Teemu heitti lisää paskaa suvakkien niskaan

• Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
"Selänne oikoi blogitekstissään monia väärinkäsityksiä. Hän muun muassa linjasi jyrkästi, ettei hyväksy rasismia missään muodossa. Vähintään yhtä tiukan kannan hän otti rikoksentekijöiden kohteluun. Hän kertoi myös ystävästään, jonka tyttären turvapaikanhakijat olivat hänen mukaansa raiskanneet."

http://www.iltalehti.fi/jaakiekko/2016012821029897_jk.shtml
Miten niin oikoi? Ei siinä ensimmäisessäkään twiitissä ollut mitään rasistista. Täysin aivotonta sakki kaikki viherpunikkinatsimielensäpahoittajat, kun näkevät rasismia joka paikassa.

vierailija
huoh, ei tarvii repiä verkkareita

rasistista on vaatia kaikkien tph poistamista, ja kaikkien syyttelyä siitä et vain osa tekee rikoksia. Mä en syyllisty siihen, syyllistytkö sinä?

mä juuri äsken sanoin et tämä tilanne ei olis tällainen jos niitä hankalammissa tilanteissa olevia autettais kunnolla, eikä vaadittais kokoaikaa pienentämään kiintiöpakolaisten määrää ja autettais niitä ihmisiä siellä omassa maassa. Mutta kun näin ei tehdä, vaan vaaditaan kokoajan pienentämään apua.

mulla ei myöskään ole mitään sympatioita näitä "turhia" pakolaisia kohtaan, mut eväämällä kaikilta pääsyn, evätään apu myös tarvitsevilta. Siinä on iso ero.
mä uskon et suurinosa näistä turhista palaavat itsekseen (yli 3000 jo lähtenyt ilman päätöstä ) ja ne jäävät jotka apua tarvitsee.

ja kyllä, toivon että rikolliset karkotettaisiin, ja koska suomalaisia ei voi karkottaa, heidät suljettaisiin linnaan loppuiäkseen.
Idioottimaista suvakkiutta on puolustella koko ajan mitä tahansa, mitä joku ulkomaalaistaustainen tekee, riippumatta siitä onko se raiskaus vai ahdistelu. Ja perustella puolusteluaan vaihtoehtoisesti sillä, että "kyllä ne suomalaisetkin" tai "miksi ei aimmin ole ihmetelty". Mä en syyllisty sellaiseen, syyllistytkö sä?

Ja sinäkö uskot, että suurin osa "turhista" palaa itsekseen? Ai nekö juuri, jotka ovat huomanneet, että täällä voi tehdä mitä vaan kun suvaitsevaisto paijaa vaan päätä? Nekö, jotka saa VOKista ruoan ja majapaikan ja rahan lisäksi seksiä? Nekö, jotka ovat tulleet tänne nimenomaan mielessään saada makeampi elämä? No, hyvä, että sinä uskot siihen. Mutta sinun uskosi varaan en lähtisi rakentelemaan mitään suurempia tulevaisuuden visioita.

vierailija
Loistava esiintulo Teemulta.

Suvakkien reaktiot taas ovat olleet varsin surullista katsottavaa. Edelleenkin halutaan pitää kiinni jostain "ei-ruudinkeksijä-jääkiekkoilija" -leimasta ja sillä vaientaa entisten urheilijoiden yhteiskunnallinen osallistuminen. Samalla tavalla kuin kriitikoiden suut halutaan vaientaa rasisti-huuteluilla. Nyt se on loppu.

vierailija
Idioottimaista suvakkiutta on puolustella koko ajan mitä tahansa, mitä joku ulkomaalaistaustainen tekee, riippumatta siitä onko se raiskaus vai ahdistelu. Ja perustella puolusteluaan vaihtoehtoisesti sillä, että "kyllä ne suomalaisetkin" tai "miksi ei aimmin ole ihmetelty". Mä en syyllisty sellaiseen, syyllistytkö sä?

Ja sinäkö uskot, että suurin osa "turhista" palaa itsekseen? Ai nekö juuri, jotka ovat huomanneet, että täällä voi tehdä mitä vaan kun suvaitsevaisto paijaa vaan päätä? Nekö, jotka saa VOKista ruoan ja majapaikan ja rahan lisäksi seksiä? Nekö, jotka ovat tulleet tänne nimenomaan mielessään saada makeampi elämä? No, hyvä, että sinä uskot siihen. Mutta sinun uskosi varaan en lähtisi rakentelemaan mitään suurempia tulevaisuuden visioita.
ulkomaalainen/ulkomaalaistaustainen ei ole sama asia kuin turvapaikanhakija olis oikein kiva kun sen joskus ymmärtäisitte.
muutaman kk sisään on nyt lähtenyt jo n 3000 tph pois suomesta, joten todellakin uskon et heitä lähtee vielä lisää, ja kielteisen päätöksen saaneet tähän vielä päälle.

vierailija

Suvakkien reaktiot taas ovat olleet varsin surullista katsottavaa. Edelleenkin halutaan pitää kiinni jostain "ei-ruudinkeksijä-jääkiekkoilija" -leimasta ja sillä vaientaa entisten urheilijoiden yhteiskunnallinen osallistuminen. Samalla tavalla kuin kriitikoiden suut halutaan vaientaa rasisti-huuteluilla. Nyt se on loppu.
mä en ymmärrä myöskään tuota rasisti huutelua, mut en myöskään suvakkihuutelua Teemuhan nimenomaan sanoi ettei hyväksy rasismia, eikä puhu turvapaikanhakijoista, vaan kaikista raiskaajista, niin suomalaisista kuin ulkomaalaisistakin.

vierailija

Myötähäpeä on suuri, kun tutustuu joidenkin suvakkien jankutukseen.

Esim. Arhinmäki yrittää selitellä ja selitellä parhain päin sitä, miksu Suomi on lähes menetetty. Eikä tuo toope tajua vieläkään, että jotkut poliitikot, kuten hän, oikeasti houkuttelevat tänne turvapaikanhakijoita. Toope yrittää nyt kieltää niin tehneensä, mutta on myöhäistä, kun paskat on jo housuissa.

Nyt kun katsoo miten paljon Selänne saa kiitosta ja arvostusta suorasanaisuudessaan, Arhinmäki ja muut haahuilijat ovat hädissään. Kaiken lisäksi Arhinmäki tekee tarkoituksellisen ilkeän yleistyksen, että maahanmuuttokriitikot ovat rasisteja. Tajuaako tollo ollenkaan sitä, että Teemu on maahanmuuttokriitikko ja hän leimaa myös Teemun rasistiksi edelleen.

Olenkohan mä nyt varmasti lukenut Teemulta saman kirjoituksen kuin aloittaja vai onko avauspostaukseen lipsahtanut väärä linkki?

Vaikka kuinka luen, niin mä en näe tossa heitettävän paskaa kenenkään niskaan, enkä sanaakaan suvakeista.

Lisäksi kirjoituksesta puuttuu suvakkihuorittelu, mamupatjattelu, rättipäät, partalapset, elintasosurffarit, KELAn taikaseinä, Halla- Aholaiset iskulauseet ja kehäpäätelmät, rajat kiini- huutelu sekä mitäävittuu- tyyppinen älämölö ja uho.

En mä näe tossa kirjoituksessa mitään vikaa tai minkään kohun arvoista.

vierailija
Olenkohan mä nyt varmasti lukenut Teemulta saman kirjoituksen kuin aloittaja vai onko avauspostaukseen lipsahtanut väärä linkki?

Vaikka kuinka luen, niin mä en näe tossa heitettävän paskaa kenenkään niskaan, enkä sanaakaan suvakeista.

Lisäksi kirjoituksesta puuttuu suvakkihuorittelu, mamupatjattelu, rättipäät, partalapset, elintasosurffarit, KELAn taikaseinä, Halla- Aholaiset iskulauseet ja kehäpäätelmät, rajat kiini- huutelu sekä mitäävittuu- tyyppinen älämölö ja uho.

No sen kohun nostatti nimenomaan nämä ns. suvaitsevaiset.

vierailija
...

Niin siis suvakit älämölön twiiteistä nosti. He olivat se ryhmä joka näki siinä rasssismia ja Teemun imagon murenemista "radikaaleilla lausunnoilla". Niissä twiiteissä ei tosiaan ollut yhtään mitään kohun arvoista ja keskustelun avaus oli täysin oikeutettu. Ihminen saa suhtautua maahanmuuttoon ja siitä aiheutuviin rikoksiin kriittisesti ilman että on rasisti. Tätä Valavuoren alkuperäisessäkin twiitissä peräänkuulutettiin. Maahanmuuttopolitiikka on nykyisellään epäonnistunutta, ihan kuten Selänne ja Valavuori asian totesivat. Edelleen kysyin heidän sanojaan lainatakseni, että "milloin ensimmäinen suvakki nostaa kätensä pystyyn virheen merkiksi, että nyt tuli mokattua"?

oikeusministeri
Oikeusministeri ihmettelee Selänne-kohua: "Älämölö"

Perjantai 29.1.2016 klo 14.59 (päivitetty klo 17.18)

Työministeri Lindström uskoo yhä pakkolakeihin: "Luotan lukuihimme" - IL-TV

Poliisihallitus julkisti perjantaiaamuna tilastotietoja vuoden 2015 rikollisuudesta. Tilastojen mukaan ulkomaan kansalaisten osuus Suomessa tehdyistä rikoksista on kasvussa erityisesti väkivalta- ja seksuaalirikoksissa.

Esimerkiksi pariakymmentä turvapaikanhakijaa epäillään seksuaalisesta ahdistelusta, kolmeatoista raiskauksesta ja kahtatoista törkeästä raiskauksesta.

Oikeus- ja työministeri Jari Lindström (ps) pitää tuoreita tilastotietoja uskottavina.

- Tämä tietysti vahvistaa sen mutun, mikä kansalaisilta on tullut. Nyt on faktaa, Lindström totesi Iltalehdelle perjantaina.

- Totta kai kun tänne tulevien ulkomaalaisten määrä on lisääntynyt, niin myös rikosten määrä on lisääntynyt.

Tällä viikolla nousi kohu kiekkotähti Teemu Selänteen twiiteistä ja blogikirjoituksesta, joissa hän on kertonut ystävänsä tyttären raiskauksesta, jossa tekijä oli Selänteen mukaan turvapaikanhakija. Selänne vaati tiukasti "hyysäilyn lopettamista" ja kovempia rangaistuksia raiskauksista.

Oikeusministeri ihmettelee asiasta noussutta kohua.

- En ota siihen rangaistusasiaan sinällään kantaa, mutta Teemu Selänteellä on oikeus ottaa kantaa. Minun mielestäni siellä (kirjoituksissa) ei ollut mitään niin ihmeellistä kuin millainen älämölö siitä nousi.

Lindström kehuu Selänteen intoa puuttua kansaa puhuttavaan asiaan.

- Mielestäni on ok, että näinkin merkittävä ihminen ottaa tällaiseen tärkeään yhteiskunnalliseen kysymykseen kantaa.

Oikeusministeri Lindström kommentoi Teemu Selänteen raiskausaiheisia kirjoituksia, jotka nousivat tämän viikon suureksi kohunaiheeksi. (TOMMI PARKKONEN)
TOMMI PARKKONEN
tommi.parkkonen@ilmedia.fi

Yhteistyössä