeesuksen köysissä ylipappi Kaifaksen luo.
Jännästi toi Raamattu kuitenkin sinunkin käsissäsi pysyy. Sitten passaa solvata meitä kristittyjä.
 
vierailija
Niin voiko ihminen silloin hyvin kun on rakastunut ja jos kaikki ihmiset on rakstuneita jääkö katekruutta jäljelle ja vihaa? vai haluaako rakastunut muille pahaa vai kaikille hyvää. jesuahan sanoi

kaikki, minkä tahdotte ihmisten tekevän teille, tehkää te heille"
jos jakaa hyvää se silloin jakaantuu eikä maksa mitään yksi kerrallaan. rakastunut menettää kuoleman pelkonsa ja kaikki negaatioit sitä on rakkaus. tietenkin kiukutellaan pikkuasioista. mutta suuressa mittakaavassa ihmiset eivät halua pahaa toisilleen sortoa tuhoa ja alistamista. vaan rakkaudessa kaikki tapahtuu luonnostaan hyvänä.
Noniin, Kiitos. Tätä avausta tarkoitinkin :)

Kyllä. Olen samaa mieltä.
 
vierailija
Se on vaan siinä, että jokaisen pitäisi tajuta, että se oma vakaumus on tosiaankin vain oma. Kun ei vakaumusta ole kenenkään ulkopuolella, vaan aivoissa, ja aivot ovat jokaisella erilaiset. Lopettakaa syyttely, vaikka kerrottekin ihan kivoista _omista_ vakaumuksistanne.
 
vierailija
Se on vaan siinä, että jokaisen pitäisi tajuta, että se oma vakaumus on tosiaankin vain oma. Kun ei vakaumusta ole kenenkään ulkopuolella, vaan aivoissa, ja aivot ovat jokaisella erilaiset. Lopettakaa syyttely, vaikka kerrottekin ihan kivoista _omista_ vakaumuksistanne.
Voi raukka.. Kun aivot eivät edes synnytä tietoisuutta. Höpsö.

Ja jos et usko, tutki mitä on tutkittu.
 

Yhteistyössä