Miksi useat naiset valitsevat "häntäheikin"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Ihminen on perinteisesti ollut monogaminen (yksiavioinen), tosin peniksessä olevan terskan tehtävä on ilmeisesti ollut poistaa toisen miehen spermaa vaginasta, joka kertoisi myös polygamiasta (moniavioisuudesta) jossain ihmisen kehityksen vaiheessa.

Nykyisessä yhteiskunnassa yllättävän moni nainen valitsee miehen, joka ei halua sitoutua liittoon (polygaminen), vaan mies haluaa levittää siementään useisiin naisiin (= lisää jälkeläisten tuottomahdollisuuksia). Tämä johtaa siihen, että naisen tulee itse elättää tulevat lapset ilman isän osallisuutta.

Miksi nainen siis valitsee parittelukumppanikseen "häntäheikin"? Onko niin, että nainen ajattelee alitajuisesti tulevan lapsensa olevan myös "häntäheikki", jolloin lapsi voi tuottaa enemmän jälkeläisiä useiden toisten naisten kanssa? Vai onko valinta tietoista, lähtökohtana esimerkiksi huvittelu ja nautinto?

Miksi ennen oltiin monogamisia ja nykysin polygamisia? Vaikuttiko tähän uskonto (hippiaikoina 1960 luvulla oli vapaata seksiä ristiin rastiin), imprinttaus (behaviorismi) vai se, että naiset ovat alkaneet suosia "häntäheikkejä" parittelukumppaneinaan, jolloin nykyjälkeläiset ovat pitkälti "häntäheikkejä"?

Nykyisin nainen ei ole miehestä riippuvainen enää.

Tarkoitatko taloudellista puolta? Mikäli tarkoitat, niin silloinhan ihmiskunnan evoluutiossa käy siten, että monogamia häviää ja polygamia tulee tilalle (toisin sanoen, naiset tekevät lapsia kelle sattuu ja elättävät ne itse).

Diploidina yksilönä nainen ei pärjää ilman miestä (tarvitaan siis meioosi ja hedelmöitys), ellei sitten kloonaus tuota aikanaan mahdollisuuden tuottaa jälkeläisiä aseksuaalisesti.

Ydinkysymys on se, miksi juuri nyt naiset (alle 35 vuotiaat etenkin) ovat polygamisia? Mitä aiemmin ihmisen evoluutiossa "on mennyt pieleen", kun kehitys on muuttunut tällaiseksi? E-pillerit ovat yksi selittävä tekijä, naisten "vapautuminen" toinen, mutta onko jokin muu tekijä, joka selittää tätä outoa parinvalinnan muutosta?

...Ydinkysymys on se, miksi juuri nyt naiset (alle 35 vuotiaat etenkin) ovat polygamisia? Mitä aiemmin ihmisen evoluutiossa "on mennyt pieleen", kun kehitys on muuttunut tällaiseksi? E-pillerit ovat yksi selittävä tekijä, naisten "vapautuminen" toinen, mutta onko jokin muu tekijä, joka selittää tätä outoa parinvalinnan muutosta?

Kuten jo sanoin, kyse on riskien hajauttamisesta.

Ihminen on perinteisesti ollut monogaminen (yksiavioinen), tosin peniksessä olevan terskan tehtävä on ilmeisesti ollut poistaa toisen miehen spermaa vaginasta, joka kertoisi myös polygamiasta (moniavioisuudesta) jossain ihmisen

Jonkinlaista evoluutiota on nykyään luonnossa, mutta joskus mietin että kuinka pureskelematta ihmiset nielevätkään evoluutioteorian selitykset eri kehonosille tai käyttäytymiselle.

Evoluutio siis "suunnitellut" terskan sen muotoiseksi kuin se on, jotta vieraan miehen spemut tulisi lanattua kätevästi pois?
Tuohan vaatii jo älyllisempää suunnittelua. :D
On se ihmeiden tekijä se teidän evoluutio.

Mä pelaan nyt lasten kanssa Monopolia. Kai se on joku evoluution osoitus vahvimman taistelusta...pah. Mä pelaan kun se on hauskaa.

Jonkinlaista evoluutiota on nykyään luonnossa, mutta joskus mietin että kuinka pureskelematta ihmiset nielevätkään evoluutioteorian selitykset eri kehonosille tai käyttäytymiselle.

Evoluutio siis "suunnitellut" terskan sen muotoiseksi kuin se on, jotta vieraan miehen spemut tulisi lanattua kätevästi pois?
Tuohan vaatii jo älyllisempää suunnittelua. :D
On se ihmeiden tekijä se teidän evoluutio.

Mä pelaan nyt lasten kanssa Monopolia. Kai se on joku evoluution osoitus vahvimman taistelusta...pah. Mä pelaan kun se on hauskaa.

Mikä evoluutioteoriassa ei mielestäsi ole totta? Peniksen terskalle ei ole olemassa parempaa selitysmallia, ainakaan vielä.

Yhteistyössä