Matkustaminen on nykyään halpaa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Milanna85
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Edelleen, mä en hae onneani toisten epäonnen kautta kuten sä. Opettele ymmärtämään lukemasi. Noin huonolla ymmärryksellä varustettu ihminen sitten on muka kovakin bisnesnainen. :D Mä lähden nyt ulos lapseni kanssa, sä varmaan laitat omat lapsesi äitisi kanssa ulos tms.
No niin nyt vielä olen *jaska bisnesnainen ;). Onko tämä kaikki vai vieläkö jonkun diagnoosin saan?

ja Feelina on varma Echo harmaana :ROFLMAO: saa mua vaikka nyt skitsofreniksi haukkua, mutta aivan varma olen, kun sen kirjoitustyylin jo tunnen paremmin kuin oman.

P. S. Lapset päiväuneilla kun heräsimme klo 6.00, kun he herävät niin mennään kahvilaan noin tunnin päästä. Ulkona he olivat jo, teimme yhdessä varaston siivous.

Niin sun mielestä halpoja. Ota huomioon, että kaikille nuo ei ole halpoja. Mulle ainakin 500€ on iso summa. Eikä ne pelkkien lentojen hinnat riitä vaan pitää olla hotellihuone, ruoka maksaa, kulkeminen, pääsymaksut nähtävyyksiin jne.

Sen takia meillä tuskin on varaa tänä vuonna mennä mihinkään koska ei vain ole rahaa maksaa kolmen ihmisen ulkomaanmatkaa. Saa nähdä onko rahaa edes laivareissuun. Kaikki kun ei asu lähellä satamaa vaan sinne satamaankin on matkaa satoja kilometrejä eikä bensa ole ilmaista.

Ihmettelen, että miksi sä kirjoittelet näitä tällaisia tällaisella palstalla. Täällä on monia pieni- tai keskituloisia perheellisiä ihmisiä joilla ei rahat riitä useisiin ulkomaanmatkoihin. Nämä sun aloitukset matkoista ja shoppailuista vaikuttaa lähinnä kehuskelulta. Mitä sä oikein saat tuosta, että vuodesta toiseen täällä retostelet rahoillasi(miehen rahoilla)?

Jos mulla olisi paljon rahaa, niin en mä sitä täällä mainostaisi. Sellainen olisi suoranaista vittuilua niitä kohtaan joilla ei rahaa ole. Tuollainen asenne, että "on niin halpaa" vaikka oikeasti kyse on useista satasista tai tuhansista, on melkoisen typerä. Sulla tuntuu olevan todellisuudentaju ja käsitys rahasta aika pahasti hukassa.

Mutta haukuthan mä tästä viestistä saan sulta ja sun kannattajilta. Ehkä kuitenkin kannattaisi Milanna katsoa peiliin ja miettiä miksi saat niin usein moitteita täällä. Onko ikinä tullut mieleen, että sun omassa käytöksessä on jotakin vikaa?
öh kyllä köyhäkin voi reissaa hostellit tai paikallisen perheen vuokramat huoneet ei paljoo yli 10e maksa per yö alle 10kin riippuu maasta. jos lennot on esim 200 e per nuppi 3 henkilöö 600. Sit yöistä tulee 70 euroo per nuppi tekee se 810 euroa kolmelta. satanen kuussa säästöö niin 8kk päästä on jo noi maksettu. Sitten ruokailla voi aina paikallisiaa ruokia itte väsäillä aalloissa uiminen ei maksa mitään. yleensä ruoka halpaa joten 200 eurol pärjää ihan hyvin. Nyt on menny tonni. krääsäähän ei tarvii ostaa ollenkaan paitsi se pakollinen hula paita?:) ostaa kaupasta vaikka vinettoo ja naukkailee sitä biitsillä iltasella niissä rantatuoleissa. eli sanoisin noin et 1500 euroo riittää ja paljon pusuja perheeltä. Pyörän vuokraus on halpaa niin voi mennä paikkoihin ilman turisti oppaita jotka maksaa.

ja Feelina on varma Echo harmaana :ROFLMAO: saa mua vaikka nyt skitsofreniksi haukkua, mutta aivan varma olen, kun sen kirjoitustyylin jo tunnen paremmin kuin oman.

P. S. Lapset päiväuneilla kun heräsimme klo 6.00, kun he herävät niin mennään kahvilaan noin tunnin päästä. Ulkona he olivat jo, teimme yhdessä varaston siivous.
Sen verran vielä vastaan sulle, että en ole Echo. En ole mikään uskovainen tiukkapipo kuten Echo. Eli pieleen meni sun arvauksesi. Huvittavaa, että edes keksit väittää mua Echoksi.

öh kyllä köyhäkin voi reissaa hostellit tai paikallisen perheen vuokramat huoneet ei paljoo yli 10e maksa per yö alle 10kin riippuu maasta. jos lennot on esim 200 e per nuppi 3 henkilöö 600. Sit yöistä tulee 70 euroo per nuppi tekee se 810 euroa kolmelta. satanen kuussa säästöö niin 8kk päästä on jo noi maksettu. Sitten ruokailla voi aina paikallisiaa ruokia itte väsäillä aalloissa uiminen ei maksa mitään. yleensä ruoka halpaa joten 200 eurol pärjää ihan hyvin. Nyt on menny tonni. krääsäähän ei tarvii ostaa ollenkaan paitsi se pakollinen hula paita?:) ostaa kaupasta vaikka vinettoo ja naukkailee sitä biitsillä iltasella niissä rantatuoleissa. eli sanoisin noin et 1500 euroo riittää ja paljon pusuja perheeltä. Pyörän vuokraus on halpaa niin voi mennä paikkoihin ilman turisti oppaita jotka maksaa.
100€/kk säästöä on aika mahdotonta köyhille, kokemusta on kun kaikki meni viimeistä senttiä myöden kun olin opiskeleva yh. Sitä paitsi moni säästää oikeasti tarpeellisiin asioihin ja matkoja tehdään sitten jos on ylimääräistä. Omakotitalossa asuvana pidän tärkeämpänä säästää pahan päivän varalle ensin ja vasta sitten lomamatkaan.

meno-paluulla pääse vielä edullisemmin :). Itse lasten kanssa pääsin esim Sisiliaan 260,- yht ja monet muutkin matkat oli tehty ihan naurettavilla summilla, paitsi mun ongelma on se että hotellista olen tarkkaa, mutta saa näitä super edullisestikin. Jopa mun äiti nykyään matkustelee suht paljon, kun hinnat romahtivat noin alas. Kaukomatkat sitten erikseen ja kyllä joskus on tarjouksia jopa 95-199,- noin meno-paluu, mutta itse pidän bisnesluokasta, kun saan nukkua rauhassa ja hyvässä asennossa. Olen kyllä ilmankin bisnesluokkia käynyt...

100€/kk säästöä on aika mahdotonta köyhille, kokemusta on kun kaikki meni viimeistä senttiä myöden kun olin opiskeleva yh. Sitä paitsi moni säästää oikeasti tarpeellisiin asioihin ja matkoja tehdään sitten jos on ylimääräistä. Omakotitalossa asuvana pidän tärkeämpänä säästää pahan päivän varalle ensin ja vasta sitten lomamatkaan.
Niin kuin näet elämä on vaalintoja täynnä. Itse ainakin olisin asunut mahd. halvassa ok-talossa tai vuokralla, kun en ihan kädestä suuhuun halua elää puulaatikon takia.

meno-paluulla pääse vielä edullisemmin :). Itse lasten kanssa pääsin esim Sisiliaan 260,- yht ja monet muutkin matkat oli tehty ihan naurettavilla summilla, paitsi mun ongelma on se että hotellista olen tarkkaa, mutta saa näitä super edullisestikin. Jopa mun äiti nykyään matkustelee suht paljon, kun hinnat romahtivat noin alas. Kaukomatkat sitten erikseen ja kyllä joskus on tarjouksia jopa 95-199,- noin meno-paluu, mutta itse pidän bisnesluokasta, kun saan nukkua rauhassa ja hyvässä asennossa. Olen kyllä ilmankin bisnesluokkia käynyt...
joo siis menopaluuta tarkotinkin :) esim tonne sri lankaan oli 500 euroa menopaluu . viettettiin kyl se aika paikallisen omistamas talos ja oli just muutaman euron yö. sitten kun oltiin siciliassa viikko hotelleineen ja paluineen oli 190 euroa se oli off the turistikausi siksi niin halpa. Sit tuolla kreikassa päästiin neljän tähden hotelliin 210 euroo per nuppi. Feelina ymmärrän että asiat tärkeys järjestyksessä. Itte taas on sellanen et omakotitalo elämä ei niin nappaa ja reissaaminen mukavempaa. noh vaikka 20 euroa kuussa sitä säästö pitää sit tehä vaan 2 vuotta mut sit reissuun jso kiinnostaa? Jos asuisin itte omakotitalos niin mä varmaa ottaisin lyhennysvapapita kuukausia et pääsis nuorellakin iällä johkin eikä sitten eläkeläisen. Ps ittekkin köyhänä mut tyytyväinen varsinkin kun myös pään ssiällä pääsee matkoille ;)

joo siis menopaluuta tarkotinkin :) esim tonne sri lankaan oli 500 euroa menopaluu . viettettiin kyl se aika paikallisen omistamas talos ja oli just muutaman euron yö. sitten kun oltiin siciliassa viikko hotelleineen ja paluineen oli 190 euroa se oli off the turistikausi siksi niin halpa. Sit tuolla kreikassa päästiin neljän tähden hotelliin 210 euroo per nuppi. Feelina ymmärrän että asiat tärkeys järjestyksessä. Itte taas on sellanen et omakotitalo elämä ei niin nappaa ja reissaaminen mukavempaa. noh vaikka 20 euroa kuussa sitä säästö pitää sit tehä vaan 2 vuotta mut sit reissuun jso kiinnostaa? Jos asuisin itte omakotitalos niin mä varmaa ottaisin lyhennysvapapita kuukausia et pääsis nuorellakin iällä johkin eikä sitten eläkeläisen. Ps ittekkin köyhänä mut tyytyväinen varsinkin kun myös pään ssiällä pääsee matkoille ;)
Sama mieltä :) elämässä pitää muutakin nähdä kun se oma talo ja talo Suomessa on muutenkin edes tyhmä pitää, kallista ja arvo ei minkälainen, vanhenekin koko talo niin kuin ihminenkin. Mutta jokaisen se on kuitenkin oma vaalinta. Jotkut tykkää kotona olla ja jotkut taas jotain muutakin tehdä. Sekä olen mä itse sellainen kova tekemään työtä ja jos silläkin on osa-aikainen työ vain, niin mä itse menisin vielä siivoamaan tai muuta tekemään, sinne kun aina pääse töihin ja saa ne ylimäräiset laittaa säästöön, turhaan on itkeä, kun jokainen tekee niin kuin parhaaksi näe. Itse kyllä paljon käyn työmatkoilla mutta teen mä muutakin siellä kun töitä ja tykkään tästä mitä teen, niin mikäs siinä...vielä kun halvallakin pääse.

Niin kuin näet elämä on vaalintoja täynnä. Itse ainakin olisin asunut mahd. halvassa ok-talossa tai vuokralla, kun en ihan kädestä suuhuun halua elää puulaatikon takia.
Ei Feelina mun mielestä kirjoittanut heidän elävän kädestä suuhun vaan kertoi heidän säästävän nyt pahan päivän varalle. Se että ei ole nyt varaa matkustella ja säästää sitä varten kun säästää muuhun, ei tarkoita sitä että elää kädestä suuhun. Lomamatkat on ylimääräinen luksus, ei pakollinen asia kuten asumiskustannukset, ruoka yms.

No esim Italiassa laitan vain esimerkki, capuccino+makea ja suolaista about 3-4,- eur maksaa kahviloissa. Hetelleja, hosteleja ja moteleja saa edullisesti, ennen sekin oli kallista ja tarkoitan hotellit, nykyään ne ei maksa paljon mitään jos teet varaus ajoissaan.

No mä en kyllä missää hostelissa asuisi enkä myöskään pärjää kahvilatuotteilla.

Ei Feelina mun mielestä kirjoittanut heidän elävän kädestä suuhun vaan kertoi heidän säästävän nyt pahan päivän varalle. Se että ei ole nyt varaa matkustella ja säästää sitä varten kun säästää muuhun, ei tarkoita sitä että elää kädestä suuhun. Lomamatkat on ylimääräinen luksus, ei pakollinen asia kuten asumiskustannukset, ruoka yms.
Säästäminen pahan päivän varalle on hieno juttu, mutta jos se rajoittaa elämän, itse ainakin olisin keksinyt jotain muuta siihen. Mutta tietysti kaikki eivät edes tykkää matkoilla käydä. Itse inhoan paikalla vain seisoa.

No mä en kyllä missää hostelissa asuisi enkä myöskään pärjää kahvilatuotteilla.
No mulle sellainen aamianinen kahvilassa olisi aivan liiankin paljon. Viimeksi kun kävin kahviloissa Italiassa niin mulla oli olo täynnä moneiksi tunniksi. Ja voi siellä kotiruokakin syödä niin kuin täälläkin sekin paljon edullisempi kuin täällä.

Mikäs siinä on yrittäessä ja matkustellessa kun on ilmainen ympärivuorokautinen lastenhoitaja/siivooja kotona. Ja mies maksaa kaikki elämiseen tarvittavat. Itse voi "omat rahat " käyttää miten haluat.

Kolmen lapsen kanssa matkustaminen ei oo halpaa. Lapset ei pärjää aamucappucinolla.... Saati sitten että tekis kahta työtä tienatakseen matkarahat ja hylkäsi lapset keskenään kotiin

Yhteistyössä