The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
vierailija
Eikö ihmiset osaa ite sammuttaa pientä tuikkua:oops:
Lahden Mukkulassa Maklöörinkadulla lauantaiaamu alkoi palon alulla, kun kerrostalon toisen kerroksen huoneistossa kahvinkeitin syttyi palamaan.

Huoneiston asukkaat olivat palon aikaan paikalla, mutta heille tai huoneistolle ei sattunut suurempia vahinkoja.

Pelastuslaitos sai palon nopeasti sammutettua, eikä uhkaava palon alku ehtinyt levitä.

se muuntajalle virrat toimittava linja voi mennä osittain poikki jollon muuntajan kaikki sydänpylväät ei magnetoidu oikein ja asiakkaiden jännitteet on mitä sattuu
Tän alueen piuhat ovat muutenkin vähän työn alla kun toi kaapeli on tulossa koko seudulle. Ehkä sekin hieman sotki ja vaikeutti korjaajien työtä. Vai oisko toi systeemi niin fiksu, että voivat siirtää katkenneen ilmajohdon jo olemassa olevaan kaapeliin?

Sähköt ovat täällä olleet veks paimmillaan kolme vuorokautta mutta tää oli kyllä pätkimisen ja välkkymisen ja omituisuuden ennätys.

Eikö ihmiset osaa ite sammuttaa pientä tuikkua:oops:
Lahden Mukkulassa Maklöörinkadulla lauantaiaamu alkoi palon alulla, kun kerrostalon toisen kerroksen huoneistossa kahvinkeitin syttyi palamaan.

Huoneiston asukkaat olivat palon aikaan paikalla, mutta heille tai huoneistolle ei sattunut suurempia vahinkoja.

Pelastuslaitos sai palon nopeasti sammutettua, eikä uhkaava palon alku ehtinyt levitä.
Monellako on alkusammutuskalustoa kotona?

Tän alueen piuhat ovat muutenkin vähän työn alla kun toi kaapeli on tulossa koko seudulle. Ehkä sekin hieman sotki ja vaikeutti korjaajien työtä. Vai oisko toi systeemi niin fiksu, että voivat siirtää katkenneen ilmajohdon jo olemassa olevaan kaapeliin?

Sähköt ovat täällä olleet veks paimmillaan kolme vuorokautta mutta tää oli kyllä pätkimisen ja välkkymisen ja omituisuuden ennätys.
20000 voltin ilmajohtoa ei kestä jatkaa 400 voltin kaapelilla
Monellako on alkusammutuskalustoa kotona?
on

Mun käsittääkseni on pakollista, että on joko jauhesammutin tai sammutuspeite. Ja jälkimmäisellähän moisen ois sammuttanut hetkessä.

Siinä muuten hyvä joululahjavinkki! Niitä saa nykyään ihan näteissä kuoseissakin ellei halua perinteistä punaista köökin seinälle roikkumaan.
Palovaroitin on pakollinen. Sammutuspeitteen saa piiloon keittiön seinälle vaikka verhon taakse.

Mut kun palotarkastaja käy, se syynää noi kaikki ja laittelee rukseja listaansa, onko vai ei. Meiltä löytyy kaikki kun mä en halua että vahingon sattuessa vakuutusyhtiö pääsee vastuustaan väittämällä että jotain oleellista puuttui.

• Tykkää
Reactions: HopeaToffee
Kanttareista kun tuli puhe, niin mä pakkasin eilen työvaatteeni ja raahasin vintille. Jännittää hieman, pääsenkö takaisin lapionvarteen kun kausi alkaa vai rotkotanko sängynpohjalla koko kesän.

Mut kun palotarkastaja käy, se syynää noi kaikki ja laittelee rukseja listaansa, onko vai ei. Meiltä löytyy kaikki kun mä en halua että vahingon sattuessa vakuutusyhtiö pääsee vastuustaan väittämällä että jotain oleellista puuttui.
Meillä on tavalliset palohälyttimet ja hälytysjärjestelmässä on palovaroittimet myös. Se huutaa jopa "tulipalo havaittu kellarissa" ja tekee ilmoituksen suoraan häkeen

• Tykkää
Reactions: HopeaToffee
Meillä on tavalliset palohälyttimet ja hälytysjärjestelmässä on palovaroittimet myös. Se huutaa jopa "tulipalo havaittu kellarissa" ja tekee ilmoituksen suoraan häkeen
Peukkua tälle.
Olin kerran omakotitalossa, jossa takka alkoi savuttamaan. Paikalla minä, ystävä ja ystävän vauva. Palovaroitin alkoi huutamaan ja komensi poistumaan talosta. Ystävä lykkäsi vauvan syliin ja komensi kuistille. Muutamassa minuutissa savua tuprusi joka luukusta ulos ja palovaroitin se vaan huusi. Mietin, tuleeko ystäväni ikinä ulos ja mitä hittoa teen tällä vauvalla? Onneksi tilanne päättyi hyvin.

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä