Aloin elämään miehen elämää - tämä siitä seurasi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yhtäitsekäs
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No aika munaton se sinun miehesi täytyy noin lähtötasoisestikin jo olla, jos joku kotitöiden tekeminen nakertaa heikkoa miehisyyttä...
Nyt varmaan pelmahtaa paikalle liuta naisia jotka kehuvat "mun mies on miehekäs vaikka se viime viikonloppuna järjesteli tupperin kipot keittiön alakaapissa riviin ja pesi verhot."
Joo, niin varmaan on miehekkäitä, mutta pakottamiselta se tuntuu. Samoin ne naiset voisi mennä pakkaseen vaihtamaan renkaat, kattoa öljyt, kaataa ja sirkkelöidä pari puuta tontilta, putsata rännit tms, ainakin jos on omakotitalosta kysymys.

Nyt varmaan pelmahtaa paikalle liuta naisia jotka kehuvat "mun mies on miehekäs vaikka se viime viikonloppuna järjesteli tupperin kipot keittiön alakaapissa riviin ja pesi verhot."
Joo, niin varmaan on miehekkäitä, mutta pakottamiselta se tuntuu. Samoin ne naiset voisi mennä pakkaseen vaihtamaan renkaat, kattoa öljyt, kaataa ja sirkkelöidä pari puuta tontilta, putsata rännit tms, ainakin jos on omakotitalosta kysymys.
Renkaat vaihdettu ja puutkin kaadettu, ihan naisporukalla. Miten joku voi olla noin vanhanaikainen. Siis oletko joku seitsemänkymppinen mummo vai muuten vain jäänyt ajastasi jälkeen?

Kokeile joskus. Saattaa miehesikin joskus kaivata vähän jämäkämpää ja määräävänpää otetta ainaisen myhäilyn ja avuttomuuden sijaan.

Renkaat vaihdettu ja puutkin kaadettu, ihan naisporukalla. Miten joku voi olla noin vanhanaikainen. Siis oletko joku seitsemänkymppinen mummo vai muuten vain jäänyt ajastasi jälkeen?
No mitäs miehesi teki sillä aikaa, vai onko sulla miestä? Paistoi cup cakeja?

Mä pakotan mun miehen tekemään maailman kettumaisimman kotityön kerran viikossa, imuroinnin. Siitä hyvästä voin tehdä ajallisesti himassa vähän enemmän yhteisen siisteyden hyväksi, kunhan mun ei tarvitse koskea siihen helvetinkoneeseen.

• Tykkää
Reactions: Echo
Mä pakotan mun miehen tekemään maailman kettumaisimman kotityön kerran viikossa, imuroinnin. Siitä hyvästä voin tehdä ajallisesti himassa vähän enemmän yhteisen siisteyden hyväksi, kunhan mun ei tarvitse koskea siihen helvetinkoneeseen.
Jep, mä vihaan kans imurointia ja on mukavaa kun mies hoitaa sen homman välillä. Mäkin tuuraan häntä välillä.

Mutta jos ajatellaan että on 2 yhtä työlästä hommaa joka toiselta luonnistuu paremmin ja toiselta ei niin hyvin, niin miksei voi kysyä? Ja kun suurimmaksi osaksi ne mielenkiinnon kohteet menee perinteisen sukupuolijaon mukaan (ei oo mun vika, miesten ja naisten aivot ON erilaiset), niin miksei voi antaa suurimmaksi osaksi hommien jakautua sen luontaisimman mielenkiinnon kohteen mukaan?

Mä voisin puhua tuntikausia leipomisesta. Mun mies voisi puhua tuntikausia autoista. Kumpaakaan ei kiinnosta toisen tontti. Selvä, työnjako valmis.

• Tykkää
Reactions: AivanSama
Jep, mä vihaan kans imurointia ja on mukavaa kun mies hoitaa sen homman välillä. Mäkin tuuraan häntä välillä.

Mutta jos ajatellaan että on 2 yhtä työlästä joka toiselta luonnistuu paremmin ja toiselta ei niin hyvin, niin miksei voi kysyä? Ja kun suurimmaksi osaksi ne mielenkiinnon kohteet menee perinteisen sukupuolijaon mukaan (ei oo mun vika, miesten ja naisten aivot ON erilaiset), niin miksei voi antaa suurimmaksi osaksi hommien jakautua sen luontaisimman mielenkiinnon kohteen mukaan?

Mä voisin puhua tuntikausia leipomisesta. Mun mies voisi puhua tuntikausia autoista. Kumpaakaan ei kiinnosta toisen tontti. Selvä, työnjako valmis.

Silloinhan kaikki toimii ja on hyvin.

Mutta jos ajatellaan että on 2 yhtä työlästä joka toiselta luonnistuu paremmin ja toiselta ei niin hyvin, niin miksei voi kysyä? Ja kun suurimmaksi osaksi ne mielenkiinnon kohteet menee perinteisen sukupuolijaon mukaan (ei oo mun vika, miesten ja naisten aivot ON erilaiset), niin miksei voi antaa suurimmaksi osaksi hommien jakautua sen luontaisimman mielenkiinnon kohteen mukaan?

Puhu vain itsestäsi ja omasta luontaisuudestasi. Jos sinun luontaiset taipumukset kohdentuvat kotiaskareisiin, niin hyvä niin. Mutta älä kuvittele, että kaikki naiset olisivat yhtä rajoittuneita kuin sinä.
En tiedä tuttavapiiristäni yhtäkään naista, joka pitäisi siivoamisesta, pyykkäämisestä tai tiskaamisesta. Silti ne on pakko tehdä. Sillä ei ole mitään tekemistä aivojen kanssa. Se on vain käytännön pakko. Ei mikään luontainen taipumus.

Teki töitä ja hoiti vauvaa. Ei se leipoa osaa, mutta en osaa itsekään. Oletko kuullut, että nykyaikana kaupasta saa ostaa valmista pullaa! Ajatella.
Jaa no sä et olekaan ihan perinteinen nainen eli sä menet kastiin "poikkeukset", joista mainitsin aiemmin. Hyvä, jos tuo jako teillä passaa.
Mutta nyt puhuin suurimmasta osasta naisia ja miehiä, joiden kiinnostukset menee (feministien harmiksi) vanhan sukupuolijaon mukaan. Katsopa monta naista on metsurilinjalla koulussa (niitä on, mutta vähän) ja montako miesopiskelijaa terveydenhoitajina?

Eli jos on pariskunta joilla menee kiinnostukset, taidot ja kyvyt perinteisen linjan mukaan niin siitä vaan. En mäkään siivouksesta ole huippukiinnostunut mutta jos vertaa mun mieheen niin se vasta kuutamolla onkin asiasta. No, vahtikoon lapsia sen aikaa kun mä siivoan.

Puhu vain itsestäsi ja omasta luontaisuudestasi. Jos sinun luontaiset taipumukset kohdentuvat kotiaskareisiin, niin hyvä niin. Mutta älä kuvittele, että kaikki naiset olisivat yhtä rajoittuneita kuin sinä.
En tiedä tuttavapiiristäni yhtäkään naista, joka pitäisi siivoamisesta, pyykkäämisestä tai tiskaamisesta. Silti ne on pakko tehdä. Sillä ei ole mitään tekemistä aivojen kanssa. Se on vain käytännön pakko. Ei mikään luontainen taipumus.
Öö, mun listassa miesten "perustason" hommiin kuului tiskien ja pyykin hoitaminen ainakin koneeseen asti.

Jaa no sä et olekaan ihan perinteinen nainen eli sä menet kastiin "poikkeukset", joista mainitsin aiemmin. Hyvä, jos tuo jako teillä passaa.
Mutta nyt puhuin suurimmasta osasta naisia ja miehiä, joiden kiinnostukset menee (feministien harmiksi) vanhan sukupuolijaon mukaan. Katsopa monta naista on metsurilinjalla koulussa (niitä on, mutta vähän) ja montako miesopiskelijaa terveydenhoitajina?

Eli jos on pariskunta joilla menee kiinnostukset, taidot ja kyvyt perinteisen linjan mukaan niin siitä vaan. En mäkään siivouksesta ole huippukiinnostunut mutta jos vertaa mun mieheen niin se vasta kuutamolla onkin asiasta. No, vahtikoon lapsia sen aikaa kun mä siivoan.
Nyt puhutaan kotitöistä. Aika harva nainen innosta kiljuen tarttuu tiskiharjaan tai imuriin. He tekevät ne kotityöt, koska on pakko, eivöt siksi, että olisivat niistä kiinnostuneet.

Ja todellakin harmittaa, jos kotona on tietty määrä ikäviä tehtäviä, ja toinen osapuoli joutuu hoitamaan ne kaikki. Ei se kuulosta reilulta, oli femisti tai ei.

Nyt puhutaan kotitöistä. Aika harva nainen innosta kiljuen tarttuu tiskiharjaan tai imuriin. He tekevät ne kotityöt, koska on pakko, eivöt siksi, että olisivat niistä kiinnostuneet.

Ja todellakin harmittaa, jos kotona on tietty määrä ikäviä tehtäviä, ja toinen osapuoli joutuu hoitamaan ne kaikki. Ei se kuulosta reilulta, oli femisti tai ei.
Älä edelleenkään puhu ainakaan tiskeistä koska ne munkin mielestä kuuluu myös miehelle. Ja ainakin keittiön siivous syömisen jälkeen, mikä pitää sisällään lattian lakaisun ja tarvittaessa kostealla pyyhkimisen jos on tahroja.

• Tykkää
Reactions: AivanSama
Puhtaan pyykin lajittelu on yks vaikeimpia hommia meidän huushollissa. Se ei kuulu kummallekaan. :rolleyes:

Todellakin on. Niin kertoo tutkimukset ja omat havainnot joka ikisestä ystävättärettästäni joiden kanssa puhumme näistä asioista. Jos sulla ei ole näin olet poikkeus ja naisesi "haluttomuuteen" on jokin muu syy. Huomaa että se että naisesi ei halua SUA ei tarkoita ettei hän haluaisi muita miehiä (tai naisia).

Miksi jotkut miehet luulee että kun nainen ei halua häntä niin tämä ei halua seksiä?!!

No, ehkä korrelaatio oli sanana hieman kärjistetty. Vähäinen merkitys olisi sopivampi. Ja tässä oli kyseessä seksistä määrällisesti, ei varsinaisesti naisen halukkuudesta (puolisoon tai ulkopuolisiin) ja tähdennetään jos ei vielä selvinnyt niin parisuhteessa oli kyse. Mutta sinun mainitsemasi tutkimukset olisi kiva lukea ja se miten naisen vapaa-ajan lisääntyminen/miehen kotitöihin osallistuminen vaikuttaa seksin määrään, joten linkkejä vaan kehiin kiitos.

Eikai me mitään tollasta luulla, mutta en minäkään miehenä ainakaan haluaisi myöntää/kuvitella, että parisuhteessa oleva haluton nainen ei olisi luottamuksen arvoinen vaan ajaisi omia etujaan(taloudelliset tjs.), josta pitäisi erota hyvän sään aikana.

No, ehkä korrelaatio oli sanana hieman kärjistetty. Vähäinen merkitys olisi sopivampi. Ja tässä oli kyseessä seksistä määrällisesti, ei varsinaisesti naisen halukkuudesta (puolisoon tai ulkopuolisiin) ja tähdennetään jos ei vielä selvinnyt niin parisuhteessa oli kyse. Mutta sinun mainitsemasi tutkimukset olisi kiva lukea ja se miten naisen vapaa-ajan lisääntyminen/miehen kotitöihin osallistuminen vaikuttaa seksin määrään, joten linkkejä vaan kehiin kiitos.

Eikai me mitään tollasta luulla, mutta en minäkään miehenä ainakaan haluaisi myöntää/kuvitella, että parisuhteessa oleva haluton nainen ei olisi luottamuksen arvoinen vaan ajaisi omia etujaan(taloudelliset tjs.), josta pitäisi erota hyvän sään aikana.

Miksi sinä jankkaat vaan seksistä ja naisten haluttomuudesta? Monissa suhteissa mies on se haluttomampi osapuoli, ainakin omassa liitossaan.

Miksi sinä jankkaat vaan seksistä ja naisten haluttomuudesta? Monissa suhteissa mies on se haluttomampi osapuoli, ainakin omassa liitossaan.

Koska kultaseni seksihän on miehillä aina mielessä. ;)

Tai niin jotkut väittävät.

Tai ehkä vaan olen kyllästynyt täällä vallitsevaan ainaiseen oletukseen, että naisen haluttomuus olisi miehen syy, koska mies jättää kotitöitä tekemättä/naisella ei ole omaa-aikaa. Kyllä varmasti miesten haluttomuuskin on lisääntynyt, kuten haluttomuus yleisesti. Tutkimusten mukaan faktahan on se, että miesten ja naisten seksikertojen määrä on vähentynyt vuosi vuodelta. Kun taas tutkimusten mukaan naisten vapaa-aika on kasvanut ja miesten kotitöihin osallistuminen on kasvanut. Joten tätä kautta olen vetänyt johtopäätöksiä.

Tai ehkä oon vaan naisvihaaja/sovinistisika.

Sinällänsä tämä on offaria, joten voi sivuuttaakkin jos ei kiinnosta. Itellä tapana kirjoitella aiheen vierestä.

Hirveää, että olet sairastunut pahasti, etkä sitä itse tajua. Olet masentunut marttyyri ja se jos mikä, tappaa koko perheen.

mitä höpöhöp mustavalkoista palstapsykologiaa taas. Elämä on välillä mitä on, lapset ei kaikkea tajuu eikä tarviiikaan. Fiksut vanhemmat pitää syvällisemmät juttunsa omana tietonaan eikä vedä lapsia mukana niihin. Perhe-elämä voi olla onnelista ja hyvää vaikka parisuhde olisi fiftisiksti. Sit jos ollan jo pahassa kriisissä ja rakoilee ja pahasti tai oma mieli on tosi matalalla niin sen tietty lapsetkin huomaa. Mut uskon että lapset on onnelisempia perheessä jossa vanhemmat yhdessä ja hommat toimii normaalisti, vaikka ei truusnpunaista olekaan jos vaihtoehtona on että eroillaan ja haetaan täydellisiä kumppaneita ja uskotellaan että lapset on onnellisia jos äiti ja isikin on tahoillaan ja sotketaan lapset uusperhekähinöihin. En sano etteikö ero ole joskus oikea ratkaisu ja uusperhe voisi toimiakin mutta nykyään liian helposti erotaan, ei sitouduta tosissaan niihin vastamäkiinkin.[/QUOTE]

Juuri näin. Ei tee kenenkään mielenterveydelle hyvää rampata kahden kodin väliä.

http://www.iltasanomat.fi/perhe/art-1448250846590.html

• Tykkää
Reactions: Echo
Katkeran tilitystä kun et saa normaalia miestä! Olet itse keskiverto naista huonompi siis. Tuollaiset naiset joutuu tyytymään niihin miehiin jotka ei tavalliselle naiselle kelpaa. Tuollaiset paskat miehet on poikkeuksia ja suurin osa miehistä on kunnollisia, vaikka sun kaltaiset luuserinaiset ei halua sitä myöntää. Ikävää jos sun elämässä on vain huonoja miehiä. Kertoo kyllä paljon SUSTA! :(

Yhteistyössä