Sisko käyttäytyy todella itsekkäästi liittyen lastenhoitoapuun (yhteinen äitimme)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyttitee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tyttitee

Vieras
Järjestän suuria juhlia. Mieheni on töissä ja meillä on kaksi pientä lasta (olen heidän kanssaan kotona). Äiti on ainoa tukiverkkomme ja kysyin tulisiko hän yhdeksi päiväksi auttamaan lastenhoidossa (lähinnä leikkimään vanhemman lapsen kanssa) kun minä siivoan, kokkaan, leivon jne. Siskoni asuu toisessa kaupungissa ja hänen miehensä on työmatkalla. Hän ilmoitti, että koska hänellä on harrastus yhtenä iltana ja mies on poissa niin äitimme on tultava heille. Välimatkaa on satoja kilometrejä, joten vierailusta tulee pitkä. Ajankohta juuri silloin kun minä kipeästi tarvitsisin apua.

Olen todella ihmeissäni ja aika masentunut siskoni käytöksestä. Hän järjesti juuri lapsensa ristiäiset, jossa olivat apuna niin yhteinen äitimme kuin hänen miehensä äiti. Kuitenkaan hän ei suo minulle vastaavaa, vaan minun pitäisi vaan selvitä.

Eikö äitisi saa itse päättää? Sinä pyysit ensin?

Kyllä hän yritti selittää tilannetta siskolleni. Mutta tämä oli kuulemma sanonu, että haluaa silti mennä, eikä kukaan muu pääse lapsenvahdiksi tuolloin. Harrastus kestää tunnin! Yksi kerta jäisi hänellä välistä, mutta se ei sovi. Kyseessä ei siis mikään laji missä kilpailtaisiin tms. tai missä jotain missaisi jos yksi kerta jää välistä.

Kyllä hän yritti selittää tilannetta siskolleni. Mutta tämä oli kuulemma sanonu, että haluaa silti mennä, eikä kukaan muu pääse lapsenvahdiksi tuolloin. Harrastus kestää tunnin! Yksi kerta jäisi hänellä välistä, mutta se ei sovi. Kyseessä ei siis mikään laji missä kilpailtaisiin tms. tai missä jotain missaisi jos yksi kerta jää välistä.

Et vastannut siihen, että eikö äitisi voi itse päättää? Eihän se sisko voi äitiä pakottaa, vai?

Äidillehän ei ole kuin huonoja vaihtoehtoja, joko suutut sinä tai sitten sisko.

Mitä jos äiti ei halua hoitaa ketään.

Et vastannut siihen, että eikö äitisi voi itse päättää? Eihän se sisko voi äitiä pakottaa, vai?

Äidillehän ei ole kuin huonoja vaihtoehtoja, joko suutut sinä tai sitten sisko.

Mitä jos äiti ei halua hoitaa ketään.

Varmasti loppukädessä päätös on ihmisellä itsellään, tässä tapauksessa äidillä. Ei kukaan voi toista pakottaa mihinkään.

Kyllä, huonoja vaihtoehtoja siinä mielessä, mutta kyllä hän haluaa auttaa. Eli ei ole mitenkään PAKKO auttaa ketään, nyt apua pyysin minä ja sen jälkeen sisko ilmoitti, että hän haluaa mennä harrastukseensa vaikka mies on työmatkalla.

Parempi jos kumpikaan teistä ei tunkisi lapsiaan mummolle hoitoon kun näkyy olevan niin tavallista ja jopa riitaakin tulee. Eikö teillä ole miehet apuna? Miksi juhlia ei voi järjestää lapsen läsnäollessa?

Minulla ei ole miestä eikä äitiä helvetin raskasta on mutta silti järjestin juhlat ja harrastuksista luovuin pikkulapsiajan vuoksi koska se nyt vaan on niin että lapset muuttaa elämää. Nyyh.

Toivottavasti siskosi maksaa äidille matkakulut. Sillä rahalla saisi hoitajan useammaksi tunniksi.

Älytöntä siskoltasi vaivata toista hoitamaan lapsia yhden tunnin takia pitkän matkan päähän. Todellakin tulee mieleen, että siskosi yrittää olla äitisi ja sinun välissä ja estää teidän yhteisen toiminnan.

Parempi jos kumpikaan teistä ei tunkisi lapsiaan mummolle hoitoon kun näkyy olevan niin tavallista ja jopa riitaakin tulee. Eikö teillä ole miehet apuna? Miksi juhlia ei voi järjestää lapsen läsnäollessa?

Minulla ei ole miestä eikä äitiä helvetin raskasta on mutta silti järjestin juhlat ja harrastuksista luovuin pikkulapsiajan vuoksi koska se nyt vaan on niin että lapset muuttaa elämää. Nyyh.

Onko sinulla useampi kuin yksi lapsi? Oletko kaikkien lastesi YH vai onko joku isä tekemisissä kuitenkin? Minulla on kaksi lasta. Siksi apua pyysin. Yhden kanssa järjestin juhlat kuin juhlat. Kahden kanssa ei mahdollista, toinen on niin pieni.

Mies on, mutta päivät töissä ja illat tehdään perheen kesken asioita.

Okei, siskosi toimii typerästi, mikä varmasti ottaa päähän. Mutta jos äitisi ei syystä tai toisesta pääse auttamaan sinua (voisihan syy olla joku kunnollinenkin), sinun täytyy vaan rakentaa niistä palikoista mitä on. Eli käytännössä tinkiä tuosta kohdasta "tehdään perheen kesken asioita" ja tehdä silloin kun miehesi on kotona.

• Tykkää
Reactions: HippuTAR
Kyllä äidiltään saa pyytää apua, vaikka olisi 10 miestä ja yksi lapsi. Parhaat suhteet ovat sellaisia, joissa toista autetaan vuoron perään pyyteettömästi. Aina auttava suhde ei onnistu, mutta se pitäisi sallia niille, joilla se on mahdollista. Myönnän kyllä itsekin olleeni kateellinen naapureille, jotka saivat lastenhoitoapua joka viikko, kun itse jouduin selviämään omin avuin. Mutta eihän se naapureiden vika ollut.

Aika lapanen äidiksi kun raahautuu pitkään matkaan jonkun harrastuksen takia.

No nyt on kyllä pakko sanoa että hellanlettas mitä uusavuttomuutta. Molemmilta. Kyllä niitä harrastuksia on ennenkin harrastettu ja juhlia järkätty ilman äidin apua. Tai yhtään kenenkään muun sukulaisen tai tutun vaivaamista. Ja ihan useamman lapsen kanssa.

Siskosi voisi jättää yhden harrastuskerran väliin/ hankkia maksullisen hoitajan. Sinä voit järkätä ne juhlat pienempänä tai pienissä erissä muutamana päivänä miehen avustuksella.

Kaksi isoa lasta näkyy äidillänne vieläkin olevan.

No nyt on kyllä pakko sanoa että hellanlettas mitä uusavuttomuutta. Molemmilta. Kyllä niitä harrastuksia on ennenkin harrastettu ja juhlia järkätty ilman äidin apua. Tai yhtään kenenkään muun sukulaisen tai tutun vaivaamista. Ja ihan useamman lapsen kanssa.

Siskosi voisi jättää yhden harrastuskerran väliin/ hankkia maksullisen hoitajan. Sinä voit järkätä ne juhlat pienempänä tai pienissä erissä muutamana päivänä miehen avustuksella.

Kaksi isoa lasta näkyy äidillänne vieläkin olevan.

Just näin. Totaaliyh tarkoittaa muuten totaalisesti yh.

Yhteistyössä