mvllä iloitaan kun veripalvelusta on veri loppumassa

• Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
sairaanoitajaopiskelija
Teen itse Suomen Punaisella Ristillä vapaaehtoisena auttamistyötä ensiapupäivystäjänä, vapepa hälytysryhmäläisenä ja vapepan ensihuollossa sekä jonkin verran päihdepäivystystä ja seksuaaliterveysneuvontaa.
Näen joka päivä miten paljon hyvää SPR tekee suomalaisten hyväksi. En hyväksy ollenkaan keneltäkään mitään veripalvelun boikotointia, enkä muutenkaan aiheetonta SPR:ään kohdistuvaa kritiikkiä vailla todellisuuspohjaa. SPR auttaa joka päivä suomalaisia monin tavoin, kotimaan avun tehtävät löytyvät SPR:n omilta sivuilta:

https://www.punainenristi.fi/tutustu-punaiseen-ristiin/tyomme-suomessa

https://www.punainenristi.fi/tutustu-punaiseen-ristiin/tyomme-suomessa/kotimaan-apu

Olen auttanut lukematonta määrää suomalaisia SPR:n ensiavussa ja vapepan hengen pelastavissa tehtävissä, tulen olemaan jatkossakin SPR:n vapaaehtoinen ja näin työttömänä entistä tiiviimmin SPR:n tehtävissä kotimaan avussa. En edes hae töitä vaan annan aikani SPR:lle täysin omasta tahdostani ja vapaaehtoisesti muita auttaakseni.
Ai niin, ja tässä toinen epäkohta. SPR käyttää hyväksi vapaaehtoistyöntekijöitä sen sijaan että maksaisi kunnon likssaa työn tekijöille. Jotkut hyväuskoiset hölmöt sitten raatavat SPR:lle, johtajat kiittävät miljoonapalkkoineen.

vierailija
Älä valehtele. SPR ei todellakaan auta tasapuolisesti kaikkia. Se auttaa pääasiassa omaa johtajistoaan mehevällä palkkapussilla ja matu-bisneksessä pyöriviä. Apua saavat myös matut, mutta suomalaisille sitä ei heru.
Kyllä SPR auttaa tasapuolisesti kaikkia, pointti on siinä, että kotimaan avun muotoja eivät määrää kansalaiset vaan SPR määrittää ne itsenäisesti kansan hyväksyntää kysymättä. SPR toimii kansainvälisen Punaisen Ristin 7 periaatteen mukaan, kansa ei siitä päätä. Teille ei anneta päätösvaltaa SPR:n asioihin.

vierailija
Sinäkin siis olet yhteiskunnan loinen. Yhteiskuntamme romahtaa ennen pitkää, jos kaikki käyttäytyisivät tuolla tavalla. Raha ei tule taikaseinästä.
Olen oikein mielelläni loinen jos voin työttömänä vapaaehtoistöitä tekemällä vahingoittaa rasistien taloutta ja Suomen etuja. En hae jatkossakaan sitten töihin vaan jatkan SPR:n vapaaehtoisena ihan kiusallanikin. Autan oman päätökseni mukaan ja tulen pysymään oikein mielelläni työttömänä. Vuosi jo työttömyyttä takana enkä edes yritä hakea töitä. Teen tämän piruuttanikin jatkossa jos sillä voi asettua loisen asemaan että on työtön.

vierailija
Ai niin, ja tässä toinen epäkohta. SPR käyttää hyväksi vapaaehtoistyöntekijöitä sen sijaan että maksaisi kunnon likssaa työn tekijöille. Jotkut hyväuskoiset hölmöt sitten raatavat SPR:lle, johtajat kiittävät miljoonapalkkoineen.
Punainen Risti on maailman suurin VAPAAEHTOISJÄRJESTÖ yli miljardilla vapaaehtoisellaan ympäri maailmaa. Suomessa SPR:llä on yli 40 000 SPR:n vapaaehtoista ja 170 000 verenluovuttajaa. SPR:n ei tarvitse maksaa eikä luulukaan maksaa palkkaa vapaaehtoisesta auttamisesta kenellekään. En itse edes suostuisi ottamaan rahaa periaatteestakaan vastaan auttamisesta. Ensiavussa on jotkut potilaat tarjonneet rahaa, olen kieltäytynyt rahan vastaanottamisesta ja kehoittanut lahjoittamaan sensijaan SPR:lle lahjoituskanavia pitkin sen rahan.
Ei SPR ketään käytä hyväkseen, jokainen tekee vapaaehtoisena itse sen ratkaisun olla vapaaehtoinen auttaakseen muita ihmisiä. Kukaan ei siihen pakota, se on eettinen, henkinen ja joillekin hengellinenkin ratkaisu.

Punainen Risti on maailman suurin VAPAAEHTOISJÄRJESTÖ yli miljardilla vapaaehtoisellaan ympäri maailmaa. Suomessa SPR:llä on yli 40 000 SPR:n vapaaehtoista ja 170 000 verenluovuttajaa. SPR:n ei tarvitse maksaa eikä luulukaan maksaa palkkaa vapaaehtoisesta auttamisesta kenellekään. En itse edes suostuisi ottamaan rahaa periaatteestakaan vastaan auttamisesta. Ensiavussa on jotkut potilaat tarjonneet rahaa, olen kieltäytynyt rahan vastaanottamisesta ja kehoittanut lahjoittamaan sensijaan SPR:lle lahjoituskanavia pitkin sen rahan.
Ei SPR ketään käytä hyväkseen, jokainen tekee vapaaehtoisena itse sen ratkaisun olla vapaaehtoinen auttaakseen muita ihmisiä. Kukaan ei siihen pakota, se on eettinen, henkinen ja joillekin hengellinenkin ratkaisu.
Ovatko seuraavat henkilöt todellakin auttamassa vapaaehtoispohjalla ilman rahallista korvausta?

Viestintäjohtaja Ilpo Kiiskinen
Tiedotuspäällikkö Outi Pärnänen
Tiedottaja Noora Jussila
Tiedottaja Inka Kovanen
Tiedottaja Eeva-Kristiina Hemanus
Tiedottaja Sari Häkkinen
Pääsihteeri Kristiina Kumpula
Johdon sihteeri Raija Mölsä
Talous- ja henkilöstöjohtaja Tapani Väisänen
Kansainvälisen avustustoimen johtaja Kalle Löövi
Järjestöjohtaja Marita Salo
Varainhankinnan johtaja John Ekelund
Viestintäjohtaja Ilpo Kiiskinen
Varainhankintapäällikkö Anna Laurinsilta
Kotimaan valmiustoiminnan päällikkö Leena Kämäräinen
Vt. terveyden ja hyvinvoinnin yksikön päällikkö Anita Hartikka
Vapaaehtois- ja nuorisotoiminnan päällikkö Erja Reinikainen
Kansainvälisten ohjelmien päällikkö Maria Suoheimo
Kansainvälisen katastrofiavun päällikkö Andreas von Weissenberg
Kansainvälisen henkilöavun päällikkö Lotta Vallaskangas
Kansainvälisen taloushallinnon päällikkö Jukka Tervonen
Logistiikkapäällikkö Pertti Rantanen

vierailija
Te jotka ilmoitatte boikotoivanne veripalvelua, toivottavasti ymmärrätte itse olla ottamatta vastaan verta vaikka tarvitsisitte sitä potilaana sairaalassa. Veripalvelun boikotointi uhkaa suomalaisten potilaiden henkeä eikä vaikuta mitenkään SPR:n toimintaan. Punaista Ristiä teidän boikottinne ei kiinnosta pätkääkään. Veripalvelun boikotointi on vastuutonta, typerää ja jääkylmää suomalaisia sairaalapotilaita kohtaan, mahdollisimman epähumaania boikotoida veripalvelua.
Ettekä varmaan sitten mene SPR:n ensiavunkaan autettaviksi yleisötapahtumissa kun niin paljon vihaatte SPR:ää. Ai niin, mutta jos olette tajuttomana tai saatte sydänkohtauksen niin SPR:n ensiapu auttaa teiltä kysymättä teitä joka tapauksessa, sille ette mahda yhtään mitään. Hoitopäätksen tekee ensiapupäivystäjä tahdonvastaisesti sille joka makaa tajuttomana tai on saanut sydänpysähdyksen.

vierailija
SPT:llä on vapaaehtoisten lisäksi päälliköitä ja kouluttajia palkallisina ja ihan syystäkin. Ammattilaiset hoitavat johtamisen ja koordinoinnin. Sitä ei kenelläkään ole mitään oikeutta kritisoida. SPR tarvitsee toimivan organisaation auttamistyön pyörittämiseksi.

vierailija
Kovin kylmältä tuntuu myös halu pitää verenluovutus SPR:n rahantekoautomaattina huolimatta siitä, että tämän tiedetään koko ajan pienentävän luovuttajien määrää. Jos asialla ei mielestäsi ole SPR:ään mitään vaikutusta, se yhteiseen hyvään pyrkivänä tietenkin vapaaehtoisesti luopuu veribisneksestä ja antaa sen sairaaloiden tehtäväksi.
Veripalvelu on SPR:n kotimaan avun palvelu ja pysyy SPR:n toimintana. Kansalaismielipidettä ei tulla kysymään. SPR:llä on muitakin palveluita joista ei kysellä kansalaisten suostumusta niiden olemassaoloon, mm. ensiapupalvelut, ambulanssipalvelut jne. SPR ei toimi kansan huutoäänestyksellä, te saatte ne palvelut jotka SPR järjestää teiltä kysymättä.

vierailija
Kovin kylmältä tuntuu myös halu pitää verenluovutus SPR:n rahantekoautomaattina huolimatta siitä, että tämän tiedetään koko ajan pienentävän luovuttajien määrää. Jos asialla ei mielestäsi ole SPR:ään mitään vaikutusta, se yhteiseen hyvään pyrkivänä tietenkin vapaaehtoisesti luopuu veribisneksestä ja antaa sen sairaaloiden tehtäväksi.
SPR:llä on yli 170 000 verenluovuttajaa, joten muutaman rasistisen idiootin veripalveluboikotilla ei ole mitään vaikutusta SPR:n toimintaan. Veritilanne käy silloin tällöin jukhapyhien takia matalana, mutta palaa sitten taas normaaliksi. SPR ei luovu veripalvelustaan eikä sitä muutamien rasistien toiveista huolimatta siirretä sairaaloille. Sairaalat ostavat jatkossakin verituotteet veripalvelulta jolla on osaaminen ja välineet verituotteiden tekemiseen. Tämä tilanne ei tule Suomessa muuttumaan, joudutte hyväksymään jatkossakin veripalvelun SPR:n palveluna piditte siitä tai ette, teiltä ei kysytä.

vierailijaaaaaaa
SPR:llä on yli 170 000 verenluovuttajaa, joten muutaman rasistisen idiootin veripalveluboikotilla ei ole mitään vaikutusta SPR:n toimintaan. Veritilanne käy silloin tällöin jukhapyhien takia matalana, mutta palaa sitten taas normaaliksi. SPR ei luovu veripalvelustaan eikä sitä muutamien rasistien toiveista huolimatta siirretä sairaaloille. Sairaalat ostavat jatkossakin verituotteet veripalvelulta jolla on osaaminen ja välineet verituotteiden tekemiseen. Tämä tilanne ei tule Suomessa muuttumaan, joudutte hyväksymään jatkossakin veripalvelun SPR:n palveluna piditte siitä tai ette, teiltä ei kysytä.
Ja tuollaisia vittumaisen kuuloisia ihmisiä vielä vapaaehtoistyöntekijöinä.

Juups, ehdoton boikotti SPR:lle täältäkin.

vierailija
Bookkasin ensi viikon täyteen vapaaehtoistöitä, en ole tosiasiallisesti ollenkaan työmarkkinoiden käytettävissä, vaan käytän oikein kiusallanikin aikani vapaaehtoistöihin. Bookkaan seuraavatkin viikot ja kuukaudet täyteen niin etten voi edes teoriassa hakea töitä ollenkaan. Tämä on minun vastalauseeni rasisteille jotka vastustavat SPR:n työtä.

LaMamanMorbid
Bookkasin ensi viikon täyteen vapaaehtoistöitä, en ole tosiasiallisesti ollenkaan työmarkkinoiden käytettävissä, vaan käytän oikein kiusallanikin aikani vapaaehtoistöihin. Bookkaan seuraavatkin viikot ja kuukaudet täyteen niin etten voi edes teoriassa hakea töitä ollenkaan. Tämä on minun vastalauseeni rasisteille jotka vastustavat SPR:n työtä.
Hyi sua, tuhma oot.:whistle::D

Eikö ne olletkaan natseja?

vierailija
Hyi sua, tuhma oot.:whistle::D
Täytyyhän se jollakin näitä veripalvelua boikotoivia rasisteja vastustaa. Teen sen rikkomalla lakia työttömänä olemisesta. Työttömän pitäisi pääasiallisesti hakea töitä, minäpä en hae vaan teen päivät pitkät vapaaehtoistöitä oikein kiusallani ihan tahallani aiheuttaakseni Suomelle tässäkohtaa taloudellista vahinkoa verot maksamatta jättämällä työttömänä. Se on minun rangaistukseni SPR:n vastustajille. Pystyn ja kykenen olemaan näin röyhkeä rasisteja kohtaan myös jatkossa.

vierailija
Minun verta ei spr huoli, mutta olin syvästi järkyttynyt kun kuulin että spr MYY lahjoitetut veret sairaaloihin. Luulin että veret luovutetaan sairaaloihin ilmaiseksi ja toimintaa pyöritetään spr:n saamilla avustuksilla. En voi käsittää miten tällä annetaan tehdä bisnestä :eek:
Täysin totta. Ja SPR saa yhdestä luovutetusta pussista 9 eri valmistetta. Niiden hinta lähtee hieman yli 50€/100 ml. Parhaimmillaan saavat yli 600 €.

Tässä vuoden 2010 hinnat.
http://www.terveysportti.fi/kotisivut/docs/f235956674/verivalmisteidenhinnasto2010.pdf

Niin on tosi paskamaista vaatia sairaaloita maksamaan siitä. SPR myy meinaan kaikille muillekin. Ja sairaalassa saamasi veri pistetään potilaan laskuun.

vierailija
Teen itse Suomen Punaisella Ristillä vapaaehtoisena auttamistyötä ensiapupäivystäjänä, vapepa hälytysryhmäläisenä ja vapepan ensihuollossa sekä jonkin verran päihdepäivystystä ja seksuaaliterveysneuvontaa.
Näen joka päivä miten paljon hyvää SPR tekee suomalaisten hyväksi. En hyväksy ollenkaan keneltäkään mitään veripalvelun boikotointia, enkä muutenkaan aiheetonta SPR:ään kohdistuvaa kritiikkiä vailla todellisuuspohjaa. SPR auttaa joka päivä suomalaisia monin tavoin, kotimaan avun tehtävät löytyvät SPR:n omilta sivuilta:

https://www.punainenristi.fi/tutustu-punaiseen-ristiin/tyomme-suomessa

https://www.punainenristi.fi/tutustu-punaiseen-ristiin/tyomme-suomessa/kotimaan-apu

Olen auttanut lukematonta määrää suomalaisia SPR:n ensiavussa ja vapepan hengen pelastavissa tehtävissä, tulen olemaan jatkossakin SPR:n vapaaehtoinen ja näin työttömänä entistä tiiviimmin SPR:n tehtävissä kotimaan avussa. En edes hae töitä vaan annan aikani SPR:lle täysin omasta tahdostani ja vapaaehtoisesti muita auttaakseni.
Valitettavasti työttömänä ei saa tehdä vapaaehtoistyötä. Se lasketaan työksi. Ja muista, että Suomessa ollaan tosi tarkkana talousrikollisista. Parhaimmillaan riittää, että maksat kaikki saamasi tuet korkoineen takaisin ja sakot. Pahimmillaan joudut linnaan pitkäks aikaa. Edes mummoaan ei saa mennä auttaa haravoimaan talkoissa.

vierailija
Valitettavasti työttömänä ei saa tehdä vapaaehtoistyötä. Se lasketaan työksi. Ja muista, että Suomessa ollaan tosi tarkkana talousrikollisista. Parhaimmillaan riittää, että maksat kaikki saamasi tuet korkoineen takaisin ja sakot. Pahimmillaan joudut linnaan pitkäks aikaa. Edes mummoaan ei saa mennä auttaa haravoimaan talkoissa.
Kyllä suomessa saa nykyisin tehdä yleishyödyllisissä järjestöissä rajattomasti vapaaehtoistyötä kun ei möläytä sitä virkamiehelle. Toiseksi, eihän vapaaehtoisen ole mikään pakko kertoa TE-toimistolle tekemisistään, eli tässä asiassa voi olla epärehellinen yhteiskunnan viranomaista kohtaan ihan surutta. Itse en kerro TE-toimistolle vapaaehtoisuudestani, eikä kerro SPR:kään.

vierailija
Täytyyhän se jollakin näitä veripalvelua boikotoivia rasisteja vastustaa. Teen sen rikkomalla lakia työttömänä olemisesta. Työttömän pitäisi pääasiallisesti hakea töitä, minäpä en hae vaan teen päivät pitkät vapaaehtoistöitä oikein kiusallani ihan tahallani aiheuttaakseni Suomelle tässäkohtaa taloudellista vahinkoa verot maksamatta jättämällä työttömänä. Se on minun rangaistukseni SPR:n vastustajille. Pystyn ja kykenen olemaan näin röyhkeä rasisteja kohtaan myös jatkossa.
Jos vapaaehtoistyö on vielä matujen palvelemista ja konsultointia, niin siinähän saat aikaan tuplavahingon. Neuvot vaan vaput ja koulujen päättäjäisajat, jotta osaavat lähteä joukolla kaupungille oikeina aikoina. Siinä saavat rasistit oikein kunnolla kyytiä.

vierailija
Täysin totta. Ja SPR saa yhdestä luovutetusta pussista 9 eri valmistetta. Niiden hinta lähtee hieman yli 50€/100 ml. Parhaimmillaan saavat yli 600 €.

Tässä vuoden 2010 hinnat.
http://www.terveysportti.fi/kotisivut/docs/f235956674/verivalmisteidenhinnasto2010.pdf

Niin on tosi paskamaista vaatia sairaaloita maksamaan siitä. SPR myy meinaan kaikille muillekin. Ja sairaalassa saamasi veri pistetään potilaan laskuun.
Veripalvelun pyörittäminen on pirun kallista touhua, välineet, tilat, kemikaalit, työvoima jne. Totta kai SPR perii maksun verituotteista, se on selvä asia. SPR ottaa kulunsa takaisin. Mikään ei ole ilmaista paitsi sille autettavalle ihmiselle apu on ilmaista. Punaisella Ristillä on moraalinen oikeus tehdä biusnestä pysyäkseen pystyssä ja voidakseen tehdä voittoa avun jakamiseksi myös tulevaisuudessa. Kansalta ei tulla kysymään oikeutusta humanitäärisen työn jatkumisen turvaamiseen.

vierailija
Kyllä suomessa saa nykyisin tehdä yleishyödyllisissä järjestöissä rajattomasti vapaaehtoistyötä kun ei möläytä sitä virkamiehelle. Toiseksi, eihän vapaaehtoisen ole mikään pakko kertoa TE-toimistolle tekemisistään, eli tässä asiassa voi olla epärehellinen yhteiskunnan viranomaista kohtaan ihan surutta. Itse en kerro TE-toimistolle vapaaehtoisuudestani, eikä kerro SPR:kään.
Itse ainakin käräyttäisin kaikki vapaaehtoistyötä tekevät, jotka loisivat yhteiskunnan varoille. Oikein tuplaloisintaa: loisijat auttavat toisia loisia.

vierailija

SPR johto kerää miljoonat omaan taskuun.
En nyt jaksa etsiä juttua internetistä, mutta amerikassa kun oli katastrofi niin Amerikan punainen risti keräsi jotain 500miljoonan luokkaa lahjoituksia, joista ehkä 100miljoonaa meni käyttöön, loput rahoista häsiviät kuin tuhka tuuleen ja punaisen risti johto väittää lompakko pullottaen että ei kyllä ole tietoa mihin rahat ovat hävinneet.

vierailija
Veripalvelu on SPR:n kotimaan avun palvelu ja pysyy SPR:n toimintana. Kansalaismielipidettä ei tulla kysymään. SPR:llä on muitakin palveluita joista ei kysellä kansalaisten suostumusta niiden olemassaoloon, mm. ensiapupalvelut, ambulanssipalvelut jne. SPR ei toimi kansan huutoäänestyksellä, te saatte ne palvelut jotka SPR järjestää teiltä kysymättä.
Perussuomalaisissa on suunnitteilla laki, joka poistaa veripalvelun SPR:ltä, koska se ei yleishyödyllisenä monopolitoimintana sovi epädemokraattisen poliittisen järjestön hallittavaksi ja tulee lisäksi halvemmaksi julkisen puolen hoitamana.

vierailija
Itse ainakin käräyttäisin kaikki vapaaehtoistyötä tekevät, jotka loisivat yhteiskunnan varoille. Oikein tuplaloisintaa: loisijat auttavat toisia loisia.
Suomi ei toimisi ilman vapaaehtoisia. SPR, vapaapalokunnat, Pelastusarmeija, vapepa jne. Suomessa on valtava määrä vapaaehtoisia joiden työpanos tarvitaan yhteiskunnan pyörittämiseen ja pelastuspalvelujen toiminnan turvaamiseen. Jokainen vapaaehtoinen on oikeutettu "loisimaan", koska he tekevät hyvää työtä pyyteettömästi sydämestään. Suurin osa vapaaehtoisista on työttömiä nykyään, heilllä on aikaa vapaaehtoisuudelle.
Pelkästään SPR:n ja vpapepan piirissä toimii yhteensä 60 000 vapaaehtoista, joista reilut 40 000 on SPR:n vapaaehtoisia.

Yhteistyössä