Rautaa suoneen? Kokemuksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Milanna85
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Milanna85

Tunnettu jäsen
14.02.2014
8 708
193
63
Heips onko teillä kokemuksia kuinka kauan se vaikuttaa jos laittaa rautaa suoneen? Eilen kävin terveystalossa ja lääkäri kertoi että se on hyvää vaihtoehto jos on pahoinvointia raudasta. Ongelmana joka kk se laskee kuukautisten takia, vaikka eilen se oli ihan ok 110 mutta punasolut liian pienet mitä tarkoittaa just että raudan tarvitsen. Hoito on joku 600,- onko se sen arvoinen? Olisi kiva kuulla kokemuksia :)

Helpommalla ja halvemmalla pääset, kun lisäät ruokavalioosi rautapitoisia tuotteita ja huolehdit niiden imeytymisestä (c-vitamiini tehostaa raudan imeytymistä, kalsium taas estää).

Heips onko teillä kokemuksia kuinka kauan se vaikuttaa jos laittaa rautaa suoneen? Eilen kävin terveystalossa ja lääkäri kertoi että se on hyvää vaihtoehto jos on pahoinvointia raudasta. Ongelmana joka kk se laskee kuukautisten takia, vaikka eilen se oli ihan ok 110 mutta punasolut liian pienet mitä tarkoittaa just että raudan tarvitsen. Hoito on joku 600,- onko se sen arvoinen? Olisi kiva kuulla kokemuksia :)
Tunge rautakanki perseesees niin tulee hyvä olo.

Shit. Mulla hemppa normaalisti yli 160. Raskauden aikana laski alimmillaan 140:een. Miten elät noin nykeröisellä hglla?
Kokeile vanhan kansan konstia, rautanauloja yöksi omenaan ja omena aamulla naamaan. Sinkityt ei sitten kelpaa ellet kärsi sinkin puutteesta...

Kaikki tutkittu ja muutenkin käyn joka kuukaus verikokeilla terveystalossa, missä näkyy kaikki, kaikki on hyvin paitsi just hemoglobiini joka laskee vain kuukautisten aikana. En tiedä onko apua tästä pistoksesta, lääkäri sanoi että vaikuttaa pitkään, mutta kuitenkin yksilöllistä. Jos on hyvää tietysti menen ja otan kun olen pahoinvoinnin kanssa enkä pystyy tekemään mitään :). Siksi kokemuksia kiva kuulla, etten maksa turhasta.

Ne on ne kitukuurit, jotka saa ravitsemustilan heikoksi.
Sun tiedoksi mun laihduttaminen on tervellinen lääkärinkin mielestä ;), saan kaikki mitä ihminen tarvitse ja syön kulutuksen mukaan. Ihmisillä on nykyään aika erikoinen käsitys kropasta sekä ruokavaliosta, jos ei syö sipsejä, karkkeja, voita, kermaa ei juo sidukka iltaisin, niin syöt sitten huonosti ja kidutat itseä. Jos olet pullukka niin olet terve sekä jos sipsejä syöt niin mielikin on terve etkä ole mikään itserakas pakkoajatuksinen huomiohuora. Vaikka mä täällä aloitan kaikki läskit syödä ja perunat, sipsit ei se mun hormonaalinen ongelma poista mikä on ollut niin kauan kun kuukautisetkin.

Sun tiedoksi mun laihduttaminen on tervellinen lääkärinkin mielestä ;), saan kaikki mitä ihminen tarvitse ja syön kulutuksen mukaan. Ihmisillä on nykyään aika erikoinen käsitys kropasta sekä ruokavaliosta, jos ei syö sipsejä, karkkeja, voita, kermaa ei juo sidukka iltaisin, niin syöt sitten huonosti ja kidutat itseä. Jos olet pullukka niin olet terve sekä jos sipsejä syöt niin mielikin on terve etkä ole mikään itserakas pakkoajatuksinen huomiohuora. Vaikka mä täällä aloitan kaikki läskit syödä ja perunat, sipsit ei se mun hormonaalinen ongelma poista mikä on ollut niin kauan kun kuukautisetkin.
Varsinainen puoskari sun lääkäri, jos pitää alipainoa terveellisenä olotilana. Laihdutustahtikin oli aika huima. Missään kohtaa en käskenyt sua syömään sipsukkaa tai juomaan sidukkaa. No, ääripäiden nainen kun olet, niin et tietysti näe kuin kaksi vaihtoehtoa; äärimmäisen tiukka ruokavalio vs. paskan mättäminen.

Sinun Hb ei ole ihanteellinen naiselle ja onkin varmaan suljettu pois sairauksia, jotka voi hemoglobiinia nostaa. Tupakoitko? Se voi kohottaa myös hemoglobiinia.
En tupakoi. Eikä ole mitään sairauksia. Evoluutio on vain tehnyt täydellisen naisen jota ei menkat rasita. Ja joo käyn tasaisin välein luovuttamassa verta heikommille.
Kun evoluutio kehuu saavutuksillaan, kaivaa hän kuvani povaristaan...