Puhuvatko ihmiset myös tosielämässä koko ajan mamuista?

• Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Kriitikko
Työpaikalla puhutaan todella paljon, lähes poikkeuksetta erittäin negatiiviseen sävyyn.
Eikä mikään ihme, mutta se on jännää että kyseessä on taideteollinen ala.

vierailija
Kaikilla työpaikoilla, joilla olen näissä hommissa ollut, on maahanmuuttajien määrän lisääntymistä kommentoitu aika ajoin negatiiviseen sävyyn. Joskus hillityn huolestuneeseen tyyliin, joskus suorempia turhautuneita puuskahduksia. Liittyy kommunikoinnin työläyteen ja aikaavievyyteen (kieli, tulkit!!, puutteellien perustietämys terveysasioista).
Lääkäri olen ja maahanmuuttokriittinen, priorisointi ja resurssipohjainen harkinta nykytouhussa täysin hukassa.

lääkäri minäkin
Kaikilla työpaikoilla, joilla olen näissä hommissa ollut, on maahanmuuttajien määrän lisääntymistä kommentoitu aika ajoin negatiiviseen sävyyn. Joskus hillityn huolestuneeseen tyyliin, joskus suorempia turhautuneita puuskahduksia. Liittyy kommunikoinnin työläyteen ja aikaavievyyteen (kieli, tulkit!!, puutteellien perustietämys terveysasioista).
Lääkäri olen ja maahanmuuttokriittinen, priorisointi ja resurssipohjainen harkinta nykytouhussa täysin hukassa.
Kuten myös lääkäri olen, ja ihmeissäni Lääkäriliiton lausunnoista:

http://www.laakarilehti.fi/kommentti/?opcode=show/news_id=15653/type=7

" Paperittomien terveydenhuollossa on lopultakin toisarvoista se, kuinka suuret kustannukset hoidosta koituisi. "

Tämän uskomattoman, ihmisryhmät eriarvoistavan kirjoituksen alla nimet Tuula Rajaniemi ja Heikki Pälve!

Ikään kuin nuo henkilöt eivät tietäisi, että jos paperittomien terveydenhuollon kustannuksilla ei ole merkitystä, niin kantasuomalaisten terveydenhoidon kustannuksilla on senkin edestä väliä ja niistä SÄÄSTETÄÄN!!!

• Tykkää
Reactions: .....
vierailija
Minäkin olen lääkäri ja järkyttynyt ammattiliittomme lausunnoista:

http://www.laakarilehti.fi/kommentti/?opcode=show/news_id=15653/type=7

" Paperittomien terveydenhuollossa on lopultakin toisarvoista se, kuinka suuret kustannukset hoidosta koituisi. "

Allekirjoittajien Pälven ja Rajamäen täytyy tietää, että suomalaisten terveydenhuoltokuluilla on väliä, ja kantasuomalaisten terveyden- ja sairaanhoidosta säästetään koko ajan.
On ihmisryhmät eriarvoiseen asemaan laittavaa todeta, että paperittomien terveydenhuoltokuluilla ei muka olisi väliä eikä kattoa, kun kantisten terveydenhuoltokuluilla on!

(Tämä saattaa tulla kahtena kappaleena tämä kommentti, eka katosi johonkin).

vierailija
harva uskaltaa ettei saa rasistin leimaa itelleen.
Tai sitten normaalit ei-hommalaiset eivät vain jaksa möyhätä tästäkään asiasta loputtomiin. Tulijat sopeutuvat aikanaan ja ensi vuonna tähän aikaan vouhotetaan taas jostain ihan muusta. Ennen maahanmuuttajia pöyristeltiin homoliittoja ja sitä ennen ties mitä ihan yhtä isolla intensiteetillä ja aatoksella.

Ihan tosissasiko kysyt? Varmaan 90% kaikista maaham muutto kriittisestä spämmistä mitä tällekin palstalle suolletaan tulee muutamalta hommafoorumilaiselta tai rajat kiinni-hörhöltä. En suosittele tutustumaan kumpaakaan ryhmään sen tarkemmin, senlaatuista törkyä nimittäin sisältävät.
mv lehti tuli tutuksi kertavilkasulla.
ei kiinnosta nuo mainitutkaan sen enempää vaikken mikään kiihkosuvakki olekkaan.

vierailija
Ihan tosissasiko kysyt? Varmaan 90% kaikista maaham muutto kriittisestä spämmistä mitä tällekin palstalle suolletaan tulee muutamalta hommafoorumilaiselta tai rajat kiinni-hörhöltä. En suosittele tutustumaan kumpaakaan ryhmään sen tarkemmin, senlaatuista törkyä nimittäin sisältävät.
Ylivoimainen enemmistö suomalaisista on suvaitsevaisia. Netin maahanmuuttopropagandan ja vihapuheen taustalla ovat 20 hommafoorumilaista nettinatsia, jotka pitkäaikaistyöttömyyden sallimana suoltavat törkyään tällekin palstalle 24/7.

Työtovereistani suurimmalla osalla on korkeakoulututkinto. Turvapaikanhakijoista keskustellaan, joskaan ei päivittäin. Aidosti työperäisestä maahanmuutosta ei juurikaan keskustella, lähes kaikki hyväksyvät.

Joskus on havaittavissa sama ilmiö kuin tässäkin ketjussa - ei keskustella asiasta vaan ryhdytään leimaamaan toista mieltä olevia. Argumentina pitkäaikaistyöttämät kouluttamattomat natsit ja seksinkipeät feministiset kukkahatut ovat yhtä "päteviä".
Itse haluaisin ohjata keskustelua vaikutusten suuntaan - pitäisi siis rehellisesti pohtia, mitä tästä seuraa yhteiskuntarakenteelle, turvallisuudelle, taloudelle.

vierailija
Tai sitten normaalit ei-hommalaiset eivät vain jaksa möyhätä tästäkään asiasta loputtomiin. Tulijat sopeutuvat aikanaan ja ensi vuonna tähän aikaan vouhotetaan taas jostain ihan muusta. Ennen maahanmuuttajia pöyristeltiin homoliittoja ja sitä ennen ties mitä ihan yhtä isolla intensiteetillä ja aatoksella.
I got news for you: osa tulijoista ei tule sopeutumaan, koska he eivät halua, vaan pitävät omaa kulttuuriaan parempana kuin meidän ja yrittävät tuoda sen käytäntöjä tänne. Ja mitä enemmän heitä on, sitä helpompaa se tulee olemaan. Ei länsimainen kulttuuri ihmisoikeuksineen ole mikään luonnonlain kaltainen kehityksen automaattinen päätepiste, vaan historiallisesti ja maantieteellisesti harvinainen tilanne, jonka eteen on jouduttu aikoinaan taistelemaan. Vielä 80-luvulla presidentiksi haluavalle tytölle sanottiin, että hänestä ei voi tulla pressaa, koska on tyttö!

vierailija
Ensi vuonna kauhistellaan satojen tuhansien matujen tulemista Suomeen ja sitä seuraavana kenties miljoonien matujen tulemista, ei matut kesken lopu, siitä voit olla satavarma.

Yhteistyössä