mvllä iloitaan kun veripalvelusta on veri loppumassa

• Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Vokista verta
Aika outoa, että verenluovutuksen hoitaminen on Suomessa annettu poliittiselle järjestölle.
Totta. SPR:n suvakit voivat kieltäytyä antamasta verituotteitaan rasistien hoitoon. Politiikka veripalvelussa on taantumuksellinen ja ei-länsimainen asia.

Mutta niillähän on Vokit täynnä verenluovuttajia, hyvin syötettyjä, kupatkoot veret niistä. Bisnestä vartenhan muhispaskat täällä on, hyödynnettäköön heidät maksimaalisesti.

vierailija
Totta. SPR:n suvakit voivat kieltäytyä antamasta verituotteitaan rasistien hoitoon. Politiikka veripalvelussa on taantumuksellinen ja ei-länsimainen asia.

Mutta niillähän on Vokit täynnä verenluovuttajia, hyvin syötettyjä, kupatkoot veret niistä. Bisnestä vartenhan muhispaskat täällä on, hyödynnettäköön heidät maksimaalisesti.
Juuri näin. Minä olen ollut verenluovuttaja yli 20 vuotta, mutta nyt riitti. SPR:n toimintaa en aio tukea enää millään tavalla. Jos uusi oikeasti sitoutumaton järjestö alkaa hoitamaan vastaavaa, niin menen taas mielelläni luovuttamaan vertani. Tai sitten SPR saa luvan maksaa verestäni omasta pussista - ei veronmaksajien pussista.

vierailija
Olen koko ikäni säännöllisesti käynyt luovuttamassa verta, mutta viime syksystä asti en ole enää mennyt. Ei verta SPR:lle.
Tekevät matubisnestä kantasuomalaisten naisten ja tyttöjen turvallisuuden kustannuksella. Minun ei tarvitse tukea sitä toimintaa enempää kuin verorahojeni verran (sekin on liikaa, mutta siihen en voi vaikuttaa).

vierailija
Sinä miellät näin ja joku toinen mieltää toisin.
Ja just tästä syystä veripalvelun pitäisi olla POLIITTISESTI SITOUTUMATON, että ihmiset mieltäisivät avunantajan VAIN YHDELLÄ TAVALLA.
Ei sekään huono vaihtoehto olisi. Ajattelen kuitenkin, että verenluovutuksen perimmäinen syy on halu auttaa muita, eikä välikäsi saisi tähän perimmäiseen syyhyn vaikuttaa. Säälittää vain ne, jotka joutuvat tällä hetkellä veren loppumisesta kärsimään. Olisi kauheaa, jos Suomessa kuolee siihen, että verta ei ole. Uskon verimäärän kuitenkin nousevan ensi viikon aikana, kun pyhät on vietytty ja ihmiset palailee tavalliseen arkeen.

vierailija
Veripalvelun boikotointi on äärimmäistä typeryyttä ja kylmyyttä. Ei sillä SPR:ään ole mitään vaikutusta, boikotti sensijaan uhkaa sairaalassa olevien verta tarvitsevien potilaiden henkeä.
SPR auttaa tässä maassa tasapuolisesti kaikkia, myös pakolaisia kansalaismielipiteestä riippumatta, kansalaisten on pakko hyväksyä se.

vierailija
SPR auttaa tässä maassa tasapuolisesti kaikkia, myös pakolaisia kansalaismielipiteestä riippumatta, kansalaisten on pakko hyväksyä se.
Älä valehtele. SPR ei todellakaan auta tasapuolisesti kaikkia. Se auttaa pääasiassa omaa johtajistoaan mehevällä palkkapussilla ja matu-bisneksessä pyöriviä. Apua saavat myös matut, mutta suomalaisille sitä ei heru.

vierailija
Veripalvelun boikotointi on äärimmäistä typeryyttä ja kylmyyttä. Ei sillä SPR:ään ole mitään vaikutusta, boikotti sensijaan uhkaa sairaalassa olevien verta tarvitsevien potilaiden henkeä.
SPR on suomalaisia vastaan, ja rahastaa verellä. Voin luovuttaa sen jälkeen, kun sen voi tehdä tämän paskalaitoksen ohi.

vierailija
Minun verta ei spr huoli, mutta olin syvästi järkyttynyt kun kuulin että spr MYY lahjoitetut veret sairaaloihin. Luulin että veret luovutetaan sairaaloihin ilmaiseksi ja toimintaa pyöritetään spr:n saamilla avustuksilla. En voi käsittää miten tällä annetaan tehdä bisnestä :eek:

vierailija
Teen itse Suomen Punaisella Ristillä vapaaehtoisena auttamistyötä ensiapupäivystäjänä, vapepa hälytysryhmäläisenä ja vapepan ensihuollossa sekä jonkin verran päihdepäivystystä ja seksuaaliterveysneuvontaa.
Näen joka päivä miten paljon hyvää SPR tekee suomalaisten hyväksi. En hyväksy ollenkaan keneltäkään mitään veripalvelun boikotointia, enkä muutenkaan aiheetonta SPR:ään kohdistuvaa kritiikkiä vailla todellisuuspohjaa. SPR auttaa joka päivä suomalaisia monin tavoin, kotimaan avun tehtävät löytyvät SPR:n omilta sivuilta:

https://www.punainenristi.fi/tutustu-punaiseen-ristiin/tyomme-suomessa

https://www.punainenristi.fi/tutustu-punaiseen-ristiin/tyomme-suomessa/kotimaan-apu

Olen auttanut lukematonta määrää suomalaisia SPR:n ensiavussa ja vapepan hengen pelastavissa tehtävissä, tulen olemaan jatkossakin SPR:n vapaaehtoinen ja näin työttömänä entistä tiiviimmin SPR:n tehtävissä kotimaan avussa. En edes hae töitä vaan annan aikani SPR:lle täysin omasta tahdostani ja vapaaehtoisesti muita auttaakseni.

vierailija
Teen itse Suomen Punaisella Ristillä vapaaehtoisena auttamistyötä ensiapupäivystäjänä, vapepa hälytysryhmäläisenä ja vapepan ensihuollossa sekä jonkin verran päihdepäivystystä ja seksuaaliterveysneuvontaa.
Näen joka päivä miten paljon hyvää SPR tekee suomalaisten hyväksi. En hyväksy ollenkaan keneltäkään mitään veripalvelun boikotointia, enkä muutenkaan aiheetonta SPR:ään kohdistuvaa kritiikkiä vailla todellisuuspohjaa. SPR auttaa joka päivä suomalaisia monin tavoin, kotimaan avun tehtävät löytyvät SPR:n omilta sivuilta:

https://www.punainenristi.fi/tutustu-punaiseen-ristiin/tyomme-suomessa

https://www.punainenristi.fi/tutustu-punaiseen-ristiin/tyomme-suomessa/kotimaan-apu

Olen auttanut lukematonta määrää suomalaisia SPR:n ensiavussa ja vapepan hengen pelastavissa tehtävissä, tulen olemaan jatkossakin SPR:n vapaaehtoinen ja näin työttömänä entistä tiiviimmin SPR:n tehtävissä kotimaan avussa. En edes hae töitä vaan annan aikani SPR:lle täysin omasta tahdostani ja vapaaehtoisesti muita auttaakseni.
Sinäkin siis olet yhteiskunnan loinen. Yhteiskuntamme romahtaa ennen pitkää, jos kaikki käyttäytyisivät tuolla tavalla. Raha ei tule taikaseinästä.

Kovin kylmältä tuntuu myös halu pitää verenluovutus SPR:n rahantekoautomaattina huolimatta siitä, että tämän tiedetään koko ajan pienentävän luovuttajien määrää. Jos asialla ei mielestäsi ole SPR:ään mitään vaikutusta, se yhteiseen hyvään pyrkivänä tietenkin vapaaehtoisesti luopuu veribisneksestä ja antaa sen sairaaloiden tehtäväksi.

• Tykkää
Reactions: epek
vierailija
Olet siis vähän kuin jonkin rikollisjengin prospect-jäsen. VAPEPAsta tuli mieleen tämä:

http://hommaforum.org/index.php?topic=104298.0

sairaanhopiskelija
Veripalvelun toiminta pitää purkaa ja antaa vaikka sairaaloiden tehtäväksi verenluovutuksen organisointi.
Tästä meillä olikin puhetta sh koulussa (AMK), mutta sairaalat (organisaatiot jotka sairaaloita pyörittävät) eivät ole innokkaana ottamassa vastaan tuota "tehtävää", koska veripalveluun kuuluu niin paljon muutakin kuin pelkkä verenluovutus, veriryhmien määritys yms. Se on niin iso duuni, pitää sisällään kehittelyä, suunnittelua, tutkimustyötä jne.

Mutta samoin minä olen lopettanut verenluovutuksen, en anna vertani ilmaiseksi ahneille verenimijöille...

• Tykkää
Reactions: Echo

Yhteistyössä