relaatio 79

• Viestiketjun aloittaja sannisanni
  • Ensimmäinen viesti
sannisanni
vinkkejä kaipailisin seuraaviin

runotyttö:
nau 10
nau 6
ven 14
ty-ty ki 5 6
sh-hyö 5 5 9

nollapiste:
juo 9
sil 6
se si 9 7
lu 8
th tr o li 5 6

kyykky:
ur ke 11
ur ke 8
kur 8
kur 13
fit 5 5
AS 4 6
rajasana 3 3 6 (vastasanat seuraavassa ruudussa löytyy)
sl ky 6

tuossa kolmen eka ruudun puutteet, osaisko kukaan avittaa? (n):(:rolleyes::whistle::ninja:

vierailija
nyt pelissä mukana taas :)
pistän tähän nyt pahimpia puutteita

nollapiste:
sil... 6 lisää yksi kirjain perään
se.. si... 9+7 yksi kouluista, enkkuwiki auttaa

kyykky:
pir... 11
vaa.. ku.. 7
D.C 6+6 (en oo löytäny vaikka vastasanaki on)

baywatch:
h,t,h 9 ja 5+8
ha.. en... 12 ja 6+9 jälkimmäinen on elokuva, lisää vaan vähän loppuun

ellroy:
sok... 6+11 ja 11 jälkimmäinen on diabeetikoille tärkeä
lei... 10 ja 11
an.. 4+3 tässäkin relaatiossa aloitussivulla esiintyneen bändin soolouralle lähteneen laulajan biisi
M.D 4+5 tietokonepeli, perustuu osin tuohon m.d.:hen

muitaki noista ruuduista puuttuu mut noista sais jotain uusia aukiki
Ylärivistä löytyi jotain.

???
nyt pelissä mukana taas :)
pistän tähän nyt pahimpia puutteita

nollapiste:
sil... 6 --- tää on akateeminen tapahtuma, melkein sama sana
se.. si... 9+7

kyykky:
pir... 11
vaa.. ku.. 7
D.C 6+6 (en oo löytäny vaikka vastasanaki on)

baywatch:
h,t,h 9 ja 5+8 --- levy jolla tuo kappale on ja toinen kappale
ha.. en... 12 ja 6+9 --- eräänlainen "hoitopaikka", vastasana auttaa, ja 6+9 on näyttelijä

ellroy:
sok... 6+11 ja 11 --- 11 liittyy olennaisesti terveyteen
lei... 10 ja 11 ---11 tarvitsee joskus tehdä lei yhteyessä, tuo sta toisesta sanasta saat vinkkiä täänkin
an.. 4+3 --- tää on jonkun suomalaisen artistin kappale
M.D 4+5 --- tietsikkapeli tai pelisarja

vauva:
V.C 5
ba.. bl.. 5+5 --- esittänyt ko. kappaleen

tim:
T.M 9
go.. 4 --- piirrossarjan go
ih... 5 --- suru

boheemi:
pääsanasta 5+7 ja 6+9
S.D 7
ke.. vo... 5+3 --- tarttee vastasanan

possu:
pia.. 9+7
ruo.. 9 ja 10 --- hamppareita ja makeaa
lei.. 9 --- tää oli vähän sellanen trendijuttu jokin aika sitten, ei ole makeaa

talous:
16 ja 12 pääsanasta
juo... 9 ja 10

aura:
na.. ta.. ta.. 8+5 --- eräs ta, vastasanalla saa
tu.. 11 (väliviiva) --- saari
vi.. 5 ja 10 --- merkki ja panimo
py... molemmat 10

pahkasika:
C.B 11+8 --- eräs sarjis
por.. 9 --- vastasanat auttaa, mutta ulkonäköön liittyy tääkin
kah.. 10
la.. & co.. 4 --- kappale tai levy

muitaki noista ruuduista puuttuu mut noista sais jotain uusia aukiki
Tuossa nuo loput

???
vinkkejä kaipailisin seuraaviin

runotyttö:
nau 10 --- hormoni
nau 6 --- asia jonka syömisestä monet nauttii
ven 14 --- kissa
ty-ty ki 5 6 --- tääkin on kirja joka alkaa vähän samalla tavalla kuin ne kaksi muuta tässä ketjussa olevaa
sh-hyö 5 5 9 --- katso sh-avaukset

nollapiste:
juo 9 --- peli jossa niitä kerätään
sil 6 --- ketkä viettää
se si 9 7
lu 8 --- tää on ihan vain eräs lu
th tr o li 5 6 --- näyttelijä

kyykky:
ur ke 11 --- paikka jossa niitä käytetään
ur ke 8 --- toinen sana ur
kur 8 --- kur sijaitsevan paikan lempinimi
kur 13 --- katu
fit 5 5 --- kisa
AS 4 6 --- tarvii vastasanan, eräs A
rajasana 3 3 6 (vastasanat seuraavassa ruudussa löytyy) --- vastasanan eräs työpaikka
sl ky 6 --- tää aukee vastasanalla tai löytyy ylen jutusta aiheeseen liittyen

tuossa kolmen eka ruudun puutteet, osaisko kukaan avittaa? (n):(:rolleyes::whistle::ninja:

???
EI täällä minusta tekijää ole haukuttu vaan relaatiota. EI sekoiteta asioita.

Jos itse olisin tehnyt telaation (ehkä joskus teenkin) ja sitten saisi siitä monta aivan samansisältöistä palautetta, niin kyllä minä aika tiukasti miettisin, että menikö tekemässäni relaatiossa jotain pieleen.:)
Ok, valitsin sanani huonosti. Olen silti sitä mieltä, että sen palautteensa voi esittää muussakin muodossa kuin haukkumalla ja tulemalla viesti toisensa perään sanomaan kuinka mahdotonta on löytää tämä ja tuo sana ja pohdiskelemalla tekijän sukupuolta tai kiinnostuksen kohteita.

Jos tämä peli ei tunnu mukavalta, niin ei voi pelata jotain vanhempaa tai odottaa seuraavan julkaisua sen sijaan, että kuluttaa monta viestiä tässä ketjussa tämän relaation mahdottomuuden päivittelemiseen ja melkolailla kärkkäästi kirjoitettuihin viesteihin.

vierailija
Ok, valitsin sanani huonosti. Olen silti sitä mieltä, että sen palautteensa voi esittää muussakin muodossa kuin haukkumalla ja tulemalla viesti toisensa perään sanomaan kuinka mahdotonta on löytää tämä ja tuo sana ja pohdiskelemalla tekijän sukupuolta tai kiinnostuksen kohteita.

Jos tämä peli ei tunnu mukavalta, niin ei voi pelata jotain vanhempaa tai odottaa seuraavan julkaisua sen sijaan, että kuluttaa monta viestiä tässä ketjussa tämän relaation mahdottomuuden päivittelemiseen ja melkolailla kärkkäästi kirjoitettuihin viesteihin.
Joo, on siinä ollut asiattomastikin esitettyä palautetta joukossa. Mutta toisaaltahan se osoittaa tämän pelin hyvyyttä, että ihmiset suhtautuvat siihen intohimoisesti.

vierailija

No joo, mutta esim. Tim ruudun jokainen jatkosana on hlö, jota yksikään suomalainen ei tunne... Voin minäkin tehdä rellun, johon etsin henkilöitä, joita kukaan ei tunne . Kyllä minäkin löydän monta vaikka afkaanilaista kirjailijaa tai sata georgialaista jalkapallon pelaajaa, mutta ei oo järkevää pelaajien kannalta. Ei kyllä ole tarkoitus kaivaa nimiä tuhansia nimien listasta... Potkupallon pelaajia kun on aika paljon maailmassa. Lpetan tähän koska päivän kaivamisella saat yhden sanan ja sen jälkeeen taas sama juttu.

rockmam
No joo, mutta esim. Tim ruudun jokainen jatkosana on hlö, jota yksikään suomalainen ei tunne... Voin minäkin tehdä rellun, johon etsin henkilöitä, joita kukaan ei tunne . Kyllä minäkin löydän monta vaikka afkaanilaista kirjailijaa tai sata georgialaista jalkapallon pelaajaa, mutta ei oo järkevää pelaajien kannalta. Ei kyllä ole tarkoitus kaivaa nimiä tuhansia nimien listasta... Potkupallon pelaajia kun on aika paljon maailmassa. Lpetan tähän koska päivän kaivamisella saat yhden sanan ja sen jälkeeen taas sama juttu.
Aika paljon samoilla linjolla. Voisintehdä rellun, jossa vaikka pääsana on Helsinki ja jatkosana on Kannas- baari jossa kävin joka viikonloppu aikoinaan. Ja jos tätä ei tajua, niin et pääse yhteenkään ylläolevaan ruutuun...minulle itseselvää, mutta ei muille. Tämä on ainoa, jonka jätän kesken

vierailija
Tuo vinkki M D tietokonepeli. KUn yritän löytää sellaista niin tulee vain tuo B D, koska sekin on tietokonepeli. Jos saisi edes julkaisijan tietää, niin voisi yrittää.

JA nyt minulla olisi kaikki sen James Ellroy yläoikealle 10 vastasanat, mutta sitä sanaa en millään keksi. Voisiko joku nyt antaa tuohon ihan rautalankaa, kun se on jäänyt niin jurnuttamaan kun en tuota keksi.

Kuinka ihmeessä te löydätte kaikki nämä?

vierailija
Minua harmittaa se, kun aina neuvotaan, että vastasanalla aukeaa. Kyllähän minäkin se tajuan, mutta vinkki ei mitään auta, kun sitä vastasanaa ei ole:)

Melkein olisi parempi, jos ei tuollaiosta vinkkia ollenkaan antaisi, koska kyllähän me kaikki ymmärrämme sen, että jos vastasana on, niin siitä on kovasti apua, EI tosin aina, mutta yleensä.

vierailija
Tuolla oli se.. si... 9+7 vinkki, että koulu ja enkkuwiki auttaa. Mutta mikä enkkunwiki, koska en ole vielä löytänyt tuollaista koulua mistään kirjan tai kirjailijan enkkuwikistä.

???
Tuo vinkki M D tietokonepeli. KUn yritän löytää sellaista niin tulee vain tuo B D, koska sekin on tietokonepeli. Jos saisi edes julkaisijan tietää, niin voisi yrittää.

JA nyt minulla olisi kaikki sen James Ellroy yläoikealle 10 vastasanat, mutta sitä sanaa en millään keksi. Voisiko joku nyt antaa tuohon ihan rautalankaa, kun se on jäänyt niin jurnuttamaan kun en tuota keksi.

Löysin wikin haulla. Laita sinne M.D. lainausmerkeissä niin löytyy.

???

Sori, unohdin vastata tohon Jamesiin.

Sana alkaa N:llä, on ihan yleinen sana joka tarkoittaa ihmistä joka käyttää niitä vastasanoja.

vierailija
Sori, unohdin vastata tohon Jamesiin.

Sana alkaa N:llä, on ihan yleinen sana joka tarkoittaa ihmistä joka käyttää niitä vastasanoja.
Joo, tiedän tuon ja olen tiennyt sen jo pari päivää (ja nyt sain siis alkukirjaimen verran lisää tietoa) mutta sitä sanaa en ole vain keksinyt, en sitten millään. Tää on yksi näitä sellaisia jumeja, joita mulle joskus tulee että jotain tiettyä sanaa en vain keksi.

Mutta kiitos, ehkä tuo jossain vaiheessa sitten minunkin pieneen ja tyhmään päähäni pälkähtää. ;)

vierailija
Joo, tiedän tuon ja olen tiennyt sen jo pari päivää (ja nyt sain siis alkukirjaimen verran lisää tietoa) mutta sitä sanaa en ole vain keksinyt, en sitten millään. Tää on yksi näitä sellaisia jumeja, joita mulle joskus tulee että jotain tiettyä sanaa en vain keksi.

Mutta kiitos, ehkä tuo jossain vaiheessa sitten minunkin pieneen ja tyhmään päähäni pälkähtää. ;)
Ei kun joo. Taas toimii tuo kun tänne kirjoittaa valituksen. Nyt sen keksin, hemmetisti vain kiitoksia kaikille vinkkaajille.

Nyt sitten enää jotain 700 sanaa jäljellä :) Kyllä se siitä.

Yhteistyössä