The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
Hauesta tuliki mieleen kun työkaveri kanssa olin Lapissa kalassa (työkaveri ihan neitseellinen epsoolainen) niin oltiin jossain ajelemassa, käytiinmajapaikka mielessä yksi ranta Kemijoelta kahtomassa niin tää on että hei hei HEI! tulisko tuosta kalaa? Sanoin että kyllä siittä haukia tullee. (en ihan innostuneena) Kaveri että kokeillaan! Mie että heitä tuohon siitä tulee hauki. Heitti siihen ja heti ekalla tuli se helevetin jänkäkoira. Kaveri innoissaan kun sai ylös jänkäkoiran (noin 4kg) että mitä me tälle tehdään!!! Otin hauen sen käsistä ja löin puunoksaan roikkumaan ja sanoin että mennään taimenia pyytämään. No ei tullut siitä seuraavasta paikasta taimenia mutta harreja tuli että piti lopetta pyytäminen ku ei oltais jaksettu syyvä niitä kaikkia.
 
No joo hyvänmakuista kalaa kyllä ja savustettuna varsinkin,mutta pentuna jäi ruoto kurkkuun kiinni,enkä sen jälkeen haukea oo syönny. :oops:
..ai sullakin noin huono kokemus*halaaruttaan*- niin mullakin mutta onneksipa oli mummu tilanteentasalla ja nappas syvältä kurkustani sen hiien ruodonrutaleen...Meni kyllä hyvä tovi ennen kuin koskin kalaruokiin mutta nyt maistuu taas:)
 
..ai sullakin noin huono kokemus*halaaruttaan*- niin mullakin mutta onneksipa oli mummu tilanteentasalla ja nappas syvältä kurkustani sen hiien ruodonrutaleen...Meni kyllä hyvä tovi ennen kuin koskin kalaruokiin mutta nyt maistuu taas:)
Jep,aika ikävä kokemus,mut jännä juttu,että muut kalat kyl meni senkin jälkeen,mut ei hauki.

Onneks sulla oli mummo auttamas.
 
Viimeksi muokattu:
..ai sullakin noin huono kokemus*halaaruttaan*- niin mullakin mutta onneksipa oli mummu tilanteentasalla ja nappas syvältä kurkustani sen hiien ruodonrutaleen...Meni kyllä hyvä tovi ennen kuin koskin kalaruokiin mutta nyt maistuu taas:)
Kalaa kun tehdään niin AINA kaikki ruodot pois, poikkeuksena ruoat joissa kala kokonaisena. Juuri noiden ruotojen ja sunkin kokemuksien vuoksi.
 
  • Tykkää
Reactions: Lunatic ja ruuttis
Isä aikoinaan oli ammattikalastaja, haukia oli ja siikaa koko ajan sapuskana, isä yritti monen monta vuotta tehä hauesta syötävää sapuskaa, pullia pihvejä jne. Ei oikein onnistunut. Joku vuosi sitten olin siellä käymässä ja saatiin haukea yllätys yllätys niin sanoin että mie teen. Paras kehu mitä ruuasta olen ikinä saanut niin oli isäni toteamus että: "jos en tietäis että tämä on haukea niin en tietäis että on haukea" Muutenkin siis oli hyvää. Ja ihan fileinä tein.

muoks. ja mätiä syötiin puurolautaselta lusikalla, matteen ja siian mätiä..
Voih jos saiskin niinpaljon mätiä kuin silloin!
 
Kalaa kun tehdään niin AINA kaikki ruodot pois, poikkeuksena ruoat joissa kala kokonaisena. Juuri noiden ruotojen ja sunkin kokemuksien vuoksi.
Jees mutta aina se silmä ja näppiherkkyys ei ole kohdillaan ja tulee erehdyksiä, minkäs teet... Mutta arvaa vaan kuka oikeesti lähestulkoon sihtaa sen kalan ennen kuin tarjoilee sitä ipanoilleen eteenpäin...

Mutta siitä oon isosti ylpeä itsestäni, että oon vuosien saatossa onnistunu selättämään ton kammoni kalaruokien suhteen :)
 
  • Tykkää
Reactions: Kais ja epek
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä