Aloin elämään miehen elämää - tämä siitä seurasi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yhtäitsekäs
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mikä tarve sinulla on alkaa haukkumaan naisia, joilla ei satu olemaan täydellinen mies?

Ehkä tässä ihmetyttää se että kun tässä on haukuttu yleisesti miehet ja ne haukkujat (sinäkin?) yleistää että kaikki on samanlaisia kuin se oma mies. En tiedä, lohduttaako se että ajattelee että miehet nyt on tuollaisia muillakin ajatus, kun hedelmällisempää olisi myöntää että oma mies on ns huono. Ja miettiä onko itsessä vikaa kun elää niin huonossa suhteessa. Mutta sen myöntäminen satuttaa, joten helmpompaa on toki ajatella että muillakin on tälläistä eikä mies vaihtamala parane ja muiden miehissä on muita vikoja jns.

Meillä osallustuva isä. Mutta tytöt vaatii hällä enempi kuin mun työt ja on näin vähempi läsnä. Imuroi, siivoaa keittiötä, käy kaupassa, tekee säännöllisesti ruokaa ja touhuaa lasten kanssa mielellään, tekee ulkojuttuja, järjestelee kotona. Mutta ei se silti kyllä tasapuoliseen työnjakoon kotona repee.
Minä siivoan keittiötä yhtä lailla, teen ruokaa, pesen 5 henkisen perheen pyykit, vaihdan vuodevaatteet ja pyyhkeet, pyyhin pölyt, muistan pestä mikron, imuroin myös, järjestän kaapit, pesen vessat, kuskaan lapset, huolehdin heidän kokeisiinluvut, läksyjen tarkistukset, kaveritreffit, vaatehankinnat, harrastevarusteet ja varustehuollot, synttärijärjestelyt, sairastelut, wilma-seurannan, koulun liikka-, retki- ym varusteet. Onhan näitä. Kiva tehdä töitä tässä sivussa :D

Tärkeintä on järjestää hommat tasapuolisesti, mutta sehän ei tarkoita että joka asia menee puoliksi, vaan että molmemmille on hommia sunnilleen yhtä paljon. Myös työt huomioiden. Hommat voi jakaa miten sopii molemmille. Molempien pitää olla tyytyväisiä. Kiltteys on perseestä. Kenenkän ei pidä olla kiltti, ei miehenkään. Miksi kotihommien tekeminen tekisi miehestä kiltin? Eihän se tee naisestakaan. Kotihommien tekeminen eikä muu perhestään huolehtiminen muuta miestä mitäänsanomattomaksi nössöksi. Eikä tuo tarkoita että mies tekee ne vaimon vaatimuksesta. Ei vaan normaali mies tekee hommansa, niinkuin nainenkin. Ja perheestä huolehtiva mies on tavallinen, hyvä mies. Ei sen enempää eikä vähempää. Kannattaaa arvostaa sellaista miestä. Ja huolehtia parisuhteesta. Mutta kun mies rakastaa vaimoaan niin naisella on luonnostaan mielenkiintoa ja kunnioitusta sellaista miestä kohtaan ja näkyy kaikessa, myös seksielämässä ja kaikkeen kivaan jää aikaa kun on hommat jaettueikä vaimo ole väsynyt. :)

En olisi ap:n tilanteesta huolissani. Ei mikään helmi aviomies mutta mäkin uskon että ajan kanssa saattavat lähentyä.
Ja mun mielestä mies voi olla hyvä, vaikka ei tekiskään 50 % kotitöistä. 20-30 % on jo paljon. Jos tekee vaikka pöydän pyyhkimisen, tiskikoneen tyhjäyksen/lattian lakaisun/imuroinnin eikä jätä vaatteita lojumaan niin sekin on kivasti.

No, mä en olekaan mikään tiukka feministi, mun mielestä jos miehen pitää osallistua 50/50 kotitöihin niin se on sama kuin vietäisiin munat pois, eli en näe kotitöitä miesten luontaisimpina juttuina. Tietty jos joku mies on syntynyt siivousrätti kädessä niin antaa palaa.

Mutta siitä olen tarkka että mies viettää vapaa-ajallaan saman verran aikaa lasten kanssa kuin mä (vauva-aika oli eri). Harrastavat ja touhuavat yhdessä.

Jos mulla olisi tuommoinen mies niin siivoaisin omaksi ilokseni, pistäisin lapsetkin siihen hommaan ja mies tekisi kans jotain, mutta en tekisi siivoamisesta kiista-asiaa.
Kokkaamiseen mies saisi osallistua 1-2 kertaa viikossa.

Sit pitäisin omista menoistani kiinni ja lykkäisin vaikka lenkille tai reissuun lähtiessäni muksut isälleen. Pitäisin itsestäni huolta, enkä olisi nukkavieru ja kotitöiden uuvuttama riepu. Olisin vaan tyyni ja iloinen.

Viimeksi muokattu:
Sit pitäisin omista menoistani kiinni ja lykkäisin vaikka lenkille tai reissuun lähtiessäni muksut isälleen. Pitäisin itsestäni huolta, enkä olisi nukkavieru ja kotitöiden uuvuttama riepu. Olisin vaan tyyni ja iloinen.

Juuri näin olen tehnytkin. On ihanaa olla taas hyvässä kunnossa ja huoliteltu. Nyt on helppo hymyillä kun peilistä katsoo peikon sijasta kaunis naisellinen nainen. Tästä olotilasta aion pitää kiinni.

• Tykkää
Reactions: Echo
Tässä vaiheessa en edes harkitse eroa, koska se tarkoittaisi raskaampaa elämää meille kaikille. Lapset joutuisivat lopettamaan harrastuksensa. Sitä en heille tee. Nähtäväksi jää, löytyykö lasten kotoa lähdön jälkeen enää mitään yhteistä miehen kanssa.

Mies on ollut elämäni rakkaus nuoresta pitäen, joten olisin valmis jatkamaan myös romanttista puolta parisuhteessamme, mikäli mieskin tekisi sen eteen jotain. Häntä ei tunnu kiinnostavan, enkä minäkään jaksa nyt vaivata asialla päätäni.

Tuo, että lapset joutuisivat lopettamaan harrastuksensa, on kuitenkin pienempi paha, kuin se, että menettävät mielenterveytensä kodin sairaassa ilmapiirissä. Katseletko mieluummin lapsia, jotka hymyttöminä harrastelevat vai lapsia, jotka nauravat ja iloitsevat elämästä?

Hirveää, että olet sairastunut pahasti, etkä sitä itse tajua. Olet masentunut marttyyri ja se jos mikä, tappaa koko perheen.

Hirveää, että olet sairastunut pahasti, etkä sitä itse tajua. Olet masentunut marttyyri ja se jos mikä, tappaa koko perheen.[/QUOTE]

mitä höpöhöp mustavalkoista palstapsykologiaa taas. Elämä on välillä mitä on, lapset ei kaikkea tajuu eikä tarviiikaan. Fiksut vanhemmat pitää syvällisemmät juttunsa omana tietonaan eikä vedä lapsia mukana niihin. Perhe-elämä voi olla onnelista ja hyvää vaikka parisuhde olisi fiftisiksti. Sit jos ollan jo pahassa kriisissä ja rakoilee ja pahasti tai oma mieli on tosi matalalla niin sen tietty lapsetkin huomaa. Mut uskon että lapset on onnelisempia perheessä jossa vanhemmat yhdessä ja hommat toimii normaalisti, vaikka ei truusnpunaista olekaan jos vaihtoehtona on että eroillaan ja haetaan täydellisiä kumppaneita ja uskotellaan että lapset on onnellisia jos äiti ja isikin on tahoillaan ja sotketaan lapset uusperhekähinöihin. En sano etteikö ero ole joskus oikea ratkaisu ja uusperhe voisi toimiakin mutta nykyään liian helposti erotaan, ei sitouduta tosissaan niihin vastamäkiinkin.

• Tykkää
Reactions: Echo
En olisi ap:n tilanteesta huolissani. Ei mikään helmi aviomies mutta mäkin uskon että ajan kanssa saattavat lähentyä.
Ja mun mielestä mies voi olla hyvä, vaikka ei tekiskään 50 % kotitöistä. 20-30 % on jo paljon. Jos tekee vaikka pöydän pyyhkimisen, tiskikoneen tyhjäyksen/lattian lakaisun/imuroinnin eikä jätä vaatteita lojumaan niin sekin on kivasti.

No, mä en olekaan mikään tiukka feministi, mun mielestä jos miehen pitää osallistua 50/50 kotitöihin niin se on sama kuin vietäisiin munat pois, eli en näe kotitöitä miesten luontaisimpina juttuina. Tietty jos joku mies on syntynyt siivousrätti kädessä niin antaa palaa.

Mutta siitä olen tarkka että mies viettää vapaa-ajallaan saman verran aikaa lasten kanssa kuin mä (vauva-aika oli eri). Harrastavat ja touhuavat yhdessä.

Jos mulla olisi tuommoinen mies niin siivoaisin omaksi ilokseni, pistäisin lapsetkin siihen hommaan ja mies tekisi kans jotain, mutta en tekisi siivoamisesta kiista-asiaa.
Kokkaamiseen mies saisi osallistua 1-2 kertaa viikossa.

Lapset toki voi laittaa siivoamaan, mutta vain tyttölapset, ettei poikien munat surkastu pois.

Ero ei aina tarkoita mitään uusperhekuvioita.
Sen verran huomannut, että jos naisella vapaa-aika lisääntyy, niin mikään muu ei muutu kuin se että TV/netin/sosiaalisen median käyttö lisääntyy. Yhtä nihkeän vähäistä se seksikin silloin on.
No exä rupes käymään kyllä myös "tyttöjen" kanssa ulkona..
:D Tyttöjen joilla oli munat :D

Luulisin että siinä vaiheessa kun sitä vapaa-aikaa ei vietetä yhdessä vaan niitten kavereiden (tai "kavereiden") kanssa niin huonosti menee.
Meinasin vaan että pitää hommata aikaa kahestaan. Ei se vapaa-aika yksinään mitään auta ainakaan parisuhteeseen. Vieroittaa vaan siitä.

Tietysti silloin jos mies on vastenmielinen. Mutta kyllä seksi kivojen miesten kanssa kiinnostaa. :)

Minä ainakin miellän aika kivaksi ihmisen, joka arvostaa sen verran toista, että järjestää toisellekin yhtäläillä vapaa-aikaa/omaa aikaa.

Huomautan myös sen seikan, että lähtökohtaisesti ja yleisen mielipiteen mukaan me miehet olemme sikoja, joten se että nainen parisuhteessa saa vapaa-aikaa/omaa aikaa on osittain miehen valinta ja toisen kunnioituksen näyttämistä. Suurella osalla miehistä, kun ei ole tarvetta pitää siisteystasoa samalla tasolla kuin naisten mielestä pitäisi. Ihan kuten AP:nkin valinta oli laskea omaa siisteystasoaan.

Miksi nainen ylipäätänsä olisi parisuhteessa miehen kanssa, jos kokee hänet vastenmieliseksi?

Niin, onhan se kamalaa, jos nainenkin ehtii joskus katselemaan televisiota ja saa surffailla netissä.

Ei se olekaan kamalaa. Pointti olikin siinä, että seksin ja naisen vapaa-ajan/oman ajan/uupumuksen välillä ei ole korrelaatiota.

Pointti olikin siinä, että seksin ja naisen vapaa-ajan/oman ajan/uupumuksen välillä ei ole korrelaatiota.

Todellakin on. Niin kertoo tutkimukset ja omat havainnot joka ikisestä ystävättärettästäni joiden kanssa puhumme näistä asioista. Jos sulla ei ole näin olet poikkeus ja naisesi "haluttomuuteen" on jokin muu syy. Huomaa että se että naisesi ei halua SUA ei tarkoita ettei hän haluaisi muita miehiä (tai naisia).

Miksi jotkut miehet luulee että kun nainen ei halua häntä niin tämä ei halua seksiä?!!

Uusfeministien propagandakoneisto jyllää normaalilla päivittäisellä höyryllä. Ei mitään uutta siis.

Echo ei ole feminisiti. No joo luonteeltaan se on aika jyrä, sellainen punainen tyyppi, joka laittaa muut ihmiset kuriin, mutta koska on uskovainen niin kunnioittaa miehiä jollain tapaa, pitää niinkuin "perheen päänä" ja pitää niinkuin miesten ja naisten hommat vähän erillään. Se voi olla hankalaa lujatahtoiselle naiselle, hienoa kun hän silti jaksaa.

Tuo, että lapset joutuisivat lopettamaan harrastuksensa, on kuitenkin pienempi paha, kuin se, että menettävät mielenterveytensä kodin sairaassa ilmapiirissä. Katseletko mieluummin lapsia, jotka hymyttöminä harrastelevat vai lapsia, jotka nauravat ja iloitsevat elämästä?

Hirveää, että olet sairastunut pahasti, etkä sitä itse tajua. Olet masentunut marttyyri ja se jos mikä, tappaa koko perheen.

Mitä sairasta siinä on, että molemmilla vanhemmilla on nyt omaa aikaa ja perhe on tasapainoinen. Lapsilla hymy on herkässä. Silloin ei ollut, kun äiti jatkuvasti rähisi väsyneenä isille.

Echo ei ole feminisiti. No joo luonteeltaan se on aika jyrä, sellainen punainen tyyppi, joka laittaa muut ihmiset kuriin, mutta koska on uskovainen niin kunnioittaa miehiä jollain tapaa, pitää niinkuin "perheen päänä" ja pitää niinkuin miesten ja naisten hommat vähän erillään. Se voi olla hankalaa lujatahtoiselle naiselle, hienoa kun hän silti jaksaa.
On mussa feministiäkin paljon, mutta ei niin paljon kuin nykynaisissa.

Mä uskon sukupuolien erilaisuuteen, poikkeukset huomioiden. Eli jos miesväellä on luontaisesti enemmän kytöä perinteisiin äijähommiin ja jonkun herne-maissi-paprika-pussin tutkiminen ei luonnistu, niin siitä vaan. Miksi pakottaa väen vängällä miehiä keittiöön tai siivouskomeroon?

Mutta korostan, että perustaso on jokaisella miehellä oltava kunnossa, ja se on oman jälkien siivoaminen: tiskit ja pyykit koneeseen, keittiön siistiminen ruokailun jälkeen, sänkyjen sijaus jne. Lisäksi on _tarvittaessa_pystyttävä pyörittämään koko palettia jos vaimo on vaikka reissussa.

Mutta jos joku mies kokee vahvaa kutsumusta keittiön puolelle tai nainen nauttii renkaidenvaihdosta, niin siitä vaan.

Lasten kanssa on oltava fifty-fifty, oman työtilanteen mukaan.

Silti oman poikani opetan jokaiseen kotiaskareeseen. Ihan sen takia että pärjää aikanaan sinkkuboksissa, ja jos hänen elämänsä nainen on armoton feministi niin hän hallitsee rätin pyörittämisen tossun allakin. :D

Kaikkein kamalinta oli kun kuulin erään tuttuni pitävän miesystävänsä kanssa excel-tyylistä taulukkoa eli rasti ruutuun kun on jonkun kotityön tehnyt. Siinä tehtiin miehestä eunukki. :X

Yhteistyössä