• Palvelimen ylläpitotöiden johdosta Kaksplussan keskustelut ovat pois käytöstä aamulla 8.10. n. klo 6.00-7.00. Pahoittelemme tästä mahdollisesti aiheutuvaa haittaa.

    Kaksplus-toimitus

The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
Mun kaveripiiri näyttää ahkerasti jakavan jonkun maajussin tilitystä miten heillä on rankkaa kun pitää lomittajallekin maksaa.

Niin pitää yrittäjänkin maksaa tuuraajalle

Kiitos kepulaisen pääministerin maajusseilta ei tulla leikkaamaan pennin jeniä

Ammatinvalintakysymys. Jos on niin vitun rankkaa, mullikat lihoiksi ja palkkatyöhön.
Mä osallistuin eilen yhteen keskusteluun. En hyväksy eläkeläisten tukien leikkauksia. Kokoomuslaiset ystävät heittivät kuraa niskaan. Huokaus, missä on empatia ja solidaarisuus. Maatilaa pyörittävä ystävä on myös päivittänyt paljon faceen. Yhteistä näissä ystävissä on yrittäjyys. Heikomman osapuolen kantaa ei ymmärretä lainkaan.
 
Mä osallistuin eilen yhteen keskusteluun. En hyväksy eläkeläisten tukien leikkauksia. Kokoomuslaiset ystävät heittivät kuraa niskaan. Huokaus, missä on empatia ja solidaarisuus. Maatilaa pyörittävä ystävä on myös päivittänyt paljon faceen. Yhteistä näissä ystävissä on yrittäjyys. Heikomman osapuolen kantaa ei ymmärretä lainkaan.
kokoomuslaiseen ajatteluun ei istu mitkään empatia ja solidaarisuus hömpötykset
 
Mä osallistuin eilen yhteen keskusteluun. En hyväksy eläkeläisten tukien leikkauksia. Kokoomuslaiset ystävät heittivät kuraa niskaan. Huokaus, missä on empatia ja solidaarisuus. Maatilaa pyörittävä ystävä on myös päivittänyt paljon faceen. Yhteistä näissä ystävissä on yrittäjyys. Heikomman osapuolen kantaa ei ymmärretä lainkaan.
Mä en ole kokoomuksen kannattaja, mutta jos yrittäjänä tai viljelijänä on kohtuuttoman raskasta tai ei tienaa elantoa, pitää pistää putiikki kiinni ja keksiä joku muu ratkaisu. Niin joutuu palkansaajakin tekemään.

Ei voi odottaa että valtio pelastaa ja tukee vaan lisää.
 
Joku pienyrittäjä oli kirjoittanu tosta sairausloman palkattomuudesta, että eihän pienyrittäjäkään saa palkkaa, vaan työt on tehtävä kipeenä. Mun mielestä siinä on se vissi ero, että se normisti pyörittää yksin/kaksin sitä yritystään. Sit ku lähetään tollaseen isoon tehtaaseen tekeen töitä kipeenä, kun ei yksinkertaisesti oo varaa sairastella kotona, niin eihän siitä voi seurata mitään hyvää. Pahimmassa tapauksessa joku epidemia tai muu vastaava. Ylitöitä tuskin kauheen moni enää suostuu tekemään, jos korvaukset viedään. Muutamasta lomapäivästä mä oon valmis luopumaan, et sen verran voin tulla vastaan :D

Voitaisko, vaikka ihan ensimmäiseksi muuttaa kansanedustajien palkkio palkaksi ja verottaa sitä rankalla kädellä. Vai oliko se pressa ainut ku ei joudu maksaa veroja?
 
Joku pienyrittäjä oli kirjoittanu tosta sairausloman palkattomuudesta, että eihän pienyrittäjäkään saa palkkaa, vaan työt on tehtävä kipeenä. Mun mielestä siinä on se vissi ero, että se normisti pyörittää yksin/kaksin sitä yritystään. Sit ku lähetään tollaseen isoon tehtaaseen tekeen töitä kipeenä, kun ei yksinkertaisesti oo varaa sairastella kotona, niin eihän siitä voi seurata mitään hyvää. Pahimmassa tapauksessa joku epidemia tai muu vastaava. Ylitöitä tuskin kauheen moni enää suostuu tekemään, jos korvaukset viedään. Muutamasta lomapäivästä mä oon valmis luopumaan, et sen verran voin tulla vastaan :D

Voitaisko, vaikka ihan ensimmäiseksi muuttaa kansanedustajien palkkio palkaksi ja verottaa sitä rankalla kädellä. Vai oliko se pressa ainut ku ei joudu maksaa veroja?
Yrittäjät usein unohtavat sen pääsäännön, mitä tarkoittaa yrittäminen. Yrittämiseen kuuluu riski ei ainostaan voitot.
 
ei ylityökorvaus kokonaan poistu mut sitä aiotaan leikata
Hassua, teen töitä osittain sairaanakin kuten nyt. Teen töitä iltaisin ja viikonloppuisin. Mistään ekstrasta ei ole ikinä maksettu. Lomillakin teen töitä ja pakkotilanteessa palaan takaisin töihin. Oletetaan, että kuuluu automaattisesti työn luonteeseen. Toimin yrittäjämaisesti vaikka olen palkollinen.
 
Hassua, teen töitä osittain sairaanakin kuten nyt. Teen töitä iltaisin ja viikonloppuisin. Mistään ekstrasta ei ole ikinä maksettu. Lomillakin teen töitä ja pakkotilanteessa palaan takaisin töihin. Oletetaan, että kuuluu automaattisesti työn luonteeseen. Toimin yrittäjämaisesti vaikka olen palkollinen.
tuo on todella tavallista asiantuntija- ja esimiestehtävissä
 
  • Tykkää
Reactions: HopeaToffee
tuo on todella tavallista asiantuntija- ja esimiestehtävissä
Täysin työsopimuksen ja liiton ehtojen vastaista. Mutta näillä mennään mikäli aikoo töitä tehdä. Nöyränä, hattu kädessä, kiitos työpaikasta. Sairaanhoitajana työskentelevä ystäväni ei ymmärrä miksen ehdi käydä kahvitauolla ja miksi en muka voi lähteä, kun työaika loppuu. Hyvänä päivänä ehdin käydä sentään syömässä ja vessassa työajalla, aina ei näinkään.
Työt ja ammatit ovat niin erilaiset, että toivoisin hallitukselta putkinäön avartamista. Me ei kaikki mahduta samaan muottiin eikä ole tarpeenkaan.
Keksin muuten muksulle hauskan leikin, saa tiskata :D
 
Täysin työsopimuksen ja liiton ehtojen vastaista. Mutta näillä mennään mikäli aikoo töitä tehdä. Nöyränä, hattu kädessä, kiitos työpaikasta. Sairaanhoitajana työskentelevä ystäväni ei ymmärrä miksen ehdi käydä kahvitauolla ja miksi en muka voi lähteä, kun työaika loppuu. Hyvänä päivänä ehdin käydä sentään syömässä ja vessassa työajalla, aina ei näinkään.
Työt ja ammatit ovat niin erilaiset, että toivoisin hallitukselta putkinäön avartamista. Me ei kaikki mahduta samaan muottiin eikä ole tarpeenkaan.
Keksin muuten muksulle hauskan leikin, saa tiskata :D
lisäks monilla työpaikoilla annetaan aika selkeesti ymmärtää että ylennykset menee niille jotka on "sitoutuneita"

eli puurtavat niskalimassa reilusti yli normityöaikojen
 
  • Tykkää
Reactions: HopeaToffee
lisäks monilla työpaikoilla annetaan aika selkeesti ymmärtää että ylennykset menee niille jotka on "sitoutuneita"

eli puurtavat niskalimassa reilusti yli normityöaikojen
Se on tätä "joustoa" ja palveluasennetta. Eli firmaan päin joustetaan selkäranka soikeena ja pelätään leimautumista huonoksi työntelijäksi. Ettet vaan olisi muutosvastarintainen, sekin vielä.
 
Mää oon pohtinu, et mistä sitten olis soveliasta leikata. Erinäisiä keskusteluja seuranneena lapsiperheiltä, yrittäjiltä, duunareilta, maataloudesta, kehitysavulta, eläkeläisiltä, eduista/bonuksista, julkisista palveluista eikä pienituloisilta saa leikata. Mistä ne leikkaukset sitten tehdään? Kovasti huudellaan, että eduskunnan jäsenien palkkoihin samanlaiset leikkaukset kun kansalle. Ok, olis ehkä kohtuullista, että leikkaukset koskis tasapuolisesti kaikkia suomalaisia eduskunnan jäseniä myöten, MUTTA, eduskunnan jäsenellä on päätöksissään vastuu koko Suomesta ja kaikista suomalaisista. Se on periaatteessa ihan sama mistä ne leikkaukset tehdään, niin AINA on joku joka jää itkemään ja kokee vääryytä.
Haluaisitko itse yrittää hoitaa yli viiden miljoonan ihmisen asioita ja oikeuksia esim. parin tonnin kuukausipalkalla, sen lisäks että menetät yksityisyytesi nousemalla julkkisuuteen ja saat paskaa niskaan jostain suunnasta?
Ja ei, en mäkään kumarra tai nosta hattua nykyiselle hallitukselle ja sen päätöksille, ja jotkut eduskunnan jäsenten edut on mun silmään vähän turhia mutta mikä sitten oikeasti on oikea ratkaisu joka miellyttää kaikkia? Millä tää Suomi sitten pelastetaan? KAnsanedustajien palkkojen leikkausko se on se avain onneen?

Helppohan se on kenen tahansa löytää ne epäkohdat ja miettiä mikä on pielessä, mutta hankalampaa sitten määritellä mikä olis realistinen tapa saada asiat kuntoon niin, että kaikilla ois hyvä olla.
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä