40+ so what wol.13

No niin nyt oon lukenut aikasta monta sivua teidän kirjoituksia... On pettymyksiä mutta päällimmäisenä kaikilla se toivo pienestä nyytistä :love:... Omaan napaan senverran että tämä toiveissa oleva raskaus tulee olemaan varmaan hyvin haastava, joo olen ollut hyvin hedelmällinen sen todistakoon jo 6lasta,mutta kun sterilisaatio tehtiin v2011 ja nyt purettiin kaksiviikkoa sitten... Niin paikat eivät tule koskaan olemaan entisensä ja tämä ikäkään ei asiaa helpota:(.... Tämä on ainut paikka missä voin/haluan aiheesta puhua,en jaksa kuunnella niitä ivallisia kommentteja "eikö noi jo riitä" ym ym.... Mitä ystävä piirissä varmasti kuulisin... Miehen kanssa ollaan puhuttu että jos ei vuodensisällä tärppiä tule niin sit pitää miettiä keino hedelmöitystä,mutta nyt katsotaan miten tämän pimun kroppa toimii vai toimiiko. Kaikille + tuulia ja hyviä hermoja:love:(y)

Luppanalle tervetuloa! Täällä on hyvä meininki eikä todellakaan sanella, mihin lapsilukuun kenenkin tulisi olla tyytyväinen.

En muista enää, mitä kaikkea piti kirjoittaa, kun lapsi itkee taustalla. Mulla alkaa ensi viikolla työt ja heti toinen vuoro on ilta, jolloin pääsen vasta 23.15. Minä olen enimmäkseen tytön nukuttamisen hoitanut mutta nyt on pakko yrittää saada hänet tottumaan siihen, että isä antaa iltavellin ja nukuttaa. Tuntuu pahalta kuunnella itkua, mutta eihän hän voi valvoa puolille öin, että minä ehdin töistä nukuttamaan.

Noista minun käyttämistä testeistä... En enää edes ota niitä kaikista herkimpiä 10:n testejä. Nämäkin on 25:a. Ja kahta merkkiä on ollut nytkin. Sofeja olen tänne kuvannut mutta olen tehnyt useamman Kiinasta tilatun One Stepinkin. Jälkimmäiset on niin kapeita, etten saa selkoa haamuileeko nekin mutta enimmäkseen ne on näyttäneet blancoilta. Sofeja olen käyttänyt "testausuran" alussa enkä muista saaneeni tällaisia harmaita haamulaisia ennen mutta voihan se olla, että on ollutkin enkä vain ole huomannut. Mutta haaveet plussasta on karisseet, vaikka edelleenkin on pissahätä koko ajan ja alavatsassa tuntuu pinkeältä. Ystäväni yritti vielä valaa uskoa plussaan, kun hän on itse saanut haalean haamun vasta dpo11. Itselläni on tässä vaiheessa aina ollut jo ihan selkeä viiva.

Nyt siis on vaivana minun varmin raskausoire ja ellen olisi testannut, niin luulisin kyllä olevani vahvasti tiineenä. Kaikkien raskauksien kohdalla ensimmäinen merkki on ollut lisääntynyt vessassa ravaaminen ja tytönkin kohdalla tiesin tärpistä jo ennen kuin testasin, kun tuntui, että asun vessassa. Jos olisin vain Sofeilla testannut niin ehkä ostaisin aina luotettavan Pc:n vielä, mutta jos kaksi testiä ei näytä mitään kunnollista tässä vaiheessa niin tuskin sitä viivaa tulee mihinkään testiin. Ovistestin tein huvikseni, kun aloin epäilemään, ettei Kiinan testeihin tule viivoja ollenkaan. Sain samanlaisen kuin Athinalla. Kai tässä täytyy odotella menkat, kerätä toivonrippeet ja alkaa valmistautumaan uuteen kiertoon. Jospa kevät saisi hormonit hyrisemään oikealla taajuudella ja pian tärppäisi. Kaikilla meillä.

Torstai 10.3.2016

nimi / ikä.....monettako kuumeilee....kp / kierron pituus

Virkki (39)........................2..............28kp/26
Oodikas (37) ...................2..............28kp/28
bugsy (45) ......................?...............27kp/30
Athina (41)......................6...............25kp/ 28-30
Minzi (39).........................3...............21kp/27-29
Babez74 (41)....................1..............21kp/29
Kasenja (39) ...................2...............20kp/?
Truuly (37) ......................2...............19kp/30
C. rotundifolia (40)...........2..............19kp/26-29
kolibrinorsu (38)...............1..............19kp/28-30
Zini76 (40)........................5.............16kp/26-28
Luppana76 (39)..............7...............15kp/28
Tammityttö (39).................................15kp/
Pirunpelto (40).................1...............13kp/28
Helmi1234 (39).................2........... ..10kp/26-28
Joyzy (42).........................................7kp/28
lillans(37).........................1...............6kp/30
Pilhilinna-74 (40).............6................5kp/27-28
Vuorikristalli (39)..............6...............5kp/28
Jimima (44)......................2...............4kp/28-30
Esteri1 (42)......................2...............1kp/30
Koivutar75 (40)................3...............?kp/23-27
Katayana (38)...................3..............?kp/

Piinailupäivät:

Pilhilinna-74 (40).............................dpo 16
Oodikas (37) ..................................dpo 12
Athina74 ........................................dpo 11
Babez74 (41)..................................dpo 9
Tammityttö (39)...............................dpo -1

Plussanneet: :love:

2016
Meibijees (37)......... - 01/2016
o0o (40).................. - 01/2016
Kalabaliikki (39)...... - 01/2016
KeltainenSeepra..... - 02/2016
Poppis75 (40)..........- 02/2016
Elotar74....................-02/2016
Fazerina74 (41)........-02/2016

2015
vauvatoiveinen.....(38) - 01/2015
Hedelmiina............(39) - 02/2015
Sahramiini.............(43) - 03/2015
flutur.................... (41) - 03/2015
Äiti seiskanelonen (41) - 6/2015
Karoliina74............(40) - 8/2015
Meimii....................(41) - 8/15
Tyydeli...................(42) - 8/15
Mileena74................(41) -9/15
SuloinenSalaisuus...(40) - 10/15
Zandi.......................(40) - 10/15
Woodoo..................(40) - 12/15

Taustailijat:

Heinäpelto (42)
Molly333 (42)
Eveliina74 (42)

*Jokainen voi päivittää listan itse. Kun olet kirjautunut sisään, paina listan kohdalta "vastaa". Muuta päivät ja muokkaa mieleiseksesi, lopuksi poista #/quote - merkit ylhäältä ja alhaalta. Sen jälkeen lähetä ja vóila!

Viimeksi muokattu:
Esteri1 voi harmitus sentään, ottaa päähän vietävästi aina tuo kun uusi kierto alkaa.
Saa nähdä montako päivää heittää tämä kierto, kyllähän se varmaan jokusen. No senpä näkee sitten.

mukavaa päivän jatkoa kaikille!

Luppana, ikätovereita ollaan, tervetuloa minunkin puolesta(y) toivotaan, että visiitti täällä jää lyhyeksi.

Esteri, voihan vee... tiedän miltä tuntuu :(

Täällä kp 5. Vettä koetan muistaa juoda sen 2-3 litraa päivässä (muuten riittäis varmasti kaksikin, mutta kahvia juon sen verran, että 3 litraa lienee lähempänä tarvetta) ja melkoinen arsenaali vitamiineja ja hivenaineita päivittäin... Saahan nähdä.

Esteri :( hali.. mullaki on säännöllinen kierto (plus miinus 1-2pv) mutta munasolujen määrä lähes nolassa, laatu paskaa. Että nii..ei se kierto tosiaan oo tae :( tsemppejä

Luppana tervetuloa! Aika huisi iso perhe teillä :)!

Omanapa. Aamulla ovistikku oli viittä vaille plus, digi anto tyhjää (antaa aina tyhjää kierron ekalla mittauksella). Äsken n.1h pidätyksellä tikku oli selkeä plus ja digi hymiö. Eli olisko dpo-1 ..

Eli dpo -1 mulle..

Muoks vielä. Taas on menny seksin saralla vähän päin mäntyä. Mies puhuu paljosta seksistä ja et sitä pitäs olla. Mut mä joudum aina vinkumaam siltä, tuntuu ettei se tekis ikinä aloitetta. Kuitenkin terve "nuori" maskuliininen mies jolla testot kohdillaan. Nytkin pari kertaa homma lopahtanu kun tuntuu ettei miehellä oo haluja :( en tiedä mikä tässä mättää. Mä olen kuitenkin fyysisesti hyvässä kunnossa, haluan seksiä enkä oo mikään lahnakaan..Tietääkseni. huoh. Siitä meinaa tulla riitaa.

Viimeksi muokattu:
Tammityttö oletan, että olet ollut tutkimuksissa, mutta antaako tuo munasolutilanne merkkejä? Meillähän on miehen kanssa se raja, että tutkimuksiin ei mennä. Tyttö on nyt 14kk, että kyllä se vielä vähän aikaa sitten kroppa vielä pelitti.

Esteri. No en mä ainakaan mistään muusta olis saanu tietää kuin sillo vajaa 30v mentiin ekaan IVFään. Soluja tuli vain n 5. Fsh arvo oli siloin vielä han normaali eli 5-8. Sitten n. 7v sitten eka kertaa otettiin verikokeesta AMH arvo joka oli tullut uutena, kertoo munasarjojen reservistä. Arvo oli n. 0.3 eli ihan todella surkea. Normaali on n. 1. Nyt syksyllä toi amh oli jo alle 0.2 eli käytännössä mittamattoman matala. Fsh "vasta " 15 eli toki koholla mutta ei mitenkään niin paha että sen puolesta olis vaihdevuodet. Olenhan mä ollu raskaana luomusti, vikan 4v sisään 3 kertaa. Vaikka mahis piti olla nolla. Eli kaikki on toki mahdollista :) mutta kuitenkin hormonibalanssi ja noi vikat munat on niin surkeita että tsäänssit on aika olemattomat vaikka joka kk saan ovistikkuun viivat.

Luppana, ikätovereita ollaan, tervetuloa minunkin puolesta(y) toivotaan, että visiitti täällä jää lyhyeksi.

Esteri, voihan vee... tiedän miltä tuntuu :(

Täällä kp 5. Vettä koetan muistaa juoda sen 2-3 litraa päivässä (muuten riittäis varmasti kaksikin, mutta kahvia juon sen verran, että 3 litraa lienee lähempänä tarvetta) ja melkoinen arsenaali vitamiineja ja hivenaineita päivittäin... Saahan nähdä.
jos viittaat siihen, että kahvin juoja tarvitsee enemmän nesteitä, niin tutkimuksissa on tultu siihen tulokseen, että se nestemäärä, jonka kahvi diureettina poistaa, tulee kyllä kahvin juonnissa nesteenä korvattua. Eli kahvin juojan ei tarvitse sen takia lisää vettä juoda. Liika nestekin on vaarallista, on rasite munuaisille. Ravintoneuvojat kehottavat juomaan sen 1,5-2 litraa normaalioloissa.
Tietenkin liikunnan yms tuleva lisätarve on eri asia.

Lisää ikääntyneitä kuumeilijoita, JEE!
Toivotaan, että nappailisi superlaatuiset blastokystit kunnolla kiinni meihin kaikkiin ja sassiin!

Mulle tuli se clearbluen kahden hormonin ovistesti tai miksi sitä nyt kutsutaan, kun mittaa hedelmällisiä päiviä eikä pelkkää ovista. Eilen oli tyhjä rinkula, tänään oli vilkkuva hymiö. Katsotaan mitä sitten on parina seuraavana päivänä. Itse uskoisin oviksen olevan joko kp 13 tai 14. En luota omiin tuntemuksiini, niin en osaa sanoa sitä varmaan tässäkään kierrossa. Sen verran mä tunnen, että kummalla puolella se munasolu kypsyy. Mies kellistetty jo tälle päivälle :)

Väsyttää kamalasti nyt, ku päivä meni höösätessä ympäriinsä. Menen siis jo nukkumaan, ku yöllä taas heräilen vauvaan kuitenkin. Jotenkin aivot iski ihan jumiin niinku just nyt :sleep::sleep::sleep:

Täällä ollaan. Toivuttu uuden kierron aiheuttamasta pettymyksestä. Alkaa olla aika rankka. Eli nyt kp6/30.

Tuli ainakin todistettua, että ei se CB:n kaksoishormoni testi ole niin luotettava. Kai se perustuu siihen, että testi menee lukkoon kun saa pysyvän hymynaaman. Mullahan oli jemmassa vielä toinen ja uuden pysyvän hymyn sain kaksi päivää myöhemmin ja kuukautiset alkoivat tasan 14 päivää jälkimmäisen hymyn jälkeen, niinkun kuuluikin.

Mulla on jo kauhea ikäkriisi. Kaksi viimeistä vuotta yritystä menneet ihan harakoille, eikä sitä yhäkään lasta. Pettymyksiä pettymyksien perään.
Miten te pysytte positiivisina?

Voihan hörhelö sentään. Täälläkin pitelee vähän matalapainetta näköjään, siis palstalla.
Omaa napaa sen verran, että en ole edes tikutellut tässä kierrossa, koska hormonien jälkeen kaikki on sekaisin ja tuskin edes ovuloin vaikka jotain nipistelyitä tunnen nyttenkin. Hormoneiden ja punktion jälkeen saharan aavikko siirtyi minuun (per**le!) ja mistään ei tule mitään. Kun ei kostu, niin ei kostu vaikka aivot junnaa ihan täysillä ja seksiä tekee mieli, niin alakerrassa ei tapahdu mitään! Kuoliko se siihen punktioon :cautious:.

No se siitä. Menkkoja 2-3 viikon päästä alkavaksi odottelen edelleen. Sitten on huhtikuu. Sitten toivon parempaa onnea meille ja päästäisiin siirtoon vihdoin.
Näin muuten jo untakin, että plussasin muka pp7 ja raskaustestipaketissa luki "tehty Etelä-Savossa". En ole sielläpäin ikinä käynytkään, mutta kai se pitää lähteä savoon sitten ostamaan raskaustestejä. :geek:

Jimima. Anteeksi kun taas kyselen ja utelen, mutta siis oliko teillä se, että IVF-hoito on kokonaan pois suljettu? Siis ihan kaput?
Vaikuttaa kuitenkin siltä, että pää, kroppa ja kaikki toivoo vielä sitä omaa lasta, niin eikö voisi laittaa kaikkea peliin ja kokeilla IVF:ää? Ettei jäisi kaduttamaan ainakaan.

Mä itse ajattelen, että onneksi sain patistettua miehen tutkimuksiin ja ja puhuttua tämän lapsettomuus asian selväksi, että suunta on yhteinen. Tässä ei kuitenkaan enää ole yhtään vuotta aikaa tuhlattavaksi ja meillä on vain tämä yksi elämä elettävänä. En tahtoisi jäädä jossittelemaan vanhana yhtään mitään, että eipä tullut tehtyä.

Haavelin tänään jo lapsenlapsistakin (ihan pikkasen olen edennyt asioiden edelle :X3: ) ja mietiskelin miten paksua mannapuuroa punaisella maidolla ja mustikoilla keittäisin, miten voisin auttaa omia lapsiani saamaan vapaa-aikaa ja hoitaisin heidän lapsiaan ja ja ja..kaikkea vaaleanpunaista unelmaa :love:

Tammis mä olen tippunut kärryiltä jo monta kertaa ja tipahtelen edelleen, mutta siis jatkatteko te kuitenkin yritystä, ettei sulle sitä kierukkaa laitettukkaan?
Ja tuo vonkaaminen, meillä käytiin sama keskustelu pari kuukautta sitten. Miehilläkin vaan on noita jaksoja, ettei ne innostu ja voi luoja miten pahalta se tuntuu. Tai ainakin minä otin nokkiini ihan huolella, aloitin karppaamisen ja kauheen treenin ja olin (ja olen) vähän että "jumalau**a jos ei ala kelpaamaan". Pidän muutenkin ulkoisesti itsestäni huolta, huolittelen hiukset ja naaman ja olen muutenkin ihan huolitellun näköinen, ja sitten tulee noita iskuja vasten kasvoja, että miestä ei vaan huvita. WHAT :mad: ?
Saatiin onneksi tämäkin asia puhuttua. Miehillä stressi vaan vaikuttaa siihen ja nainen taas voisi lievittää stressiä seksillä. Ainakin minä.
Mä en tiedä muistatko, kun viimevuonna kertoilin täälläkin, kun meillä oli se ihan älytön kanivaihe menossa. Me ei muuta tehtykkään varmaan puoleen vuoteen kun mambottiin joka paikassa ja sitten taas hiljeni "normaaliksi" ja välillä olemattomiin.
Toivottavasti nyt keväällä, auringon näyttäytyessä alkaisi uusi mambokausi koska se oli aivan ihanaa aikaa :p !

Ainiin ja lillians, ei me pysytäkkään aina positiivisina. Täällä kuka milloinkin vuorollaan uppoaa suohon, ja me vuorollaan nostetaan sieltä suosta ylös :)
Tunteet vaihtelee paljon, toisten raskautuminen vaikuttaa paljon tunteisiin ja kaikki mahdollinen. Mulle omaan jaksamiseen ja asenteeseen on vaikuttanut joidenkin pitkäiaikaisten palstalaisten onnelliset plussat. Ihan oikeesti.
Olen itse nyt vissiin yli 3 vuotta vauvaa toivonut, palstalle tullut parisen vuotta sitten ja silloin oli pitkänmatkalaisia ja on edelleen täällä. Moni oli heittämässä niitä pyyhkeitä kehään, oli siellä suossa ja ties missä ja sitten ykskaks esim äiti74 plussasi.
Hänen kirjoituksistaan huokui se suru ja epätoivo, mikä huokuu Jimimalta myös nyt ja elin ihan tunteilla ne kirjoitukset läpi. Tunsin sen tuskan ja surun. Mutta kun sitten se plussa tulikin, olin tippua penkiltä ja olin niin uskomattoman iloinen hänen puolestaan. Siinä on yksi merkkipaalu, josta minä sain voimaa paljon!
Ja nämä muut kanat, jotka ovat myös raskautuneet pitkän ajan jälkeen ja jaksaa edelleen tsempata tuolta, vaikka ovat synnyttäneetkin niin pitää pinnalla ja tekee minut ainakin iloiseksi, että joku tuolla jossain myötäelää minunkin tilannettani.
Kiitos siitä Sahrikselle ja Jopolle

Tuli pitkä romaani, sorry ladies. Mutta jatketaan edelleen toistemme tukemista! Mä en ois ihan oikeesti jaksanut ilman tätä palstaa yksin märehtiä tätä kaikkea ja varmaan mieskin ois jo lähteny kävelemään jos oisin sille itkenyt kaikki nämä mielialan heittelyt ja vaiheet!

(y)

Hei kaikille, täältä tunkisi mukaan uusi kirjoittelija. Olen kirjoituksianne jo jonkin aikaa lueskellut. Ensin yritin pysytellä poissa, kun netissä tulee muutenkin vietettyä ihan tarpeeksi aikaa, mutta jotenkin täällä on ollut niin hulvaton ja samalla kuitenkin kannustava henki, etten sitten malttanut pysyä hiljaa. Ainakin itselleni juuri huumori on ollut tärkein keino pitää pää kasassa tässä tuloksettomassa tarpomisessa, ja monet kerrat olen hekotellut täällä mummo-munasoluille ja muillekin jutuillenne

Taustaa sen verran, että ekaa ollaan yrittämässä ja ikää on jo 41 v. Omalla kohdallani lapsiasia ei aiemmin tuntunut ajankohtaiselta, ja oikeastaan vasta 40 vuotta täytettyäni heräsin tajuamaan, että nyt on ryhdyttävä hommiin, jos jotain vielä aikoo ehtiä. Tunnustan lähteneeni soitellen sotaan: ajattelin, että kun kerran olen aina ollut terve, hoikka ja hyväkuntoinen, niin varmasti pystyn helposti raskautumaan vielä tässäkin iässä. No, väärässä olin. Nyt on takana vuosi luomuyritystä, yksi tulokseton inseminaatio ja yksi IVF-hoito, joka meni ihan penkin alle. Toiseen hoitoon ollaan lähdössä, mutta oma usko ja toivo on kyllä melkoisesti karissut viime kuukausien aikana. En silti halua antaa vielä periksi, ja tällä hetkellä on sellainen olo, että kokeillaan kaikki käytettävissä olevat keinot – edes luovutetut munasolut ei ole poissuljettu vaihtoehto.

Esterille vielä munasolujen tilanteesta: sitä ei valitettavasti pysty mistään päällepäin tietämään. Ja karu totuushan on, että juuri munasolujen laatu on se tärkein tekijä, joka naisen hedelmällisyyttä iän myötä heikentää. Toki se on yksilöllistä eikä kaikilla laatu heikkene samaan tahtiin, mutta ainakin omalla kohdallani se taitaa olla tärkein syy siihen, miksi lasta ei ole kuulunut. Mullakin kierto on vielä ihan säännöllinen ja kaikki hormoniarvot normaalin rajoissa. Jopa munasolureservistä kertova amh-arvo on ihan hyvä eli 1,7. Mutta ekan IVF-hoidon perusteella munasolujen laatu oli sitten ihan sutta ja sekundaa. :(

Sorry, tuli vähän omanapainen kirjoitus tällä kertaa. Tsemppiä kaikille eri kierron vaiheisiin, ihanaa saada vertaistukea teiltä ikätovereilta! :)

lillans kyllä täältä ihmeesti aina tunkkia löytyy, kun käy lueskelemassa. Toivotaan sulle nyt plussakasta kiertoa.
Onhan tämä välillä niin perseestä, mutta täällä saa onneksi tuulettaa niitäkin ajatuksia, joita ei ihan julkisesti voi/halua sanoa.
Antaa tulla antaumuksella.:LOL:
Mullakin tuolla vanhemmassa ketjussa käytiin yks kesä semmosta naapurisotatarinaa, että oksat pois. Nyt jo onneks tilanne toinen, vaati vain pienen yhteenoton, kun toinen luuuli omistavansa koko tienoon, nyt ei enää luule. Tosin naapurin nainen ei minua tervehdi, miestä kylläkin. Mutta ei se mitään, en minäkään tervehdi sitä, mutta hänen miestään kylläkin. :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:

Perjantai 11.3.2016

nimi / ikä.....monettako kuumeilee....kp / kierron pituus

Virkki (39)........................2..............29kp/26
Oodikas (37) ...................2..............29kp/28
bugsy (45) ......................?...............28kp/30
Athina (41)......................6...............26kp/ 28-30
Minzi (39).........................3...............22kp/27-29
Babez74 (41)....................1..............22kp/29
Kasenja (39) ...................2...............21kp/?
Truuly (37) ......................2...............20kp/30
C. rotundifolia (40)...........2..............20kp/26-29
kolibrinorsu (38)...............1..............20kp/28-30
Zini76 (40)........................5.............17kp/26-28
Luppana76 (39)..............7...............16kp/28
Tammityttö (39).................................16kp/
Pirunpelto (40).................1...............14kp/28
Helmi1234 (39).................2........... ..11kp/26-28
Joyzy (42).........................................8kp/28
lillans(37).........................1...............7kp/30
Pilhilinna-74 (40).............6................6kp/27-28
Vuorikristalli (39)..............6...............6kp/28
Jimima (44)......................2...............5kp/28-30
Esteri1 (42)......................2...............2kp/30
Koivutar75 (40)................3...............?kp/23-27
Katayana (38)...................3..............?kp/

Piinailupäivät:

Pilhilinna-74 (40).............................dpo 17
Oodikas (37) ..................................dpo 13
Athina74 ........................................dpo 12
Babez74 (41)..................................dpo 10
Tammityttö (39)...............................dpo 0

Plussanneet: :love:

2016
Meibijees (37)......... - 01/2016
o0o (40).................. - 01/2016
Kalabaliikki (39)...... - 01/2016
KeltainenSeepra..... - 02/2016
Poppis75 (40)..........- 02/2016
Elotar74....................-02/2016
Fazerina74 (41)........-02/2016

2015
vauvatoiveinen.....(38) - 01/2015
Hedelmiina............(39) - 02/2015
Sahramiini.............(43) - 03/2015
flutur.................... (41) - 03/2015
Äiti seiskanelonen (41) - 6/2015
Karoliina74............(40) - 8/2015
Meimii....................(41) - 8/15
Tyydeli...................(42) - 8/15
Mileena74................(41) -9/15
SuloinenSalaisuus...(40) - 10/15
Zandi.......................(40) - 10/15
Woodoo..................(40) - 12/15

Taustailijat:

Heinäpelto (42)
Molly333 (42)
Eveliina74 (42)

*Jokainen voi päivittää listan itse. Kun olet kirjautunut sisään, paina listan kohdalta "vastaa". Muuta päivät ja muokkaa mieleiseksesi, lopuksi poista #/quote - merkit ylhäältä ja alhaalta. Sen jälkeen lähetä ja vóila!

Tervetuloa Roxanne! Ja niimpä. Mäkin olen ollu aina hoikka/laiha, urheilen, en juuri juo en polta ja oon muutenki hyvässä kunnossa. Mut jo alle 30v tehdyt IVFt meni ihan nippanappa putkeen. Käly taas meni hoitoon 40v, fyysisesti hieman ylipainoinen, ei urheile juurikaan jne. Saivat laakista 18 alkiota, 8 huippu blastoa pakkaseen ja heti ekasta lapsi. Nyt odottaa tokaa lasta PAS alkiolla. Vieläkin 6 pakkasessa. Että nii..näitä ei tiedä :(

Pirtsi. Mulla on ens viikolla aika. Lääkäri halusi tsekata ensin hormonit mun olotilojen takia. Sit vasta valitaan joko kierukka tai muu, riippuu pitääkö alkaa jo vetää estrogeenikorvausta. Eli periaatteessa ehkäistä ei mut ei silleen oikeasti yritetäkään. Mä bongailen kierron sujumista ja sitä tuleeko ovis ollenkaan. Olis ihan mielenkiintoista käydä progesteronikokeessa jotta mun epäily surkeista oviksista ja loppukierrossa olevista oireista sais selityksen.

No voihan jehna, nyt sai uuden stressattavan aiheen eli tuon munasoluhomman, amh- arvo. Saamari ollen. Onko se sellainen juttu sitten, että sille ei sitten mitään voi, vaan peli on pelattu niin sanoakseni? Henk.koht. epäilen kyllä just progestoroni-vajausta, koska se pieni tuhru loppukierrosta, hiukset alkaneet rasvoittua ja tulee finnejä, jotka on erittäin epätyypillistä minulle.

Ihanaa (?) oli kyllä lukea teidän seksielämästä, että ei vaan aina mee putkeen. Minä kuvittelin, että meillä on se maailman ainoa mies, joka "aaltoilee" tässä suhteessa.

Roxanne, tervetuloa.

Naureskelin tuolle "ikääntyneelle kuumeilijalle", mutta semmoisia tässä aletaan olla. Eilen just ajattelin, että herrajumala, miten minä voin täyttää 40?!? Minusta ei tunnu yhtään sille. Mutta varmaan, jos joskus vaikka 80 vuotta täytän, niin en tajua sitäkään :D

Kampaamoaika varattu tälle päivälle. Nyt on niin hirveä moppi että kasvatukset unohtu ja katsotaan minkä näköisenä ovesta ulos astun.

• Tykkää
Reactions: Timjami77
Vuorikristalli. Juu..se amh kertoo siitä paljonko museossa on munasolujen alkuja eli sitä arvoa tai lähinnä tilannetta ei voi parantaa millään :( Toki joskus arvo voi vaihdella kierrosta toiseen vähän mutta ei niin paljon että sillä olis merkittävää eroa. No okei, mulla se siis oli jo sen 7v sitte 0.3 ja olen ollu sen jälkeen 3x raskaana luomusti. Viimeks keväällä. Syksyllä arvo oli alle 0.2. Mut noi mun raskaudet on alkanu kaikki jonkun epänormaalin hässäkän jälkeen. Kaksi suoraan epäonnistuneiden hoitokierroksien jälkeen ja tää vika ekoista kunnon menkoista imetyksen aikana. Eli ilmeisesti noi jutut on jotenkin sysänny kroppaa pullauttamaan poikkeuksellisesti munasolun

Yhteistyössä