kun meette perheenä ravintolaan syömään

Kyllä meillä on otettu. No viimeksi äitienpäivänä käytiin ulkona syömässä ravintolassa ja siellä ravintola tarjosi äideille ilmaiseksi alkoholisnapsin. Ruokajuomaksi otin yhden annoksen alkoholia.

Yleensä meillä mies ottaa ravintolassa ruokajuomaksi alkoholia.

Pin
On joo "lupa" :D, mutta ei ole tapana juoda mitään vettä ihmeellisempää ruuan kanssa. Ajatuksena sinänsä ihan sama vaikka lapset joskus näkisivät minut pienoisessa hiprakassa. Käytökseni ei muutu radikaalisti pienestä alkoholiannoksesta.
En ole varma ovatko koskaan nähneet, en oikein kiinnitä tuollaisiin pikkuasioihin edes huomiota.

vierailija
Itse en juo alkoholia lasten nähden ja juon muutenkin ehkä kerran vuodessa pienen annoksen jossain aikuisten juhlissa, jos silloinkaan. Olen alkoholisti perheestä ja koko ajatus alkoholin nauttimisesta lasten läsnäollessa ahdistaa.

Mutta oikeastihan ei pieni määrä vaikuta ruoan kanssa nautittuna lainkaan. Eli "antaisin" naapuripöytään "luvan".

Aika ahdistava koko kysymys. Miksi aikuinen ei saisi juoda lasillista tai kahta viiniä ruoan kanssa ravintolassa?

Sanoo nimim. Juuri tulimme ravintolasta lasten kanssa ja kyllä, äiti joi viiniä ruoan kanssa.

Jotenkin kylmäävä ajatus, että alkoholi voi olla niin järjettömän kokoinen asia, että yhdestä viinilasista ruoan kanssa pitää oikein kysyä.

xcv
No tottakai. Juon lasin viiniä tai oluen, jos mieli tekee. Yleensä juon kyllä vaan vettä ruuan kanssa. Mutta ei riipu siitä, onko lapsia mukana vai ei. Humalaan en kyllä joisi lasten aikana, mutta mä hyvin harvoin juon itseäni humalaan ylipäänsä... en edes muista koska viimeksi, joku tyttöjenilta joskus.

Jos olen autolla, niin olen kyllä täysin nollalinjalla, taaskaan ei riipu lasten läsnäolosta.

Ollaan reissussa isännän kans ja ravintolassa syötiin ja meillä on lapsi mukana. Ruokajuomana oli viini ja lapsi sai limukkaa. Mielipidettänne kyselin, kun täällä tuntuu olevan niin tiukkapipsta sakkia, mutta eipä näytä tähän ketjuun ainakaan vastanneet olevan

No kyllä voi ottaa lasillisen. Mutta käytännössä harvemmin niin käy, koska kun mies ei halua ajaa autoa jos on ottanut alkoholia vaikka vähänkin, niin minäkään en sitten halua yleensä viiniä kun se tuntuu vähän epäreilulta.

Kotona välillä on ollut viiniä ruuan kanssa, vaikkakin harvemmin silloin kun lapset on paikalla. Joskus kesällä kun on lohta loimutettu ja syöty pihalla.

absolutisti
Tottakai on lupa. Niin pitkään kun alkoholi ei lainkaan näy käytöksessä, kaikki ok.

Itse en juo, koska alkoholi maistuu niin pahalta, mutta juokoon ne, jotka haluavat.

HippuTAR
Mä oon tiukkapipo täs lapset+alkoholi asiassa. Mutta lasi tai kaks viiniä ruuan kans on ok. Paitsi mulla se ei olis ok, juon niin harvoin ja vähän että kaks lasillista näkyis jo ulospäin. (Tosin viiniä en muutenkaan jois missään tilanteessa, se on pahaa). Mutta useimmilla ihmisillä toi ei nyt lienee vielä näy eikä tunnu missään.

Yhteistyössä