Hirveät cipralexin aloitusoireet!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Vasta kaksi päivää syöty lääkettä ja ihan hirveää ahdistusta pukkaa :( En muistanutkaan että tää oli näin hirveää. Alkoi kyllä auttamaan parin viikon jälkeen mutta sitä en muista oliko olo tällainen edellisellä kerralla. Meneehän tää ohi?!

Turhaan kyselet. Lue se paperi siellä lääkkeen mukana. Tässä samat asiat:

• epätavalliset verenvuodot, myös maha-suolikanavassa

Harvinaiset (alle 1 potilaalla tuhannesta):
• ihon, kielen, huulten tai kasvojen turvotusta, hengitys- tai nielemisvaikeuksia (allerginen reaktio)
• korkea kuume, rauhattomuutta, sekavuutta, vapinaa ja äkillisiä lihaskouristuksia, ne saattavat olla merkkinä harvinaisesta serotoniinioireyhtymästä.

Tuntematon (koska saatavissa oleva tieto ei riitä arviointiin):
• virtsaamisvaikeuksia
• epileptisiä kohtauksia (kouristuksia), ks. myös kohta ”Varoitukset ja varotoimet”
• ihon ja silmänvalkuaisten keltaisuutta, joka on merkki maksan vajaatoiminnasta tai maksatulehduksesta
• nopea, epäsäännöllinen sydämen syke tai pyörtyminen, jotka voivat olla oireita henkeäuhkaavasta tilasta, joka tunnetaan nimellä Torsades de Pointes
• itsetuho- tai itsemurha-ajatukset, ks. myös kohta ”Varoitukset ja varotoimet”.

Edellä mainittujen lisäksi on raportoitu myös seuraavia haittavaikutuksia:

Hyvin yleiset (yli 1 potilaalla kymmenestä):
• pahoinvointi
• päänsärky.

Yleiset (yli 1 potilaalla sadasta):
• tukkoinen ja vuotava nenä (sivuontelotulehdus)
• ruokahaluttomuus tai lisääntynyt ruokahalu
• ahdistus, levottomuus, poikkeavat unet, nukahtamisvaikeudet, uneliaisuus, huimaus, haukottelu, vapina, ihon pistely
• ripuli, ummetus, oksentelu, suun kuivuminen
• lisääntynyt hikoilu
• lihas- ja nivelkivut (myalgia ja artralgia)
• sukupuolielämän häiriöt (viivästynyt siemensyöksy, erektio-ongelmat, vähentynyt sukupuolinen halu ja naisilla vaikeus saada orgasmia)
• väsymys, kuume
• painon nousu.

Melko harvinaiset (alle 1 potilaalla sadasta):
• nokkosihottuma (urtikaria), ihottuma, kutina (pruritus)
• hampaiden narskutus, levottomuus, hermostuneisuus, paniikkikohtaus, sekavuus
• unihäiriö, makuhäiriö, pyörtyminen (synkopee)
• mustuaisten laajeneminen (mydriaasi), näköhäiriö, korvien soiminen (tinnitus)
• hiustenlähtö
• liiallinen kuukautisvuoto
• epäsäännöllinen verenvuoto kuukautisten väliaikana
• painon lasku
• sydämen tiheälyöntisyys
• käsivarsien ja säärten turvotus
• nenäverenvuoto.

Harvinaiset (alle 1 potilaalla tuhannesta):
• aggressio, depersonalisaatio (itsensä vieraaksi tunteminen), aistiharhat
• sydämen harvalyöntisyys

Tuntematon (koska saattavissa oleva tieto ei riitä arviointiin):
• veren natriumpitoisuuden lasku (oireina pahoinvoinnin ja sairauden tunne, lihasheikkous tai sekavuus)
• alhaisesta verenpaineesta johtuva huimaus seisomaan noustessa (ortostaattinen hypotonia)
• poikkeavat tulokset maksan toimintakokeista (veressä on tavallista enemmän maksaentsyymejä)
• liikehäiriöt (lihasten tahattomat liikkeet)
• kivuliaat erektiot (priapismi)
• verenvuotohäiriöt, kuten ihon ja limakalvojen verenvuodot (ekkymoosi)
• ihon tai limakalvojen äkillinen turvotus (angioedeema)
• lisääntynyt virtsaneritys (antidiureettisen hormonin erityshäiriö)
• maidoneritys miehillä ja naisilla, jotka eivät imetä
• mania
• Potilailla, jotka käyttävät selektiivisiä serotoniinin takaisinoton estäjiä, kuten Cipralex, on havaittu olevan suurentunut riski luunmurtumiin
• sydämen rytmin muutos (QT-ajan pidentyminen, joka näkyy EKG-tutkimuksesta saatavassa sydänsähkökäyrässä).

Lisäksi tiedetään, että essitalopraamin (Cipralexin vaikuttavan aineen) tavoin vaikuttavilla lääkkeillä on myös muita haittavaikutuksia:
• levoton liikehdintä (akatisia)
• ruokahaluttomuus.

Keho on shokkitilassa ja koittaa sanoa että tää on myrkkyä.

Ja sinä se vaan vetelet.

Kyllä ihmiset on tänäpäivänä niin onnettomia tapauksia.. Voi luoja.

Hoitaisitte ne henkiset ongelmanne niin ei tarvis myrkyttää ittees tunnottomaks.

• Tykkää
Reactions: Occamin partaveitsi
Keho on shokkitilassa ja koittaa sanoa että tää on myrkkyä.

Ja sinä se vaan vetelet.

Kyllä ihmiset on tänäpäivänä niin onnettomia tapauksia.. Voi luoja.

Hoitaisitte ne henkiset ongelmanne niin ei tarvis myrkyttää ittees tunnottomaks.

... mut kun on se lääke ... ja tutkimus ... ja puoskari.

Hauskaa on edelleen se, että yhdenkään tämän tyypin lääkkeen toimintaa ei ole tieteellisesti todistettu, eikä aivokemian epäbalanssia. Järkevät psykiatrit (harvassa Suomessa) eivät edes syötä noita lääkkeitä.

Minä olen pohtinut sitä, että jos ihmiset aiheuttavat lääkkeillä itse itselleen vahinkoa, pitääkö yhteiskunnan osallistua heidän myöhempien sairauksien hoitoon? Esimerkkinä lihominen, diabetes ja monet muut mahdolliset sairaudet.

... mut kun on se lääke ... ja tutkimus ... ja puoskari.

Hauskaa on edelleen se, että yhdenkään tämän tyypin lääkkeen toimintaa ei ole tieteellisesti todistettu, eikä aivokemian epäbalanssia. Järkevät psykiatrit (harvassa Suomessa) eivät edes syötä noita lääkkeitä.

Minä olen pohtinut sitä, että jos ihmiset aiheuttavat lääkkeillä itse itselleen vahinkoa, pitääkö yhteiskunnan osallistua heidän myöhempien sairauksien hoitoon? Esimerkkinä lihominen, diabetes ja monet muut mahdolliset sairaudet.

Hyvä kysymys... Niin, onko se ihmisen oma vika sokeasti uskoa kaikki mitä päähän lääkäri upottaa vai onko se yleensäkkin sukupolven oma vika siinä suhteessa että meille opetetaan, että kaikki mikä tulee ulkopuolelta on automaattisesti hyvää tai turvallista kun niin sanotaan.

Onko ihmisen omalla vastuulla vertailla asioita ja ottaa niistä selvää.

Mielestäni on. Varsinkin kun lähdetään leikkimään sillä omalla hengellään.

Musta tuntuu itsest pahalta katsoa vierestä ihmisiä jotka tekee itselleen halla, ja jos sanot siitä oletkin itse se hirviö, koska en hyväksy toisen omaa tapaa "parantua". Muttakun kyse onkin siitä ettei se paranna itse ongelmaa vaan peittää ne ogelmat.

Ihminen pitää itseään koneena jossa vaan on muka joku yks piuha rikki jonka sitten lääkäri muka pillereillään pystyy korjaamaan. Ei se mene niin, koska ihminen on kokonaisuus ja se on monen summa silloin.

Parhaiten ihminen itse tietää mitä elämässään on tapahtunt. Vikaan mennään siinä vaiheessa kun annetaankin muiden kuljettaa ja heitetään omat hanskat tiskiin, ja toivotaan sitten oireineen parasta.

Luettu on! Ja aloitusoireet on tiedossa! Kysyinkin muiden kokemuksia ja että menevätkö ohi! Sitä ei paperilappunen kerro.
Ap

Yleensä menee ohi, kunhan aivosi menevät sekaisin siitä aineesta ja et tunne mitään.

Hyvä kysymys... Niin, onko se ihmisen oma vika sokeasti uskoa kaikki mitä päähän lääkäri upottaa vai onko se yleensäkkin sukupolven oma vika siinä suhteessa että meille opetetaan, että kaikki mikä tulee ulkopuolelta on automaattisesti hyvää tai turvallista kun niin sanotaan.

Onko ihmisen omalla vastuulla vertailla asioita ja ottaa niistä selvää.

Mielestäni on. Varsinkin kun lähdetään leikkimään sillä omalla hengellään.

Musta tuntuu itsest pahalta katsoa vierestä ihmisiä jotka tekee itselleen halla, ja jos sanot siitä oletkin itse se hirviö, koska en hyväksy toisen omaa tapaa "parantua". Muttakun kyse onkin siitä ettei se paranna itse ongelmaa vaan peittää ne ogelmat.

Ihminen pitää itseään koneena jossa vaan on muka joku yks piuha rikki jonka sitten lääkäri muka pillereillään pystyy korjaamaan. Ei se mene niin, koska ihminen on kokonaisuus ja se on monen summa silloin.

Parhaiten ihminen itse tietää mitä elämässään on tapahtunt. Vikaan mennään siinä vaiheessa kun annetaankin muiden kuljettaa ja heitetään omat hanskat tiskiin, ja toivotaan sitten oireineen parasta.

Pelkät lääkekustannukset Kelastosta http://raportit.kela.fi/linkki/25886700

2014 N06 Masennuslääkkeet ja keskushermostoa stimuloivat lääkeaineet:

Saajia: 509 550 ihmistä
Reseptejä: 2 182 243 kpl
Kustannukset: 89 136 098 euroa

Mielenkiintoista olisi tietää, montako % em 500 000 ihmisestä sairastuu lääkkeistä johtuviin sairauksiin? Lihoo? Paranee?

89 miljoonaa pelkkään lääkkeeseen on iso raha.

Pelkät lääkekustannukset Kelastosta http://raportit.kela.fi/linkki/25886700

2014 N06 Masennuslääkkeet ja keskushermostoa stimuloivat lääkeaineet:

Saajia: 509 550 ihmistä
Reseptejä: 2 182 243 kpl
Kustannukset: 89 136 098 euroa

Mielenkiintoista olisi tietää, montako % em 500 000 ihmisestä sairastuu lääkkeistä johtuviin sairauksiin? Lihoo? Paranee?

89 miljoonaa pelkkään lääkkeeseen on iso raha.

Mä luulen et on aika harvinaista että noilla ihan oireettomana pidemmän päälle selviää, joten sanottakoon, että aika iso osa ihmisistä on vieläkin sairaampia tulevaisuudessa.

Kalliiksi tulee! Mutta noidat senkun nauraa ja on tyytyväisiä.

Mä luulen et on aika harvinaista että noilla ihan oireettomana pidemmän päälle selviää, joten sanottakoon, että aika iso osa ihmisistä on vieläkin sairaampia tulevaisuudessa.

Kalliiksi tulee! Mutta noidat senkun nauraa ja on tyytyväisiä.

Pelkästään masennuslääkkeitä syö siis 10% kansasta. Psykoosilääkkeitä syö tosi hurja määrä porukkaa myös http://raportit.kela.fi/linkki/95724816

2014 N05 Psykoosi- ja neuroosilääkkeet sekä unilääkkeet
Saajia: 503 553
kpl
Reseptejä: 2 380 614
kpl
Kustannus: 93 890 388 euroa

Osin varmasti menee samoille nuo, mutta tuossa ollaan yhteensä masennus+psykoosi jo lähellä 200 000 000 euroa pelkissä lääkkeissä.

Yleensä menee ohi, kunhan aivosi menevät sekaisin siitä aineesta ja et tunne mitään.

Kas kun multa ei tunteet hävinneet vaikka kyseistä lääkettä söinkin. Ja söin sitä useamman vuoden paniikki- ja ahdistuneisuushäiriöihin. 10 vuotta sinnittelin kokeillen monia lääkkeettömiä vaihtoehtoja joista en tosin apua saanut.

Minun elämäni ainakin kyseinen lääke muutti, eikä suinkaan huonompaan.

Tää päivänä voin erittäin hyvin :)

Kas kun multa ei tunteet hävinneet vaikka kyseistä lääkettä söinkin. Ja söin sitä useamman vuoden paniikki- ja ahdistuneisuushäiriöihin. 10 vuotta sinnittelin kokeillen monia lääkkeettömiä vaihtoehtoja joista en tosin apua saanut.

Minun elämäni ainakin kyseinen lääke muutti, eikä suinkaan huonompaan.

Tää päivänä voin erittäin hyvin :)

Hyvä niin. Huomaathan, että narkkaritkin tuntevat paljon, vaikka oikeasti eivät välttämättä tunne? Eli voihan olla, että se mitä koet, ei ole todellista, vaan lääkkeiden tuomaa harhaa?

Pääasia, että voit hyvin.

Sulla on oikeesti ongelma.. PItäsköhän sun hoitaa ittes kuntoon.

Ihme vainooja :D Ei luoja.

Harmittaako sua noin paljon ettet keksi ikinä mitään järkevää sanottavaa itse?
Vai oletko joku lääkäri jota vituttaa kun totuus asioista voi tulla ilmi?
Kenelläköhän se ongelma on jos keskustelee itsensä kanssa?

Kiva huomata että joku muukin tajuaa tämän! Aika pipipäistä touhua.