Onko korrektia tarjota kyytiä?

• Viestiketjun aloittaja hyväntekijä
  • Ensimmäinen viesti
hyväntekijä
Onko outoa, jos joku tarjoaa esim. kauppakeskuksesta lähtiessä kyytiä jollekin, joka näyttää suuntaavan bussipysäkille päin? Onko iällä ja sukupuolella merkitystä? Esim. 30v poika sama ikäiselle tytölle. 40v nainen 70 seniorikansalaismiehelle?

vierailija
EI Ole hyvä Idea ollenkaan

mukaan itsesuojelu vaiston omaava EI mene vieraan kyytiin.

jos joku suostuisi kyytiin, olisi kyydin antaja pienen riskin.
tuolla on kaikenlaista hiihtäjää liikenteessä.
voi olla, että kyydin antaja löytyy jostain puskasta pahoinpideltynä

No jos joku tuntematon mies tulisi kyytiä tarjoamaan, miettisin että haluaako se tappaa, raiskata vai ryöstää mut. Eli ei ehkä järin korrektia.
Kyllä on luottamus suomalaiseen mieheen matalalla...

Mutta samalla tavalla se menee monessa muussakin yhteydessä: jos mies haluaa auttaa, on syynä ryöstö/raiskaus/pahoinpitelyhalu tai muu rikostarkoitus - jos mies ei halua auttaa, on hän tunteeton, empatiaan kykenemätön, vain omaa etuaan ajatteleva paskiainen.

Niin, minä olen aina joskus tarjonnut kyytiä ja aika usein se on kelvannutkin.

vierailija
Ilmeisesti lyhyt matka kyseessä? Miksi pitäisi tarjota kyytiä, sillä ihmisten pitäisi liikkua enemmän. Arkiliikunta on parasta liikuntaa. Kyydin tarjoaminen on ok, jos kyseessä on liikuntaongelmainen. Tervejalkaiselle en tarjoaisi kyytiä, koska tuntemattomien kyytiin ei pidä mennä.

vierailija

Mutta samalla tavalla se menee monessa muussakin yhteydessä: jos mies haluaa auttaa, on syynä ryöstö/raiskaus/pahoinpitelyhalu tai muu rikostarkoitus - jos mies ei halua auttaa, on hän tunteeton, empatiaan kykenemätön, vain omaa etuaan ajatteleva paskiainen.

no en lähtis tuntemattoman naisenkaan kyytiin
naapurin tai jonkun tutuntutun kyytiin voisin mennäkkin

vierailija

Joo, ja jos olisin vastannut että menisin ilomielin tuntemattoman miehen kyytiin, olisit sanonut että olen sinisilmäinen hölmö. :D Ei mulla ole mitään syytä luottaa tuntemattomiin miehiin (eikä toki naisiinkaan) pätkän vertaa.

Ihanko on täysin tuntemattomat kyytiisi tulleet? Ei tainneet olla mitään penaalin terävimpiä kyniä sitten.

vierailija
Ihan kaunis ele minusta. Jos esim joku raahaa kasseja jostain Citymarketista ja on menossa bussipysäkille ison tien varteen, niin jos olet menossa samaan suuntaan, ota kyytiin vain. Itse olisin kiitollinen, senverran paljon tullut pysäkeillä värjöteltyä.
Miehen kyytiin en menisi, mutta alottaja lienee nainen. Luotan myös intuitiooni vaikka, en ole mikään eilisen teeren tyttö.

vierailija
No on todella outoa, jos ihminen on kävelemässä bussipysäkkiä kohden. Mistä tiedät mihin on menossa? Onko ylipäätään menossa bussipysäkille tai kävelemässä vähän matkan päähän kotiinsa, bussipysäkki sattuu olemaan siinä välillä.

En kyllä tulisi tuntemattomien kyytiin. Ainoastaan, jos näöltä tuntisen sen verran, että tietäisin asuvan omassa naapurustossa, voisin asiaa harkita. Ja silloinkin saattaisin kieltäytyä kyydistä.

Äskettäin olisin saanut kyydin kotiin puolitutuilta, jotka asuvat lähellä. Ainoa ongelma oli, että minulla oli menoja muualle päin, muuten olisin ottanut kyydin vastaan.

Yhteistyössä