The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
Täysiä tämä on luukutettava:
Ainoatakaan kertaa en ole selvinnyt ilman kylmiä väreitä.

• Tykkää
Reactions: epek
Mua joskus hieman pelottaa, mutta. Siellä, minne me mennään kun aika jättää, on rakkaita sukulaisia. Ystäviä. Tuttuja jopa täältä.

On se sit tietoisuutta tai jotain mistä ei tiedä, ei siellä voi olla paha olla.

Se on jotain missä me kaikki ollaan lopulta. Yhdessä.

• Tykkää
Reactions: Lunatic
Mitä onko mummeliisa kuollut ? :(
Osanotto perheelle ja läheisille :( Hyvää matkaa mummeliisa sinne jonnekin.

Te ette tiedä heistä kummun alla, me tunsimme heidät jokaisen..
Itsenäisyyspäivä on hemmetin hyvä päivä muistaa niitä, jotka tekivät itsenäisyyden mahdollisiksi. Turhan moni jäi sille tielle.

Sisällissotaa tuskin olis ollu jos torpparilaki oltais saatu voimaan ennen sitä. Harvalla ”punaisella” olis ollu mitään syytä tarttua aseeseen jos olis tienny, et torppaa kutsutaan kohta taloksi ja omaksi pientilaksi. On nimittäin hemmetisti eroa olla torppari tai edes pientilallinen.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Laki_vuokra-alueiden_lunastamisesta

Talvi- ja jatosota sit erikseen. Sankarihaudoissa makaa lukemattomia oikeita isänmaan puolustajia joita ei kunnioituksen vuoksi saa sotkea tän päivän essonpaarin ”isämmaampuolustajiin”.
Aarne Juutilainen oli helvetin suuri sotasankari ja ”Kollaa kestää” -sanonnan alullepanija ja henkilöitymä. Mut rauhan aikana kaltaiselleen ei ollut käyttöä. Kuoli yksinäisenä ja tarpeettomana juoppona. Hirveen surullista.

Itsenäisyyspäivä on hemmetin hyvä päivä muistaa niitä, jotka tekivät itsenäisyyden mahdollisiksi. Turhan moni jäi sille tielle.

Sisällissotaa tuskin olis ollu jos torpparilaki oltais saatu voimaan ennen sitä. Harvalla ”punaisella” olis ollu mitään syytä tarttua aseeseen jos olis tienny, et torppaa kutsutaan kohta taloksi ja omaksi pientilaksi. On nimittäin hemmetisti eroa olla torppari tai edes pientilallinen.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Laki_vuokra-alueiden_lunastamisesta

Talvi- ja jatosota sit erikseen. Sankarihaudoissa makaa lukemattomia oikeita isänmaan puolustajia joita ei kunnioituksen vuoksi saa sotkea tän päivän essonpaarin ”isämmaampuolustajiin”.
Aarne Juutilainen oli helvetin suuri sotasankari ja ”Kollaa kestää” -sanonnan alullepanija ja henkilöitymä. Mut rauhan aikana kaltaiselleen ei ollut käyttöä. Kuoli yksinäisenä ja tarpeettomana juoppona. Hirveen surullista.
Tään vitun päivän puolesta kunnioituksen vuoksi pitää antaa palsta tilaa myös oikeille isänmaanpuolustajille. Eikä pelkästään munattomalle aisankanattajalle jne. Nämä miehet pelasti myös sut. Asiankannattaja.
Jos ikuisen #meilläonunelma paskan taakse meet piiloon niin mee. Ei haittaa olleskaaan.
Minun isoisä tappoi yli tuhat Ryssää. Oli ylpeä siitä. Niinkuin pitikn olla saatana.

Mun isoisä kuoli paljon sodan loppua myöhemmin. Sirpale yhä keuhkossaan. Ei ikinä kerskunut tappaneensa ketään. Eikä edes sillä, että raahasi itsekin haavoittuneena kilometrejä pahemmin haavoittuneen (äitini tulevan miesystävän isän) takaisin suomenmaalle.

Se on se, minkä mä ensiksi isosisästä muistan. Se, että pelasti ihmishengen.

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä