Tarina henkisyydestä ja matkasta taivaan isän luo maanpäällä.

  • Viestiketjun aloittaja 9mmmm
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Jos lukisit raamattua, niin tietäisit siellä Jeesuksen sanoneen, ettei jokainen joka sanoo Herra, Herra pelastu, vaan sellainen joka tekee Isän tahdon mukaan. Siis sen raamatun Isän.
 
9mmmm
kaikki jotka hänet sydämmellään kohtaa muuttuvat hänen lapsikseen ja haluavat jakaa ehdoitta hyvää ja rakkautta kaikkalle jotta maanpäällisestä elostakin tulee paratiisi. koska jos maan päällä on kaikilla on hyvä olla kohoaa heidän henkensäkkin korkeuksiin. jos te estätte tätä nurkkakuntaisuudellanne teette hänen rakakuden sanomaansa vastaan.
 
Jatkuvasti puhut ristiriitaisuuksista, mutta sitten kuitenkin ne ovatkin ihmisten ristiriitaisuuksia, ei raamatun, vai kuinka?
Raamattu on ristiriitainen kirja, jonka päähenkilö on sadistinen, narsistinen ja omahyväinen jumala.
Uskonnolliset ryhmät taas puolestaan ovat vakuuttuneita, että jonkun ihmisen tulkinta tästä ristiriitaisesta kirjasta on juuri se ainut ja oikea tapa olla kosketuksissa jumalaan ja juuri hänen ryhmällään on ainut oikea tapa uskoa.
 
kaikki jotka hänet sydämmellään kohtaa muuttuvat hänen lapsikseen ja haluavat jakaa ehdoitta hyvää ja rakkautta kaikkalle jotta maanpäällisestä elostakin tulee paratiisi. koska jos maan päällä on kaikilla on hyvä olla kohoaa heidän henkensäkkin korkeuksiin. jos te estätte tätä nurkkakuntaisuudellanne teette hänen rakakuden sanomaansa vastaan.
Tiesithän, että oli kuitenkin virhe päästää käärme paratiisiin ja kuunnella sitä?
 
vierailija
Raamattu on ristiriitainen kirja, jonka päähenkilö on sadistinen, narsistinen ja omahyväinen jumala.
Uskonnolliset ryhmät taas puolestaan ovat vakuuttuneita, että jonkun ihmisen tulkinta tästä ristiriitaisesta kirjasta on juuri se ainut ja oikea tapa olla kosketuksissa jumalaan ja juuri hänen ryhmällään on ainut oikea tapa uskoa.
Oletko lukenut raamatun?
Jos et, niin miksi kirjoitat siitä jotain, mitä et ole lukenut, eikä kiinnosta.
 
9mmmm
Tiesithän, että oli kuitenkin virhe päästää käärme paratiisiin ja kuunnella sitä?
sitä käärmettähän nää kirkkouskovaiset seuraakin sitä koittanu vaan tolkuttaa. Koska heidän tapansa toimia luo vaan eripuraa. ei taivaan isää kiinnosta esim harrastako seksiä ryhmissä vain yksin kaksin ja kolmin tai muuta vastaavaa. mutta jos luot eripuraa muiden välillä silloin et seuraa muutakuin käärmettä sitten jollain ihmisten höpinöillä puolustetaan sitä vääryyttä siinä se ristiriita on paperin ja käytännön ero sitä nää ei suostu näkemään sokeat lampaaat!
 
vierailija
Olen todellakin lukenut raamatun kannesta kanteen. Kahdesti.
Miksi oletat etten olisi sitä lukenut?
Et ole itse ilmeisesti kyseistä kirjaa lukenut?
Jos tässä kilpailemaan aletaan, niin laitapas nollia perään tuohon kakkoseen. Mutta kirjain kouolettaa, Henki tekee eläväksi. Jos ei Pyhää Henkeä, ei voi raamattua ymmärtää. Saatana tappaa, tuhoaa ja varastaa. Jumala ei. Jos olet saatanan puolella, olet Jumalaa vastaan.
 
9mmmm
Oletko lukenut raamatun?
Jos et, niin miksi kirjoitat siitä jotain, mitä et ole lukenut, eikä kiinnosta.
ööh koita perustella jollain muulla tapaa kui nsillä että osaako joku pilkulleen lukea itse näköjään et kykene mitää kyseenalaistmaankaan . vaan ainoo puolustuspuhe raamatun puolesta on toi sun jankkaus kysymyksiin et osaa vastatakkaan sitten ollenkaan.
 
sitä käärmettähän nää kirkkouskovaiset seuraakin sitä koittanu vaan tolkuttaa. Koska heidän tapansa toimia luo vaan eripuraa. ei taivaan isää kiinnosta esim harrastako seksiä ryhmissä vain yksin kaksin ja kolmin tai muuta vastaavaa. mutta jos luot eripuraa muiden välillä silloin et seuraa muutakuin käärmettä sitten jollain ihmisten höpinöillä puolustetaan sitä vääryyttä siinä se ristiriita on paperin ja käytännön ero sitä nää ei suostu näkemään sokeat lampaaat!
Ymmärräthän, että sinä olet juuri nyt aivan yhtä tuomitseva kuin kirkkouskovaiset? Sinusta sinä olet oikeassa ja muut väärässä?
 
vierailija
sitä käärmettähän nää kirkkouskovaiset seuraakin sitä koittanu vaan tolkuttaa. Koska heidän tapansa toimia luo vaan eripuraa. ei taivaan isää kiinnosta esim harrastako seksiä ryhmissä vain yksin kaksin ja kolmin tai muuta vastaavaa. mutta jos luot eripuraa muiden välillä silloin et seuraa muutakuin käärmettä sitten jollain ihmisten höpinöillä puolustetaan sitä vääryyttä siinä se ristiriita on paperin ja käytännön ero sitä nää ei suostu näkemään sokeat lampaaat!
No huhu, huh. Vai ei ole väliä harrastaako seksiä lampaan kanssa ja viettääkö orgioita. Synti on syntiä. AIvan sama mitä se onkin.
 
9mmmm
Ymmärräthän, että sinä olet juuri nyt aivan yhtä tuomitseva kuin kirkkouskovaiset? Sinusta sinä olet oikeassa ja muut väärässä?
ei en tuominnut totesin käytännön ja teorian eron vai millä muulla tavalal sen voisi tuoda ilmi sitten? tietenkin jos homma toimii paremmin muulal tavalla olen aina avoin. nyt käytännön toteutus vaan kertoo toista.
 
Jos tässä kilpailemaan aletaan, niin laitapas nollia perään tuohon kakkoseen. Mutta kirjain kouolettaa, Henki tekee eläväksi. Jos ei Pyhää Henkeä, ei voi raamattua ymmärtää. Saatana tappaa, tuhoaa ja varastaa. Jumala ei. Jos olet saatanan puolella, olet Jumalaa vastaan.
:)
Teillä on tollanen kiva uhkavaatimus... joka menee käytännössä näin:
Jos kritisoit raamattua, et ymmärrä sitä, koska sinussa ei ole pyhää henkeä ja näinollen olet saatanan kätyri.
Niinkun ihan oikeasti.
 
vierailija
ööh koita perustella jollain muulla tapaa kui nsillä että osaako joku pilkulleen lukea itse näköjään et kykene mitää kyseenalaistmaankaan . vaan ainoo puolustuspuhe raamatun puolesta on toi sun jankkaus kysymyksiin et osaa vastatakkaan sitten ollenkaan.
Ymmärrän, että olet tohkeissasi kun kirjoitat. Mutta luepas tuota tekstiä, ymmärtääkö siitä jotain. En puhu sisällöstä, vaan kirjoitustyylistä.
Mutta kun sinä jankaat, niin edelleenkin laita siitä ristiriitaisuudesta nyt, Missä raamattu sotii itsensä kanssa.
 
9mmmm
No huhu, huh. Vai ei ole väliä harrastaako seksiä lampaan kanssa ja viettääkö orgioita. Synti on syntiä. AIvan sama mitä se onkin.
ei eläimiin sotkeutuminen taas on eri asia erillaiset sielut ja eivät oel tasarvoisia toistensa kanssa. mutta jos sä esim tykkäät kahdesta miehestä samaan aikaan? niin jos saat toteuttaa sitä unelmaasi toteutatko silloin itseäsi ja vahingoittaako se muita? eli ei se silloin ole pahasta eikö totta?
 
ei en tuominnut totesin käytännön ja teorian eron vai millä muulla tavalal sen voisi tuoda ilmi sitten? tietenkin jos homma toimii paremmin muulal tavalla olen aina avoin. nyt käytännön toteutus vaan kertoo toista.
Ok.
Pahoittelut, mutta mun on joskus vaikea ymmärtää mitä haluat sanoa.

Mutta joo, olen kyllä kanssasi samoilla linjoilla siitä, että käytännön toteutus näissä uskon asioissa on usein aika heikkoa. Näyttää sille, että kyse on enemmänkin vallapidosta, alistamisesta ja syyllistämisestä sensijaan, että todellakin välitettäisiin tai rakastettaisiin lähimmäisiä.
 
vierailija
:)
Teillä on tollanen kiva uhkavaatimus... joka menee käytännössä näin:
Jos kritisoit raamattua, et ymmärrä sitä, koska sinussa ei ole pyhää henkeä ja näinollen olet saatanan kätyri.
Niinkun ihan oikeasti.
On eri asia puhua raamatun sisällöstä, kuin siitä, että yleisesti keskustellaan Jumalan olemassaolosta.
Jos puhutaan sisällöstä, niin silloin sitä perustellaan sisällöllä, ei mutut tuntumalla. Jos taas puhutaan Jumalan yleisstä olemassaolosta, niin sehän on aivan eri asia. Jos sinä et usko Jumalaan, et usko. Mutta jos minä uskon, on Jumala minulle todellinen.
 
No huhu, huh. Vai ei ole väliä harrastaako seksiä lampaan kanssa ja viettääkö orgioita. Synti on syntiä. AIvan sama mitä se onkin.
Eläin on varmaan vähän eri asia, koska se ei kykene ilmaisemaan omaa vapaata tahtoaan.
Orgiat sen sijaan on täysin eri asia. Mitä siitä, jos vaikka kymmenen miestä ja naista haluaa harrastaa seksiä keskenään siksi, että he vaan haluavat. Ketä se tosiaan vahingoittaisi?

Yksiavioinen suhde on määritelty raamattuun vain siksi, että naiset eivät juoksisi vieraissa. Naisia siis haluttiin ja halutaan edelleen syyllistää tällä syntisyydellä. Miehet sensijaan ovat vähän välittäneet moisista rajoituksista.
Mun mielestä on oleellista, että ne kaksi osapuolta jotka suhteessa on, määrittää sille rajat.
 
Pey
no kyllhän mä itteni tunnistan aina :) lisäksi sen kokee sydämmellään joka on sokea ei järjellä! mutta sitten jos väittää jotain taivaan isän sanomiseksi on sen oltava ja tuotava hyvää kaikille.
Sinulla on varmaan skitsofrenia. Vastaa rehellisesti, oletko ollut aiemmin hoidettavana jonkin "sekoaimisen" takia? Onko sulla lääkitys, jota et ole nyt ottanut?
 
vierailija
Ok.
Pahoittelut, mutta mun on joskus vaikea ymmärtää mitä haluat sanoa.

Mutta joo, olen kyllä kanssasi samoilla linjoilla siitä, että käytännön toteutus näissä uskon asioissa on usein aika heikkoa. Näyttää sille, että kyse on enemmänkin vallapidosta, alistamisesta ja syyllistämisestä sensijaan, että todellakin välitettäisiin tai rakastettaisiin lähimmäisiä.
Nyt puhutaan asiaa. Ihmiset eivät ymmärä, ettei instituutio ole sama kuin Jumalan tahto. Perinnäissäännöt ja muu ihmisten paskat teot tuhoavat Sanan. Siksipä Jeesus sanoikin, että löytäneekö Hän uskoa tullessaan takaisin. Huonolta näyttää.
Kun Sodoma ja Gomorra tuhottiin, pyysi Aabraham monta kertaa, ettei sitä tuhottaisi, jos sieltä löytyy uskovia. Ensin, 30, sitten 20 jne. Lopuksi ei löytynyt kuin yksi, joka pääsi pakoon. Kaikki muut meni. J
 
vierailija
Eläin on varmaan vähän eri asia, koska se ei kykene ilmaisemaan omaa vapaata tahtoaan.
Orgiat sen sijaan on täysin eri asia. Mitä siitä, jos vaikka kymmenen miestä ja naista haluaa harrastaa seksiä keskenään siksi, että he vaan haluavat. Ketä se tosiaan vahingoittaisi?

Yksiavioinen suhde on määritelty raamattuun vain siksi, että naiset eivät juoksisi vieraissa. Naisia siis haluttiin ja halutaan edelleen syyllistää tällä syntisyydellä. Miehet sensijaan ovat vähän välittäneet moisista rajoituksista.
Mun mielestä on oleellista, että ne kaksi osapuolta jotka suhteessa on, määrittää sille rajat.
Huonosti olet kirjan lukenut, koska Jeesuskin sanoo, että miehen ei tule edes ajatella vierasta naista siinä mielessä. Eli ei miehet ole päässeet mihinkään. Islam on eri asia, siellä ei kysytä lupaa naiselta.
 
On eri asia puhua raamatun sisällöstä, kuin siitä, että yleisesti keskustellaan Jumalan olemassaolosta.
Jos puhutaan sisällöstä, niin silloin sitä perustellaan sisällöllä, ei mutut tuntumalla. Jos taas puhutaan Jumalan yleisstä olemassaolosta, niin sehän on aivan eri asia. Jos sinä et usko Jumalaan, et usko. Mutta jos minä uskon, on Jumala minulle todellinen.
Anteeksi, mitä sä nyt horiset? Eihän tä sun pätkä liity mitenkään siihen mitä sanoin tai mihin vastasit?

Minä kommentoin käytännössä, että raamatun sisältö on ihan paska, sen tulkinnat vielä paskempia.
Jumalan olemassaolosta tai omasta näkemyksestäni en mielestäni ole sanonut yhtään mitään. Totesin ainoastaan, että te kiristätte ihmsiä uskomaan kaiken ilman minkäänlaista kriittisyyttä tai omaa ajattelua ja jos tällaista tapahtuu aletaan syyllistämään ihmistä siitä, että se ei ole riittävän lähellä jumalaa tai pyhä henki ei ole siinä tai sitten se on saatanan kätyri.
Tällanen on ihan sairasta vallankäyttöä.

Mikäli meni jotenkin ohi, niin mulle on ihan sama kuka uskoo mihinkin ja miten todellinen mikäkin kenellekkin on. Se mistä mä en pidä on toisten syyllistäminen, alistaminen ja kontrollointi, jota useimmat uskonlahkot harrastavat. Pakottaminen ja kiristäminen tuntuu olevan ihan yleinen käytäntö. Monet seurakuntaan kuuluvat ovat vaan niin manipuloituja, etteivät sitä näe.
 
Huonosti olet kirjan lukenut, koska Jeesuskin sanoo, että miehen ei tule edes ajatella vierasta naista siinä mielessä. Eli ei miehet ole päässeet mihinkään. Islam on eri asia, siellä ei kysytä lupaa naiselta.
Vaikka minä olen raamatun lukenut, minun ei tarvitse pitääs sitä millään tavalla järkevänä kirjana tai ylipäätään pätevänä antamaan ohjeita elämälleni.
Siellä myös kerrotaan millä rahalla tytär myydään orjaksi torilla. Haluatko keskustella tästä?
 

Yhteistyössä