relaatio 79

• Viestiketjun aloittaja sannisanni
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
sanottiin että kirjailija mutta listassa on 300 ja mun mielestä rellun tarkoitus ei oo käydä koko ajan pitkiä listoja läpi)

Kun olen tätä nyt muutaman päivän koettanut tehdä, niin tässä rellussa kyllä tarkoitus tuntuu olevan juuri tuo pitkien listojen läpikäynti. :)
NIMENOMAAN. Esimerkiksi tuo TIM M on sellaienn tyyppi, että kukaan ei varmaan ole koskaan kuullutkaan... eli kaikki Tim nimet pitää käydä läpi :devil::devil::devil::devil:

tyttö T harmaana
10 on kasvi, kutosta oon itsekin etsinyt aikas pitkään

GREASE:
su ni 6

POSSU:
B ja S 9+7
ku 10

TALOUS:
pääsanasta ylös ja alas
puu 6

JALKAPALLO:
pääsanasta 17 alaoikealle

BRITTIKOMEDIA:
toi 15 (oletan tietäväni mihin liittyy, mut en saa oikeaan muotoon sanaa)
BB 9+4 ja 5+5
an 4+6+3
Brittiruudun toi... 15 on se sana+ genreen viittaava sana.. muut puuttuu ja osa ei oo ees vielä auki...

Istun päivystykses mut kuhan kotia pääsen niin alkaa kuulkaa puutelistaa tulla... mulla on esim. se possun 4+5 edelleen hukassa ja paljon muita sellasia joista varmasti aukeaa paljon uusia sanoja

vierailija
No joo, olen rellua viisi päivää tainnut jo kahlata ja tämän ketjun nyt käynyt läpi, ja kyllä on veemäinen rellu kun ei millään tahdo löytää sanoja.

Ihan ruutujen aloittussanoissakin on vielä puutteita, joten jos joku ne kertoisi?

PIENI RUNOTYTTÖ
Ylös 10
ylös 5+12

KYYKKY
alaoikealle 10

JAMES ELLROY
yläoikealle 10 (pari vastasanaakin on, mutta en keksi millä sanalla ne yhdistyvät)

KOUKKU
alas 11

VAUVA
yläoikealle 14 (vastasanakin on, mutta ei auta)

TIM
oikealle 7+10 (vastasanakin on, mutta...)

JUHLAT
yläoikealle 10

BOHEEMI
vasemmalle 5+2+16
oikealle 6+9 (vastasanakin olisi mutta)

TUULEN VIEMÄÄ
ylävasemmalle 12

TALOUS
ylös 16
alas 12

JALKAPALLO
yläoikealle 5+8 (vastasanakin olisi, mutta)
alaoikealle 17

AURA
ylävasemmalle 14

KARI PEITSAMO
vasemmalle ja ylös puuttuvat kaikki, eli
5+4+7
8
5+4
4 (vastasana on, mutta)

PAHKASIKA
ylös 5+7+6

Ja sitten on satoja muita sanoja aika tyhjissä ruuduissa.

Ja jos sen verran saa tekijälle arvostelua antaa, niin kyllä on osattu hakea tosi kaukaa ja vaikeasti haettavasti näitä sanoja. Varmaan ovat tekijälle itselleen ihan selviä, mutta kun yhtä sanaa saa hakea loputtoman pitkistä listoista, niin ei se paljon naurata eikä pelaaminen ole sitten enää hauskaa. Vaikeaa saa olla, mutta iso osa näistä sanoista on "melkein mahdottomia".

Onks tää miehen tekemä rellu ?
Jonku joka harrastaa jotain tosi mariginaalista kirjallisuutta ja elokuvia ?
Ihan oikeasti, tämä on ihan mahdoton. Tuntuu että joka sanasta kaivamalla kaivettu joku todella tuntematon nimi, elokuva, kirja jne

???
Brittiruudun toi... 15 on se sana+ genreen viittaava sana.. muut puuttuu ja osa ei oo ees vielä auki...

Istun päivystykses mut kuhan kotia pääsen niin alkaa kuulkaa puutelistaa tulla... mulla on esim. se possun 4+5 edelleen hukassa ja paljon muita sellasia joista varmasti aukeaa paljon uusia sanoja
Kiitti!

Se 4+5 on lastenohjelmassa, jossa on myös muita eläimiä, yksi niistä eläimistä on sitä lajia, joka on sen ruudun rajasana alhaalla.

vierailija
Tää on ihan mahdoton, kaivamalla kaivettu mahdollisimman outoja nimiä ja kaukaisia yhteyksiä
Mulla on koko ylärivi kiinni ja alarivi ja en pääse enää minnekään

VAUVA
kela 9+8

ISMI (mulla on kolme sanaa!!!!! ja en ala sitä 300 sanan ismi luetteloa käymään läpi)
pääsanasta 8 vasen
pääsanasta 14 oikea

KOUKKU
kapteenista pitkä 4+6+5+8+4
ryij 5

RUUMIISOSA
pääsanasta 5 ylös
iho 10
aiv 14 ( en saanut aiemmasta vinkistä selvää)

VENÄL kulltturi
MB ja valk... 9+6 (sodan osapuoli ja k sanan yhdistelmä ??, ei aukea. Taas joku ihme keksinto, joka pitäisi itse arvata)
dosto 8 mikä tähän on keksitty ? joku kumminkaiman veljen kotipaikka?
sergei P 7+7+12
anna k ja oneg välinen 6+6 (ainoa sopiva sana ei käy)

???
Tää on ihan mahdoton, kaivamalla kaivettu mahdollisimman outoja nimiä ja kaukaisia yhteyksiä
Mulla on koko ylärivi kiinni ja alarivi ja en pääse enää minnekään

VAUVA
kela 9+8

ISMI (mulla on kolme sanaa!!!!! ja en ala sitä 300 sanan ismi luetteloa käymään läpi)
pääsanasta 8 vasen --- taidesuuntaus
pääsanasta 14 oikea --- uskontosuuntaus

KOUKKU
kapteenista pitkä 4+6+5+8+4 --- alkuperäinen tai ainakin yksi versio kappaleesta
ryij 5

RUUMIISOSA
pääsanasta 5 ylös --- ihan sellanen tavallinen ruumiinosa
iho 10 --- jotain, mikä pitää parantaa, alkaa iho
aiv 14 ( en saanut aiemmasta vinkistä selvää) --- tää on ihan siinä wikissä sinisenä sanana

VENÄL kulltturi
MB ja valk... 9+6 (sodan osapuoli ja k sanan yhdistelmä ??, ei aukea. Taas joku ihme keksinto, joka pitäisi itse arvata) --- no ei oo mikään ihme keksintö, vaan teos siitä (hyvin lyhyestä) luettelosta
dosto 8 mikä tähän on keksitty ? joku kumminkaiman veljen kotipaikka? --- tämäkin on teos, yksi tunnetuimmista
sergei P 7+7+12 --- ooppera
anna k ja oneg välinen 6+6 (ainoa sopiva sana ei käy)
Kun niin kovin moni täällä tuntuu haukkuvan relaation tekijän, niin minä ainakin olen tykännyt tästä relaatiosta. On ollut haastava, mutta musta mielenkiintoinen eikä sanat ei ole mun mielestä olleet kovinkaan kaukaahaettuja kuin muutamissa kohdissa. Usein ketjut menee niin, että vaikka "Lumi teki enkelin eteiseen" -> "Kilimanjaron lumet", eli sanoja yhdistää lumi. Toki olisi helpompi relaatio, jos noiden sanojen välissä pitäisi ensin löytää se sana "lumi", mutta kuten sanoin, musta on ihan kiva välillä tehdä vähän haastavampia relaatioita.

Ja kyllä mullakin on relaatioita, jotka on jääneet kesken siksi, että ei vain ole syystä tai toisesta mennyt ajatuksenjuoksu yksiin tekijän kanssa. On ihan ok jättää homma kesken ja kokeilla taas seuraavaa relaatiota. Ei siitä tarvitse kuitenkaan alkaa avautua palstalla erityisen monisanaisesti. Rakentaavaa palautetta toki saa antaa, mutta monessa kommentissa on täällä ollut aika epärakentava sävy. :)

nyt pelissä mukana taas :)
pistän tähän nyt pahimpia puutteita

nollapiste:
sil... 6
se.. si... 9+7

kyykky:
pir... 11
vaa.. ku.. 7
D.C 6+6 (en oo löytäny vaikka vastasanaki on)

baywatch:
h,t,h 9 ja 5+8
ha.. en... 12 ja 6+9

ellroy:
sok... 6+11 ja 11
lei... 10 ja 11
an.. 4+3
M.D 4+5

vauva:
V.C 5
ba.. bl.. 5+5

tim:
T.M 9
go.. 4
ih... 5

boheemi:
pääsanasta 5+7 ja 6+9
S.D 7
ke.. vo... 5+3

possu:
pia.. 9+7
ruo.. 9 ja 10
lei.. 9

talous:
16 ja 12 pääsanasta
juo... 9 ja 10

aura:
na.. ta.. ta.. 8+5
tu.. 11 (väliviiva)
vi.. 5 ja 10
py... molemmat 10

pahkasika:
C.B 11+8
por.. 9
kah.. 10
la.. & co.. 4

muitaki noista ruuduista puuttuu mut noista sais jotain uusia aukiki

???
nyt pelissä mukana taas :)
pistän tähän nyt pahimpia puutteita

nollapiste:
sil... 6
se.. si... 9+7

kyykky:
pir... 11 --- alkuosan virallinen nimi
vaa.. ku.. 7 --- tää liittyy siihen elokuvaan keskeisesti
D.C 6+6 (en oo löytäny vaikka vastasanaki on) --- enkuks googlaamalla löytyi sen vastasanan kanssa

baywatch:
h,t,h 9 ja 5+8
ha.. en... 12 ja 6+9

ellroy:
sok... 6+11 ja 11
lei... 10 ja 11
an.. 4+3
M.D 4+5

vauva:
V.C 5 --- mitä piti sylissä
ba.. bl.. 5+5

tim:
T.M 9
go.. 4
ih... 5

boheemi:
pääsanasta 5+7 ja 6+9 --- 6+9 on nobelisti
S.D 7 --- liittyy ulkonäköön
ke.. vo... 5+3

possu:
pia.. 9+7
ruo.. 9 ja 10
lei.. 9

talous:
16 ja 12 pääsanasta
juo... 9 ja 10

aura:
na.. ta.. ta.. 8+5
tu.. 11 (väliviiva)
vi.. 5 ja 10
py... molemmat 10

pahkasika:
C.B 11+8
por.. 9
kah.. 10
la.. & co.. 4 --- kappale tai levy, en muista kumpi

muitaki noista ruuduista puuttuu mut noista sais jotain uusia aukiki
Tossa muutamia mitkä löytyi nopeasti tai muistin, tuli parin tunnin duunikeikka niin pitää lähteä.

Mua kiinnostais erityisesti:

BOHEEMI:
pääsanasta 5+7
elä 5+3+3

KOUKKU:
ry 5
ky kä 5+8

vierailija
BOHEEMI:
pääsanasta 5+7 espanjalainen taiteilija, jolla oli aika epätavallisia maalauksia
Kiitos. joitakin sain, mutta muutama vinkki meni kyllä aika lailla ohi. Esimerkiksi se James Ellroy 10 niin ymmärrän kyllä, että se on tyyppi joka vastasanoja käyttää, mutta en keksi yhtään mitään 10-kirjaimista sanaa, joka siihen menisi. Ja samoin se jumppaliike kyykystä, niin mistään en löydä sellaista joka menisi sihen,

Tuon yhden sanan verran pystyn antamaan vastalahjaa

vierailija
Kun niin kovin moni täällä tuntuu haukkuvan relaation tekijän,...Ei siitä tarvitse kuitenkaan alkaa avautua palstalla erityisen monisanaisesti. Rakentaavaa palautetta toki saa antaa, mutta monessa kommentissa on täällä ollut aika epärakentava sävy. :)
EI täällä minusta tekijää ole haukuttu vaan relaatiota. EI sekoiteta asioita.

Jos itse olisin tehnyt telaation (ehkä joskus teenkin) ja sitten saisi siitä monta aivan samansisältöistä palautetta, niin kyllä minä aika tiukasti miettisin, että menikö tekemässäni relaatiossa jotain pieleen.:)

vierailija
VENÄL kulltturi
MB ja valk... 9+6 (sodan osapuoli ja k sanan yhdistelmä ??, ei aukea. Taas joku ihme keksinto, joka pitäisi itse arvata) --- no ei oo mikään ihme keksintö, vaan teos siitä (hyvin lyhyestä) luettelosta

Voitko sen verran jelppiä, että missä tämä lyhyt luettelo on? Etsin sen kyllä sieltä sitten itse :)

(EN siis ole tuo edellisen viestin kirjoittaja.)

vierailija
Jippii! Olen tilastojen mukaan pelannut 7 päivää ja sain juuri 50 % sanoista täyteen! Vaikeaa on, mutta olkoon :)

Jos jotain?

VENÄLÄINEN KULTTUURI
NN ja Yä välinen 7+5+3+9
MB ja val 9+6
Bar 10
RAn 13
Ran 6
Käs 18

BOHEEMI
alkusanasta vasemmalle 5+2+16 ja siitä 8+5
Kai mau 11
PP 6 ja siit 5+3+3 yhdistyy Elä
Viik 3+2+7
Ke voi 5+3
Kir 6+2+6

Olis nimittäin nuo ruudut aika lähellä. Muut eivät ole lainkaan lähellä, eli kyllä tässä tahkoamista vielä on. Kun vaan jaksaisi... :)

vierailija
Mulla taas olis aika lähellä ruutu STEVEN SPIELBERG
O k j s 6 josta 10 yhdistyyNil
Hai 5+4 josta 9+7 yhdistyy Myy
Kii ja Kan väliviivallinen 8 (tajuan kyllä mitä ajetaan takaa, mutta en mistään löydä tuota)
Vai tap 10
Var 8+3

vierailija
VENÄL kulltturi

Voitko sen verran jelppiä, että missä tämä lyhyt luettelo on? Etsin sen kyllä sieltä sitten itse :)

(EN siis ole tuo edellisen viestin kirjoittaja.)
Tämä löytyy M.B.:n wikiartikkelista kohdasta Suomennetut teokset

Yhteistyössä