Millaiset välikausikengät 3v:lle vai tarviiko ollenkaan???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Siinäpä tuo kysymys otsikossa jo oli.. Eli millaiset välikausikengät noin 3v lapsi tarvitsee? Meillä siis nyt käytössä ihan normaalit urheiluliikkeen lenkkarit ja talvea varten hankittuna Vikingin goretexit ja pakkaskeleihin Kuomat. Näin loppukesästä alkaa kuitenkin olla jo aamuisin kasteen vuoksi märkä ruoho ja lenkkarit käsittääkseni kastuu aika helposti. Meidän goretexit on kuitenkin talviversiota eli niitä ei voi vielä käyttää kun kuitenkin on lämmintä. Kumisaappaita meillä on kyllä monet, mutta ne on mielestäni kömpelöt liikkuvalla ja kiipeilevällä lapsella. Vikingin syys goretexeihin meillä ei ole nyt varaa kun kuitenkin käyttöaika jäisi niin lyhyeksi ja keväällä pitäisi taas ostaa uudet :( Miten te muut äidit olette ratkaisseet ongelman? Tori.fistä olen yrittänyt tsekata käytettyjä, mutta lähes kaikki matalavartisia ja ajattelin että olisi hyvä jos olisi hieman vartta niin lämmittäisi nilkkaa.. Yksi vaihtoehto lienee ostaa jotkut tekonahkaiset tms varsitennarit kai nekin vähän pitää kosteutta kun ovat niin kumimaista materiaalia. Niiden ongelmana vaan pidän sitä että ovat lättäpohjaisia. Ei hyviä pienelle, kasvavalle jalalle :(

Kattelisin prismasta/sittarista/aleista jos tuurilla löytyisi edullisesti hiukan kosteutta pitävät kengät, muussa tapauksessa kumppareilla mentäisiin. Kohta alkaa muutenkin märät ja kuraiset kelit, joten sitten viimeistään joutuu niissä kumppareissa olemaan. Kyllä mun kokemuksen perusteella lapset juoksee ja kiipeilee ihan ketterästi myös kumppareilla, eihän niiden menoa tunnu mikään hidastavan. :D

Kattelisin prismasta/sittarista/aleista jos tuurilla löytyisi edullisesti hiukan kosteutta pitävät kengät, muussa tapauksessa kumppareilla mentäisiin. Kohta alkaa muutenkin märät ja kuraiset kelit, joten sitten viimeistään joutuu niissä kumppareissa olemaan. Kyllä mun kokemuksen perusteella lapset juoksee ja kiipeilee ihan ketterästi myös kumppareilla, eihän niiden menoa tunnu mikään hidastavan. :D

Prisma, Cittari, Tokmanni, Anttila, XXL, Stadium, Intersport, Budget Sport, Sportia, Halpa-halli: kaikkien noiden alet olen käyny läpi, mutta ei vaan ole löytynyt :( Joo, ei ne kumpparit ehkä lasta niin paljoa häiritse, mutta ne on mielestäni VAARALLISEN kömpelöt kiipeilyssä: tarttuu kiinni ja putoaa jalasta jne.

No jos vaan aamukaste kelejä miettii, niin käsittele tavalliset lenkkarit hyvin kosteudensuoja aineella. Kosteus jää silloin helmeilemään pinnalle. Tuo purkki maksaa n. 7-10€.

Tennareiden litteä, suora ja taipuisa pohja (myös kiertosuunnassa) on juuri täydellinen kasvavalle, terveelle jalalle. Paljon parempi kuin lenkkareiden varpaista nouseva tai kantapään alta korotettu pohja, monia gore-kenkiä vaivaava pohjan jäykkyys ja pahimmassa tapauksessa jäykkä varsi kuten joissain Vikingin kengissä on.

Mut sanoisin, että olemassa olevilla pärjää. Meillä sama arpominen, lapsella (urheiluharrastuksen takia valitut) lenkkarit, kumpparit ja talvea odottavat gore, ja en raaski 50e kenkiä 2kk käytön takia hankkia.

Lenkkarit+kumpparit yhdistelmällä mentiin meillä tuon ikäisenä, kumpparit on niin näppärät pienellä kun tahtoo mennä kaikki lammikot jne. :)

Koululaiselle olen sitten ostanut nuo vk-goret, kun kävelymatkaa koululle on, ja jos kengät kastuvat niin niillä on sitten kuitenkin koko päivä pärjättävä. Tosin kouluikäisellä usein menee vielä keväällä syksyllä ostettu kenkä, meillä on ainakin mennyt.

Yhteistyössä