mvllä iloitaan kun veripalvelusta on veri loppumassa

• Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Ei minun tarvitse kylläkään SPR:n vapaaehtoisena kuunnella keneltäkään minkäänlaista "kritiikkiä", teen vain työni ja autan. Olen myös äärimmäisen tiukka linjani suhteen etten ota vastaan mitään kritiikkiä järjestöä kohtaan. Jos jollakulla on urputettavaa niin se kritiikki sitten SPR:n johtoportaalle, ei meille vapaaehtoisille. Onneksi kentällä ei tule meille ensiavun vapaaehtoisille käytännössä koskaan mitään negatiivista palautetta.
Toivottavasti sulla on tiedossa, että kaikki vokeissa "vapaaehtoiset" omaavat sellaisen maineen, että käyvät niissä vaan pildeä jakamassa. Mitään hyväntekijän mainetta et siitä itsellesi saa, vaan maineen mamupatjana.

vierailija
Veripalvelun boikotointi ei tehoa SPR:n pakolaisapuun, sensijaan joku syytön voi kuolla sairaalassa siksi, että idiootit boikotoivat veripalvelua. Veripalvelu on täysin älytön kohde boikotoida. Sillä verellä säästetään suomalaisia ihmishenkiä. Veripalvelun boikotointi pitäisi säätää lakiin rikoksena. Verenluovutus on mielestäni terveen aikuisen kansalaisvelvollisuus.
Onneksi siihen ei voi kukaan pakottaa. Niinkauan kuin spr tekee bisnestä vokkien kanssa en verta luovuta, piste!

vierailija
Ensihuolto = "pelastustehtävän jälkeinen auttaminen"

Ensihuolto on myös muutakin kuin pelastustehtävän jälkeistä auttamista. Se on myös ennakoivaa auttamista kuten hätätelttojen ja sänkyjen kasaamista. Se tehdään minkä viranomainen määrää tekemään. Tuossakin vapepan toimeksiantaja on maahanmuuttovirasto ja sairaanhoitopiiri. Vapepa ei mieti mitä tehdään ja miksi vaan toteuttaa aina viranomaisen määräykset, yleensä poliisin käskyt ja toiveet. Kansalaismielipidettä vapepa ei kysy.

vierailija
Toivottavasti sulla on tiedossa, että kaikki vokeissa "vapaaehtoiset" omaavat sellaisen maineen, että käyvät niissä vaan pildeä jakamassa. Mitään hyväntekijän mainetta et siitä itsellesi saa, vaan maineen mamupatjana.
Ensiavun vapaaehtoiset eivät ole vokeissa töissä. Niissä on eri ihmiset. Hyvin pieni joukko vapaaehtoisia,on vokeissa ylipäätään töissä. Suurin osa SPR:n vapaaehtoisista ei ole käynyt ikinä vastaanottokeskuksessa.

vierailija
SPR:n työntekijöillä on Geneven sopimusten takaama ehdoton koskemattomuus.

Täähän on narsistin märkä päiväuni. Eli ryhtymällä spr työntekijäksi saat tehdä mitä vaan ja kenelläkään ei ole oikeutta kritisoida toimiasi, koska olet kaikkien muiden yläpuolella. Halleluja!

vierailija
Väkivalta ja laiton uhkailu ei ole mitään kritiikkiä vaan se on rikollista toimintaa. SPR:n ei muutenkaan tarvitse kuunnella aiheetonta kritiikkiä eikä se kuuntele. Uhkailut ilmoitetaan poikkeuksetta poliisille. SPR vastustaa rasismia inhimillisyyden ja tasapuolisuuden takia, se ei ole politiikkaan sekaantumista.
Kerrotko, mitä uhkailua se on, jos ilmoittaa ettei halua luovuttaa verta?

vierailija
"Kansalaismielipidettä vapepa ei kysy."

Vapaaehtoisten varassa toimivalle palvelulle käy aika ohraisesti tuolla linjalla :D
Vapepan tehtävä on viranomaisen resurssina tehdä tehtävänsä kuten viranomainen käskee, objektiivisesti, ammattimaisella otteella ja tehokkaasti. Kansalaismielipiteen ihmettely ei ole vapepan tehtävä.
Sama koskee SPR:ää: kun poliisi, maahanmuuttovirasto tai vaikkapa sairaanhoitopiiri käskee jotakin toteuttamaan niin SPR tekee tehtävänsä tehokkaan ammattimaisella otteella ja kyseenalaistamatta viranomaisen käskyjä. Jonkun eloonjääminen on siitä kiinni, että SPR ja vapepa tekevät täsmälleen kuten viranomaiset tässä maassa käskevät tekemään.
Vapaaehtoisten tehtävä ei myöskään ole kyseenalaistaa hälyttäjäm antamaa tehtävää eikä tehtäväpaikalla annettuja käskyjä vaan tehtävissä toimitaan täsmälleen kuten viranomainen ja esimiehet paikalla käskevät tekemään. Siellä ei pohdita kansalaismielipiteitä vaan toimitaan ripeästi tavalla joka on koulutettu.
Minun ei ole koskaan tarvinnut vapaaehtoisena vaivautua miettimään jonkun annetun tehtävän mielekkyyttä tai oikeudenmukaisuutta, se ei ole minun tehtäväni. Minun tehtäväni on vain ja ainoastaan tehdä kuten käsketään, pitää suuni kiinni ulospäin vaitiolovelvollusuuden mukaan ja mennä tehtävän jälkeen kotiin kun lupa poistua annetaan. Tätä SPR minulta vapaaehtoisena odottaa.

vierailija
Kerrotko, mitä uhkailua se on, jos ilmoittaa ettei halua luovuttaa verta?
Väitinkö sen olevan uhkailua? Tarkoitan uhkailulla henkeen ja terveyteen ja turvallisuuteen käyviä uhkauksia, mm. tappouhkauksia. SPR:n henkilökunta joutuu yhä useammin uhkailun kohteeksi. Kaikki tällaiset uhkaukset ilmoitetaan poliisille. Kenelläkään ei ole oikeutta uhata Genven sopimuksen erillissuojaamia Punaisen Ristin vapaaehtoisia joiden suojamerkki sanoo kaikilla maailman kielillä "Olen puolueeton lääkintätyöntekijä, älä ammu!".

vierailija
Minun ei ole koskaan tarvinnut vapaaehtoisena vaivautua miettimään jonkun annetun tehtävän mielekkyyttä tai oikeudenmukaisuutta, se ei ole minun tehtäväni. Minun tehtäväni on vain ja ainoastaan tehdä kuten käsketään, pitää suuni kiinni ulospäin vaitiolovelvollusuuden mukaan ja mennä tehtävän jälkeen kotiin kun lupa poistua annetaan. Tätä SPR minulta vapaaehtoisena odottaa.
Siinäpähän menet zombina petaamaan sänkyjä johonkin Vokkiin, ei se muilta ole pois. Voi vaan olla, että niihin oikeisiin tehtäviin on myöhemmin aika vähän tulijoita, kun kaikki täysjärkiset eroavat Vapepasta.

vierailija
Suomessa ollaan huolestuttavasti menossa siihen suuntaan, että Punaisen Ristin suojamerkkiä ei kunnioiteta. Vastaanottokeskuksia vastaan on hyökätty ja SPR:n vapaaehtoiset auttajat saavat osakseen rasistista uhkailua ja väkivaltaa.
Jokaisen pitäisi mennä itseensä ja miettiä asenteitaan. SPR:n työntekijöillä on Geneven sopimusten takaama ehdoton koskemattomuus.
Tai ehkä sittenkin SPR:n pitäisi mennä itseensä ja miettiä, miksi haluaa politiikkaan sekaantumalla ja matu-bisneksellä rahaa kansalaisilta ryöstämällä riskeerata kansalaisten vapaaehtoisen verenluovutuksen.

vierailija
Väitinkö sen olevan uhkailua? Tarkoitan uhkailulla henkeen ja terveyteen ja turvallisuuteen käyviä uhkauksia, mm. tappouhkauksia. SPR:n henkilökunta joutuu yhä useammin uhkailun kohteeksi. Kaikki tällaiset uhkaukset ilmoitetaan poliisille. Kenelläkään ei ole oikeutta uhata Genven sopimuksen erillissuojaamia Punaisen Ristin vapaaehtoisia joiden suojamerkki sanoo kaikilla maailman kielillä "Olen puolueeton lääkintätyöntekijä, älä ammu!".
Niin no menemällä sinne vokkiin hommiin työntekijä ottaa tietysti itse tietoisen riskin että ne matut uhkailee ja käy käsiksi. Eikös siellä ole niitä ohjeita että nainen ei saa yksin mennäkään huoneeseen ym. Koittakaa nyt niille matuille selittää jotaain Geneven sopimusta :D

vierailija
Siinäpähän menet zombina petaamaan sänkyjä johonkin Vokkiin, ei se muilta ole pois. Voi vaan olla, että niihin oikeisiin tehtäviin on myöhemmin aika vähän tulijoita, kun kaikki täysjärkiset eroavat Vapepasta.
Kukaan ei eroa vapepasta jonkun VOK:ssa tapahtuvan ensihuoltohälytyksen takia ja jos eroaa niin kyseessä on idiootti joka ei ymmärrä, että yksittäisestä tehtävästä voi kieltäytyä pelkästään sanomalla "kiitos ei", eikä sitä edes tarvitse perustella mitenkään kenellekään. Hälyttäjää ei kiinnosta kenenkään tehtävästä kieltäytyjän perustelut. Vapepa on nimenomaan vapaaehtoinen pelastuspalvelu, eli ihan joka keikalle ei ole pakko lähteä.
Itse en kieltäydy ensihuoltohälytyksistä enkä ole kiinnostunut ketä varten niitä sairaalasänkyjä kasataan. Teen vain tehtäväni kuten käsketään.
En ymmärrä ollenkaan niin rasistisesti ajattelevia ihmisiä, että eroavat vapepasta jonkun hälytyksen takia. Sellaisten ihmisten ei olisi koskaan pitänyt vapepaan tulla mukaankaan. Vapepa auttaa puolueettomasti kaikkia. Sitäpaitsi etsintätehtäväkin voi olla maahanmuuttajan etsintä jos ulkomaalainen on kateissa ja poliisi hälyttää vapepan etsimään. Silloinkin autetaan ihonväriin ja etniseen alkuperään katsomatta. Rasismi ei sovi vapaaehtoistehtäviin ollenkaan.

vierailija
Niin no menemällä sinne vokkiin hommiin työntekijä ottaa tietysti itse tietoisen riskin että ne matut uhkailee ja käy käsiksi. Eikös siellä ole niitä ohjeita että nainen ei saa yksin mennäkään huoneeseen ym. Koittakaa nyt niille matuille selittää jotaain Geneven sopimusta :D
Kyllä se suurin väkivallan vaara ovat suomalaiset rasistit jotka heittelevät vapaaehtoisia kivillä ja polttopulloilla ja uhkailevat ihan tappamisellakin. Onneksi suurin osa suomalaisista ymmärtää jättää vapaaehtoiset rauhaan eivätkä tule edes antamaan mitään negatiivista palautettakaan. Nykyisin ei voi edes palata tehtävältä enää kotiin SPR:n asussa koska on olemassa niin suuri väkivallan vaara. Niinpä vaihdan itsekin aina tehtävän lopuksi siviilit päälle jo kohteessa ennen kotimatkan alkua ja sullon ensiapuasun reppuun piiloon.

vierailija
Sitäpaitsi etsintätehtäväkin voi olla maahanmuuttajan etsintä jos ulkomaalainen on kateissa ja poliisi hälyttää vapepan etsimään. Silloinkin autetaan ihonväriin ja etniseen alkuperään katsomatta. Rasismi ei sovi vapaaehtoistehtäviin ollenkaan.
Silloinhan se on ihan asiallinen tehtävä, eikä ilmaistyötä SPR:lle. Teillä tulee siellä vielä aika yksinäistä, kun kaikki "idiootit" eroavat.

vierailija
Nykyisin ei voi edes palata tehtävältä enää kotiin SPR:n asussa koska on olemassa niin suuri väkivallan vaara.

Voi kyynel, ihan alkoi itkettää puolestasi. Tosi kurjaa hei. Ehkä kannattais harkita jotain tervehenkisempää harrastusta, miten olis vaikka pitsinnypläys? Tai jos tykkäät erilaisissa asuissa kerran esiintyä niin joku harrastajateatteri.

vierailija
Silloinhan se on ihan asiallinen tehtävä, eikä ilmaistyötä SPR:lle. Teillä tulee siellä vielä aika yksinäistä, kun kaikki "idiootit" eroavat.
On se silti ilmaista vapaaehtoista työtä SPR:lle, vaikka hälyttäjä on poliisi. Vapepa ON SPR:n koordinoima ja johtama etsintä-, ja pelastusjärjestelmä. Jokainen vapepalainen toimii SPR:n johtaman vapepajohdin alaisena koko ajan tehtävillä vaikka taustajärjestö muuten vapepan sateenvarjon alla olisi mikä tahansa.
SPR on joka puolella vapepassa se johtava järjestö ja järjestö jonka puolesta vapepaan tulee pelastava ensiapu. Hoidon antavat maastossa SPR:n ensiapupäivystäjät. jos ei pidä SPR:stä niin sitten ei kannata olla myöskään vapepan jäsen koska silloin joutuu SPR:n määräysvallan alaiseksi.

vierailija
Nykyisin ei voi edes palata tehtävältä enää kotiin SPR:n asussa koska on olemassa niin suuri väkivallan vaara.

Voi kyynel, ihan alkoi itkettää puolestasi. Tosi kurjaa hei. Ehkä kannattais harkita jotain tervehenkisempää harrastusta, miten olis vaikka pitsinnypläys? Tai jos tykkäät erilaisissa asuissa kerran esiintyä niin joku harrastajateatteri.
Ei, en vaihda harrastusta. SPR:llä saamani koulutus on ensiapu-, ja lääkintätehtäviin sekä vapepan pelastustöihin. Olen ja pysyn SPR:n vapaaehtoisena kansalaismielipiteistä välittämättä. Te saatte SPR:tä ensiavun yleisötilaisuuksissa ja vapepan etsintöjen kohteena ollessanne, suostumustanne ei kysytä. Tätä mielekkäämpää harrastusta ei ole olemassakaan, pääsee auttamaan, antamaan ensiavun ja pelastamaan ihmishenkiä. Olen ollut SPR:n vapaaehtoinen kauan ennen pakolaiskriisin alkua ja tulen olemaan SPR:n vapaaehtoinen tulevina vuosikymmeninäkin kauan pakolaiskriisin päättymisen jälkeen. Missään muussa järjestössä en edes suostuisi tekemään mitään vapaaehtoisesti.

vierailija
Vieras

Click to expand...
Ei, en vaihda harrastusta. SPR:llä saamani koulutus on ensiapu-, ja lääkintätehtäviin sekä vapepan pelastustöihin. Olen ja pysyn SPR:n vapaaehtoisena kansalaismielipiteistä välittämättä. Te saatte SPR:tä ensiavun yleisötilaisuuksissa ja vapepan etsintöjen kohteena ollessanne, suostumustanne ei kysytä. Tätä mielekkäämpää harrastusta ei ole olemassakaan, pääsee auttamaan, antamaan ensiavun ja pelastamaan ihmishenkiä. Olen ollut SPR:n vapaaehtoinen kauan ennen pakolaiskriisin alkua ja tulen olemaan SPR:n vapaaehtoinen tulevina vuosikymmeninäkin kauan pakolaiskriisin päättymisen jälkeen. Missään muussa järjestössä en edes suostuisi tekemään mitään vapaaehtoisesti.

No älä valita ja kitise sitten että joutuu ihan vaatteet vaihtamaan ennen kotiin menoa, itse olet harrastuksesi valinnut.

vierailija
SPR:n työntekijöillä on Geneven sopimusten takaama ehdoton koskemattomuus.

Täähän on narsistin märkä päiväuni. Eli ryhtymällä spr työntekijäksi saat tehdä mitä vaan ja kenelläkään ei ole oikeutta kritisoida toimiasi, koska olet kaikkien muiden yläpuolella. Halleluja!
https://www.punainenristi.fi/tutustu-punaiseen-ristiin/humanitaarinen-oikeus/suojamerkit

Tuossa on syyt selvitetty miksi Punaisen Ristin suojamerkki on olemassa ja miksi se suojaa erityisesti Punaisen Ristin työntekijöitä, joilla on työtehtävissään myös rauhan aikana täydellinen koskemattomuus auttamistyön mahdollistamiseksi. Suojamerkin tehtävä on nimenomaan erotella Punaisen Ristin työntekijät puolueettomaksi auttajaksi jota kaikkien on pakko kunnioittaa ja antaa heille koskemattomuus kaikissa tilanteissa joissa SPR:n vapaaehtoisilla on suojamerkki selässään. Kyllä, SPR:n vapaaehtoiset ovat työtehtävissään jopa viranomaisten yläpuolella siinä mielessä, että edes viranomainen ei saa käyttää väkivaltaa SPR:n työntekijöitä vastaan, Punaisen Ristin henkilökuntaa suojelee Geneven sopimus. Narsismilla ei ole erityisaseman kanssa mitään tekemistä.

Mikä on suojamerkki?
Punaisella ristillä, punaisella puolikuulla tai punaisella kristallilla merkittyjä rakennuksia, kulkuneuvoja ja henkilöitä on kaikissa olosuhteissa suojeltava ja kunnioitettava. Merkin suojassa ei saa harjoittaa minkäänlaista sotilaallista toimintaa.

Geneven sopimuksia täydentävät valtioiden omat lainsäädännöt. Valtioiden velvollisuus on valvoa, että merkkejä koskevia määräyksiä noudatetaan. Punainen Risti auttaa tässä tehtävässä.

Kaikki muu punaisen ristin käyttö on luvanvaraista. Esimerkiksi sairaankuljetusajoneuvot sekä sairaalat ja terveysasemat, jotka antavat ilmaista apua, voivat käyttää punaista ristiä tunnusmerkkinään vain sosiaali- ja terveysministeriön ja Suomen Punaisen Ristin luvalla.

Milloin ja kuka merkkiä saa käyttää?
Aseellisen selkkauksen aikana suojamerkkiä saavat käyttää puolustusvoimien lääkintälaitos sekä viranomaisen valtuuttamat lääkintähenkilöt, kulkuneuvot ja sairaalat. Punaisen Ristin kansallinen yhdistys voi käyttää tunnustaan suojamerkkinä ainoastaan viranomaisen suostumuksella.

Isokokoista merkkiä saavat käyttää aina kaikissa oloissa:

• kansainvälisen Punaisen Ristin järjestöt ja niiden työntekijät
  • puolustusvoimien lääkintälaitos.

vierailija sivusta
Mä olen kauan sitten ollut vastaanottokeskuksessa töissä, enkä koskaan kokenut minkäänlaista uhkailua saati joutunut käsiksi käymisen kohteeksi, eivätkä työkaveritkaan.

vierailija
Mä olen kauan sitten ollut vastaanottokeskuksessa töissä, enkä koskaan kokenut minkäänlaista uhkailua saati joutunut käsiksi käymisen kohteeksi, eivätkä työkaveritkaan.
Kauan sitten? Oletko ollut sellaisessa vokissa nyt syksyn aikana, jossa on satoja nuoria miehiä? Oletko kuljeskellut tällaisten vokkien lähellä yksin pimeään aikaan paljonkin?

Yhteistyössä