E
Ei jaksaisi
Vieras
Lapsi on jo 2 v 5 kk ja edelleen vaipoissa vaikka on käynyt potalla tai pöntöllä supistajan kanssa noin 1,5 vuotiaasta aina herättyään ja ruokailuiden jälkeen. Potta on ollut esillä jo ennen kuin lapsi täytti vuoden mutta silloin ei suostunut siihen istumaan. Nyt on menty 4 päivää niin, että on kotona paita ja pelkät pikkarit jalassa tai pitkässä paidassa kun pikkarit loppuvat kesken. Tuntuu, että en ehdi tehdä muuta kuin siivota pissalammikoita vaikka olen tihentänyt lapsen potalla käymistä noin 30 minuutin välein. Aina kun pieni liru menee pottaan niin lapsi hyppää ylös katsomaan aikaansaannoksiaan ja sitten se seuraava isompi liru meneekin lattialle. On taulukkoa mihin saa tarran kun tekee ison pissan tai kakan pottaan mutta siitäkin tulee hepulit kun ei saa liimata kaikkia tarroja kertallaan.
Äh ja tähän sitten vielä se, että olen saanut kuulla jo ties kuinka pitkään ihmettelyä kun näin iso lapsi on vaipoissaa ja kuinka laiska olen opettamaan lasta potalle. Tuntuu ettei lapsi osaa yhtään ilmoittaa koska pissa tulee vaikka hätääntyykin kun lattialle tulee lammikko eli "pakko" käyttää vaippoja kyläillessä, ulkona ja kaupassa käydessä.
Jotain vertaistukea ja vinkkejä kiitos!!
Äh ja tähän sitten vielä se, että olen saanut kuulla jo ties kuinka pitkään ihmettelyä kun näin iso lapsi on vaipoissaa ja kuinka laiska olen opettamaan lasta potalle. Tuntuu ettei lapsi osaa yhtään ilmoittaa koska pissa tulee vaikka hätääntyykin kun lattialle tulee lammikko eli "pakko" käyttää vaippoja kyläillessä, ulkona ja kaupassa käydessä.
Jotain vertaistukea ja vinkkejä kiitos!!