Miksi ihmiset eroaa?!?!

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Eipä tässä montaa kymmentä vuotta taaksepäin tarvitse mennä. Ihmiset ovat olleet yksiavioisia n. 200 000 vuotta. Mikäli huonoissa suhteissa olisi sairastuttu, luuletko, että evoluutio ei olisi korjannut asiaa jo aiemmin? Mielestäni vanhat "pakkoavioliitossa" eläneet mummot ja papat vaikuttaa huomattavasti täyspäisemmiltä kuin jatkuvasti uutta exää etsivät nuoret.
Miten se evoluutio olisi asian korjannut?
 
vierailija
Olihan siitä uutisissakin juttua, että liian helppoon elämään kasvatetuista lapsista tulee henkisesti heikkoja aikuisia. Minusta se on yksi syistä, miksi nykyään erotaan niin paljon. Jokainen pienikin vastoinkäyminen aiheuttaa henkisesti heikossa ihmisessä tarpeen paeta tilanteesta, tai vaihtoehtoisesti tällainen henkisesti heikko ihminen sairastuu. Nämä ovat näitä hyvinvointivaltioiden ongelmia.
 
vierailijatartar
Miten ihminen sairastuu parisuhteessa, jossa hän ei halua olla? Miten ennen ihmiset olivat terveitä, vaikka heidän oli PAKKO olla suhteessa (usein vanhempien valitseman kumppanin kanssa)? MT-ongelmat ovat räjähtäneet käsiin nyt, kun EI OLE PAKKO olla parisuhteessa.
Oletko ihan oikeasti tosissasi? Meinaatko ettei olla oltu masentuneita sillon, kun ei voinut erota? Ihan oikeasti nyt jotain rajaa noille väitteille.
 
vierailija
Olihan siitä uutisissakin juttua, että liian helppoon elämään kasvatetuista lapsista tulee henkisesti heikkoja aikuisia. Minusta se on yksi syistä, miksi nykyään erotaan niin paljon. Jokainen pienikin vastoinkäyminen aiheuttaa henkisesti heikossa ihmisessä tarpeen paeta tilanteesta, tai vaihtoehtoisesti tällainen henkisesti heikko ihminen sairastuu. Nämä ovat näitä hyvinvointivaltioiden ongelmia.
Partaveitsi ei kehdannu omalla nikillä kirjoittaa tätä
 
Olihan siitä uutisissakin juttua, että liian helppoon elämään kasvatetuista lapsista tulee henkisesti heikkoja aikuisia. Minusta se on yksi syistä, miksi nykyään erotaan niin paljon. Jokainen pienikin vastoinkäyminen aiheuttaa henkisesti heikossa ihmisessä tarpeen paeta tilanteesta, tai vaihtoehtoisesti tällainen henkisesti heikko ihminen sairastuu. Nämä ovat näitä hyvinvointivaltioiden ongelmia.
Tästä olen samaa mieltä. Lapset kasvatetaan siten, etteivät he saa kohdata pettymyksiä ja kaiken saa jos haluaa. Sitten kun tällainen lapsi kasvaa aikuiseksi, kohtaa hän tilanteen, joka ei miellytä ja häneltä puuttuu keino käsitellä pettymyksiä. Kuvitellaan, että se on toisten vika, jos itse epäonnistuu.
 
vierailija
Mikäli yksinhuoltajuus olisi ollut evoluutiossa parempi vaihtoehto kuin yksiavioinen parisuhde, olisi yksiavioinen parisuhde hävinnyt. Eli toisin sanoen, yksiavioinen parisuhde on tuottanut paremmin luonnossa selviäviä jälkeläisiä.
Siis kuoleeko yksinhuoltajien lapset todennäköisemmin nuorempina vai mitä yrität sanoa?

Ja ei me puhuttu siitä onko yksiavioinen parisuhde parempi kuin yksinhuoltajuus, vaan siitä että miten evoluutio olisi korjannut asian, jos ihmisillä olisi ollut parisuhteissa paha olo jo ennen.
 
Hahaha, joo, mulla ei aivot enää toimi entiseen tapaansa :oops:
No etpä sinä siitä voi aivojasi syyttää. Mutta tämä "Y-sukupolvea on arvosteltu pinnalliseksi, kärsimättömäksi ja kykenemättömäksi sietämään epäonnistumisia" on minun mielestäni ilmiselvää ja näkyy täällä kommentoivista ihmisistä.
 
Ja miten tämä liittyy siihen, että ihminen sairastuu parisuhteessa jossa hän ei halua olla? Eli sä väität kivenkovaan ettei näin ole vai mitä?
Väitän, että kyse on muusta kuin siitä, että ei halua olla parisuhteessa. Ennen ei ollut mahdollisuutta valita kumppaniaan ja silti he olivat täyspäisempiä kuin nykyään, jolloin voi erota mitä kummallisimmista syistä ja etsiä 24/7 orgasmia elämäänsä (koska ikäviä asioita ei haluta kohdata). Tämän voi nähdä myös siten, että vapaus valita on tuottanut sen tunteen, että ei halua olla parisuhteessa, ennen ei ollut vaihtoehtoja ja siksi ei sairastuttu.
 
vierailija
Lue Y-sukupolvea koskeva wiki: "Y-sukupolvea on arvosteltu pinnalliseksi, kärsimättömäksi ja kykenemättömäksi sietämään epäonnistumisia"
Mistä sä tiedät mitä sukupolvea täällä kirjoittelevat ihmiset on? Ymmärrätkö kysymyksen kun luet sen toisen kerran? No avitetaan nyt vielä vähän: mistä tiedät milloin täällä kommentoivat ovat syntyneet?
 
vierailijatartar
Väitän, että kyse on muusta kuin siitä, että ei halua olla parisuhteessa. Ennen ei ollut mahdollisuutta valita kumppaniaan ja silti he olivat täyspäisempiä kuin nykyään, jolloin voi erota mitä kummallisimmista syistä ja etsiä 24/7 orgasmia elämäänsä (koska ikäviä asioita ei haluta kohdata). Tämän voi nähdä myös siten, että vapaus valita on tuottanut sen tunteen, että ei halua olla parisuhteessa, ennen ei ollut vaihtoehtoja ja siksi ei sairastuttu.
Ennen näistä asioista ei puhuttu, moni vanha ihminen voi kertoa sulle millaisia heidän äitinsä olivat olleet ja ne pullantuoksuiset mammat olivat harvassa. Aika monella oli mielenhäiriöitä joita purettiin lapsiin.
 
Ennen näistä asioista ei puhuttu, moni vanha ihminen voi kertoa sulle millaisia heidän äitinsä olivat olleet ja ne pullantuoksuiset mammat olivat harvassa. Aika monella oli mielenhäiriöitä joita purettiin lapsiin.
Ota nyt huomioon 200 000 vuoden historia! En ole kovin vakuuttunut siitä, että viimeisen 10-20 vuoden aikana kehittynyt individualismi olisi kovinkaan hyvä asia ihmisille.

Jos katsot vaikka masennustrenejä, pahenevat ne päivä päivältä (nyt masennuslääkkeitä syö joka 5.). Samoin monet muut aivoihin liittyvät asiat menevät huonoon suuntaan. Esimerkkinä aspergersyndrooma on lisääntynyt 119 prosenttia vuosien 2000 ja 2010 välillä.
 
vierailija
Ota nyt huomioon 200 000 vuoden historia! En ole kovin vakuuttunut siitä, että viimeisen 10-20 vuoden aikana kehittynyt individualismi olisi kovinkaan hyvä asia ihmisille.

Jos katsot vaikka masennustrenejä, pahenevat ne päivä päivältä (nyt masennuslääkkeitä syö joka 5.). Samoin monet muut aivoihin liittyvät asiat menevät huonoon suuntaan. Esimerkkinä aspergersyndrooma on lisääntynyt 119 prosenttia vuosien 2000 ja 2010 välillä.
Pistä nyt todisteita väittelesi siitä että ennen ei sairastuttu huonoissa parisuhteissa!

Ja luuletko että nykyaikainen suuri masentuneiden määrä johtuu parisuhdekuvioista?

Aspergerin syndrooma ei esimerkiksi Suomessa ole ollut suuressa tiedossa ennen ja se selittää hyvinkin paljon sitä miksi aspergerin syndrooma on "lisääntynyt".
 
Pistä nyt todisteita väittelesi siitä että ennen ei sairastuttu huonoissa parisuhteissa!

Ja luuletko että nykyaikainen suuri masentuneiden määrä johtuu parisuhdekuvioista?

Aspergerin syndrooma ei esimerkiksi Suomessa ole ollut suuressa tiedossa ennen ja se selittää hyvinkin paljon sitä miksi aspergerin syndrooma on "lisääntynyt".
Enpä minä voi todistaa sellaista, jota ei ole ylöskirjattu. Minulle riittää, että tarkkailen maailmaa omin silmin ja juttelen vanhusten kanssa.

Nykyinen masentuneisuus johtuu monesta asiasta, mutta se on varmaa, että tasaisessa parisuhteessa elävät sairastuvat vähemmän ja elävät pidempään kuin sinkut.

Aspergerin syndrooman trendi oli Yhdysvalloista. Kriteerit eivät ole muuttuneet vuosien 2000-2010 välisenä aikana. Fakta on, että mm. asperger lisääntyy yli 100% per 10v ja osasyy siihen voi olla siinä, että jokin vanhempien valinta aiheuttaa epigenomissa jotain ikävää (teoria muiden joukossa).
 
vierailija
Enpä minä voi todistaa sellaista, jota ei ole ylöskirjattu. Minulle riittää, että tarkkailen maailmaa omin silmin ja juttelen vanhusten kanssa.

Nykyinen masentuneisuus johtuu monesta asiasta, mutta se on varmaa, että tasaisessa parisuhteessa elävät sairastuvat vähemmän ja elävät pidempään kuin sinkut.

Aspergerin syndrooman trendi oli Yhdysvalloista. Kriteerit eivät ole muuttuneet vuosien 2000-2010 välisenä aikana. Fakta on, että mm. asperger lisääntyy yli 100% per 10v ja osasyy siihen voi olla siinä, että jokin vanhempien valinta aiheuttaa epigenomissa jotain ikävää (teoria muiden joukossa).
Olisit sanonut että tuo entisajan parisuhde juttu oli vain omaa mutuasi. Kirjoitit siten kuin olisi ollut kovaakin tietoa asiasta. ;) Mites se evoluutio-juttu?

Masentuneisuus parisuhteessa olevilla vs. sinkuilla taas ei liittynyt tähän aiheeseen. Toisinsanoen tämä "masentuneisuus lisääntyy" ei liity tähän ketjuun, jos et pysty todistamaan että masentuneisuus lisääntyy juuri näiden suhdekuvioiden takia.

Miten sä tiedät että se aspergerin raju "lisääntyminen" johtuu just siitä että että aspergeria olisi enemmän? Etkö ihan oikeasti tajua että ennen siitä ei ole oltu tietoisia. Ei lääkärit eikä "potilaat". Aspergerin räjähdysmäinen kasvu selittyy hyvinkin helposti sillä että se tietoisuus on noihin aikoihin kasvanut.
 
1. Olisit sanonut että tuo entisajan parisuhde juttu oli vain omaa mutuasi. Kirjoitit siten kuin olisi ollut kovaakin tietoa asiasta. ;) 2. Mites se evoluutio-juttu?

3. Masentuneisuus parisuhteessa olevilla vs. sinkuilla taas ei liittynyt tähän aiheeseen. Toisinsanoen tämä "masentuneisuus lisääntyy" ei liity tähän ketjuun, jos et pysty todistamaan että masentuneisuus lisääntyy juuri näiden suhdekuvioiden takia.

4. Miten sä tiedät että se aspergerin raju "lisääntyminen" johtuu just siitä että että aspergeria olisi enemmän? Etkö ihan oikeasti tajua että ennen siitä ei ole oltu tietoisia. 5. Ei lääkärit eikä "potilaat". Aspergerin räjähdysmäinen kasvu selittyy hyvinkin helposti sillä että se tietoisuus on noihin aikoihin kasvanut.
1. Miten se muuttaa sitä, että olenko oikeassa vai en?
2. Käytä järkeäsi, jos kykenet. Evoluutiossa sellaiset asiat kuolevat pois, jotka eivät menesty luonnossa. Miksi yksiavioisuus on säilynyt, mutta mahdollisesti jos on ollut moniavioisuutta tai sinkkuvanhempia, ovat he kuolleet sukupuuttoon?
3. Liittyypäs! Jos haluat suojautua masennukselta, on parisuhde parempi kuin sinkkuus. Myös muun terveyden osalta. Sinkut sairastavat enemmän kuin parisuhteessa elävät.
4. Vuosien 2000-2010 välisenä aikana EI OLE tapahtunut merkittävää muutosta diagnosoinnissa tai tietoisuudessa. Pieni osa voi selittyä paremmalla diagnostiikalla, mutta se ei selitä 119% nousua.
 
vierailija
1. Miten se muuttaa sitä, että olenko oikeassa vai en?
2. Käytä järkeäsi, jos kykenet. Evoluutiossa sellaiset asiat kuolevat pois, jotka eivät menesty luonnossa. Miksi yksiavioisuus on säilynyt, mutta mahdollisesti jos on ollut moniavioisuutta tai sinkkuvanhempia, ovat he kuolleet sukupuuttoon?
3. Liittyypäs! Jos haluat suojautua masennukselta, on parisuhde parempi kuin sinkkuus. Myös muun terveyden osalta. Sinkut sairastavat enemmän kuin parisuhteessa elävät.
4. Vuosien 2000-2010 välisenä aikana EI OLE tapahtunut merkittävää muutosta diagnosoinnissa tai tietoisuudessa. Pieni osa voi selittyä paremmalla diagnostiikalla, mutta se ei selitä 119% nousua.
Voit ihan itse miettiä kuinka tyhmää on jankata asiasta ihan kuin se olisi faktaa, jos et todellisuudessa tiedä asiasta mitään.


Ihan oikeesti kuinka monta kertaa tää pitää vängätä. Sinä sanoit että jos huonoissa parisuhteissa olisi jo ennen sairastuttu, evoluutio olisi korjannut asian. MITEN? Miten evoluutio olisi korjannut HUONOISSA PARISUHTEISSA SAIRASTUMISEN? Tällä ei ole mitään tekemistä sinkkuvanhempien kanssa tai moniavioisuuden kanssa eikä myöskään KAIKKIEN parisuhteiden kanssa. Kyse oli HUONOJEN PARISUHTEIDEN aiheuttamista sairastumisista.

PÄÄTELMÄ:
- Sinä väität että huonoissa parisuhteissa ei ole ennen (silloin kun parisuhteessa on ollut pakko olla) sairastuttu.
- Perustelet tätä sillä, että evoluutio olisi korjannut asian
- Et osaa perustella sitä, MITEN evoluutio olisi korjannut HUONOISSA PARISUHTEISSA SAIRASTUMISEN
- Toisinsanoen perustelusi sille että ennen huonoissa parisuhteissa ei sairastuttu, ontuu, koska se on olematon


Me ei puhuttu siitä miten masennukselta voi suojautua. Me ei puhuttu siitä miten parisuhteessa olevien ja sinkkujen masennuksen todennäköisyys eroaa toisistaan. Sinä sanoit että masentuneisuus pahenee päivä päivältä, ihan kun sillä olisi jotain tekemistä sen kanssa että ihmiset eroavat nykyään niin helposti (mistä tässä oli alunperin kyse). Kysyin, että väitätkö että tämä masentuneisuus lisääntyy sen takia kun tänäpäivänä on helpompi lopettaa suhde jos tulee ongelmia. Sinä alat lässyttämään jostain masennuksesta sinkuilla/parisuhteellisilla. Toisin sanoen tämä sinun "masennus pahenee päivä päivältä" ei liity mitenkään tähän aiheeseen mistä keskustelimme, eli siitä että nykyään erotaan helpommin.


Ole hyvä ja opiskele aspergerin oireyhtymän historiaa. Olen aivan varma että sinullekin selviää syy aspergerin "lisääntymiseen", tai pitäisikö sanoa lisääntyneeseen diagnosoimiseen.


Jumalauta oikeesti, jos keskustelun taso on tämä, niin mulla on pikkasen parempaa tekemistä. Sun ei edes tarvitse yrittää vastat mulle enää, koska me tiedetään molemmat että sä et osaa vastata järkevästi. Voit säästää itsesi siltä päänvaivalta.
 
Voit ihan itse miettiä kuinka tyhmää on jankata asiasta ihan kuin se olisi faktaa, jos et todellisuudessa tiedä asiasta mitään.

Ihan oikeesti kuinka monta kertaa tää pitää vängätä. Sinä sanoit että jos huonoissa parisuhteissa olisi jo ennen sairastuttu, evoluutio olisi korjannut asian. MITEN? Miten evoluutio olisi korjannut HUONOISSA PARISUHTEISSA SAIRASTUMISEN? Tällä ei ole mitään tekemistä sinkkuvanhempien kanssa tai moniavioisuuden kanssa eikä myöskään KAIKKIEN parisuhteiden kanssa. Kyse oli HUONOJEN PARISUHTEIDEN aiheuttamista sairastumisista.

PÄÄTELMÄ:
- Sinä väität että huonoissa parisuhteissa ei ole ennen (silloin kun parisuhteessa on ollut pakko olla) sairastuttu.
- Perustelet tätä sillä, että evoluutio olisi korjannut asian
- Et osaa perustella sitä, MITEN evoluutio olisi korjannut HUONOISSA PARISUHTEISSA SAIRASTUMISEN
- Toisinsanoen perustelusi sille että ennen huonoissa parisuhteissa ei sairastuttu, ontuu, koska se on olematon


Me ei puhuttu siitä miten masennukselta voi suojautua. Me ei puhuttu siitä miten parisuhteessa olevien ja sinkkujen masennuksen todennäköisyys eroaa toisistaan. Sinä sanoit että masentuneisuus pahenee päivä päivältä, ihan kun sillä olisi jotain tekemistä sen kanssa että ihmiset eroavat nykyään niin helposti (mistä tässä oli alunperin kyse). Kysyin, että väitätkö että tämä masentuneisuus lisääntyy sen takia kun tänäpäivänä on helpompi lopettaa suhde jos tulee ongelmia. Sinä alat lässyttämään jostain masennuksesta sinkuilla/parisuhteellisilla. Toisin sanoen tämä sinun "masennus pahenee päivä päivältä" ei liity mitenkään tähän aiheeseen mistä keskustelimme, eli siitä että nykyään erotaan helpommin.


Ole hyvä ja opiskele aspergerin oireyhtymän historiaa. Olen aivan varma että sinullekin selviää syy aspergerin "lisääntymiseen", tai pitäisikö sanoa lisääntyneeseen diagnosoimiseen.


Jumalauta oikeesti, jos keskustelun taso on tämä, niin mulla on pikkasen parempaa tekemistä. Sun ei edes tarvitse yrittää vastat mulle enää, koska me tiedetään molemmat että sä et osaa vastata järkevästi. Voit säästää itsesi siltä päänvaivalta.
Höpö höpö. Sinä olet kuin jokin jeesustelija, joka ei hyväksy faktoja. En voi sille mitään, ettet kykene kunnon dialogiin.
 
Miksi?

Mä olin viidentoista yhdessäolovuoden jälkeen ihan hukassa. Mua ei oikeastaan ollut, mä vain hoidin talon ja lapset ja... Sit tajusin, että se Norttia vääntävä pitkätukkahippi jonka kanssa menin naimisiin oli muuttunut kaljuksi urheiluintoilijaksi joka jaksoi natkuttaa kun kävin illalla polttamassa savukkeen.

Siksi, kun se viimeinen ripaus mikä musta oli jäljellä, oli miehestä vastenmielistä.
 

Yhteistyössä