The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
Tuli kummallinen mieliteko, nimittäin tulisesti maustetut kanansiivet. Vetelin niitä äsken paketillisen. Alkoi loppuvaiheilla tehä vähän tiukkaa, mutta aattelin, että en mä kuitenkaan huomenna niitä enää pysty syömään. Nyt ei taas tee mieli kanaa ainakaan puoleen vuoteen. Tai ehkä jäi tohon mun kanan ostaminen vuosiksi.
 
Tuli kummallinen mieliteko, nimittäin tulisesti maustetut kanansiivet. Vetelin niitä äsken paketillisen. Alkoi loppuvaiheilla tehä vähän tiukkaa, mutta aattelin, että en mä kuitenkaan huomenna niitä enää pysty syömään. Nyt ei taas tee mieli kanaa ainakaan puoleen vuoteen. Tai ehkä jäi tohon mun kanan ostaminen vuosiksi.
Ai sinäkin teet noin joskus? Mä olen aiheuttanut samalla tavalla yli kymmenen vuoden "inhon" ainakin pashaa ja karjalanpiirakoita kohtaan.
 
Ai nii. Noist dipeistä...
Seuraavan kerran kun mussutan sipsejä joskus juhannuksena niin pitää muistaa kokeilla kermaviilidippijauhona ihavvaan noit tomaatti- ja sipulikeitto jauhopusseja.
Me tehdään dipit itse.

Yksi tai kaksi puristettua valkosipulinkynttä, ripaus suolaa, teelusikallinen sokeria, tilkka etikkaa, rouhaus mustaapippuria ja turaus sinappia.

Tai kunnon loraus sweet-chilikastiketta, etikkaa, suolaa ja mustaapippuria.

Siis kermaviilipurkilliseen.
 
Mun mummo on hyvä kokki!
Mun edesmennyt kummitätini oli ammatiltaan pitopalveluemäntä.
Jos mä olisin nuorena ollu fiksu, niin olisin silmä tarkkana seurannut touhujaan keittiössä. Kotijuuston hän toki ehti mulle kädestä pitäen opettaa.
Fiksu mä en ole vieläkään, mutta nyt kun olisin opetuksille vastaanottavainen on jo auttamatta myöhäistä.
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä