Työttömyys aiheuttaa ahdistusta

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Olen hakenut ja hakenut. Oman alan töitä sekä ihan mitä tahansa muuta työtä mihin ei vaadita juuri jotain tiettyä tutkintoa. Mutta lopputulos on: ei mitään, ei edes siivoustöitä saa. Olen käynyt kaikki työkkärin osoittamat työnhaku kurssit sun muut. Olen ollut useamman kerran näissä 9€/pvä työharjoitteluissa. Mutta niistä ei seuraa mitään koska kellään ei oo varaa palkata tän kurjan taloustilanteen takia. Eli tässäkö nyt vaan ollaan ja roikutaan. Toki asuinpaikka vaikuttaa. Ensimmäisenä varmaan joku sanoo että muuta mutta se ei vaan todellakaan onnistu tällä hetkellä. Kun on perhe joutuu miettimään miten asiat vaikuttaa muihinkin kuin vaan itseensä. Esikoinen on erityislapsi, koulun aloitus oli lapselle todella vaikeaa ja eka vuosi oli äärettömän raskasta. Minullakin uupumus oli todella lähellä. Onneksi tämä toinen vuosi näyttää nyt paremmalta en ole lapsen suhteen jatkuvassa hälytystilassa. En jaksa uudestaan tällaista rumbaa mitä muuttaminen ja lapsen koulun vaihtaminen todennäköisesti sitten aiheuttaisi. Läheisten ja sukulaisten tuki ollut todella tärkeä ilman niitä olisin sairastunut. Tiedän etten selviäisi ilman niitä jossain kauakana.
No tulipa tästä pitkä purkaus ja meni vähän ohi aiheenkin.. Mutta pointti kai oli että työttömyys ahdistaa. Mitä mä voin enää tehdä? En kai mitään...
 
vierailija
Tammikuu 2012 - marraskuu 2013 olin työttömän.
Sitten sain töitä joulukuu 2013 - toukokuu 2014.
kesäkuussa 2014 2viikkoa kesätöitä sain.
Heinäkuusta 2014 - kesäkuu 2015 asti tyttömänä välillä tehden 1-3pvää sijaisuuksia sillon tällöin.
Heinäkuu 2015 4viikkoa töissä. Työttömänä 2.8.2015 alken.

Eli vaikka tuossa nyt on niitä työpätkiä niin enemmän on silti ollu työttömyyttä.
 
vierailija
Ilmottaudu kaupungille koulujen sijaiseksi. Itse tein sijaisuuksia lukuvuoden 2006-2007. Koulutusta kyseiselle alalle ei ole, joten olin epäpätevä. Tämä vaikutti palkkaukseen, joka kuitenkin työmäärään nähden oli vallan huippuhyvä. Tei paljon pieniä (1pv-2vko) pätkiä. Näitä kertyi useita kuukaudessa. Se oli tosi hyvä lisä työttömyyskorvaukseen :) En tosin tiedä miten koulut tänä päivänä sijaisia palkkaavat, mutta kannattaa yrittää :)
 
vierailija
Mua ahdistais paljon enemmän joutua johonkin sellaseen työhön jossa vihaisin olla. Mua ahdistaa työkkäri se on mun mielestä ihan sairas paikka ja pitäis antaa ihmisten olla rauhassa ja hakea niitä töitä mitä haluaa. Mun lapset on työttöminä ja miten niitä painostetaan ja määräillään ja yritetään saada karenssia väkisin on pakko olla vastoin lakeja. Tota nuorempaa ne vasta painostaakin mut tytöllä on kova pää ja sitä tosta vaan murreta ja sen on oppineet monet ja sen sota on ihan toisessa tasossa mitä mulla ja joudun rauhottelemaan sitä ettei se mene tekemään tyhmyyksiä ja sanomaan sellaisia mitä ei pitäis. Kun mä saan työkkäriltä osoituksen niin mä tiedän jo ettei mua valita niinkun ei ketään muitakaan tavallisia ihmisiä. Sitten pakotettuna kaikki laittaa hakemuksen ja tulos on aina sama kaikilla. Mä en ymmärrä mitä järkeä siinä on???
 
vierailija
Ilmottaudu kaupungille koulujen sijaiseksi. Itse tein sijaisuuksia lukuvuoden 2006-2007. Koulutusta kyseiselle alalle ei ole, joten olin epäpätevä. Tämä vaikutti palkkaukseen, joka kuitenkin työmäärään nähden oli vallan huippuhyvä. Tei paljon pieniä (1pv-2vko) pätkiä. Näitä kertyi useita kuukaudessa. Se oli tosi hyvä lisä työttömyyskorvaukseen :) En tosin tiedä miten koulut tänä päivänä sijaisia palkkaavat, mutta kannattaa yrittää :)
Miär ne sijaiset tekee??
 
vierailija
Mene opiskelemaan sellainen työ, johon on paikkoja. Kotiin ei missään tapauksessa kannata jäädä, ellet sitten samalla valmistaudu perustamaan omaa yritystä lähiaikoina.
 
vierailija
Mene opiskelemaan sellainen työ, johon on paikkoja. Kotiin ei missään tapauksessa kannata jäädä, ellet sitten samalla valmistaudu perustamaan omaa yritystä lähiaikoina.
Ei niin yksinkertaista. Täällä työllistyy näköjään parhaiten sairaanhoitajan tai lähihoitajan ammattiin. Minusta ei ole kyseisiin ammatteihin. Minulla on merkonomin paperit mutta niillä ei kerta kaikkiaan vaan saa mitään työtä varsinkin kun viimeisin työkokemus on vuodelta 2007 jos ei näitä työkkärin työharjoitteluita lasketa mukaan. Kaikki työt mitä olen viimeaikoina tehnyt on ollut perhepäivähoitajana tai ryhmäperhepäivähoitajana tomiminen. Minulla on tällä hetkellä pph opinnot meneillään. Ikävä kyllä töitä ei tosin tälläkään alalla ole yhtään sen helpommin saatavana kun lapsia kokoajan vähemmän tällä alueella.
 
vierailija ap
Mistä saa toivoa ja voimaa jaksaa eteenpäin? Mulla ei oo enää oikeen minkäänlaista uskoa tulevaisuuteen. Tulevaisuus pelottaa että tällaistako tämä elämä tulee olemaan. Parhaat vuodet menee sitten tällaiseen vaan..

Olen ilmoittautunut että olen käytettävissä sijaiseksi päiväkoteihin, ryhmäperhepäivähoitoon ja pariin eskariin. Olen aikaisemmin ollut töissä näissä paikoissa joten käyttävät kyllä mua jos on tarvetta. Nyt vaan on kunta pistäny niin tiukat rajat sille että koska saa ottaa sijaisen. Ilmeisesti myös lapsia on vähän koska moni päiväkoti käy vajaalla eli vapaita paikkoja lapsille on paljon. Eli eipä sillon kovasti työvoimaa tarvita jos lapsia vähän.
 
vierailija ap
Olisko sulla ap mahdollisuutta kouluttautua uudelleen jollekin sellaiselle alalle, joka siellä sun asuinseudulla voisi työllistää paremmin? Voimia <3.
Toki voisin ehkä opiskella mutta niinkuin tuossa aikaisemmin kirjoitin ainoat työllistävät ammatit ovat lähihoitaja ja sairaanhoitaja. Minusta ei vaan taida olla sellaiseen työhön. Ei ainakaan sairaanhoitajaksi. Veri yms saa pyörtymään.
 

Yhteistyössä