IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Mamido nyt vaan toivotaan, että edes yksi alkiosta jaksaa huomiseen, niin saatte edes yhden pakkaseen. Ja että tämä joka on jo kyydissä, niin pysyy myös siellä. (y)
Tiedän tuon tunteen kyllä, kun itse kävin aika samantyyppiset keskustelut läpi hoitajan ja lääkärin kanssa viikko sitten. Meillähän siirrettiin alkio vasta 6 päiväisenä, ja yhtään ei saatu pakkaseen. Vaikka yksi saatiinkin siirrettyä, niin silti tuntui että se oli kuin isku vasten kasvoja, mutta kyllä sieltäkin pohjalta ollaan taas noustu. Toivottavasti siellä myös alkaa olemaan jo positiivisempi olo :)
 
  • Tykkää
Reactions: Mamido
Täällähän testipäivät lähenee monella, olkoon plussa sellaisia(y)

Mä oon tässä muutaman päivän miettinyt vaihtoehtoja. Etsinyt tietoa eri klinikoista ja lääkäreistä. Vaihtaisko klinikkaa jne...
Mitäpä se hyödyttäisi.
Oon miettinyt että jos tässä uuteen icsi hoitoon lähtee niin pyydänkö pidemmän viljelyn ja mitä voisin tehdä tai vaatia tehtäväksi toisin. Meillä kun hedelmöittyi vain se yksi ja sekin hitaasti (5soluinen 3päivän viljelyllä) niin eipä oo pas mahdollisuutta eli kokonaan kaikki alusta uusiksi.
Pelottaa saadaanko uudessa yrityksessä sitä yhtäkään hedelmöittynyttä, mutta siksi ajattelin pidempää viljelyä jospa säästyisi "turhalta" siirrolta.
Ei kuitenkaan olla vielä valmiita luovuttamaan kun vasta kerta hoidolla yritetty. Joo kyllä ajatus hoitoon lähtiessä oli että yritetään kerran ja jos ei onnistu niin eipä ainakaan loppu elämää mietitä, mitä jos olis onnistunut mutta ei yritetty.
On tää kyllä hirveetä pähkäilyä ja miten te, jotka onnistutte työntämään stressin pois tästä kuviosta, miten sen teette?? Mulla ei jeesaa touhuamiset muissa askareissa kun ajatus on tässä asiassa 24/7. No ei vielä uniin oo tullut mutta kai sekin aika kohta koittaa:unsure:
En tiedä mitä mä täällä natisen, ihan ku tää ois jollekin pala kakkuu ei varmasti oo.
Sorry

Niin ja tänään alko vuoto, luget lopetin ma aamuna.
 
Viimeksi muokattu:
Itsellä varmaan vaikuttaa näihin hoitoihin nuori ikä (23), eli kuten lääkärit sanoo " teillä ei ole mikään kiire" :mad: niin varmaan itselle iskostunut tuo päähän, niin se jo vähentää stressaamista. Minustakaan muihin asioihin keskittyminen ei auta, tämä kahden kk odotus tähän päiväänkin tuntui vuodelta.. Voisi oikeastaan sanoa että en ole stressaantunut näistä hoidoista, olen innoissani kun tiedän tämän olevan ainoa tapa meidän saada lapsi maailmaan. :) toki jos joudutaan vuosia rämpimään hoitoja läpi, kirjoittaisin eritavalla!
 
Hip hei.
Sydän ja pää on tässä projektissa kyllä eniten koetuksella.
Tiistaina oli punktio, 9 munasolua saatiin talteen IVF:ää varten, olin tosi tyytyväinen.

Tänään siirto. Yksi ainoa oli hedelmöittynyt ja sekin kai melko huonolaatuinen (monitumainen?), mutta kuitenkin siirrettävissä. Mitään ei pakkaseen.
Odotukset siis matalalla. Pakko yrittää pitää katse horisontissa, mutta olo on tosi tukala.

Ensi kerralla kokeillaan kai ICSI:ä, se ehkä auttaisi tuohon etteivät lähteneet hedelmöittymään vaikka sekä munasolut että siittiöt olivat ihan laadukkaita.

Testipäivä 9.2.
 
Muiden testituloksia täällä kans odotellaan.
On tää vaan ihana, että olette täällä muutkin niin saa vertaistukea ja saa elää teidänkin jutuissa mukana.
Itse sain toissapäivänä aamulla vahvemman plussan, mutta en oikein enää tänään siihen jaksa uskoa. Paineentunne alamasulla hävisi kokonaan ja muutkin pienet tuntemukset mitä oli. Rinnoissa ei ole tuntunut yhtään mitään. Lugemössön seassa on väriä, mitään ei kuitenkaan ulos asti tule, vaan paperiin välillä. Lisäks alaselkä on kipeä. Ja aamulla tein uuden liuskatestinkin, joka on plussa mutta kuivana on vaaleampi kuin toissapäivänen. Tiedän ettei tuo ole välttämättä merkittävää, teen tässä aamupissasta uuden varmaan huomenna tai lauantaina. Näihin kuviin ja tunnelmiin...
 
Icsi mamako: kiitos tsempeistä, tuli tarpeeseen <3 oot ihailtavan positiivinen! Hienoa, että saitte siirtoon pitkään viljellyn, niillä on hyvät mahkut!

Mites jasminan käynti meni?
Darni: kinkkistä kyllä! Jotain meidänki pitää ens kerralla keksiä et tulis useempi alkio. Meki ajateltiin et kokeillaan tää yksi kerta yksityisellä, mut se meniki niin nopsaa eikä pakkaseen juuri saatu joten toinen houkuttelee. Elokuuhun menee kuulemma meillä julkiselle pääsy..tuntuu ikuisuudelta. Vaikea sanoa noista klinikoista milloin kannattaa vaihtaa ja milloin lähtee :/
Sphinx: toivotaan, että se siirretty piristyy kohdun mukavissa oloissa ja lähtee kirimään!! Tsemppiä!

Täällä paremmalla mielellä. 6. Pvnä yksi alkio saavutti plaston ja saatiin se pakkaseen. Nyt vaivannut vaan muutamana iltana tosi tukala oli. Mahaan pinkee ja iso ku puoles välis raskautta. Ahistaa. Aamuisin olo ok mut iltaa kohti ei pysy housut kiinni ym. Voiko hyperi iskeä vasta nyt? Soitin päivystykseen ja käskivät seurata ja ottaa klinikkaan yhteyttä. Oisin halunnu tietty julkiselle ultraan mut ei...
 
  • Tykkää
Reactions: Darni73
Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään:)

Bridge # 5/2015 # ensimmäinen # matala AMH+ikä # 3. IVF
Darni73 # 9/12 # eka yhteinen # simpat # 1.icsi
Domi # 4/ 2012 # ensimmäinen # selittämätön # 2.IVF/ICSI, 1. PAS
Elika # hoidoissa 2013 # ensimmäinen # selittämätön # 2.ICSI/IVF

epätoivoista yritystä # 10/07 # ensimmäinen # selittämätön/autoimmuunisairaudet/ikä # 3.icsi 5.pas (7.siirto)
haavetta pienestä
# 4/2014 # ensimmäinen # selittämätön (kilpparin vajaatoiminta) # 1.IVF
Hipsunpöpsy
# 11/11 # toinen # helpompi kertoa mitä ei ole vikana # 1.IVF
icsi mamako
: # 2015 # ensimmäinen # siittiöt # 1. ICSI
ilo2010
# 2012 # 2. # pco,ei muuta löytynyttä vikaa kummasakaan # 2.IVF
Jasmina20
# 12/2013 # ensimmäinen # siittiöt # 1.ICSI 1.PAS
JONPA77
# 2004 # ensimmäinen (2 sijaislasta on) # selittämätön #
1.IVF
Juru27 # 2013 # ensimmäinen # siittiöt # 2.ICSI
Kielon-kukka # 2013 # ensimmäinen yhteinen (7-v aijemmasta suhteesta) # endo,pco # 4.IVF/ICSI (tulossa 3/4-16)

kiia-s # 11/2011 # ensimmäinen # pcos # 1.IVF
Mamido # n 1,5v # toinen # siittiöt # 1.ICSI
Mar80 # 2012 # ensimmäinen # selittämätön # 1.IVF/ICSI

Mari32 # ensimmäinen # siittiöt &endo # 5.ICSI
Misericordia
: # hoidoissa 08/2013 # toinen # selittämätön # 2IVF/1.PAS
Nappeus
# 2014# ? # PCO/siittiöiden vaihteleva määrä # 1.IVF
Nempula
# 11/2015 # ensimmäinen # steri # 1.IVF
Nennalii
# 2012 # ensimmäinen #selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu # 1.ICSI/2.PAS (ei tuore siirtoa)
Nenna81 # 3/2013 # tuhoutuneet johtimet # 3.(1.yhteinen) # 2.IVF 1.PAS
Pirunpelto # 1/2013 # ensimmäinen # oma ikä + simpat # 1.ICSI

Pupuska81 #3/ 2013 # ensimmäinen lapsi # pco+heikot siittiöt # 1.ICSI/2.PAS
Pussipiru # 2012 # ensimmäinen # azoospermia + endo # 2.ICSI
Päivän paisteessa # 7/2012 # ensimmäinen # huonot siittiöt, alhainen amh, heikkolaatuiset munasolut # 4.ICSI

Reuna # 2013 # ensimmäinen # pco,ovuloimattomuus ja simpat?# 1.IVF
Rizu
# 1/2016 # toinen # selittämätön/kilpirauhasen vasta aineet # 1. IVF/2.PAS
ronja81
# 2007 # toinen # selittämätön # 3.IVF 3 PAS
Saaga76
# 7/2012 # ensimmäinen # toinen johdin tukossa, selittämätön #1.IVF/3.PAS
Sphinx
# 06/2013 # ensimmäinen yhteinen # selittämätön+endo # 1.IVF 12/2015
Tiituli
# 2014 # ensimmäinen # selittämättömiä/ikä # 2.IVF
Timjami77 # 7/2013 # oma 2. miehen 3. # selittämätön/ikä/simpat # 5.ICSI73.PAS
Tupsuli # 1/2016 # toinen (1.saanut alkunta 3.IVF:n tuoresiirrosta) # selittämätön # 1. PAS (tässä yrityksessä)

virvatulia # ? # toinen # siittiöt + pco # 1.ICSI / 4.PAS
Wawwi # 05/2015 # ensimmäinen # alhainen Amh,korkea Fsh # 1.IVF
Yrittäjä J # 01/2013 # ensimmäinen yhteinen # endo ja selittämätön # 1.IVF/ICSI 01/2016


"eläköityneet"::unsure:
Tammityttö# kolmas # soluissa vikaa #hoitojakso: yht.14v jonka aikana 2 hoidoilla saatua

Piinailijat::whistle:
icsi mamako
: testipv 31.1 (6pv siirretty 21.1.)
Nennalii: testipv. 1.2 (5pv siirretty 20.1)
Rizu: testipv. 2.2 (3pv siirretty 19.1)
mar80: testipv. 2.2 (5pv siirretty 22.1)
Mamido: testipv.8.2 (verikoe)(3pv siirretty 25.1)
Sphinx: testipv 8.2 (2pv siirretty 28.1)
Misericordia: ???



Plussanneet 2015::love:

Maaliskuu 2015
Zoona2.IVF
Viiva842.IVF
Fibbis3.IVF 1.PAS (kemiallinen raskaus)
Henrietta2.ICSI (km/kkm?)
Havina2.ICSI
Läiti1.IVF 3.PAS km
Huhtikuu 2015
Saga761.IVF 2.PAS (km)
Riimini5.ICSI/1.PAS
Toukokuu 2015
-es-1.ICSI
Kesäkuu 2015
Sofi123.ICSI
Bonniemoi
Lauriska

Heinäkuu 2015
Läiti -luomu
Elokuu 2015
Mandala2.IVF (kem)
Viljonkka_1.IVF 2. PAS (km)
Syyskuu 2015
iinukka_2.IVF
kop kop1.IVF/ICSI /2.PAS
Kesäheinä-78(kem)
Mandala2.IVF / 1.PAS (yht 7 PAS)
Aanis1.IVF
Lokakuu 2015
Henrietta2.ICSI / 2. PAS
nans1.IVF
Lia 2.ICSI
hannuliini keskeytynyt 1.IVF
bridge 2.IVF (tm)
Hipsunpöpsy 1.IVF (kkm)
Marraskuu 2015
flow 2.IVF
kiisuli80 1.IVF
Kettu81 2.IVF ? PAS
grey83 1.ICSI 3 PAS
epplu 1.IVF 2.PAS
Toiveikas81 1.ICSI
Joulukuu 2015
Suvipilvi 1.IVF
Lottainen 2.IVF
Mari32 5.ICSI (km)
Vilijonkka_ 1.IVF 4.PAS(tm)
frankie 1.IVF
Domi 2. IVF/ICSI 1. PAS (kem)
dimou 1.IVF

Plussat 2016: :love:
Tammikuu:
Salama T 2.IVF (kkm)


Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy. Kiitos (y)
 
Mamido sitä on usein helpompi tsempata muita kuin itseään.;) Kyllä täällä käydään päivittäin siellä aallon pohjalla:confused:
Loistavaa, että saitte yhden pakkaseen!

Täällä piinaillaan vielä kaksi kokonaista päivää (tuntuu vähemmältä kun ajattelee noin), en ole ikinä elämässäni odottanut sunnuntaita näin paljon :D Ja sen verran lujana aijon pysyä, että ennen testipäivää en testaa. Nyt oikeastaan kolmeen päivään ei ole ollut minkäänlaisia oireitaja oma mielipide siitä että onko se hyvä asia tai ei vaihtuu noin minuutin välein. (n)
 
Kivasti täällä piinailijoita, tsemppiä kaikille! (y)

Monesti olen lukenut että seuraavalla hoitokerralla tehdään icsi-hoito. Miksi sitä ei tehty aikaisemmin?? Miksi sitä pannataan? Meille sanottiin heti suoraan, että puolet issataan, jos annamme luvan. Ja tottahan annoimme suostumuksen.
 
Hei kaikille, siirryn tänne IVF-puolelle uutena inseminaatioketjusta. Nelikymppinen pariskunta ollaan ja ekaa yritetään. Yhden tuloksettoman inssin jälkeen päätettiin lähteä IVF-hoitoon, kun aikaa ei ole enää paljon jäljellä. Miehen simppamäärissä on ollut pientä alentumaa, ja itselläni ikä tietenkin vaikuttaa, vaikka kaikki arvot periaatteessa vielä ovat normaalin rajoissa.

Lääkitykset aloitan viikonloppuna, ja eka ultra on tulevana tiistaina. Tällä hetkellä on yllättävän rauhallinen olo, vaikka tietenkin tosi moni asia jännittää: pistokset, punktio, munasolujen määrä, hedelmöittyminen, saadaanko pakkaseen mitään jne… Kuten ihana lääkärini sanoi, edetään nyt vain yksi etappi kerrallaan.

Ai niin, lyhyellä kaavalla mennään ja lääkityksenä on näin alkuun Clomifen + Menopur. Lääkäri puhui jostain pitkästä Clomifen-hoidosta, jonka ymmärtääkseni pitäisi sopia hyvin minun kaltaiselleni potilaalle, jolla on ikää ja jo hieman munasarjojen hiipumisen merkkejä. Jos jollakulla on kokemuksia tällaisesta hoidosta, niin mielelläni kuulisin niistä :)

Tsemppiä kaikille! Itselleni tästä ketjusta on ollut jo tähän asti paljon hyötyä, sillä nyt jo tiedän varsin hyvin, mitä kaikkea voi olla odotettavissa.

PS. Minulle voisi päivittää: Roxanne # 12/14 # ensimmäinen # ikä ja siittiöt # 1. IVF/ICSI
 
  • Tykkää
Reactions: RooRoo1
Kauheeta kun tuntuu, että nämä päivät matelee... Kävin eilen ostamassa pari apteekin omaa raskaustestiä ja ne polttelee kaapissa :) pp9 ois loppumaisillaan.... miten muilla piinailijoilla menee? Kävin tänään jumpassa ja tuli jotenki syyllinen olo...huoh. On niin nega olo ja tutuu et eihän tää onnistu kuitenkaan... Ehkäpä yön jälkeen on positiivisempi mieli, saa nähdä maltanko olla aamulla testaamatta, kun lääkärikin sanoi, että voi testata jo pp10 vaikka virallinen suositus on pp14.

Huh tulipa omanapainen, mutta kiitos kun saa tänne kirjoitella :)
 
Hitaasti kulkee piinapäivät, tosin mulla taitaa alkaa menkat jo lutinuksen läpi, mut koitan nyt kuitenkin olla ihan vielä luovuttamatta.

Kuten yrittäjällä niin meillähän myös icsattiin puolet, vaikka siihen ei varsinaisesti ollut tarve, kysyttiin miten halutaan että tehdään, kun ajatus on niin että icsi:llä hedelmöittyisi paremmin. Näinhän se olikin, mutta loppupeleissä sekä siirretty että pakkaseen mennyt oli ivf-alkioita.
 
Meillä kans ensimmäisen hoidon alussa puhuttiin että puolet icsattaisiin ja puolet saisi toimia omineen. Kuitenkin kaikki 13 tehtiin ivf:llä ja tässä sitä ollaan nyt uutta hoitoa aloittelemassa, kun se ei tuottanut yhtään hedelmöittynyttä yksilöä. Itse en osannut silloin punktiopäivänä vaatia icsiä, kun meille vain kehuttiin siittiöiden laatua ja solujen määrää. Toivottavasti tässä hoidossa meille jää myös jotain pakkaseenkin.
 
Hei. Taustalta tulin kyselemään tyhmiä.. Eli nyt tässä kierrossa ois tarkotus tehdä lääkkeetön pas, joten oon miettinyt et voiko gelee royalea käyttää kun on tuo pas tulossa?

Tsemppiä piinailijoille ja muille myös!
 
Meillä lääkäri sanoi suoraan, että siittiöiden liikkuvuuden vuoksi on hyvin todennäköistä, että tehdään icsi, mutta biologi labrassa arvioi tilanteen ja icsi tosiaan se sitten oli. Onkohan tässä sitten eroa julkisella ja yksityisellä puolella?

Alkuviikko oli tosi piinainen, mutta nyt loppuviikosta on mennyt välillä niin että on ollu jopa pitkiä hetkiä että olen unohtanut koko asian. Onneksi huomenna on kiireinen päivä niin ehkä pystyn jotenkin olla miettimättä asiaa, mutta la-su yönä en varmaan nuku yhtään ja testin teen jo sunnuntaina aamuyöstä!
 
Hei. Taustalta tulin kyselemään tyhmiä.. Eli nyt tässä kierrossa ois tarkotus tehdä lääkkeetön pas, joten oon miettinyt et voiko gelee royalea käyttää kun on tuo pas tulossa?
Kyllä mä ainakin käytin juuri tässä viimesimmässä (en tosin muista lopetinko siirtoon vai jatkoinko muutaman päivän sittenkin), ja sattumaa tai ei, oli eka kierto kkm:n ja tyhjennyksen jälkeen missä limakalvo näytti omiin silmiin taas normaalilta. Gelee Royalen lisäks käytin myös Ubiqinonia.
 
Moikka.

Täällä olisi uusi joka on inssien (5) jälkeen siirtymässä IVF hoitoon.

Eli taustoista sen verran että minusta eivät mitään vikaa löytäneet vaan syynä miehen siittiöt joita on tasan 0. :( kokeilimme luovutetuilla 5 inseminaatiota tuloksettomana jotenka tässä ois sit seuraava etappi.
Taukoa edellisestä inssistä on tullut vuosi ja tässä kuussa piti tehä viimeinen inssi mutta eipä sitten limakalvo ollut tarpeeksi paksu follikkelin kokoon nähden. :(

Mut aina oon miettinyt et jos kipeät ovulaatiot on merkki jostain mutta eivät oikein lääkärit mitään vastanneet... en oikeestaan osaa yhtään tietää mitä odottaa ens kuussa pitäisi olla se eka käynti ja keskustelu ja samalla kertaa jo alottaa lääkkeet jajaja...

Paljon teillä on noin mennyt siis lääkkeisiin rahaa? Se varmasti löytyisi jostain tuolta monelta sivulta mut ei oo aikaa lukea aivan jokaista viestiä.
 
Paljon teillä on noin mennyt siis lääkkeisiin rahaa? Se varmasti löytyisi jostain tuolta monelta sivulta mut ei oo aikaa lukea aivan jokaista viestiä.
Meillä meni IVF lyhyellä kaavalla ja rahaa lääkkeisiin meni n. 1000€
Lääkemaksukattohan on jotain 600€ jonka jälkeen lääkkeet on tosi edullisia, mutta meillä katkesi just pahasti vuodenvaihteeseen sitten se kausi, joten jos seuraavaa kierrosta joutuu tekemään tänä vuonna, niin alkaa taas kertymään alusta... pitää vielä hakea Kelalta takasinpäin tosta tonnista muutama satanen siis, mutten ole vielä saanut aikaiseksi :)
 
Tervetuloa uusille, mennyt niin omanapaiseksi tämä kirjottelu ettei oikein huomaa muille kommentoida mitään.. sori.

Mulla meni lääkkeisiin lyhyellä kaavalla n. 800 €. Oli jonkun verran ei-korvattavia, mutta lääkekatto tuli kuitenkin täyteen (muutaman kympin taidan Kelalta saada takas).

Mites piinailijat, ootteko testannut? Mä testasin tänä aamuna negan, ihan odotettavasti kun vuodan jo ihan kunnolla. Nyt vaan en oikein tiedä kun PAS:n sain ohjeeks letrot kp 2-6, mut en kyllä nyt osaa enää sanoa mikä tässä on kp2.. Ja kai nuo lutinuksetkin pitäis ennen sitä lopettaa?! Varmaankin selviää kun soittaa maanantaina klinikalle.
 
Tervetuloa uusille, mennyt niin omanapaiseksi tämä kirjottelu ettei oikein huomaa muille kommentoida mitään.. sori.

Mulla meni lääkkeisiin lyhyellä kaavalla n. 800 €. Oli jonkun verran ei-korvattavia, mutta lääkekatto tuli kuitenkin täyteen (muutaman kympin taidan Kelalta saada takas).

Mites piinailijat, ootteko testannut? Mä testasin tänä aamuna negan, ihan odotettavasti kun vuodan jo ihan kunnolla. Nyt vaan en oikein tiedä kun PAS:n sain ohjeeks letrot kp 2-6, mut en kyllä nyt osaa enää sanoa mikä tässä on kp2.. Ja kai nuo lutinuksetkin pitäis ennen sitä lopettaa?! Varmaankin selviää kun soittaa maanantaina klinikalle.
testasin eilen eli pp9? One stepin testillä yllätyyyyys negan :( maanantaina olis verikoe. Vuoto ei oo alkanut, vaikka luget loppu 26. Pvä. Mut en varmaan oo kyllä raskaana
 

Yhteistyössä