Lokakuun lapsoset 2016

Jostain luin että vaikka syke olisikin niin ei välttämättä liian aikaisin näkyisi. Ja tosiaan paljon laitteista kiinni. Meidän neuvolan laitteilla ei kyllä sikiöö saanut 6+ näkyviin ollenkaan.
Joten pidetään peukkuja että vagabondan vauva vaan ujostelee. :)

Tuosta ihosta.. Täällä ilmoittautuu kanssa näppyongelmainen.. Yhdestä näppylästä kun pääsee niin 10 uutta tilalla. Enkä uskalla tuota aknevoidetta laittaa ettei myrkyt imeydy vauvaan.
Yksi oire on että kiihdyn nollasta sataan sadasosa sekunnissa ja räpätän miehelle ja lapsille..toki useimmiten aiheesta :D
Luulen että mun äiti taitaa kohta arvaa kun olen niin takakireä ja ihmetteli jo miksi syön niin vähän. (jos syön paljon niin on enemmän huono olo)
Väsymys on kyllä käsinkosketeltava.

T&tyyppi huomenna 7+0
 
Mä hain tänään raskausvitamiinipaketin, en ole aikaisemmin syönyt niitä tai muutakaan kun ei tosiaan vielä ollut tarkoitus raskautua.

Täällä on yksi yksityinen, jossa maksaa ultra noin 50€. Sinne menen jos menen ja aikoja saa. Viimeksi kävin myös ja summaa en muista, 100€ seuduilla kuitenkin oli, ehkä
120€. Lääkäri ei muistaakseni ottanut erikseen jotain palkkiota tms niin siksi ei ihan niin kallis ollut. Ison kasan ultrakuvia sain mukaan, oikein kertoi kummasta munasolusta koko homma lähtenyt liikkeelle :D
 
Tuo Theranin mainitsema nollasta sataan kiihtyminen on täälläkin tuttua. Normaalisti olen hyvinkin tasapainoinen ja hoidan asiat keskustelemalla, mutta huoh, mää oon nyt ihan hirvee pirttihirmu :ROFLMAO:

Jos edellisestä ruokailusta on liian pitkä aika ja verensokerit laskee, niin sitten avautuu sanainen arkku. Miesparka. Juuri selitin sille, että taitaa nää hormoonit tehdä tehtävänsä, kun vatkasin kermaa rahkaan kiukuspäissäni :cool:
 
Jos tästä vauva syntyy, niin meillä tulee olemaan vauvan lisäksi 3v4kk ja 1v4kk lapset. Pidän sitä vain mahdollisuutena ja toivon että lapset voisivat olla toistensa parhaita kavereita, ainakin jossakin vaiheessa elämää :) Toki toivon lapsille muitakin kavereita :D

Eilen kävin neuvolassa ja täyteltiin läjä papereita ja varailtiin seuraavia aikoja. Viikoista ei ole tarkkaa tietoa, joten np-ultra varattiin neljän viikon päähän :) Jännittää jo
 
Pahoittelut menetyksen kokeneille ja kovasti tsemppiä ja onnea matkaan niille, jotka toivon syrjässä vielä roikkuu!

Huh, mulla on kamala viikko takana. Ensin pahoinvointi veti sänkypotilaaksi ja sitten siihen päälle elämäni kamalin flunssa. :( Onneksi en ollu 1v:n kanssa yksin, ei olis tullu mitään. Nyt luulen ja toivon et pahoinvoinnin suhteen ollaan voiton puolella ja flunssakin alkaa helpottaa. Mulla on tänään varhaisultra ja luulin vielä eilen et tarvii peruuttaa mut taidan kuitenkin päästä. Jännittää kyllä kovasti mitä siellä näkyy..

Alavatsa- ja selkäkipuja on jonkin verran + juilintaa toisen munasarjan kohdalla. Ja niitä repäisykipuja aivastaessa, yskiessä jne. Mielialat sen sijaan ei oo vielä heitelly, se kävi vähän liiankin tutuksi esikoisen raskaudessa!

Ikäerosta: Jos tästä vauva seuraa niin 1v8kk on esikoinen toisen syntyessä. Toisaalta ihanaa, mut kyl mua kieltämättä myös hiukan hirvittää.:D Hyvä näin silti.:)

Mukavaa päivää kaikille ja paljon voimia pahoinvoinnin kanssa kamppaileville, tunnen tuskanne!

JS 7+0
 
Kiitos kaikille tsempeistä! :)

Mulla myös ollut tosi oireetonta nyt, kun selkäkipukin katosi. Thank god! Paitsi että finnejä on tullut ihan kamalasti ja ne kutiaa hirveesti. Jos oon kauan syömättä niin alkaa tulla huono olo. Muuten ei oikeen mitään oireita, tosin viikkojakin vasta 5+4. Edellisillä kerroilla oireet on tulleet myöhemmin.:)

Mä kanssa mietin vielä tonne FBryhmään liittymistä. Vähän jännää some, jos joku saapi tietää.. :D

Mut vois kai kanssa lisätä vihdoin listalle. Eli Sandymama/24/1.lapsi/KOS/NKL
 
  • Tykkää
Reactions: Kotikiss@
Onkohan oireettomuus jotenkin periytyvää? Sain selville, että siskolla on kaikki kolme raskautta olleet oireettomia ja äidillä kaikki 4.

Mää joudun siirtään ultran päivää aikaisemmaksi. Se ei tietysti muuten haittaa kuin että mietin näkyykö syke. Silloin on 7+0 tai 6+5. Toivottavasti näkyy :love:
 
Huutelen vaan tähän väliin kun FB-ryhmästä ollu puhetta, että mua se ei ainakaan kiinnosta! Eli jos on joku toinenkin jolle tää foorumi riittää niin ei tartte pelätä että juttu täysin tyrehtyisi :)

Ite oonkin nyt sitten menossa ultraan ens viikon torstaina vaikka meinasin että jätän varhaisuä:n välistä. Näin sitä mieli muuttuu :D on niin oudot olottomuudet ja epäusko että jotain varmistusta pitää sit kuitenkin lähtee hakemaan. Ja ehkä tietysti vaikuttaa tää ryhmäkin. Tunnen myötätuntoa kaikkia menetyksen kohdanneita kohtaan ja sitä tietysti itsekin pelkään ja kun täällä muutenkin epävarmuuksia ja pohdintoja alkuraskauteen liittyen esiin on tullu niin kyllähän se vähän tarttuu. Hyvä puoli tietysti että niin tarttuu myös ilo, kun vaikka lukee että sykkeet on bongattu ja pieni papunen nähty paikallaan niin sitä jotenkin huojentuu toisenkin puolesta (y) onnea kaikille jotka on jo näitä kivoja uutisia saaneet!


Miten muuten te muut joilla lapsille tulossa pieni ikäero, tuntuuko että on enemmän uhka vai mahdollisuus? :geek:
Mä oon välillä ihan kauhuissani kun mietin että ei jeesus, vauva ja alle kaksivuotias, mahtaa olla hulabaloo... :ROFLMAO:
Mää en ole myöskään liittymässä faceryhmään. Turisen täällä siis jatkossakin, jos masussa on jotain muutakin kuin tuulimuna. Ensi maanantaina selviää.
 
Onkohan oireettomuus jotenkin periytyvää? Sain selville, että siskolla on kaikki kolme raskautta olleet oireettomia ja äidillä kaikki 4.

Mää joudun siirtään ultran päivää aikaisemmaksi. Se ei tietysti muuten haittaa kuin että mietin näkyykö syke. Silloin on 7+0 tai 6+5. Toivottavasti näkyy :love:
Aiemmissa raskauksissa syke on saatu näkymään 6+3, joten luotan, että ens ma 6+4 viikoilla syke näkyy, jos on näkyäkseen :)
 
  • Tykkää
Reactions: Vauveli vanhalle
Pahoittelut Sandymama ja hetelmä :( ja kaikille muillekin menetyksen kohdanneille tsempit!

Tää palelu on jäätävää :ninja: töissä istun jalat kiinni lisäpatterissa, villasukat ja villatakki päällä. Kotona nyt ollut paksu huoppari ja siltikin tärissyt viltin mutkassa. Ja väsymys! Tuntuu, että arkiaskareet on aivan ylitsepääsemättömiä! :eek: Esim tiskikoneen tyhjennys on aivan liikaa energiaa vaativaa.

Syödä tekis mieli koko ajan, mutta sitten taas ei tee mieli oikein mitään mitä kaapista löytyy..

Täällä kans ihan kamalaa palelua!! Nytkin töissä kerrasto normi vaatteiden alla!! Ja oon ihan jäässä!! Mistä tää johtuu????
 
Vielä viikko ultraan, huoh... :rolleyes: Vaikka aika hyvillä mielin vielä olenkin, mutta silti ei malttais millään.

Oletteko jo lukeneet uusia Lapsiperheiden ruokasuosituksia? Mulla ollut listalla jo pitkään ja nyt vihdoin kerkesin lukemaan. Ihan hyvin musta kirjoitettu, kannattaa tutustua! On siis raskausaika tietysti myös mukana. http://www.julkari.fi/bitstream/handle/10024/129744/KIDE26_FINAL_WEB.pdf?sequence=1

Mulla on jotenkin nyt talvella ruoanlaittohalukkuus ollut aika kateissa, jotenkin sellaista pakolla tekemistä tuntunut olevan... Ja kun tuo meidän esikoinen on taas vaihteeks tosi huono syömään, niin ei sekään oikeen kannusta :cautious: Ja sillä on hampaitakin vielä kovin vähän niin sekin rajoittaa. Tarvis vaan nyt kunnolla motivoitua että tulisi useammanlaisia ruokia kokkailtua. Periaatteessa ihan terveellisesti tulee kyllä syötyä, mutta ainahan sitä monipuolisuutta voisi vielä lisätä.
 
Täällä eka neuvolakäynti onnellisesti ohi, vaikka eipä sieltä tietty mitään kovin ihmeellistä jäänyt käteen. Lasketuksi ajaksi voi mulle päivittää 5.10., oli täti sitä mieltä että lasketaan edellisistä menkoista, vaikka oon suht varma oviksen ajankohdasta. Samapa tuo, ei siinä isoa eroa ole.

Päätin myös jättää varhaisultran väliin, en kuitenkaan osaa sen jälkeenkään rentoutua ja luottaa kaiken olevan hyvin. Ei se auta kuin odottaa, että olis se terve nyytti sylissä (jos niin käy), ennen kuin uskoo. Ja sittenhän se huolehtiminen ja stressi todella vasta alkaakin...;)
 
Oxalis: Mää oon nyt pyrkinyt syömään tuon suosituksen mukaan. Vihanneksia ja hedelmiä olen lisännyt joka aterialle ja marjoja menee enemmän. Olen siis tähänkin asti syönyt terveellisesti, mutta nyt kiinnitän siihen vielä enemmän huomiota.

Viime maanantaina teki niin pirusti mieli makkaraperunoita, mutta ajelin grillin ohi ja tulin kotiin syömään pihviaterian :) Herkkuja ei ole mennyt viime tiistain jälkeen. Rahkaa olen tehnyt pari kertaa iltapalaksi marjoista, mutta se taitaa olla ihan jees, kun mies on todennut, että liian vähän sokeria :LOL:

Mää kiinnitän nyt erityisesti huomiota siihen, ettei makeaa ja suolaa mene liikaa eikä roskaruokaa. Täysin en näistä kieltäydy, mutta maksimissaan kerran viikossa pullaa tms./karkkia.

Tänään menee uuniin silakkapihvit, nam! Olisi parempia jos viitsisi paistaa pannulla, mutta en viitsi. Siihen kyytipojaksi salaattia, kermaviilikastiketta ja perunoita.

Mulla taitaa mennä nää päivät aika nopsaan ensi maanantaihin, jolloin on ultra. Alkaa yövuorot ja siinä ei ehdi muuta tehdä kuin nukkua, käydä lenkillä ja töissä. Ja syödä ;)

Tänään tein vielä viimeisen ja neljännen digitestin. Positiivista näytti. Nyt vain toivotaan, että syke näkyisi ensi maanantaina. Jännää :)

Ihanaa, kun näitä varhaisultra-uutisia alkaa tulla. Mää käyn edelleen lukemassa niiden ketjua, jotka saa helmikuussa vauvan. Sieltä saa jotenki positiivista mieltä, kun nekin on pohtinut samoja asioita alkuraskaudesta. Ja syyskuunkin ketjua aloin lukea :LOL:

On tää raskaus vaan niin jotenkin ihanaa ja onnellista aikaa! Huoletonta en voi sanoa :whistle:
 
Vagbonda: Tuli mieleen, että otettiinko ultra vatsan päältä vai alakautta? Jotkut tekevät varhaisultran vatsan päältä ja sillain syke ei välttämättä näy.

Toivotaan, että kaikki on hyvin!
 
Vagbonda: Tuli mieleen, että otettiinko ultra vatsan päältä vai alakautta? Jotkut tekevät varhaisultran vatsan päältä ja sillain syke ei välttämättä näy.

Toivotaan, että kaikki on hyvin!
Alakautta otettiin. Ja tänään on sitten alkanut vuoto ja alavatsa kramppaa. Kai se on menoa. :( Mennään nyt kuitenkin huomenna ottamaan toinen verikoe, niin saadaan varmistus.
 
Ihan kaikkea viime käynnin jälkeen juteltua en ehtiny vielä lukea, mutta ajattelin kuitenkin ilmoitella ittestäni. :)

Pahoinvointia ja oksentelua on ollu jo viikon verran ja toissapäivänä kävin ostamassa ne pahoinvointirannekkeet. Kyllä ne yllättäen tuntuu toimivan! Parina edellisenä yönä kävin yölläkin pari kertaa oksentamassa, mutta viime yön kun nukuin rannekkeet käsissä niin ei tarvinu käydä. :) Viime raskaudessa pahoinvointi kesti aika lähelle puoliväliä, ainakin jonnekin viikolle 18 asti. Sitä ennen tuntui jo hyvin vauvan liikkeetkin. :D

Viime synnytys sujui hyvin, joten ihan hyvillä mielin odotan seuraavaakin. Tietysti vähän huolestuttaa, kun ei se yksi hyvä kokemus tarkoita, että seuraavakin menisi hyvin. Seuraava vauva saattaa olla vaikka huonossa asennossa tms.

Varhaisultraan ollaan menossa 24.2. eli vajaa viikko vielä odotettavaa. Tuolloin on viikkoja 7+6. Neuvolaan sitten 29.2.

Jatkan illalla lukemista! :)

Cembalo 7+0
 
Mä mietin et peruutanko sen varhaisultran.. Emmää tiiä. Se on vaan niin pirun kallis. Mielenrauhan siitä ehkä sais, tai sit ei saa. Plaah. Jos vaan yritän puhua itelleni sitä neuvolasta.. Kauheeta ku ajatukset sinkoo edestakas, välillä on niin varmaa ja sit ei olekkaan. Ihan kauheeta! Sais nää ekat viikot nyt vilistä äkkiä ohi :confused:

Catharin ja tyyppi 5+1
 
Samaa mieltä... Huoh... Päivät matelevat...:( haluais vaan tietää että siellä on jotain mikä kasvaa ja kehittyy... Kaikki käy läpi onneksi tämän saman tuskan ja tietämättömyyden tässä vaiheessa. Jotkut ottaa sen vain vähän rauhallisemmin. Mulla ensimmäinen raskaus ja tärppi tuo tähän lisäjännitystä. Eikä mun luonnekaan siedä hirveästi epätietoisuutta. :D Mulle tuo varhaisultra tuntuu ihan henkireiältä tässä kohdassa.

Vagabonda, paljon tsemppiä sinne! Toivotaan että kaikki olisi kuitenkin kunnossa..:/
 
  • Tykkää
Reactions: Vauveli vanhalle

Yhteistyössä