Onko jollain oikeesti auttanu valkopippurien nieleminen vatsataudin ehkäisemisessä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hhmm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hhmm

Vieras
Sain vinkin että 8-10 valkopippuria kokonaisena kun nielee, niin ei tule tautia. Kukaan kokeillut ja onko toiminut? Tässä lähellä tauti niin aktiivisesti pyörii että hirvittää.. ja talviloma tulossa. :/

Meillä tuota keinoa on käytetty jo useamman vuoden. Ensin naureskelin anopin antamalle vinkille, mutten enää! Tiedä sitten onko sattumaa, mutta kertaakaan ei olla vatsatautia saatu vaikka keeran on mm. lapsen kaveri oksentanu suoraan mun lapsen päälle, kun noro yllätti...

Minä kans otan valkopippureita jos lähipiirissä alkaa tautia olla. Nappaan ne vodkasnapsin ja maitohappobakteerin kera enkä ole useaan vuoteen sairastanut mahatautia.

En tiedä mikä mauste auttaa vatsatautiin (vai auttaako mikään), mutta maustepippuri ei ole varsinaisesti pippuri, joten tuskin valko- ja maustepippurissa on samaa vaikuttavaa ainetta.

2034.jpg
FB_70cl_2004.png

Siinä vatsalääkkeet vatsataudin ensiapuun ja ehkäisyyn...

Tulipa tämäkin testattua. Nelihenkisessä perheessä 3 muuta sairaana. Aloin ottamaan pippureita 10 vuorokaudessa. Eilen otin jopa 20. No viime yönä alkoi tulla jauhelihakeiton makuista oksennusta suun ja nenän kautta :)

Itse olen valkopippurin ystävä, laitan sitä jokapaikkaan ja paljon, saarioisten kuraläppäkin alkaa maistumaan pitsalta, kun vetää valkopippuria kerroksen päälle :P, tosin jauhettuna, en ole ainakaan 20 vuoteen sairastanut vatsatauteja, joskun teininä viimeksi oksentanut ja sekin johtui alkomaholi harjoittelusta ja joskus krapula aamuisin saattaa olla maha kuralla, jos on himavinkkua maistellut, mausetepippureita en ole koskaan käyttänyt, eivätkä ne edes ole pippureita :)