alkoholista...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Hei! Mitä mieltä olette, kun alkoi itseäni kummastuttaa. Join siis litran viiniä kun lapsi nukahti ja ennen kuin mies tuli kotiin. Mies siis ihan selvinpäin totesi että otetaanko lasilliset rankan päivän jälkeen. Hän ei huomannut mitään poikkeavaa vaikka olin juonut, enkä minäkään tuntenut oloani humalaiseksi. Juon siis ehkä pullon viiniä viikossa, onko jo liikaa? kun ennen lapsia pullo päivässä oli normaali. En halua olla mikään juoppo äiti vaikka viiniä nautinkin. Ennen meni 10 kaljaa illassa/tai 1 pullo viiniä, joista 2pv loiventelua ja taas 10 olutta. Eli alkoholitaustaa mutta tapansa parantanut.

En osaa oikein sanoa tuosta viinin lipittämisestä, mutta voisko olla että sä olet niin tottunut siihen ja juot sitä ruoan kanssa? että se ei kolisis pahasti?

Itse en suosittele mitään alkoa pienten lasten kanssa.
Kuitenkin alko aina heikentää reaktiokykyä ja arviointikykyä?

Onko sulla sellanen tarve, että sun on saatava sitä viiniä vai voitko olla ilman?
Eikö se lasillinen ruoan kanssa riitä?

Epäilen tätä provoksi, mutta vastaan silti. Sulla on toleranssi noussut. Toleranssi tarkoittaa sitä, että sietokyky on noussut. Elimistö tarvitsee alkoholia enemmän, jotta saa saman vaikutuksen, kuin aiemmin. Tarkoittaa sitä, että olet vahvasti riippuvainen alkoholista.

Tiedätkö, että jos sosiaaliviranomaiset saisivat tietää sinun ja miehesi touhuista, otettaisiin lapsi (vai oliko lapset) huostaan juurikin nyt. Suosittelen hankkimaan lastenhoitajan, kun juot. Et ole kykeneväinen toimimaan esim. hätätilanteessa yhtä nopeasti ja järkevästi, kuin muuten toimisit.

Vieläkin lämpimämmin suosittelen hakeutumaan hoitoon, ennenkuin tuossa käy huonosti. Voi lapsiparat.

Yleensä siinä vaiheessa on alkoholiongelmaa, jos itseä mietityttää juoko liikaa. Nyt puhallat pelin poikki ja lopetat juomisen. Jos et siihen yksin pysty, varaa aika a-klinikalle. A-klinikalla saa muuten pariterapiaakin..eli miehen voi napata mukaan.

Mä en juonut edes joka viikko, välillä oli parikin kuukautta väliä. Mutta mietin juomista päivittäin. Ja kun join, en koskaan pystynyt jättämään vain yhteen, kunnon kaatokännit aina.
Alkoholisti olin, ja olen vieläkin. Raitistunut kuitenkin, tänään tasan 4 vuotta alkoholitonta elämää takana.

Yleensä siinä vaiheessa on alkoholiongelmaa, jos itseä mietityttää juoko liikaa. Nyt puhallat pelin poikki ja lopetat juomisen. Jos et siihen yksin pysty, varaa aika a-klinikalle. A-klinikalla saa muuten pariterapiaakin..eli miehen voi napata mukaan.

Mä en juonut edes joka viikko, välillä oli parikin kuukautta väliä. Mutta mietin juomista päivittäin. Ja kun join, en koskaan pystynyt jättämään vain yhteen, kunnon kaatokännit aina.
Alkoholisti olin, ja olen vieläkin. Raitistunut kuitenkin, tänään tasan 4 vuotta alkoholitonta elämää takana.
Hienoa, kertakaikkiaan! Voit olla todella ylpeä itsestäsi!
respect1.jpg

Ainakaan ei kannata lähteä hakemaan mitään ammattiapua jos tuntuu, että itse ei hallitse juomistaan. Vähän kaikilla tahoilla on nykyään ilmoitusvelvollisuus sossulle, mikä tarkoittaa sitä, että lapsesi kiikutetaan lastenkotiin sillä punaisella minuutilla, kun otat yhteyttä johonkin.

Asiat kannattaa hoitaa sukulaisten ja luotettavien kaverien/tuttujen piirissä.

Ainakaan ei kannata lähteä hakemaan mitään ammattiapua jos tuntuu, että itse ei hallitse juomistaan. Vähän kaikilla tahoilla on nykyään ilmoitusvelvollisuus sossulle, mikä tarkoittaa sitä, että lapsesi kiikutetaan lastenkotiin sillä punaisella minuutilla, kun otat yhteyttä johonkin.

Asiat kannattaa hoitaa sukulaisten ja luotettavien kaverien/tuttujen piirissä.

Tälläiset höpöhöoö jutut estävät oikeasti apua tarvitsevia ihmisiä hankkimasta sitä apua, jota tarvitaan. Joskus se voi johtaa todella vakaviin seurauksiin.

Vaikka pyytäisi apua alkoholiongelmaan/mielenterveysongelmaan/ tms se ei todellakaan ole heti huostaanotto!!! Lastensuojelu tulisi elämään mukaan, mutta sieltä todellakin saa tukea uudelle suunnalle. Kyttäämiseksi sitä kutsuvat ihmiset, jotka tietävät elävänsä oikeasti "paheksuttavasti" eivätkä edes yritä parantua.

Olen seurannut monia tapauksia vierestä, yksikään ei ole päätynyt pakolliseen huostaanottoon.

Yhteistyössä