Katoin ensin kuudesti laukeava
Tamperelainen Pyynikin käsityöläispanimo tekee suomalaista oluthistoriaa tuomalla todennäköisesti ensimmäisenä markkinoille sixpackin, jossa kaikki oluet ovat eri laatua. Sessio-olutsarjan maistelupakki lanseerataan valtakunnallisesti kauppoihin joulukuun puolivälissä.
Kuudesti aukeavaksi maistelupakiksi nimetty sixpack sisältää yhden kutakin Sessio-olutsarjan tuotetta: Red Ale-, Stout-, White IPA-, American IPA-, Bitter- ja vehnäoluen.
Idean isä olut Pyynikin käsityöläispanimon olutmestari Tuomas Pere. Hän halusi luoda kuluttajalle olutmaailmaan helposti lähestyttävän portin, joka mahdollistaa monipuolisen olutnautinnon. Pakkauksen on tarkoitus myös tukea järkevää ja tiedostavaa alkoholinkulutusta, jossa humaltumishakuisuuden sijaan mietittäisiin sisältöä ja kokonaisuutta.
Tarkat tiedot jokaisesta
Valvira antoi tampereleispanimolle saatiin selkeät ohjeet siitä, kuinka uudenlainen pakkaus tulisi käytännössä toteuttaa, jotta se vastaisi suomalaisia vaatimuksia.
Tämän vuoksi pakkaus sisältää tarkat tiedot jokaisesta sen sisältämästä tuotteesta ja asiakkailla on myös mahdollisuus ostaa oluita yksittäisinä kappaleina samaan litrahintaan. Pakkauksessa on myös ohjeistus, missä järjestyksessä oluet kannattaa nauttia.
Päivittäistavarakauppojen lisäksi Sessio-sarjan oluet tulevat myös ravintolamyyntiin sekä pullo- että hanatuotteina.
Asiasta kertoi ensimmäisenä Makuja-sivusto.
http://www.iltalehti.fi/viinikellari/2015120220764216_vk.shtml