Mää niin vihaan lapsen sairautta, oon niin väsynyt.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Mää vihaan tätä koko %@£$@ paskaa! Tää on niin v mäistä, mää oon niin täynnä tätä. Ja lääkärit ei usko, ne ei välitä. Jatkuva odottaminen, pelko. Ei riitä, että on muutenki harvinainen, sitte pitää olla vielä tapaus joka tulee erittäin harvoin vastaan eikä keksitä oikein mikä auttais. Mitä v tässä pitää tapahtua ensin. Alan olla ihan finaalissa, mulle alkaa olla aivan sama kaikki. Ainut lohtu, että lapsi ei ole hengenvaarassa. Harmitaa vaan ku jatkuvasti pinna kireällä, itkettää vaa. Lapset ansaitsisi paremman äidin, mies paremman vaimon.

Tuonhan pitäisi olla sun ja miehes yhteinen projekti jossa kumpikin tekee osuutensa, tapaatte lääkärit yhdessä jne. Kuulostaa niinkuin se olis sun vastuulla vaan?

Voi miten tuttua. Mulla tulee välillä sellaisia turhautumisia lasten tilanteitten vuoksi. Toisella on keliakia, joten ruokien kanssa pitää aina, aina olla tarkkana. Joka paikassa pitää suhtautua epäilevästi toisten ihmisten tietämykseen keliakiaa ja gluteenittomuutta kohtaan. Monesti joutuu huomauttamaan, esim. voiveitsen käytöstä, tai ottimien käytöstä, kun ei kestä murenaakaan sekoittua.

Meidän esikoisemmekaan ei ole terve, hänen takiaan joudumme välillä kummallisiin tilanteisiin, esim. julkisilla paikoilla. En halua kauheasti täällä näistä asioista avautua, mutta symppaan ap sinua kovasti. :(

Raskasta on välillä, todella rankkaa.
Täällä nuo tukitoimet ei vaan kerta kaikkiaan toimi kunnolla. Vertaistukea ollaan saatu sairaalan puolesta 5krt. Siis sellaisia kokoontumisia vanhempien kesken, joilla on suunnilleen samanlainen tilanne. On onneksi fb:ssa ryhmiä, joista saa jotakin vertaistuen tapaista.

Voi miten tuttua. Mulla tulee välillä sellaisia turhautumisia lasten tilanteitten vuoksi. Toisella on keliakia, joten ruokien kanssa pitää aina, aina olla tarkkana. Joka paikassa pitää suhtautua epäilevästi toisten ihmisten tietämykseen keliakiaa ja gluteenittomuutta kohtaan. Monesti joutuu huomauttamaan, esim. voiveitsen käytöstä, tai ottimien käytöstä, kun ei kestä murenaakaan sekoittua.

Meidän esikoisemmekaan ei ole terve, hänen takiaan joudumme välillä kummallisiin tilanteisiin, esim. julkisilla paikoilla. En halua kauheasti täällä näistä asioista avautua, mutta symppaan ap sinua kovasti. :(

Raskasta on välillä, todella rankkaa.
Täällä nuo tukitoimet ei vaan kerta kaikkiaan toimi kunnolla. Vertaistukea ollaan saatu sairaalan puolesta 5krt. Siis sellaisia kokoontumisia vanhempien kesken, joilla on suunnilleen samanlainen tilanne. On onneksi fb:ssa ryhmiä, joista saa jotakin vertaistuen tapaista.

Keräsin vasta muutaman linkin tuonne toiseen ketjuun... Oletko katsonut sen:
http://kaksplus.fi/threads/vatsakipua-jo-viikon-verran-sekae-vaesymystae.2457966/

Ehkäpä itse saat siitä apua jaksamiseen?

Kiitos tuesta. Joo helpottaa kun saa murista välillä pahaa oloa sillon kun alkaa olla loppu. Pahinta epävarmuus ja pelko tulevasta. Jatkuva odottaminen, että joko tänään tai huomenna, jatkuva pettyminen toiveiden jälkeen. Tuntuu vaan niin sanomattoman pahalle lapsen puolesta. Itse pyöritän melkolailla tätä sairaala-lääkäri kierrettä, enimmäkseen jäänyt siksi minulle kun mies ei töiden vuoksi voi palloa sairaalassa olla ja ei näe tilannetta ku illalla mikä se on. Mies pari kertaa soittanut lääkärille kun minä itkun kanssa soitin hänelle töihin, että en jaksa enään tapella lääkäreiden kanssa yhtään ja ne ei usko mua. Pahimmalle tuntu se, että kun mies soitti uskottiin heti. Välillä tuntuu että pitävät mua hulluna. Ja osa kaunistelee tilannetta, itse olen väliin jo luullut, että kuvittelen vain tilanteen, kunnes selvisi toisen lääkärin kautta, että tilanne oikeasti pahempi mitä eri lääkäri sanoi. Eli en ollut kuvitellut. -ap

Ollaan menossa vertaistuki kurssille. Fb:ssä olisi ryhmä, mutta heille ei kelvannut, että olen fb ssä nimimerkillä ja kerron vain ryhmässä enemmän meistä. Ja eivät uskoneet, että minulla ja lapsella sama sairaus, koska ei perinnöllinen ja tosi harvinanen. Ja ei minua muutenkaan uskottu. En jaksanut alkaa vääntää asiasta, jos "vertaistuki" ei sen parempaa ole, niin olen mielummin ilman.

P@ula, kiitos linkistä, täytyy lukea joskus koneella. (en viitsi puhelimeen ladata sitä) ehkä elimistön ei tarvitse sietää kaikkea mitä sinne tulee. Mutta minä en tiedä mitä muuta voin tässä tilanteessa tehdä kuin jaksaa vaikka en jaksaisikaan. -ap- (myös edellinen)

P@ula, kiitos linkistä, täytyy lukea joskus koneella. (en viitsi puhelimeen ladata sitä) ehkä elimistön ei tarvitse sietää kaikkea mitä sinne tulee. Mutta minä en tiedä mitä muuta voin tässä tilanteessa tehdä kuin jaksaa vaikka en jaksaisikaan. -ap- (myös edellinen)

Taisi tulle johonkin toiseen ketjuun se, että ne sairaalan hoitohuoneessa olevat pillimehut ovat huono valinta, vaikka kuinka sairaanhoitajat niitä tyrkyttäisivät! En tiedä, onko niitä enää tyrkyllä, ilmaiseksi vielä - mut jokuhan ne sinne ostaa ja maksaakin! Vanhempien täytyy itse kytätä, ettei kukaan vaan anna lapselle mitään sellaista, missä on karrageenia E407, koska se aiheuttaa tulehduksia ja monia muitakin vaivoja. Koe-eläimetkin syntyvät terveinä, mutta sillä aineella niille voidaan aiheuttaa erilaisia vaivoja, joihin sitten yritetään kehitellä lääkkeitä.

Vanhuksilla on vielä heikommin asiat, koska ne tyytyvät kaikkeen mitä annetaan. Voiko tätä enää hyvinvointivaltioksi sanoa, ei edes kehittyväksi, kun ... no, esimerkiksi tuo:
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1441707517104.html

Mää vihaan tätä koko %@£$@ paskaa! Tää on niin v mäistä, mää oon niin täynnä tätä. Ja lääkärit ei usko, ne ei välitä. Jatkuva odottaminen, pelko. Ei riitä, että on muutenki harvinainen, sitte pitää olla vielä tapaus joka tulee erittäin harvoin vastaan eikä keksitä oikein mikä auttais. Mitä v tässä pitää tapahtua ensin. Alan olla ihan finaalissa, mulle alkaa olla aivan sama kaikki. Ainut lohtu, että lapsi ei ole hengenvaarassa. Harmitaa vaan ku jatkuvasti pinna kireällä, itkettää vaa. Lapset ansaitsisi paremman äidin, mies paremman vaimon.

Miten tänään jaksat?

Katso:
http://www.scidev.net/global/water/news/egyptian-filters-seawater-environment.html

Hanavesissä on niin paljon lääkejäämiä, mitä ei saada pois, on uutisoitu jo monestakin eri lähteestä. Kannattaa käyttää luomumaitoja, jolloin ne jäämät jäävät lehmän maksaan. Tosin mitään maksaa ei kannata myöskään syödä enää...

Tapa se sairas lapsi, sillähän siitä pääset.

Yhteistyössä