Olenko minä helluntalainen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Olen aina ollut sillä tavalla uskossa, että olen kokenut että tieni on siunattu ja kuoltuani pääsen taivaaseen. Kuitenkin olen hiljattain tullut uskoon ja aion pyhittää elämäni Jeesukselle, joka ristiinnaulittiin puolestani.

moni kysyy minulta, että olenko siis helluntalainen? Uudesti uskoon tullut, herätyksen saanut?

Olen aina ollut sillä tavalla uskossa, että olen kokenut että tieni on siunattu ja kuoltuani pääsen taivaaseen. Kuitenkin olen hiljattain tullut uskoon ja aion pyhittää elämäni Jeesukselle, joka ristiinnaulittiin puolestani.

moni kysyy minulta, että olenko siis helluntalainen? Uudesti uskoon tullut, herätyksen saanut?

Onneksi olkoon. :)
Et sä ole mikään -lainen vaan Jumalan lapsi, uudestisyntynyt kristitty. Ja siitä vaan kattelemaan eri seurakuntien tarjontaa.

Tuohon kysymykseen vielä, siis tavallaan luterilaisessakin on omakohtaisessa uskossa olevia kristittyjä jotka voivat antaa samanlaisen todistuksen kuin sä ja luterilaisuus pohjautuu kertomiisi asioihin, mutta valitettavasti se kirkon sanoma Jeesuksesta ja pelastuksesta on nykyään niin monen mutkan taakse piilotettu, että se ei tule työntekijöiltäkään enää selkeänä. Mutta oikeita uskovia on heissäkin osa.
Vapaaseurakunnassa ja helluntaissa uskonasioista sanotaan suoraan.

Se riittää vaan että seuraa Jeesusta. Ei tarvitse välttämättä olla helluntailainen tai mikään muukaan -lainen. Voi se tietty auttaa muodostamaan sitä uutta maailmankuvaa että miettii onko esim. evankelikaali vai katolinen vai mikä. Ja että onko jonkin sortin radikaali ja karismaatikko vai mimmosesta menosta tykkää. Joka tapauksessa, tärkein juttu on se Jeesus.

Onnee sulle tosi paljon, vaikka onneehan sä et enää tarvii ku sulla on Jeesus.:)

Se riittää vaan että seuraa Jeesusta. Ei tarvitse välttämättä olla helluntailainen tai mikään muukaan -lainen. Voi se tietty auttaa muodostamaan sitä uutta maailmankuvaa että miettii onko esim. evankelikaali vai katolinen vai mikä. Ja että onko jonkin sortin radikaali ja karismaatikko vai mimmosesta menosta tykkää. Joka tapauksessa, tärkein juttu on se Jeesus.

Onnee sulle tosi paljon, vaikka onneehan sä et enää tarvii ku sulla on Jeesus.:)

giphy.gif