The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
Olin reipas ja sain raahattua itteni kaupoille. Puolikas sai kuin saikin neljät uudet housut, tokmannilla oli edullisesti collareita ja verkkareita. Annoin lapsen ite valita, ja mukaan tarttu violetit collarit vaaleenpunasilla nauhoilla :D Kasvaakohan tuo lapsi kieroon tyttöjen housuissa?
Piti ostaa pikaruoaksi lapselle lihapiirakkaa, mutta tulin toisiin ajatuksiin luettuani tuoteselosteita. Lihaa ja lihaan verrattavia aineita 7-8%, sisäelimiä enemmän kuin lihaa. Mutta sitten päiväni kirkastui: hyllyssä oli myös kasvispiirakkaa! Kotimainen, kasviksia 10%, eikä yhtään e-koodia :love: Lapsi huitas koko piirakan naamaansa eikä ronkkinu yhtään täytteitä pois, vaikka lihapiirakasta on aina ronkkinu.

(Ja sädekehänkiillotushuomio: Sillon harvoin ko ostan lihapiirakoita lapselle, syynään aina tuoteselosteet tosi tarkkaan ja valkkaan sen missä on oikeesti oikeeta lihaa, mut lähikaupassa ei ollu yhtään merkkiä minkä oisin kelpuuttanu.)

Mulla varsinaisen räkiksen jälkeen tää jälkitila on kestänyt jo viisi viikkoa. Kaipa tää nokka ja kurkku joskus keväämmällä aukenee.
Mullahan se lääkäri viikko aikaa diagnosoi sen fasettilukon tutkimatta, määräs buranaa ja kotiin. Perjantaina menin uudestaa lääkärii ko olo ihan jäätävä, joo pahaks päässy keuhkoputkentulehdus, ei onneks keuhkokuumetta. Nyt sitte kärsin edelleen ja huomen ois vimppa saikkupäivä. Mut tän hetkisellä olotilalla jos vielä jatkuu huomiseen, niin uutta lääkärireissua.

Mullahan se lääkäri viikko aikaa diagnosoi sen fasettilukon tutkimatta, määräs buranaa ja kotiin. Perjantaina menin uudestaa lääkärii ko olo ihan jäätävä, joo pahaks päässy keuhkoputkentulehdus, ei onneks keuhkokuumetta. Nyt sitte kärsin edelleen ja huomen ois vimppa saikkupäivä. Mut tän hetkisellä olotilalla jos vielä jatkuu huomiseen, niin uutta lääkärireissua.
Tsiisus, nää kuvien vaihdot :( sori. Ihan kuin puhuisi uusien ihmisten kanssa, nolona :cry:

• Tykkää
Reactions: famipala
Olin reipas ja sain raahattua itteni kaupoille. Puolikas sai kuin saikin neljät uudet housut, tokmannilla oli edullisesti collareita ja verkkareita. Annoin lapsen ite valita, ja mukaan tarttu violetit collarit vaaleenpunasilla nauhoilla :D Kasvaakohan tuo lapsi kieroon tyttöjen housuissa?
Piti ostaa pikaruoaksi lapselle lihapiirakkaa, mutta tulin toisiin ajatuksiin luettuani tuoteselosteita. Lihaa ja lihaan verrattavia aineita 7-8%, sisäelimiä enemmän kuin lihaa. Mutta sitten päiväni kirkastui: hyllyssä oli myös kasvispiirakkaa! Kotimainen, kasviksia 10%, eikä yhtään e-koodia :love: Lapsi huitas koko piirakan naamaansa eikä ronkkinu yhtään täytteitä pois, vaikka lihapiirakasta on aina ronkkinu.

(Ja sädekehänkiillotushuomio: Sillon harvoin ko ostan lihapiirakoita lapselle, syynään aina tuoteselosteet tosi tarkkaan ja valkkaan sen missä on oikeesti oikeeta lihaa, mut lähikaupassa ei ollu yhtään merkkiä minkä oisin kelpuuttanu.)
Noit lihapitoisuuksia saa sit pohtia tosissaan kun siihen alkaa. Mitä on makkara, jossa on 150% lihaa?
Niist taannoisista lihaa sisältämättömistä lihapullista KokkiKolmonen sanoi osuvasti, et on pelkästään hyvä, että ruhonosat käytetään tarkkaan hyödyksi ja oikeisiin kohteisiin. Et jos luista koneellisesti erotettu liha ei ole direktiivin mukaista lihaa, niin ei se sitä tarkoita etteikö sitä voisi lihapullissa käyttää. Vaik pullalle joutuiskin sit keksimään uuden nimen.

• Tykkää
Reactions: epek
Kuka sadistinen kusipää on keksiny kimblen? Tai lähinnä sen nopan. Jos se keksijä ei oo morkkiksissaan jo vetäny itteänsä narun jatkoksi, niin meen työntämään ton pelilaudan poikittain sen ahteriin. Ei mulla muuta.

...yngh. Jahka mä saan tässä tämän päivän koneiden käyttötarpeeni tyydytettyä oikein urakalla, niin huomenna yritän parhaalla mahdollisella tavalla väistellä niitä :D...ei kyllä tule niin ollenkaan onnistumaan mutta saahan sitä aina haaveilla :)

Kävin sitten pikaseltaan kaverin tykönä laittamassa sen kopiokoneen sekaisin *noloilee ja punoittelee urakalla*...sain aikaiseksi jonkun ihan jumalattoman paperijumituksen mitä sitten manaten ja nauraen siellä yhdessä selviteltiin, onneksi kaveri on sen verran fiksua tekoa että sai sen kuitenkin kohtuu nopeesti ratkaistuksi :)

Nyt sitten keittiön kauhuna hääräilen ja - no katos vaan! - tulipa sitten pari muuttujaa :D...ennen lähtöäni kaverilleni tarkistin vielä, että kaapista löytyy kaikki tykötarpeet. Jep, löytyy ja pikaisella kaupassakäyntireissulla kävin pienet puutoksetkin korjaamassa. No, annas olla....tullaan taikinan valmistuksen kriittiseen vaiheeseen.."..3,5 dl sokeria.."...

Jaa, sokeria...öö..onhan mulla sokeria! Paitsi että ei tietenkään tarpeeksi!

Korvien tinnitusoireilusta päätelleen esikoinen ajattelee mua tosi lämpimästi polkiessaan kauppaan.....:D

Strömssöö - here I come :D!

Noit lihapitoisuuksia saa sit pohtia tosissaan kun siihen alkaa. Mitä on makkara, jossa on 150% lihaa?
Niist taannoisista lihaa sisältämättömistä lihapullista KokkiKolmonen sanoi osuvasti, et on pelkästään hyvä, että ruhonosat käytetään tarkkaan hyödyksi ja oikeisiin kohteisiin. Et jos luista koneellisesti erotettu liha ei ole direktiivin mukaista lihaa, niin ei se sitä tarkoita etteikö sitä voisi lihapullissa käyttää. Vaik pullalle joutuiskin sit keksimään uuden nimen.
Mun lapsi saa isällänsä, tarhassa ja kyläpaikoissa syödä jämälihakiintiönsä ihan täyteen, joten sillon ko mää ostan jotain lihatuotteita, niin yritän tehdä mahdollisimman laadukkaan valinnan ja varmistua siitä, että ostamani liha on oikeeta lihaa. Oli se sit lihapyörykkä tai leivänpäällismakkara. Ja jos mää haluan ostaa lihapyöryköitä, niin sitten mää ostan LIHApyöryköitä enkä melkeinlihaisia-jauho-säilöntäainepyöryköitä.

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä