Onko sinulla aina käyttötilillä rahaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja en voisi elää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No ennen palkkaa kutakuinkin tyhjä, yllättäviin menoihin sitten on varalla molemmilla visat, joita tarvittaessa voi käyttää. Maksetaan pois sitten samantien seuraavalla kuulla.

No mitä sitten pitäisi tehdä? Lopettaa eläminen? Yhtä aikaa ärsyttäviä ja huvittavia nämä tällaiset aloitukset. Miten sä ap kuvittelet, että ne joilla on tili nollilla voivat elää. No elämällä sitä elämäänsä tietenkin, hei haloo. Ei sitä elämäänsä voi siihen lopettaa.

Mulla on tilillä 20€ ja seuraava palkka tulee kahden viikon päästä. Niin, ajatella että olen töissä ja silti tili melkein nollilla. Onneksi miehellä on tilillä rahaa niin ei nähdä nälkää. Nythän on asiat hyvin, mutta toista oli silloin kun olin opiskeleva yh. Jaa, tilillä vähintään 3000€. Kaukainen haave silloin opiskelelijana ja haave se on nytkin vaikka olen töissä.

Mitä sä ap oikein hait tällä aloituksella? Nostatko itseäsi muita ylemmäs? Etkö muka tiennyt, että täällä palstalla on paljon niitä joilla on pienet tulot? Kuulostaa lähinnä kehuskelulta tämä sun aloitus.

Samanlainen periaate, vaikka mitään varsinaisia rajoja ei enää ole. Opiskeluaikoina minulla oli rajana, että tilillä piti olla aina vähintään 200 - 300 markkaa. Jos rahavarat menivät siihen, niin lopetin ostamisen lähes täysin.

No tuo oli kärjistettynä sanottu, että en voisi elää. Tokihan elämää pystyisi jatkamaan, mutta hankalammin.Hengen riistäminenbrahan vuoksi on aina ylilyönti.
En missään nimessä yritä nostaa itseäni mitenkään ns parempaan arvoon. Minulla nyt vain sellainen tilanne ja tuon päätöksen tein silloin kun rahaa ei ollut.

Olin pitkään työtön ja aika pa, sain töitä mut en elänyt niin, että rahaa olisi enemmän. Pärjäsin vähällä. Sain tiliä kartutettua.

Nyt taas työtön, mutta tilillä rahaa enkä päästä tuon summan alle tilin saldoa menemään muuta kuin hetkellisesti esim hätätapauksessa.
En suostu enää siihen, että rahaa ei ole.

Palkkapäivän jälkeen jätän käyttötilille kuukauden markettiostoksia ja polttoainekulujen verran rahaa. Joten kyllä, ennen tilipäivä käyttis on aikas tyhjä. Mutta säästötileiltä löytyy kyllä tarvittaessaan...

Käyttötilillä johon palkka tulee on välillä juuri ennen palkkapäivää 100-200. Mutta pidän toisella käyttötilillä koko ajan yli 3000 €:n "hätävararahastoa". Sieltä palkkatililtä siirrän kuun lopulla säästyneet rahat joko tuolle hätävaratilille tai sitten säästötilille. Eli saldo ei juuri koskasn ylitä palkkani määrää.

On rahaa. Ei oo mitään selkeetä summaa, mutta pyrin pitämään siellä aina vähintään 1000-1500 e. Koskaan ei tiedä, jos vaikka kissa sairastuu kalliisti tms. Muutenkaan mä en suostu elämään kädestä suuhun -menetelmällä. Jos jostain syystä palkka viivästyy tai työt loppuu, niin eipähän ainakaan ihan heti oo tili nollilla.

Käyttötilillä en pidä oikeastaan kovin paljoa rahaa, vaan siirrän "ylimääräiset" säästöön. Säästötililtä taas en ota rahaa, jos siellä ei ole tiettyä summaa. Eli sillon ei tule tehtyä mitään turhia hankintoja, ennenkuin on yli sen. Meillä kyllä on miehen kanssa ihan eri näkemys siitä paljonko pitää olla säästössä, joten olen välillä joutunut rajaa laskemaan omalta mukavuusalueelta (olen pihi ja tykkään säästää :))

• Tykkää
Reactions: AivanSama
Mulla on tilillä varmaan 40 senttiä. Asp tilillä tonni, säästötilillä satanen. Laskutilillä ehkä 800€. Sukan varressa satanen. Lasten tileillä muutama satanen.

Inhoan kädestä suuhun elämistä, mutta mieluummin niin kuin että veisin vauvan päiväkotiin. Hoitovapaalla olen vielä vuoden tai pari. Tiukilla oltu jo 4 vuotta. Mutta tiukasta tilanteesta huolimatta jotain edes on jäänyt säästöönkin ja aina ne roposet on jostain saatu raavittua kokoon. Budjetti meillä on tarkka ja sen lopputulema on +-0 joka kuukausi.

Kyllä on tilillä yli 3000e ja laskut maksettuna vähäksi aikaa. Olen kotiäiti ja yksinhuoltaja, en ole säästökuurilla, rahaa on vaan kertynyt säästöön. Ei ne suuret tulot vaan ne pienet menot. Onpahan säästössä jos jotain yllättävää sattuu.

On siellä. Meillä on yhteinen tili, siellä on noin 24 000 euroa tällä hetkellä. Nyt kun miehellä päättyy nykyisessä duunissa työt niin on ihan kiva ettei tarvitse menettää yöuniaan tai alkaa hötkyämään työ- ja hoitokuvioita, vaan voidaan ensin katsoa ihan rauhassa miltä miehen uudelleentyöllistyminen näyttää. Ja tehdä samalla pienen kylppärirempan, kun on kerran luppoaikaa, pitämättömiä lomia jne.

Joskus on, joskus ei. Eikä ahdista. Sen verran ympärillä omia maita ja metsiä että pelkoa ei ole pärjäämisestä, vaikka raha nyt ei olisikaan suoraan "rahan muodossa" tilillä.

Palkkat riittää aina laskuihin ja tonnin jopa pitkälti ylikin menevät "yllätykset" ei ole ongelma. Saisihan sen rahan säästöönkin, mutta ollaan valittu homma niin että sijoitetaan johonkin kestävää&kannattavaa...tai sitten vaan eletään. Kun arkkuun noita pennejä ei matkaan saa.

Mä yritän kyllä että käyttötilillä olisi ennen palkkaa ainakin 100-200e. Eli jäisi ensi kuulle säästöön. Nyt säästötilillä on vain 300e. Kuukausi sitten siellä oli yli 1000e, mutta ne yllättävät menot :) Olen opiskeleva, kahden lapsen yh, joten musta tuntuu, että mulla menee ihan hyvin.

Yhteistyössä